(Projekt) Dream Wars - Solowa gra planszowa RPG
: 12 maja 2018, 17:55
Nie wiedziałem, gdzie wrzucić ten temat, ale ostatecznie zdecydowałem się na ten dział, bowiem chyba najbardziej pasuje. Sama gra jest już od lat skończona, prace nad mechaniką trwały od 2000 do 2004 zaś potem przez kolejne 10 lat rozbudowywałem uniwersum. Na bazie jednej z historii dziejących się w świecie Dream Wars zbudowałem kampanię "Łzy Zapomnianych do Mage Knight. Chciałbym móc to wydać, ale tutaj jest sporo niewiadomych, szczególnie, ze po dziś dzień gra nie ma żadnej szaty graficznej. Nawet oficjalnego loga. Służyła mi bowiem jako rozrywka, na bazie której wymyślałem scenariusze do kampanii fabularnych, jakie pisałem do innych gier. Czym jest Dream Wars? To solowa gra planszowa RPG, gdzie największy nacisk jest postawiony na fabułę, podejmowanie decyzji i rozwój postaci gracza. Obecnie prezentuję ją na moim blogu Kuźnia Pomysłów na serwisie Znad Planszy, dając co piątek jeden odcinek, opisujący dane zagadnienie. W pierwszym zamieściłem również oryginalną historię na bazie której napisałem "Łzy Zapomnianych".
Jakie są ogólne założenia gry? Cóż - przeżyć przygodę. nawet niekoniecznie ją wygrać, bowiem coś takiego w praktyce nie istnieje w Dream Wars. Struktura rozgrywki opiera się na podręcznika zawierających fabułę oraz szeregu ksiąg misji i sekretów, które są przypisane do danych miejsc. Do tego gracz samodzielnie musi prowadzić dziennik i uzupełniać mapę świata, które jednocześnie staja się integralną częścią świata gry. Jego postać porusza się po planszy zbudowanej z modułów oraz mapach miast czy podziemi. W praktyce blisko 80% zawartości gry to księgi fabularne, zaś pozostałe 20% składa się na kafelki, żetony i karty oraz plansze postaci.
Po szczegółowe informacje zapraszam na mojego bloga, gdzie wykładam szczegółowo mechanikę i opis uniwersum:
Część 1: Dlaczego zrobiłem solowe RPG na planszy?
Część 2: Gracz, jako jedna z postaci w świecie gry
Część 3: Mapy, plansze i dziennik
Część 4: Magia i technologia
Część 5: Bestiariusz
Część 6: System dwuosobowy i multi
Część 7: Dodatki w formie podręczników przygód
Część 8: Plan wydania gry
Poszczególne części będą się pojawiać co piątek o 20:00. Prezentacja prototypu, jeśli nic mi nie wypadnie, odbędzie się na Opolconie w Opolu, 17 listopada.
UWAGA!!!
W chwili obecnej nie przewiduję, tłumaczenia tej gry na język angielski. Koszta byłyby kolosalne, zważywszy, że jeden Podręcznik Przygody nieraz zawiera 500 stron maszynopisu, a do tego dochodzą podręczniki zadań i sekretów.
Jakie są ogólne założenia gry? Cóż - przeżyć przygodę. nawet niekoniecznie ją wygrać, bowiem coś takiego w praktyce nie istnieje w Dream Wars. Struktura rozgrywki opiera się na podręcznika zawierających fabułę oraz szeregu ksiąg misji i sekretów, które są przypisane do danych miejsc. Do tego gracz samodzielnie musi prowadzić dziennik i uzupełniać mapę świata, które jednocześnie staja się integralną częścią świata gry. Jego postać porusza się po planszy zbudowanej z modułów oraz mapach miast czy podziemi. W praktyce blisko 80% zawartości gry to księgi fabularne, zaś pozostałe 20% składa się na kafelki, żetony i karty oraz plansze postaci.
Po szczegółowe informacje zapraszam na mojego bloga, gdzie wykładam szczegółowo mechanikę i opis uniwersum:
Część 1: Dlaczego zrobiłem solowe RPG na planszy?
Część 2: Gracz, jako jedna z postaci w świecie gry
Część 3: Mapy, plansze i dziennik
Część 4: Magia i technologia
Część 5: Bestiariusz
Część 6: System dwuosobowy i multi
Część 7: Dodatki w formie podręczników przygód
Część 8: Plan wydania gry
Poszczególne części będą się pojawiać co piątek o 20:00. Prezentacja prototypu, jeśli nic mi nie wypadnie, odbędzie się na Opolconie w Opolu, 17 listopada.
UWAGA!!!
W chwili obecnej nie przewiduję, tłumaczenia tej gry na język angielski. Koszta byłyby kolosalne, zważywszy, że jeden Podręcznik Przygody nieraz zawiera 500 stron maszynopisu, a do tego dochodzą podręczniki zadań i sekretów.