Dice building system - przykłady(?)

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1263
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 356 times
Been thanked: 206 times

Dice building system - przykłady(?)

Post autor: ShapooBah »

Cześć Planszówkowicze, czy spotkaliście się kiedyś z systemem podobnym do deckbuildingu, ale polegającym na dokupowaniu do swojej kolekcji kostek?

Zasada następująca: Każdy z graczy zaczyna z 3 kośćmi x ściennymi których rozkład ścianek to np: 2,2,1,1,1,1 a w trakcie gry mają możliwość sprzedawania aktualnych i dokupowania interesujących układów. Np. na stół trafia kość o rozkładzie 5,4,3,3,3,1. Więc gracz opłaca planszową walutą za dołożenie tej kostki do zestawu. I może wykorzystać ją do swoich rzutów i akcji, a następnie odkłada na "kupkę kości odrzuconych" aż nie przeturla wszystkich swoich kombinacji. Po tym fakcie, jak w deckbuildingu, ostatnia kostka wraca na kupkę kości odrzuconych, a reszta wraca "na rękę"

A nawet jeżeli ciężko byłoby znaleźć przykład takiego rozwiązania to chciałbym też wiedzieć co o nim uważacie? Czy jest to w ogóle atrakcyjny system zmiany sił gracza w trakcie przebiegu rozgrywki?
Awatar użytkownika
Qrzy
Posty: 848
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 65 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: Qrzy »

Nie tyle dokupowanie, co modyfikowanie kości - Kowale losu. ;)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4124
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 308 times
Been thanked: 342 times

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: tomb »

Roll for the Galaxy to rozbudowywanie swojej puli różnorodnych kostek. Obieg kości nie jest identyczny z obiegiem kart w klasycznym deckbuildingu, ale jest kilka elementów wspólnych - kości użyte nie wracają na rękę (tu: do kubka), lecz należy je ponownie wykupić.

Sam pomysł z kościanym deckbuildingiem trudno mi ocenić. Po pierwsze - kości są z zasady mocno losowe, np. w Twoim przykładzie kość 5,4,3,3,3,1 nadal daje możliwość wyrzucenia 1, czyli takiego wyniku, jak w przypadku kości podstawowej - ryzyko mniejsze, ale przy dużym pechu zakup nie daje zysku. Działanie zakupionej karty w grze deckbuildingowej jest pewne, wiemy, na co wydajemy pieniądze.
Druga sprawa, która mocno różni kość od karty jest techniczna - znajomość wartości na ściankach nigdy nie jest tak oczywista, jak działanie karty. Bez dużego ogrania lub ciągłego spoglądania w ściągę się nie obędzie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1377
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 190 times

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: Brylantino »

Quarrirors wykorzystuje dokładnie takie mechaniki i tam działa to całkiem ok.
Awatar użytkownika
m1sha
Posty: 13
Rejestracja: 22 maja 2005, 13:44
Lokalizacja: Luboń
Been thanked: 1 time

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: m1sha »

W Tidal Blades jest możliwość kupowania i upgrade'owania kości.
Awatar użytkownika
crazygandalf
Posty: 415
Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
Has thanked: 76 times
Been thanked: 471 times
Kontakt:

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: crazygandalf »

W Dice Settlers masz podobny mechanizm. Możesz kupować lepsze kości, wrzucasz je do worka (na wzór talii kart) skąd wyciągasz aż się skończą, po czym znowu wszystkie lecą do worka itd. Dodatkowo masz mechanizm pozbywania się kości z worka. Prawie jak deckbuilding. :D
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: detrytusek »

Cubitos
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania:

Wątek sprzedażowy
arracan
Posty: 252
Rejestracja: 27 kwie 2015, 17:09
Has thanked: 22 times
Been thanked: 23 times

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: arracan »

Dice Masters to chyba najpopularniejszy przykład bag buildingu, gdzie z określonej przed rozgrywką puli kości w trakcie gry dokupujesz wybrane, przypisane do konkretnej karty.

Zestaw kości budujesz sobie też w Roll for the Galaxy np.

W Kowalach losu za to budujesz kości same w sobie - w trakcie gry wymieniasz ścianki na kostkach na inne/lepsze
MAM | CHCĘ

Piszę o grach na POPKULTUROWCY.PL <- ZAPRASZAM
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 136
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 148 times
Been thanked: 52 times

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: The Fifth Horseman »

ShapooBah pisze: 09 sie 2018, 14:09A nawet jeżeli ciężko byłoby znaleźć przykład takiego rozwiązania to chciałbym też wiedzieć co o nim uważacie? Czy jest to w ogóle atrakcyjny system zmiany sił gracza w trakcie przebiegu rozgrywki?
Mało czytelny, bardzo szybko zdezorientuje całą partię. Co jeżeli zamiast tego użyjesz standardowych kości zaś zastępowanie ich większą ilością ścianek (lub modyfikacja wyników rzutów) stanowiłoby upgrade?
ODPOWIEDZ