Mechanika do gry promocyjnej - tematyka historyczna

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
ahrian
Posty: 311
Rejestracja: 26 cze 2013, 00:36

Mechanika do gry promocyjnej - tematyka historyczna

Post autor: ahrian »

hej!

tytułem krótkiego wstępu - prowadzę mały klub gier planszowych w mazurskiej gminie Stare Juchy i jednym z podpunktów projektu dofinansowującego nasze przedsięwzięcie jest zrobienie gry promującej region i jego dziedzictwo - Jaćwingów.

przechodząc do meritum - zastanawiam się jakiej mechaniki użyć do takiej gry. mechaniki na tyle prostej, żeby każdy załapał, a przy tym bardziej złożonej od rzucania kostką i łażenia po planszy. no i właśnie - żeby jeszcze tematycznie pasowało. ma to być gra planszowa, dość krótka (na maks. godzinę), przystępna już dla dzieci 8-10+.

myślałem o jakimś prostym worker placement, ale czy worker placement może być prosty? z reguły jest tam kilka (kilkanaście) decyzji do podjęcia, więc prostota chyba nie byłaby mocną stroną takiego rozwiązania. z drugiej strony imho worker placement najbardziej pasowałby do tematu - zbieranie żywności, opału, budowanie domostw/osad itp. cztery sezony, co sezon pojawia się jakaś karta zdarzeń, która determinuje co trzeba w danym sezonie zdobywać - np. wiosną mogłoby być więcej wydarzeń dotyczących zajmowania się trzodą, polowaniami itp., z kolei na jesieni - zbiórka opału, zabezpieczanie żywności przed zepsuciem, z myślą o zimie. za wypełnianie tych 'misji' dostaje się punkty zwycięstwa.

rozważam też area control, coś jak Smallworld, bo to chyba byłoby trochę prostsze. różne klany ludu Jaćwingów walczą o wpływy na jakimś większym terenie (przy okazji można by tam wpleść gminę Stare Juchy). z drugiej strony Smallworlda nie lubię i nie wiem jak miałbym się za to zabrać.

ktoś coś? wszelkie sugestie mile widziane, z góry dzięki.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Mechanika do gry promocyjnej - tematyka historyczna

Post autor: rastula »

przyjrzyj się "Imperium w 8 minut" - jest mapka, są surowce, jest area control - dałoby się to chyba dobrze "przetłumaczyć" na lokalne warunki... zasady proste, rozgrywka krótka...
Awatar użytkownika
ahrian
Posty: 311
Rejestracja: 26 cze 2013, 00:36

Re: Mechanika do gry promocyjnej - tematyka historyczna

Post autor: ahrian »

rastula pisze:przyjrzyj się "Imperium w 8 minut" - jest mapka, są surowce, jest area control - dałoby się to chyba dobrze "przetłumaczyć" na lokalne warunki... zasady proste, rozgrywka krótka...
w sumie o tym nie pomyślałem, a mam w kolekcji. nie chciałbym robić czegoś identycznego, ale trop jest bardzo dobry. dzięki!
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Mechanika do gry promocyjnej - tematyka historyczna

Post autor: rastula »

ahrian pisze:
rastula pisze:przyjrzyj się "Imperium w 8 minut" - jest mapka, są surowce, jest area control - dałoby się to chyba dobrze "przetłumaczyć" na lokalne warunki... zasady proste, rozgrywka krótka...
w sumie o tym nie pomyślałem, a mam w kolekcji. nie chciałbym robić czegoś identycznego, ale trop jest bardzo dobry. dzięki!

wiadomo że nie identyczne - ale obecnie większość gier pożycza różne elementy od siebie...
Awatar użytkownika
gryAlibi
Posty: 31
Rejestracja: 23 cze 2015, 22:58

Re: Mechanika do gry promocyjnej - tematyka historyczna

Post autor: gryAlibi »

A może coś w stylu timeline? Albo quiz połączony z planszówką?

Wysłane z mojego Lenovo A3500-F przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