Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Witam wszystkich.
Jestem nowy na tym forum, ale od kilku tygodni chodzi za mną pomysł stworzenia gry planszowej. Chciałbym podzielić się z wami tą ideą i jednocześnie spytać o wasze zdanie, zaprosić do dyskusji.
Chciałbym aby gra opierała się na znanych już mechanikach, połączyć kilka tych, które mi się najbardziej podobały w grach planszowych i stworzyć grę o tematyce RPG opartą na tych właśnie mechanikach. Jednak wszystkie te zasady na których moja gra miała by się opierać są już znane. Oczywiście zamierzam wprowadzić kilka drobnych (moich specjalnych) modyfikacji. W czym tkwi problem?
Chciałem zapytać was czy znacie grę RPG, w której jest system gry drużynowej? 2 lub 3 drużyny(2v2/ 2v2v2/ 3v3) ścierające się ze sobą w potyczkach i walczących o dominację, albo zwykły deathmatch? Chciałbym stworzyć taką grę, która dawała by taką możliwość, gdzie gracze mogli by grać solo lub w dwóch, czy trzech drużynach wszystkie przeciwko sobie.
Czy ktoś zna taką grę, gzie jest taka opcja? Nie chodzi mi o wschodzące gwiazdy, czyli gry typu MOBA, gdzie jest to pojedynek drużyn, ale tak na prawdę gra dla dwóch graczy i pojedynek 1v1, tylko obaj gracze kontrolują drużyny. Tutaj chodzi mi raczej o coś w stylu takiego otwartego pojedynku, w stylu gier komputerowych MMO RPG gdzie każdy gracz kontroluje tylko jedną postać. Chciałbym żeby gra była zbliżona np do takiego komputerowego WoW'a, gdzie np.: Idziemy sobie przez jakąś krainę, robimy zadanie i nagle wpada nam gość z przeciwnej frakcji i chcemy go pobić albo pogonić z naszych terenów.
Jak sądzicie, czy to była by jakaś innowacja? Ciekawy pomysł? Czy potrzebujecie więcej szczegółów, aby bardziej wam przedstawić o co mi chodzi?
Jestem nowy na tym forum, ale od kilku tygodni chodzi za mną pomysł stworzenia gry planszowej. Chciałbym podzielić się z wami tą ideą i jednocześnie spytać o wasze zdanie, zaprosić do dyskusji.
Chciałbym aby gra opierała się na znanych już mechanikach, połączyć kilka tych, które mi się najbardziej podobały w grach planszowych i stworzyć grę o tematyce RPG opartą na tych właśnie mechanikach. Jednak wszystkie te zasady na których moja gra miała by się opierać są już znane. Oczywiście zamierzam wprowadzić kilka drobnych (moich specjalnych) modyfikacji. W czym tkwi problem?
Chciałem zapytać was czy znacie grę RPG, w której jest system gry drużynowej? 2 lub 3 drużyny(2v2/ 2v2v2/ 3v3) ścierające się ze sobą w potyczkach i walczących o dominację, albo zwykły deathmatch? Chciałbym stworzyć taką grę, która dawała by taką możliwość, gdzie gracze mogli by grać solo lub w dwóch, czy trzech drużynach wszystkie przeciwko sobie.
Czy ktoś zna taką grę, gzie jest taka opcja? Nie chodzi mi o wschodzące gwiazdy, czyli gry typu MOBA, gdzie jest to pojedynek drużyn, ale tak na prawdę gra dla dwóch graczy i pojedynek 1v1, tylko obaj gracze kontrolują drużyny. Tutaj chodzi mi raczej o coś w stylu takiego otwartego pojedynku, w stylu gier komputerowych MMO RPG gdzie każdy gracz kontroluje tylko jedną postać. Chciałbym żeby gra była zbliżona np do takiego komputerowego WoW'a, gdzie np.: Idziemy sobie przez jakąś krainę, robimy zadanie i nagle wpada nam gość z przeciwnej frakcji i chcemy go pobić albo pogonić z naszych terenów.
