(Projekt) Dream Wars - Solowa gra planszowa RPG

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Vermin83
Posty: 796
Rejestracja: 17 kwie 2012, 09:42
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 11 times

(Projekt) Dream Wars - Solowa gra planszowa RPG

Post autor: Vermin83 »

Nie wiedziałem, gdzie wrzucić ten temat, ale ostatecznie zdecydowałem się na ten dział, bowiem chyba najbardziej pasuje. Sama gra jest już od lat skończona, prace nad mechaniką trwały od 2000 do 2004 zaś potem przez kolejne 10 lat rozbudowywałem uniwersum. Na bazie jednej z historii dziejących się w świecie Dream Wars zbudowałem kampanię "Łzy Zapomnianych do Mage Knight. Chciałbym móc to wydać, ale tutaj jest sporo niewiadomych, szczególnie, ze po dziś dzień gra nie ma żadnej szaty graficznej. Nawet oficjalnego loga. Służyła mi bowiem jako rozrywka, na bazie której wymyślałem scenariusze do kampanii fabularnych, jakie pisałem do innych gier. Czym jest Dream Wars? To solowa gra planszowa RPG, gdzie największy nacisk jest postawiony na fabułę, podejmowanie decyzji i rozwój postaci gracza. Obecnie prezentuję ją na moim blogu Kuźnia Pomysłów na serwisie Znad Planszy, dając co piątek jeden odcinek, opisujący dane zagadnienie. W pierwszym zamieściłem również oryginalną historię na bazie której napisałem "Łzy Zapomnianych".

Jakie są ogólne założenia gry? Cóż - przeżyć przygodę. nawet niekoniecznie ją wygrać, bowiem coś takiego w praktyce nie istnieje w Dream Wars. Struktura rozgrywki opiera się na podręcznika zawierających fabułę oraz szeregu ksiąg misji i sekretów, które są przypisane do danych miejsc. Do tego gracz samodzielnie musi prowadzić dziennik i uzupełniać mapę świata, które jednocześnie staja się integralną częścią świata gry. Jego postać porusza się po planszy zbudowanej z modułów oraz mapach miast czy podziemi. W praktyce blisko 80% zawartości gry to księgi fabularne, zaś pozostałe 20% składa się na kafelki, żetony i karty oraz plansze postaci.

Po szczegółowe informacje zapraszam na mojego bloga, gdzie wykładam szczegółowo mechanikę i opis uniwersum:
Część 1: Dlaczego zrobiłem solowe RPG na planszy?
Część 2: Gracz, jako jedna z postaci w świecie gry
Część 3: Mapy, plansze i dziennik
Część 4: Magia i technologia
Część 5: Bestiariusz
Część 6: System dwuosobowy i multi
Część 7: Dodatki w formie podręczników przygód
Część 8: Plan wydania gry

Poszczególne części będą się pojawiać co piątek o 20:00. Prezentacja prototypu, jeśli nic mi nie wypadnie, odbędzie się na Opolconie w Opolu, 17 listopada.

UWAGA!!!
W chwili obecnej nie przewiduję, tłumaczenia tej gry na język angielski. Koszta byłyby kolosalne, zważywszy, że jeden Podręcznik Przygody nieraz zawiera 500 stron maszynopisu, a do tego dochodzą podręczniki zadań i sekretów.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2018, 15:49 przez Vermin83, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Vermin83
Posty: 796
Rejestracja: 17 kwie 2012, 09:42
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 11 times

Re: [PROJEKT]Dream Wars - Solowa gra planszowa RPG

Post autor: Vermin83 »

Do osób zainteresowanych moją grą, taka informacja. Co piątek, będę się starał oprócz tekstu zapodać zdjęcia omawianych fragmentów gry. Np. najbliższy materiał będzie poświęcony planszy gracza, zatem szykuję odręcznie przygotowaną planszę, malutki pakiet kart i kostki. Uprzedzam - to ręczna robota, a gra jest naprawdę specyficzna, bowiem robiłem ją z myślą o tym w co sam bym chciał zagrać, a nie w to co ludzie grają. Na pewno sama "podstawka" wyszłaby drogo, bowiem zawiera dużo rzeczy przy czym w praktyce zero figurek. Są po prostu zbędne.

Zatem zapraszam zainteresowanych w najbliższy piątek. Ciężko mi teraz powiedzieć, czy ten tytuł chwyci na rynku, ale w razie czego zrobi się malutki druk na życzenie z pomocą któregoś wydawcy.

