cywilizacja w kostkach

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
zen 1
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2016, 15:56

cywilizacja w kostkach

Post autor: zen 1 »

cywilizacja w kostkach, ktoś chętny do współpracy?
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: genek »

w czym?
zen 1
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2016, 15:56

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: zen 1 »

w kostkach
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: KonradT »

A czego Ci brakuje w obecnych cywilizacyjnych grach kościanych?
zen 1
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2016, 15:56

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: zen 1 »

kostki jako jedyny element
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: Vandal »

W temacie są:
Nations The Dice Game
2x Roll Through The Ages
zen 1
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2016, 15:56

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: zen 1 »

- Nations The Dice Game, niewiele ma wspólnego z samymi kostkami
- 2x Roll Through The Ages, obejmuje jedną epokę
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: Jan Madejski »

Pewnie pasowałby do tego jakiś dice-building - z czasem nabywasz kości reprezentujące późniejsze epoki, upgrade'ujesz słabsze kości w lepsze, poświęcasz jedne kości na stałe aby uzyskać lepsze profity z innych kości etc.
Dużym problemem do obejścia przy projektowaniu byłby pewnie problem początkowej gry i postępującej kuli śnieżnej (jeśli wyjście z pierwszych faz cywilizacji chwilę później od przeciwników powodowałoby całkowite odstawanie od nich w dalszych fazach).
Minus: kości kojarzą się z grą dynamiczną i nietrwałą, a temat cywilizacyjny z ewolucyjną i dość statyczną.
zen 1
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2016, 15:56

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: zen 1 »

roboczy start - rzucamy wszystkie kości na stół (jest ich kilkadziesiąt) - wyciągamy trzy (na to pozwala tech, ustrój, inne), dwie odrzucamy - spadają, jedną zostawiamy(na to pozwala tech, ustrój, inne). Interakcja zaczyna się od samego początku, widząc jaką kostkę zostawił inny gracz, my losujemy dwie pozostałe kości tylko po to aby je odrzucić, utrudniając gre graczowi (w pewnym sensie niszcząc potencjał)
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: genek »

ale to po prostu możesz zmniejszyć ilość kosci, które bierzesz skoro je potem i tak wyrzucasz, prawie na to samo wychodzi
chociaż nadal nie rozumiem o co chodzi w tym wątku, szukasz pomysłów na mechanikę kościanej gry o cywilizacji?
zen 1
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2016, 15:56

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: zen 1 »

nie wychodzi na to samo:

- gracz 1 chce budować civke - a, losuje kości, które by pomogły zbudować civke a,
- gracz 2 widzi, że gracz 1 zaczyna budować civke a,
- gracz 2 losuje 3 kości, z czego jedną zostawia, a dwie które mogłby pomóc graczowi 1 - usuwa puli.

a co do pytania - czy są chętni na pomysł zrobienia civki w kostach?
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: genek »

ale drugi gracz też bierze 3 kosci, więc wśród tych kosci też moze być odpowiednia kość. Tak w sumie to ma nawet łatwiej niż gdyby były od początku tylko 2 kości, więc jeśli po to ma być tyle kosci branych to ok, ale jeśli twoim zamiarem było podbieranei kości przeciwnikowi to na pewno nie tędy droga.
zen 1
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2016, 15:56

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: zen 1 »

dlaczego nie tędy? kości zamiast sobie spadać - odpadać, są wybierane do usuwania, jest to znacznie ciekawsze i wymaga większego zangażowania w gre
genek
Posty: 789
Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:09

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: genek »

zen 1 pisze:wymaga większego zangażowania w gre
w jaki sposób? i nie tędy droga, bo tak sobie wcale kości nie podbierasz bardziej niz normalnie, przeciwnikowi i tak zostaną 3 kości,więc jest raczej prawdopodobne, że 1 z nich mu przypasuje, a jak graczy będzie wiecej to będzeisz rzucał całą masą kości
generalnie zbędna komplikacja jeśli to ma służyć tylko temu, zeby gracze sobie kości podbierali, no chyba, że mechanika będzie tak prymitywna, ze tylko wysokei kosci są dobre i nijak nie będzie jak wyniku zmienić to wtedy faktycznie pierwszy gracz moze zgarnąć same wysokie kości i mocno ograniczyć ruch przeciwnikowi
zen 1
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2016, 15:56

Re: cywilizacja w kostkach

Post autor: zen 1 »

siłą rzeczy jest lepiej, jak spadanie nie jest z automatu, a będzie wymagać pewnego wyboru, dlaczego - z automatu element spada jak leci, z wyboru będzie spadać a) element który mniej się przyda graczowi, b) element który może się przydać przeciwnikowi, po dwa wspomnienie wszcześniej było że jest to tylko robocza idea
ODPOWIEDZ