jnowaczy pisze: ↑04 gru 2018, 15:02
Na jakim etapie znajdują się pracę
bałem się, że prędzej czy później padnie to pytanie
wywołany do tablicy odpowiadam
nadal "mała naprzód!"
prototyp ma już nowe figurki
Do nowych figurek powstała przejściową mapa i kafle terenu na potrzeby prezentacji prototypu (nowa mapa czeka na oznaczenia pól, pozwalające na szybką identyfikację)
pojawiła się koncepcja oddzielenia od mapy toru rund, na rzecz powstania oddzielnego toru rund/pogody - chcę to sprawdzić w działaniu (i wycenić)
Oddzielny tor rund/pogody - jest wynikiem nowego konceptu, aby pogoda była niezależnym od woli graczy czynnikiem (pierwotnie gracze decydowali o pogodzie zagrywając odpowiednie karty). Gracze wg nowego pomysłu będą z niewielkim wyprzedzeniem widzieli prognozę pogody na torze - część tej prognozy będzie zakryta i stopniowo odsłaniana. Zagrywając karty, bądź zgodnie z tekstem scenariusza, będzie można uzyskać wgląd w zakrytą pogodę.
Zostały przetestowane i na stałe wprowadzone zmiany w parametrach ostrzału pancerników - zależało mi na tym aby podkreślić ich artyleryjską przewagę ogniową i zbliżyć klimatycznie do realiów taktyki tych jednostek (silny ostrzał burtowy). Dzięki temu zrobiło się miejsce na warianty w typach jednostek - np Ciężkie Krążowniki.
W wyniki intensywnych testów i kilku burz mózgów (w zasadzie to były sztormy
) powstały warianty zaawansowane zasad dla okrętów podwodnych i nadal kombinujemy z innym podejściem do operacji lotniczych z lotniskowców.
Ogólnie, jako sandbox - sprawdzaliśmy jak sprawdza się konstrukcja modułowa reguł gry, gdzie w miarę nabywania wprawy, lub rosnących potrzeb można uruchamiać bardziej złożone/realistyczne zasady, odchodząc od podstawowych mocno syntetycznych.
Wygląda to tak:
podstawowe zasady - manewrowanie i ostrzał
lotniskowce - atak lotniczy
pola minowe
lądy - artyleria brzegowa
lądy - desant
lotnictwo strategiczne (bombowce wysokiego pułapu)
mgła wojny - zgrupowania bojowe (task forces)
mgła wojny - okręty podwodne w zanurzeniu
Do tego można dołożyć elementy losowe:
karty pogody
karty wydarzeń
karty usprawnień
karty dowodzenia
Ta rosnąca skala trudności świetnie wpisuje się w planowany lifetime produktu i ewentualny harmonogram dodatków.
Bo niestety analiza kosztów jest nieubłagana - nie da się wszystkiego zapakować "na raz" do podstawki - koszt byłby nie do zaakceptowania w takiej grze.
Mam za sobą kilka testów, gdzie najpierw prezentowałem zasady w ich podstawowej wersji, dla kilku jednostek, a potem stopniowo dodawałem kolejne. Wydaje się to być świetną metodą dla tej gry (i wielu innych, co raczej oczywiste). Instrukcja będzie miała właśnie taką konstrukcję - gdzie po otwarciu pudełka, będzie można rozegrać niemal natychmiast rozgrywkę - coś w rodzaju "Naval Academy" - swoistego tutorialu.
Czego nie udało mi się na razie zrobić:
nie zmniejszyłem jeszcze kart, ale nad tematem mocno pracuję - okazuje się, że ludziom podobają się te archiwalne zdjęcia na kartach, bo "robią" im klimat.
Karty mini mogłyby pomieścić bardzo prostą grafikę, bardziej syntetyczną, ale moim zdaniem równie klimatyczną.
Poniżej próbki o jaki klimat na kartach mi chodzi (autor Adrian Stone)
To na razie tyle, projekt zyskał spore grono sympatyków - kilka osób aktywnie uczestniczy w testach wewnętrznych. Bez nich chyba stałbym zupełnie w miejscu.
Nie udało mi się w tym roku pojawić na Gramy ani Narodowym - pochorowałem się.
Tutaj macie link do materiałów PnP
Stworzyłem również 3D printer friendly wersję figurek jednostek - jeśli macie zdeterminowane grono - udostępnię pliki stl
Liczę na informację zwrotną jeśli uda Wam się coś ruszyć. To miejsce traktujcie jako "helpdesk"