NAVY Academy aka Epic Naval Battles - taktyka morska dla wszystkich

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: jnowaczy »

Na jakim etapie znajdują się pracę
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

jnowaczy pisze: 04 gru 2018, 15:02 Na jakim etapie znajdują się pracę
bałem się, że prędzej czy później padnie to pytanie :mrgreen:
wywołany do tablicy odpowiadam

nadal "mała naprzód!"

prototyp ma już nowe figurki
Spoiler:
Do nowych figurek powstała przejściową mapa i kafle terenu na potrzeby prezentacji prototypu (nowa mapa czeka na oznaczenia pól, pozwalające na szybką identyfikację)
pojawiła się koncepcja oddzielenia od mapy toru rund, na rzecz powstania oddzielnego toru rund/pogody - chcę to sprawdzić w działaniu (i wycenić)

Oddzielny tor rund/pogody - jest wynikiem nowego konceptu, aby pogoda była niezależnym od woli graczy czynnikiem (pierwotnie gracze decydowali o pogodzie zagrywając odpowiednie karty). Gracze wg nowego pomysłu będą z niewielkim wyprzedzeniem widzieli prognozę pogody na torze - część tej prognozy będzie zakryta i stopniowo odsłaniana. Zagrywając karty, bądź zgodnie z tekstem scenariusza, będzie można uzyskać wgląd w zakrytą pogodę.

Zostały przetestowane i na stałe wprowadzone zmiany w parametrach ostrzału pancerników - zależało mi na tym aby podkreślić ich artyleryjską przewagę ogniową i zbliżyć klimatycznie do realiów taktyki tych jednostek (silny ostrzał burtowy). Dzięki temu zrobiło się miejsce na warianty w typach jednostek - np Ciężkie Krążowniki.

W wyniki intensywnych testów i kilku burz mózgów (w zasadzie to były sztormy ;) ) powstały warianty zaawansowane zasad dla okrętów podwodnych i nadal kombinujemy z innym podejściem do operacji lotniczych z lotniskowców.

Ogólnie, jako sandbox - sprawdzaliśmy jak sprawdza się konstrukcja modułowa reguł gry, gdzie w miarę nabywania wprawy, lub rosnących potrzeb można uruchamiać bardziej złożone/realistyczne zasady, odchodząc od podstawowych mocno syntetycznych.
Wygląda to tak:
podstawowe zasady - manewrowanie i ostrzał
lotniskowce - atak lotniczy
pola minowe
lądy - artyleria brzegowa
lądy - desant
lotnictwo strategiczne (bombowce wysokiego pułapu)
mgła wojny - zgrupowania bojowe (task forces)
mgła wojny - okręty podwodne w zanurzeniu

Do tego można dołożyć elementy losowe:
karty pogody
karty wydarzeń
karty usprawnień
karty dowodzenia

Ta rosnąca skala trudności świetnie wpisuje się w planowany lifetime produktu i ewentualny harmonogram dodatków.
Bo niestety analiza kosztów jest nieubłagana - nie da się wszystkiego zapakować "na raz" do podstawki - koszt byłby nie do zaakceptowania w takiej grze.

Mam za sobą kilka testów, gdzie najpierw prezentowałem zasady w ich podstawowej wersji, dla kilku jednostek, a potem stopniowo dodawałem kolejne. Wydaje się to być świetną metodą dla tej gry (i wielu innych, co raczej oczywiste). Instrukcja będzie miała właśnie taką konstrukcję - gdzie po otwarciu pudełka, będzie można rozegrać niemal natychmiast rozgrywkę - coś w rodzaju "Naval Academy" - swoistego tutorialu.