Aha, zważywszy ile pracy wpakowałem i jeszcze włożę, w cały projekt, będzie on dostępny w formie Print&Play, ale tylko dla moich Patronów. Nie ma bata, abym udostępnił to za friko. Wiem, że niektórzy tak robią, ale poświęciłem mu zbyt wiele lat, więc niech choć odrobinkę na mnie zarobi. Gra sukcesywnie co weekend będzie pojawiać się na mojej sekretnej grupie dla Patronów. Kawałek po kawałku, komponenty, instrukcja, opis uniwersum i w końcu księgi.

EDIT
Jeszcze jedna, nad wyraz istotna sprawa. Musicie sobie zdawać sprawę, że Dream Wars to nie tylko sama plansza i księgi. Tak naprawdę zawiera masę pojedynczych elementów, będących unikatami. To co wspomniałem w ostatnim tekście odnośnie map i dzienników graczy. One stają się częścią gry. Przygotowuję obecnie pojedyncze księgi przygód, mapy i dzienniki, które nigdy nie będą "wydane", a jedynie pojawią się jako pojedyncze egzemplarze w świecie gry. Jeśli ktoś je skopiuje (spiraci) to taka fałszywka również będzie elementem świata gry. Owszem, to nadal będzie podróbka, ale... dobra podróbka może imitować oryginał. Bardzo dużo o tym będę pisał w odcinku poświęconym mapom, dziennikom i sekretom. Np. Obecnie przygotowuję mapę i pamiętnik, które mam zamiar ukryć gdzieś w Polsce. One będą stałym elementem gry i kilka przygód będzie o nich wspominać. Niemniej odnajdzie je tylko jedna osoba lub grupa osób. Tak samo chce zrobić inny dziennik, którego kartki "porozrzucam". Tak, Dream Wars ma w sobie troszkę z LARP-ów :)
Awatar użytkownika
Vermin83
Posty: 796
Rejestracja: 17 kwie 2012, 09:42
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 11 times

Re: [PROJEKT]Dream Wars - Solowa gra planszowa RPG

Post autor: Vermin83 »

Foto poglądowe planszy gracza (tak, jest to duża plansza). Przy okazji w poście głównym dałem link do drugiej części materiału, gdzie opisuję działanie postaci gracza.
Obrazek
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: [PROJEKT]Dream Wars - Solowa gra planszowa RPG

Post autor: mauserem »

wow! Nie wiem czy nie traktować Twojego projektu bardziej jak swoistej powieści, bardziej utworu literackiego - gdzie elementem fabularnym jest meta gra, a w zasadzie różne metagry.
Trochę przywodzi na myśl gry - gdzie gracze subskrybują dostęp do kolejnych rozwijających się treści - np. taki Hunt a Killer
Może to jest metoda na wydanie takiej gry - monetyzacja przez subskrybcje. Mieszanina mediów - treści online, fizyczne artefakty, możliwe, że nawet specyficzne fizyczne lokacje.
Awatar użytkownika
Vermin83
Posty: 796
Rejestracja: 17 kwie 2012, 09:42
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 11 times

Re: [PROJEKT]Dream Wars - Solowa gra planszowa RPG

Post autor: Vermin83 »

Nigdy nie słyszałem o Hunt Killer, ale w wolnej chwili rzucę okiem.

Co do tego, co napisałeś, to tak. Jest to na swój sposób interaktywna książka lub coś w ten deseń. Dlatego gra jest głównie pomyślana do rozgrywek 1-2 osobowych. Co do tej subskrypcji, to chciałbym tutaj głównie wykorzystać Patronite. Innymi słowy - im więcej ludzi mnie wspiera, tym więcej czasu poświęcam na pisanie nowych elementów gry i wrzucania ich na sekretną grupę, a z czasem tworzyłbym tylko pojedyncze, fizyczne egzemplarze, które można byłoby dostać jedynie na konwentach lub samemu odszukać rozwiązując zagadki. Dla przykładu - planuję stworzyć pewien dziennik, który umieścił bym w muzeum, za zgodą ich włodarzy. Byłby on elementem świata gry, który gracze musieliby odszukać. W przyszłości dziennik byłby rozwinięty o kolejne elementy, które z biegiem czasu złożyłyby się na całą przygodę. Dużo o tym napisze w materiale 1 czerwca.
ODPOWIEDZ