Jak sądzicie, czy to była by jakaś innowacja? Ciekawy pomysł? Czy potrzebujecie więcej szczegółów, aby bardziej wam przedstawić o co mi chodzi?
Sprzedam: Warhammer Inwazja, Gateway Driver.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10918
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3352 times
- Been thanked: 3213 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Niestety nie opisałeś żadnych mechanik, które miałyby brać w tym udział.
RPG opiera się bardziej na odgrywaniu postaci, a mechaniki są by wspomóc mistrza gry w prowadzeniu historii i sprawić by gracze nie szli po scenariuszowym sznurku.
A wstępnie twój pomysł w mojej głowie wygląda jak turlanie kostkami w drużynach - tylko po co?
RPG opiera się bardziej na odgrywaniu postaci, a mechaniki są by wspomóc mistrza gry w prowadzeniu historii i sprawić by gracze nie szli po scenariuszowym sznurku.
A wstępnie twój pomysł w mojej głowie wygląda jak turlanie kostkami w drużynach - tylko po co?
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Ok, chciałbym aby gra od początku była podzielona na dwie frakcje i toczyła się na dwóch planszach (w rozgrywce drużynowej). Mechaniką odpowiadającą za ruch postaci była by ta chociażby z sabotażysty/carcassone, gdzie losujesz kafelek/kartę terenu i dokładasz na planszę. Wykonujesz ruch, losujesz kolorowy znacznik akcji i znowu dobierasz kartę akcji w kolorze tego znacznika. Walka opierała by się na statystykach, ale też losowo np. tak jak w wieży szoguna czy runebound. Nie było by mistrza gry, tylko coś w stylu takiego sandboxa/dungeon crawlera, ale żeby była masa negatywnej interakcji, gracze vs gracze, albo gracz vs gracz vs gracz, a nie tak jak w innych dungeon crawlerach mistrz gry vs cała reszta.
Bardziej chciałbym, żeby to był taki Talisman w fuzji z Sabotażystą/Carcassone.
Bardziej chciałbym, żeby to był taki Talisman w fuzji z Sabotażystą/Carcassone.
Sprzedam: Warhammer Inwazja, Gateway Driver.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4719
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 383 times
- Been thanked: 885 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Czyli z RPG nie ma to nic wspólnego. A gier planszowych, w których jedna drużyna walczy przeciwko drugiej jest pierdylion.
Summoner Wars
Edge: Dawnfall
Rum & Bones
Agents of Mayhem
Earth Reborn
Tyle mi do głowy przyszło teraz.
Summoner Wars
Edge: Dawnfall
Rum & Bones
Agents of Mayhem
Earth Reborn
Tyle mi do głowy przyszło teraz.
Sprzedam nic
- KurikDeVolay
- Posty: 991
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 993 times
- Been thanked: 433 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Dziękuję bardzo, nie wiedziałem, że Neuroshima i Monolith ma opcję pojedynków 2v2. Zastanawiałem się ostatnio nad kupnem którejś z tej gry. Wasze odpowiedzi są wyczerpujące, przejrzę sobie te tytuły i sprawdzę, czy jest to dokładnie to, o co mi chodziło albo czy chociaż to przypomina. Zabieram się do dalszego tworzenia i rozbudowywania, żeby wam to jakoś szerzej pokazać.
Sprzedam: Warhammer Inwazja, Gateway Driver.
- ShapooBah
- Posty: 1284
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 360 times
- Been thanked: 214 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Deafultowo nawet w Monolith arena gra na 3 graczy rozbija się o system 2:1.
Jest to bardzo niesprawieldiwy system, chyba wciąż preferuje kazdy na każdego.
Jest to bardzo niesprawieldiwy system, chyba wciąż preferuje kazdy na każdego.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Zagraj sobie w grę Adrenalina - jest to jedna z lepiej zorganizowanych i skutecznie działających gier z pojedynkami "każdy z każdym" - to taki odpowiednik areny deatmatch. Paradoksalnie nie działa na niej, a raczej nie ma sensu układ "dwóch na jednego".
Przyglądnij się również temu jak sprytnie zastosowano mechanikę area control/majority do oznaczania trafień - to przykład tego, jak mechanika może działać w zupełnie nieoczywistym miejscu.