Czego nie udało mi się na razie zrobić:
nie zmniejszyłem jeszcze kart, ale nad tematem mocno pracuję - okazuje się, że ludziom podobają się te archiwalne zdjęcia na kartach, bo "robią" im klimat.
Karty mini mogłyby pomieścić bardzo prostą grafikę, bardziej syntetyczną, ale moim zdaniem równie klimatyczną.
Poniżej próbki o jaki klimat na kartach mi chodzi (autor Adrian Stone)
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
To na razie tyle, projekt zyskał spore grono sympatyków - kilka osób aktywnie uczestniczy w testach wewnętrznych. Bez nich chyba stałbym zupełnie w miejscu.
Nie udało mi się w tym roku pojawić na Gramy ani Narodowym - pochorowałem się.

Tutaj macie link do materiałów PnP
Stworzyłem również 3D printer friendly wersję figurek jednostek - jeśli macie zdeterminowane grono - udostępnię pliki stl
Liczę na informację zwrotną jeśli uda Wam się coś ruszyć. To miejsce traktujcie jako "helpdesk" :D
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2356
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: karawanken »

Trzymam kciuki za szybkie wydanie. Wygląda to super!
Lipa
Posty: 163
Rejestracja: 10 paź 2005, 19:18
Lokalizacja: Morąg, pobliże Olsztyna
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Lipa »

Też uważam, że zdjęcia na kartach są bardziej klimatyczne niż rysunki na kartach ze spoilerów.
Jak jest jedno wejście, to nie ma wyjścia
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Cześć! po przerwie.

będziemy mogli się spotkać już niedługo (30-31 marca 2019) podczas Planszówek w Arenie, imprezy organizowanej przez niezawodne Ludiversum.
zapraszam wszystkich chętnych do sprawdzenia jak działa Epic Naval Battles w ostatecznym kształcie zasad (chyba :mrgreen: ), przy okazji będziemy mogli "przybić pionę" i pogadać.
ufolek70
Posty: 4
Rejestracja: 15 lis 2015, 14:24

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: ufolek70 »

Czyżby gra zostanie wydana jeszcze w tym roku?
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

ufolek70 pisze: 23 mar 2019, 19:36 Czyżby gra zostanie wydana jeszcze w tym roku?
Niestety jeszcze nie, ale mam nadzieję, że w tym roku zostanie ufundowana :D
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

majówka, nic się specjalnego nie dzieje - więc mam czas na dłubanie
Kolejny pomysł na scenariusz i w dodatku wprowadzenie ciekawego teatru wojny - Morze Śródziemne
czyli Operacja Pedestal - konwoje z dostawami do oblężonej Malty
Żeby miło mi się pracowało machnąłem wektorowo ilustrację - lubię się tak samemu nakręcić na temat.

Obrazek

To dość znana fotografia z archiwów 2WŚ - Dwupłatowy Fairey Albacore startuje z lotniskowca HMS Indomitable (klasa Illustrious), który został zatopiony w wyniku intensywnych ataków niemieckiego lotnictwa podczas przejścia w okolicy cieśniny sycylijskiej. W planowanym scenariuszu duże znaczenie będzie miało lotnictwo operujące spoza mapy.

Z ciekawostek - basen Morza Środziemnego był terenem skutecznego działania jednostek, których na razie nie ma w grze, a których wprowadzenie rozważam praktycznie od samego początku - czyli słynnych "s-boot" - szybkich kutrów torpedowych. Akurat podczas operacji Pedestal jednostki te wsławiły się przeprowadzeniem udanego ataku na znacznie większe od siebie jednostki - Brytyjczycy stracili krążownik HMS Manchester.
Obrazek
Planuję dać tym jednostkom (to oczywiste) uzbrojenie torpedowe (od strony dziobu) i stosunkowo dużą ruchliwość, ale ich ograniczeniem będzie mały zasięg - będą "uwiązane" do linii brzegowej i wrażliwe na złe warunki pogodowe (tak jak to rzeczywiście miało miejsce).

