Strona 1 z 1

cywilizacja w kostkach

: 19 lut 2016, 19:46
autor: zen 1
cywilizacja w kostkach, ktoś chętny do współpracy?

Re: cywilizacja w kostkach

: 19 lut 2016, 20:25
autor: genek
w czym?

Re: cywilizacja w kostkach

: 19 lut 2016, 20:30
autor: zen 1
w kostkach

Re: cywilizacja w kostkach

: 19 lut 2016, 20:49
autor: KonradT
A czego Ci brakuje w obecnych cywilizacyjnych grach kościanych?

Re: cywilizacja w kostkach

: 19 lut 2016, 21:13
autor: zen 1
kostki jako jedyny element

Re: cywilizacja w kostkach

: 20 lut 2016, 10:12
autor: Vandal
W temacie są:
Nations The Dice Game
2x Roll Through The Ages

Re: cywilizacja w kostkach

: 20 lut 2016, 10:57
autor: zen 1
- Nations The Dice Game, niewiele ma wspólnego z samymi kostkami
- 2x Roll Through The Ages, obejmuje jedną epokę

Re: cywilizacja w kostkach

: 20 lut 2016, 16:03
autor: Jan Madejski
Pewnie pasowałby do tego jakiś dice-building - z czasem nabywasz kości reprezentujące późniejsze epoki, upgrade'ujesz słabsze kości w lepsze, poświęcasz jedne kości na stałe aby uzyskać lepsze profity z innych kości etc.
Dużym problemem do obejścia przy projektowaniu byłby pewnie problem początkowej gry i postępującej kuli śnieżnej (jeśli wyjście z pierwszych faz cywilizacji chwilę później od przeciwników powodowałoby całkowite odstawanie od nich w dalszych fazach).
Minus: kości kojarzą się z grą dynamiczną i nietrwałą, a temat cywilizacyjny z ewolucyjną i dość statyczną.

Re: cywilizacja w kostkach

: 20 lut 2016, 18:09
autor: zen 1
roboczy start - rzucamy wszystkie kości na stół (jest ich kilkadziesiąt) - wyciągamy trzy (na to pozwala tech, ustrój, inne), dwie odrzucamy - spadają, jedną zostawiamy(na to pozwala tech, ustrój, inne). Interakcja zaczyna się od samego początku, widząc jaką kostkę zostawił inny gracz, my losujemy dwie pozostałe kości tylko po to aby je odrzucić, utrudniając gre graczowi (w pewnym sensie niszcząc potencjał)

Re: cywilizacja w kostkach

: 20 lut 2016, 21:00
autor: genek
ale to po prostu możesz zmniejszyć ilość kosci, które bierzesz skoro je potem i tak wyrzucasz, prawie na to samo wychodzi
chociaż nadal nie rozumiem o co chodzi w tym wątku, szukasz pomysłów na mechanikę kościanej gry o cywilizacji?

Re: cywilizacja w kostkach

: 20 lut 2016, 21:21
autor: zen 1
nie wychodzi na to samo:

- gracz 1 chce budować civke - a, losuje kości, które by pomogły zbudować civke a,
- gracz 2 widzi, że gracz 1 zaczyna budować civke a,
- gracz 2 losuje 3 kości, z czego jedną zostawia, a dwie które mogłby pomóc graczowi 1 - usuwa puli.

a co do pytania - czy są chętni na pomysł zrobienia civki w kostach?

Re: cywilizacja w kostkach

: 20 lut 2016, 23:02
autor: genek
ale drugi gracz też bierze 3 kosci, więc wśród tych kosci też moze być odpowiednia kość. Tak w sumie to ma nawet łatwiej niż gdyby były od początku tylko 2 kości, więc jeśli po to ma być tyle kosci branych to ok, ale jeśli twoim zamiarem było podbieranei kości przeciwnikowi to na pewno nie tędy droga.

Re: cywilizacja w kostkach

: 20 lut 2016, 23:22
autor: zen 1
dlaczego nie tędy? kości zamiast sobie spadać - odpadać, są wybierane do usuwania, jest to znacznie ciekawsze i wymaga większego zangażowania w gre

Re: cywilizacja w kostkach

: 21 lut 2016, 23:26
autor: genek
zen 1 pisze:wymaga większego zangażowania w gre
w jaki sposób? i nie tędy droga, bo tak sobie wcale kości nie podbierasz bardziej niz normalnie, przeciwnikowi i tak zostaną 3 kości,więc jest raczej prawdopodobne, że 1 z nich mu przypasuje, a jak graczy będzie wiecej to będzeisz rzucał całą masą kości
generalnie zbędna komplikacja jeśli to ma służyć tylko temu, zeby gracze sobie kości podbierali, no chyba, że mechanika będzie tak prymitywna, ze tylko wysokei kosci są dobre i nijak nie będzie jak wyniku zmienić to wtedy faktycznie pierwszy gracz moze zgarnąć same wysokie kości i mocno ograniczyć ruch przeciwnikowi

Re: cywilizacja w kostkach

: 22 lut 2016, 13:54
autor: zen 1
siłą rzeczy jest lepiej, jak spadanie nie jest z automatu, a będzie wymagać pewnego wyboru, dlaczego - z automatu element spada jak leci, z wyboru będzie spadać a) element który mniej się przyda graczowi, b) element który może się przydać przeciwnikowi, po dwa wspomnienie wszcześniej było że jest to tylko robocza idea