Przyglądnij się również temu jak sprytnie zastosowano mechanikę area control/majority do oznaczania trafień - to przykład tego, jak mechanika może działać w zupełnie nieoczywistym miejscu.
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
TBH pomysł w ogóle nie brzmi ciekawie, choć takimi strzępkami informacji o mechanice nie jest łatwo go ocenić. Od razu Ci powiem, że założenie "Bardziej chciałbym, żeby to był taki Talisman w fuzji z Sabotażystą/Carcassone.", jest raczej kiepskie bo wszystkie te gry mają już bardzo przestarzałe mechaniki i gracze raczej chcą czegoś "współczesnego".
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Nie wiem co znaczy TBH.
Wydaje mi się, że gdybym połączył klimat z mechaniką tych gier i dodał jeszcze mechanikę walki z szoguna/imperializmu(te dwie są najlepszymi grami, w które grałem pod względem mechanicznym) to było by coś ciekawego. Innego, może bardziej współczesnego. Talizman dlatego, bo chcę zrobić postacie mniej więcej z podobnym systemem rozwoju, tylko go rozwinąć, trochę bardziej skomplikować. Carcassone, to dlatego, żeby poruszanie się po planszy wyglądało jak w carcassone, losujesz kafelek i dokladasz go do planszy, następnie wykonujesz ruch i losujesz znacznik, albo odbierasz określony, jeśli jakiś symbol konkretny by się znajdował na takim kafelku/karcie obszaru.
Mechanika walki jak w szogunie. Wpierniczasz swoje staty i staty wroga do wieży i którego więcej wypadnie tyn wygrywa, do tego wzmocnić to o różne efekty np Krwawienie, Cios krytyczny, Przebicie pancerza itp itd...
Walkę podzielić na 3 fazy: inicjatywa, atak/obrona, kontratak/obrona.
Czy to coś współczesnego bardziej, czy przestarzały model?
Wydaje mi się, że gdybym połączył klimat z mechaniką tych gier i dodał jeszcze mechanikę walki z szoguna/imperializmu(te dwie są najlepszymi grami, w które grałem pod względem mechanicznym) to było by coś ciekawego. Innego, może bardziej współczesnego. Talizman dlatego, bo chcę zrobić postacie mniej więcej z podobnym systemem rozwoju, tylko go rozwinąć, trochę bardziej skomplikować. Carcassone, to dlatego, żeby poruszanie się po planszy wyglądało jak w carcassone, losujesz kafelek i dokladasz go do planszy, następnie wykonujesz ruch i losujesz znacznik, albo odbierasz określony, jeśli jakiś symbol konkretny by się znajdował na takim kafelku/karcie obszaru.
Mechanika walki jak w szogunie. Wpierniczasz swoje staty i staty wroga do wieży i którego więcej wypadnie tyn wygrywa, do tego wzmocnić to o różne efekty np Krwawienie, Cios krytyczny, Przebicie pancerza itp itd...
Walkę podzielić na 3 fazy: inicjatywa, atak/obrona, kontratak/obrona.
Czy to coś współczesnego bardziej, czy przestarzały model?
Sprzedam: Warhammer Inwazja, Gateway Driver.
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Dalej brzmi to przestarzale. System rozwoju w Talismanie jest mega stary i nieciekawy. Zobacz sobie rozwój postaci z Gloomhaven czy Mage Knight. Poruszanie się na zasadzie losowania kafelka, to coś co było w setkach gier i nie mówię, że koniecznie trzeba robić gry które każdą mechanikę mają unikatową, ale musisz przemyśleć przede wszystkim co chcesz osiągnąć taką mechaniką - co ona ma dać do gry. Game design to zadawanie sobie wielu pytań, aby szukać problemów w rozwiązaniach które wybraliśmy: czy jest to fajne? czy to wspiera pozostałe mechaniki? co mi taka mechanika daje? itp. Ogólnie brzmi to bardzo losowo (trochę aż zbyt losowo): losujemy kafel, losujemy znacznik, walka też jest losowa... Gdzie tutaj gracz ma wpływ na cokolwiek? Gry PvP powinny być przede wszystkim oparte o decyzje dla graczy, bo jeżeli prawie wszystko ma mieć czynnik losowy, to równie dobrze niech rzucą monetą i zobaczymy kto wygra. Pograj w trochę więcej gier - zwłaszcza w gatunku, który Cię interesuje. Koledzy sporo wymienili już tytułów, które mogą Ci pokazać różne podejścia do takich gier.