Oczywiście o być albo nie być tych jednostek zadecydują testy - "przestrzeń" w grze jest wąska i może się okazać, że taki typ jednostek będzie zbyt OP.
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: jnowaczy »

Ale się jaram na ten tytuł, pomine, że to moje klimaty ale masa pomysłów, pasji, ciekawych rozwiązań ile jest wpakowana w ten tytuł powoduje iż chciałbym już w to zagrać. Wydawaj jak najszybciej
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: maciejo »

mauserem pisze: 05 maja 2019, 13:17 majówka, nic się specjalnego nie dzieje - więc mam czas na dłubanie
(...)
Proszę nie cytować całych dużych wpisów (szczególnie z obrazkami), tylko wycinać konkretne treści, których dotyczy odpowiedź. Dziękuję - mod :)
Drogi panie Michale, spytam oficjalnie czy będzie wariant Solo :?: :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Inaczej niż w maju, pogoda dopisuje - a mnie męczy alergia :mrgreen: Więc, żeby nie było, że się "opier... bijam" - rysuję.
Kolejny "fluff" screen - jak zwykle na podstawie dość znanej fotografii przedstawiającej pancernik Bismarck na Łabie 1940 po zakończeniu kompletacji.
Zapowiedź scenariusza, w którym gracze będą mogli sprawdzić czy myśliwy skończy jako zwierzyna, czy może jednak zdominuje Atlantyk.
Klasyczne "co by było gdyby..."
Obrazek
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: playerator »

mauserem pisze: 10 cze 2019, 14:02 (...) Zapowiedź scenariusza, w którym gracze będą mogli sprawdzić czy myśliwy skończy jako zwierzyna, czy może jednak zdominuje Atlantyk. (...)
Bardzo mi się podoba tytuł scenariusza.

Czy informacja o kampanii cf AD 2019 nadal aktualna?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1508
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 81 times
Been thanked: 170 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Goldberg »

A kiedy wasc zamierzasz to wydac, bo grafiki zacne, i chetnie w co morskiego bym pogral...
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Robię co mogę :D nadal jest to jednoosobowy projekt. A niestety nie jest to moje podstawowe zajęcie.
Kilka dobrych dusz wspiera mnie radą i pomaga testować - to dzięki nim wszystko nabrało rumieńców.
Na pewno projekt na większą skalę będzie zaprezentowany na BerlinConie, a potem na Essen.

Z takich ciekawostek: zacząłem opracowywać formy do komponentów plastikowych.
Zdecydowałem się na rozwiązanie pozwalające na większą elastyczność produkcji.
Każdy model będzie niezależnym gniazdem, które będę mógł grupować zestawami.
Podnosi to to koszt jednostkowy, ale rozwiązania bardziej masowe na razie nie mają uzasadnienia.

Jak widzicie kwestie ilustracji zaczynam brać samodzielnie na klatę - ale będą to tylko elementy instrukcji.
Klimatyczne zdjęcia archiwalne na razie pozostaną na kartach - po prostu podobają się ludziom i "robią klimat"
Żeby zrobić komplet ilustracji na karty musiałbym poświęcić około miesiąca pracy netto - na razie, przy obecnym obciążeniu pracą zawodową, nie ma na to szans.

a najgorsze, że nowe pomysły zaczynają mi już ostro mieszać w głowie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1508
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 81 times
Been thanked: 170 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Goldberg »

Hmmmm
Nie zebym wybrzydzal, ale moze lepiej zetony i jakies karty statkow ala cos jak bylo w battletechu starym, wiesz strefy trafien itd...oj pogral bym w takie cos...oj oj, tak zapolowac na Bismarka wlasnie :)
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1508
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 81 times
Been thanked: 170 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Goldberg »

A jakby tak....hmmm...z tych scenariuszy co by bylo gdyby....wiesz...KMS Graff Zepelin :)
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
voytech
Posty: 1
Rejestracja: 09 lip 2018, 13:16
Been thanked: 1 time

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: voytech »

