Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
kYre
Posty: 64
Rejestracja: 14 sty 2013, 21:51
Kontakt:

Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

Post autor: kYre »

Cześć!

Szukam gier, które wykorzystują mechanikę równoczesnego wykonywania akcji u Graczy, gdzie dokonane przez nas wybory potrafią zaskoczyć przeciwnika (wzbudzić emocje, doprowadzić do refleksji "co mogłem zrobić inaczej"). Na myśl przychodzą mi żetony rozkazów z Gry o tron, czy programowanie akcji w X-Wingu. Znacie może inne tytuły bardziej lub mniej wpisujące się w podane przeze mnie ramy?
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

Post autor: Pierzasty »

Space Alert :lol:
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

Post autor: rattkin »

Gry z serii Fight! / Brawl

Setki gier z jednoczesnym zagrywaniem kart facedown.
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

Post autor: hipcio_stg »

Robo Rally i Colt Express przychodza do głowy.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

Post autor: detrytusek »

Fresco, Pupile podziemi o ile dobrze pamiętam
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Circadians: Nowy Świt

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

Post autor: mat_eyo »

kYre pisze: 01 lip 2018, 22:34Znacie może inne tytuły bardziej lub mniej wpisujące się w podane przeze mnie ramy?
Do tych wymagań załapią się pewnie wszystkie gry z programowaniem akcji. Od Zakazanych Gwiazd i Szoguna, przez Władców Podziemi, Trickeriona aż po Metallum czy Dixita. Problem jest taki, że Twoje ramy są trochę zbyt szerokie.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

Post autor: Andy »

Od dziesięciu lat gram w Race for the Galaxy, więc mnie mechanika jednoczesnego wykonywania akcji już wcale nie zaskakuje. :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
kYre
Posty: 64
Rejestracja: 14 sty 2013, 21:51
Kontakt:

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

Post autor: kYre »

Zdaje sobie sprawę z tego, że spektrum jest szerokie ale to dlatego, że chciałbym dowiedzieć się jak tę kwestię rozwiązuję się w różnych tytułach. Pomimo tego, że jest wiele gier z programowaniem akcji, duża ich część zawiera jakieś niuanse wyróżniające ją na tle innych. Dzięki za wskazywane pozycje. Pozdro.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji

Post autor: rattkin »

Właściwie klasycznym przykładem są PSI games w Android: Netrunner. Wiele kart i interakcji wymaga od runnera i corpa do zagrania gry PSI - obydwaj gracze w sekrecie poświęcają 0, 1 lub 2 kredyty, nastepnie razem pokazują. W zależności od tego, czy pokazali to samo, czy różne wartości, zajdzie inny efekt. Z całą pewnością generuje to dużo emocji i jęki zawodu/zachwytu. Dodatkową płaszczyzną jest tu aspekt ekonomiczny - nie jest to tylko pokazywanie papier/nożyce/kamień czy liczby palców, ale jednocześnie płacenie swoimi zasobami. Oznacza to, że gracz może być niechętny do płacenia 2, bo chce, by starczyło mu jeszcze na inne rzeczy, które wymagają pieniędzy. Podobnie, gracz który posiada tylko 1 kredyt "na stanie", nie może zalicytować 2, co spłaszcza jego przestrzeń decyzyjną, a jednocześnie uruchamia większe szanse dla przeciwnika. I tak dalej i tak dalej.

Obrazek
ODPOWIEDZ