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Rozumiem, dzięki za radę, jednak tą losowość chcę wesprzeć właśnie postaciami, ich unikalnymi zdolnościami i klimatem, gdzie, walka była by już elementem najmniej losowym. Na pewno masz rację w tym, że muszę pograć w więcej gier tego typu.
Sprzedam: Warhammer Inwazja, Gateway Driver.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Dużo, dużo więcej. Zagraj w 200-300 gier, potem można się brać za design. Oczywiście, "można" się brać też i od razu, ale dużo większe ryzyko, że wyjdzie Ci kaszana.
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Ryzyko jest zawsze, nie zależnie od tego ile masz ogranych tytułów. Moim zdaniem, trzeba po prostu swój tytuł dobrze ograć i dać do przetestowania innym graczom, zwłaszcza takim, którzy zjedli zęby na planszówkach. 200-300 gier? To nie starczy mi na to życia, żeby coś dobrze ograć. Tym bardziej, że jest kilka takich gier, gdzie są świetne rozgrywki przez pierwsze 3-4 razy, a później masz wrażenie, że już niczego nowego nie możesz się spodziewać po tej grze.
Sprzedam: Warhammer Inwazja, Gateway Driver.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
200-300 różnych gier, nawet jeśli po razie tylko. Chodzi o "ekspozycję" na różne rozwiązania i pomysły, żeby nie wymyślać koła na nowo lub nie robić tego koła w kształcie kwadratu.
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Dziękuje za cenną uwagę. Co racja, to racja. W grach komputerowych jestem "obeznany", jednak w planszówkach już trochę mniej. W gry planszowe takiego typu, jaki sam chciałbym stworzyć grałem raptem w 4 tytuły... Jednak jak się przyglądam obecnym "hitom", nowościom, które pojawiają się na polskim rynku, to te gry nie są innowacyjne, jeśli chodzi o mechanikę.
Sprzedam: Warhammer Inwazja, Gateway Driver.
- E2MD
- Posty: 382
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
- Lokalizacja: 43-518
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 135 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Jutro na kickstartze się kończy kampania - Valor & Villainy: Minions of Mordak - masz rozwój postaci i walkę 1vs1 oraz 1vsmany.
Zobacz Claustrophobia 1643 - kafelki jak w Carcasonne, klimat się wylewa.
Z całym szacunkiem, ale nie wiesz na co się porywasz... Zrób prototyp, pojedź na jakiś konwent i będziesz wiedział.
Zobacz Claustrophobia 1643 - kafelki jak w Carcasonne, klimat się wylewa.
Z całym szacunkiem, ale nie wiesz na co się porywasz... Zrób prototyp, pojedź na jakiś konwent i będziesz wiedział.
Nie przyszedłem tutaj wygrać
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
@E2MD
Pięknie, na taką wypowiedź czekałem, zaraz obadam te tytuły. Też tak myślę, że dopiero na jakimś konwencie mógłbym zobaczyć czy to ma jakikolwiek sens, jak już bym zrobił prototyp.
Pięknie, na taką wypowiedź czekałem, zaraz obadam te tytuły. Też tak myślę, że dopiero na jakimś konwencie mógłbym zobaczyć czy to ma jakikolwiek sens, jak już bym zrobił prototyp.
Sprzedam: Warhammer Inwazja, Gateway Driver.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10918
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3352 times
- Been thanked: 3213 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Ja bym ci polecał w ogóle posiedzieć i przejrzeć jakieś topki planszówek, czy z zeszłego roku czy w ogóle.