Tu masz adres tej drukarni, o której rozmawialiśmy w Spodku:

http://drukarnia-tom.pl/index2.html

a tutaj link do mojej gry historycznej, ale to nie konkurencja, bo nie ma okrętów :-)

http://www.waroftanks.fora.pl/
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Pomalutku coś się dzieje... :D
Epic Naval Battles - można znaleźć w [https://boardgamegeek.com/geekpreview/12/item/6598]Boardgamegeek Spiel '19 Preview[/url]
Zapraszam do lajkowania, "must have'owania", i w ogóle głoście dobre słowo :D
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Warszawa żąda dostępu do morza! Dajmy tę szansę stolicy! :mrgreen:
Czyli Planszówki na Narodowym już w sobotę (30.11.2019)
Zapraszam do strefy prototypów (sala "Londyn") - i powiem Wam, nie tylko ENB warto będzie zobaczyć i zagrać :)
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2356
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: karawanken »

Może jakieś zdjęcia?
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Witajcie po długim zastoju.
Trzeba było globalnej zarazy, żeby coś ruszyło w temacie Epic Naval Battles.
Pyrkon "padł" a bardzo liczyłem na wbicie do Poznania :(
BerlinCon przeniesiony na grudzień i wcale nie jestem pewien czy się odbędzie.
Essen Spiel 2020 też w głębokim cieniu - a to miały być eventy inauguracyjne dla kampanii ENB.
Zobaczymy jak to będzie.

W tym wszystkim jest też pozytyw - uziemienie w trybie "home office" sprawiło, że posiedziałem w końcu nad Tabletop Simulator i w końcu stworzyłem podwaliny pod budowę modułu Epic Naval Battles.
Spoiler:
W chwili obecnej wczesna wersja pozwala (przy zachowaniu pewnego reżimu i dyscypliny) na rozgrywanie regularnych gier w oparciu o zasady podstawowe.
W kolejnym kroku będzie przybywać skryptów ułatwiających manipulację. A równolegle będę dodawał komponenty do zasad zaawansowanych (wydarzenia, pogoda, mgła wojny).
Na razie moduł nie jest publiczny - chętni muszą się "zakolegować" ze mną na Steam'ie. Kiedy będę odpalał sesję testową, będę informował o tym tutaj,w tym wątku, oraz na fanpage projektu na FB - link poniżej w stopce.
Przy okazji prośba - jeśli macie zaawansowane umiejętności w skryptowaniu LUA na TTS, lub znacie kogoś kto ma w tym doświadczenie - chętnie nawiążę, współpracę.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

Tak, kiedy tylko mam chwilę wolnego czasu pracuję nad ENB.
Wprowadzam małe zmiany. Jedna z nich to poprawa wyglądu Krążownika - pierwotny wygląd nie był dość "nowoczesny" jak na 2 Wojnę Światową.
Sprawiał wrażenie, jednostki z późnych lat 20-ych XX wieku - głównie ze względu na artylerię burtową poniżej linii pokładu.
W dodatku kształt wieży sprawiał, co zauważyłem podczas licznych testów, że często nowi gracze mylili jego sylwetkę z wyglądem Pancernika.
W związku z tym zmieniłem kształt wieży, bardziej rozstawiłem kominy i dodałem maszt na rufie. Mam nadzieję, że te elementy wystarczą, żeby teraz nikt już nie mylił Krążownika z Pancernikiem.

Obrazek

Obrazek
Gdyby poszukać rzeczywistego odpowiednika to najbliższy wyglądem byłby chyba Town Class Cruiser z floty Jej Królewskie Mości - np HMS Belfast
Obrazek
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: jnowaczy »

zagrałbym, dlaczego to tak tyle trwa
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem »

jnowaczy pisze: 30 maja 2020, 14:54 zagrałbym, dlaczego to tak tyle trwa
Masz TTS'a?
ODPOWIEDZ