Zdaje się, że nie znasz tytułów, które są głośne i znane, dopiero po takim rekonesansie zaopatrzyłbym swoja kolekcję w tytuły warte ogrania, tematycznie w kategorii, która Cie interesuje, rozegrałbym z 5-10 partii i pomyślał czy w idei, która wpadła mi do głowy jest a) coś innowacyjnego, czego te inne gry nie oferowały b) czy nowopoznane mechaniki nie byłyby interesującym pomysłem w grze, którą chcesz zaprojektować.
Na pewno Talismanowa walka oparta o rzucanie kośćmi jest mechaniką dosyc oldschoolowa - m.in. przez tę płytka mechanikę polskie Champions of Nexum, które miało być MOBA like trochę poległo na Kickstaterze ostatnio
Zainteresuj się Mage Knightem, Gloomhaven czy jakimś dungeon crawlerem, który pozwoli Ci poznać ciekawe mechaniki walki, rozwoju postaci itp.
Zdaje się, że nie znasz tytułów, które są głośne i znane, dopiero po takim rekonesansie zaopatrzyłbym swoja kolekcję w tytuły warte ogrania, tematycznie w kategorii, która Cie interesuje, rozegrałbym z 5-10 partii i pomyślał czy w idei, która wpadła mi do głowy jest a) coś innowacyjnego, czego te inne gry nie oferowały b) czy nowopoznane mechaniki nie byłyby interesującym pomysłem w grze, którą chcesz zaprojektować.
Na pewno Talismanowa walka oparta o rzucanie kośćmi jest mechaniką dosyc oldschoolowa - m.in. przez tę płytka mechanikę polskie Champions of Nexum, które miało być MOBA like trochę poległo na Kickstaterze ostatnio
Zainteresuj się Mage Knightem, Gloomhaven czy jakimś dungeon crawlerem, który pozwoli Ci poznać ciekawe mechaniki walki, rozwoju postaci itp.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Zdefiniuj "innowacyjne jeśli chodzi o mechanikę" proszę.
Oraz odpowiedz sobie na jedno - czy żeby gra była bardzo dobra, musi mieć "innowacyjną" mechanikę?
A może wystarczy, że mechanika(mechaniki?) będzie tworzyła spójną i intuicyjną całość wraz z tematyką?
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Poznałem już dobrze grę Descent: Wędrówki w mroku. Gloomheaven czy Mage Knight nie są to gry na moją kieszeń w tej chwili, poza tym z tego co wiem, są to gry(zwłaszcza Gloomheaven) gdzie jest mało negatywnej interakcji z innymi graczami, descent na pewno. Mam na myśli to, że w descent nie da się grać każdy na każdego. Chciałbym, żeby taka gra była bardziej uniwersalna, żeby miała klimat, ale jednocześnie nie opierała się tylko na klimacie i wczuciu się w tą grę, ale żeby dało się też rozegrać fajną, dynamiczną partię w takim trybie typowego deathmatch.
Sprzedam: Warhammer Inwazja, Gateway Driver.
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Ja bym też nie przesadzał w drugą stronę. Pamiętajmy, że jednak tworzenie gra to przede wszystkim ma być zabawa. Nikt nie wymaga, aby pierwsza nasza gra od razu podbiła Kickstartera bo takie rzeczy się po prostu nie zdarzają. Trzeba do tego wypracowania sobie odpowiedniego warsztatu, umiejętności i właśnie znajomości setek innych gier. Niemniej nie przeskoczymy etapu, gdzie pierwsze prototypy po prostu będą takie sobie i mogą innym wydawać się "prymitywne" - to też jest element nauki. Dlatego rób na razie co uważasz, spróbuj na początku doprowadzić do końca niewielką grę. Nawet jak nikt jej potem nie wyda (bo najczęściej tak to wygląda), to przynajmniej już nabędziesz jakiś umiejętności i zaczniesz powoli sobie wypracowywać swój własny work-flow.
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Chodziło mi o to, że wcześniej kolega napisał, żeby nie tworzyć tego samego koła albo, żeby to koło nie było kwadratowe.
Dlatego większość gier hitowych, czy nowych opiera się jednak o mechaniki, które są znane, sprawdzone i dobre(często proste z niskim progiem wejścia). Wiem też o tym, że mechanika nie musi być kosmiczna (kosmicznie nowa czy innowacyjna) tylko tak jak wspomniałeś musi ona współgrać z klimatem gry. Wiadomo, że do euro gry nie wrzucimy mechaniki "rzuć kością" żeby się przekonać jaką akcję można wykonać. (W monopoly jest taki element, dlatego jest tak popularny... ) W swojej grze chciałbym połączyć mechaniki już znane i sprawdzone w sposób(wydaje mi się) innowacyjny i wg. mnie ciekawy, przede wszystkim dlatego, aby bardzo dobrze sprawdzały się i współgrały z klimatem, i zarysem fabularnym gry.
Aby to osiągnąć musi być tutaj dużo elementów losowych, ale to od gracza zależały by kluczowe decyzje, walki, poruszanie się po (nieco już) ułożonej planszy, czy podejmowanie jakiś wyzwań(chociażby questów, mnogość questów różnego rodzaju do zdobycia w różny sposób).
Mechanika, mechaniką, ale chciałbym też klimatycznie stworzyć w pewien sposób coś nowego, jednak zbliżonego do niektórych wątków znanych z fantasy. Nowe uniwersum, jednak podobne do niektórych już znanych bardzo dobrze większości graczy.
Mechaniki walki w "wieży" z szoguna nie widziałem jeszcze w grze typu Talizman. Wydaje mi się, ze taka mechanika wzbogacona o różnego rodzaju efekty dodatkowe(bo wiadomo, że nie wypada z niej jeden, czy dwa kolory znaczników) była by świetna, ale na próżno dalej ta dyskusja póki nie stworzę prototypu, nie pojadę na jakiś konwent i nie przedstawię graczom. Mam w głowie wiele pomysłów, cały czas piszę, tworzę, udoskonalam, jednak przede wszystkim muszę ograć więcej tytułów tak jak wspominaliście, poznać różne mechaniki(takie, których jeszcze nie widziałem) i tyle.
Bardzo się cieszę, że służycie mi radą panowie i jest takie zainteresowanie tym tematem. Być może nie wiem na co się porywam, ale nie zabroni się dziecku marzyć Nawet jeśli po stworzeniu prototypu i ukazaniu gry na jakimś konwencie został by wylany na mnie kubeł zimnej wody, to nie poddam się i poprzestanę tak łatwo na tym projekcie, bo wiem, że jest dobry (nawet jeśli okazałby sie mało innowacyjny )
Sprzedam: Warhammer Inwazja, Gateway Driver.
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
I to jest najważniejsze! Pracuj, kombinuj, testuj, sprawdzaj różne rozwiązania Nikt tutaj na forum nie da Ci złotej rady, co sprawi że gra chwyci, bo to się po prostu okazuje po setkach testów prototypu i jego zmianach. Jak będziesz miał jakieś wątpliwości czy pytania, to śmiało możesz tutaj je przedstawiać, bo jednak na forum jest sporo osób, które w game designie już siedzą kilka / kilkanaście lat i mają już gry wydane i będą starały Ci się pomóc.
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
Re: Nowa Gra planszowa, czy to będzie innowacja?
Jesteś obeznany w grach wideo a nie zabierasz się za tworzenie takiej. Na grach planszowych znasz się raczej tak sobie, ale zabierasz się za ich tworzenie...Sawczan pisze: ↑14 lut 2019, 13:12 Dziękuje za cenną uwagę. Co racja, to racja. W grach komputerowych jestem "obeznany", jednak w planszówkach już trochę mniej. W gry planszowe takiego typu, jaki sam chciałbym stworzyć grałem raptem w 4 tytuły... Jednak jak się przyglądam obecnym "hitom", nowościom, które pojawiają się na polskim rynku, to te gry nie są innowacyjne, jeśli chodzi o mechanikę.
Żebyś mnie dobrze zrozumiał. Próbuj, baw się , twórz...ale jak pisałem gdzie indziej ...na kolejny miks talismana carcassona i ryzyka czeka tylko bardzo okresloba grupa ludzi...i to raczej nie na tym forum.