Nowa strzelanka taktyczna
: 14 mar 2019, 18:11
Witam, w trakcie kreowania nowego świata przygodowego, mechanik, fabuły itp itd, wpadłem na to, żeby może jednak na początek zacząć z czymś szybkim. Przez zacząć mam na myśli pokazanie gdzieś swojego pierwszego prototypu gry. Słyszałem, że gdzieś w Warszawie jest grupa, która spotyka się raz w tygodniu i testuje mechaniki gry. Czy ktoś wie jak się ona nazywa, albo ma namiary do tej grupy, czy to jakaś grupa zamknięta, do której nie da się dostać, czy te spotkania są otwarte i na jaką skalę, jakieś info ktoś coś?
Wracając do tematu, to wpadłem na pomysł gry oddającej klimat GI JOE, czy gry komputerowej Crysis, ale w mniejszym gronie. Gra od 2-4(może do 6 osób) strzelanka. Chciałbym, żeby była dynamiczna, każdy gracz wciela się w Duet postaci, które sobie chodzą po mapie i strzelają do innych. Wydaje mi się, że gra może nabrać na dynamice, gdy każdy będzie sterował dwoma ludzikami, przywiązując mniejszą wagę do ich życia przez to, że ma ich dwóch. Gra w stylu typowej strzelanki na komputerze z trybami takimi jak Capture the flag, Deathmatch, Team Deathmatch, Hardpoint (dominacja itp). Klimatem napędzającym mechanikę i turę gracza mają być kostiumy, które dają niewidzialność. Gracz ma do wyboru w swojej turze albo na początku oddać strzał, a następnie wejść w "Stealth mode", żeby poruszyć się na pole, gdzie inni gracze mogą tylko podejrzewać. Albo po akcji specjalnej(np. użycie radaru sensorycznego - wszelkie akcje specjalne zawarte w kartach a więc deckbuilder) będzie można najpierw wykonać ruch a następnie oddać strzał, który raczej będzie pewny i trafiony, ale odsłaniamy się na ataki innych, bo po oddaniu strzału na koniec tury nie wchodzimy w steath mode, ale do tego też różne karty specjalne, ucieczek, uników, klonów iluzorycznych itp...
Na planszy co kilka tur będą pojawiały się w losowych miejscach jakieś ulepszenia, albo akcje specjalne - losowanie stosownych kart.
Każdy z graczy będzie miał do wyboru 4 klasy postaci(Sniper, LMG, SMG, Karabiny Szturmowe), każda postać ma broń + unikalny kostium, który daje ulepszenia stosowne do danej broni.
Klas nie będzie dało się dublować w duecie gracza, czyli gracz, sterujący dwoma postaciami nie będzie mógł wybrać dwóch takich samych klas dla swoich postaci(SNIPER +SNIPER).
Na początku gry draftowo dobieramy karty z akcjami specjalnymi i... JAZDA!
Aktualnie kończę wycinać prototyp.
Co myślicie? I jeszcze raz proszę o jakieś namiary na grupy testerów, chciałbym zobaczyć jak to wygląda, bo pewnie już w weekend będę testował ze znajomymi, próbowałem samemu ze sobą i działa...
Wracając do tematu, to wpadłem na pomysł gry oddającej klimat GI JOE, czy gry komputerowej Crysis, ale w mniejszym gronie. Gra od 2-4(może do 6 osób) strzelanka. Chciałbym, żeby była dynamiczna, każdy gracz wciela się w Duet postaci, które sobie chodzą po mapie i strzelają do innych. Wydaje mi się, że gra może nabrać na dynamice, gdy każdy będzie sterował dwoma ludzikami, przywiązując mniejszą wagę do ich życia przez to, że ma ich dwóch. Gra w stylu typowej strzelanki na komputerze z trybami takimi jak Capture the flag, Deathmatch, Team Deathmatch, Hardpoint (dominacja itp). Klimatem napędzającym mechanikę i turę gracza mają być kostiumy, które dają niewidzialność. Gracz ma do wyboru w swojej turze albo na początku oddać strzał, a następnie wejść w "Stealth mode", żeby poruszyć się na pole, gdzie inni gracze mogą tylko podejrzewać. Albo po akcji specjalnej(np. użycie radaru sensorycznego - wszelkie akcje specjalne zawarte w kartach a więc deckbuilder) będzie można najpierw wykonać ruch a następnie oddać strzał, który raczej będzie pewny i trafiony, ale odsłaniamy się na ataki innych, bo po oddaniu strzału na koniec tury nie wchodzimy w steath mode, ale do tego też różne karty specjalne, ucieczek, uników, klonów iluzorycznych itp...
Na planszy co kilka tur będą pojawiały się w losowych miejscach jakieś ulepszenia, albo akcje specjalne - losowanie stosownych kart.
Każdy z graczy będzie miał do wyboru 4 klasy postaci(Sniper, LMG, SMG, Karabiny Szturmowe), każda postać ma broń + unikalny kostium, który daje ulepszenia stosowne do danej broni.
Klas nie będzie dało się dublować w duecie gracza, czyli gracz, sterujący dwoma postaciami nie będzie mógł wybrać dwóch takich samych klas dla swoich postaci(SNIPER +SNIPER).
Na początku gry draftowo dobieramy karty z akcjami specjalnymi i... JAZDA!
Aktualnie kończę wycinać prototyp.
Co myślicie? I jeszcze raz proszę o jakieś namiary na grupy testerów, chciałbym zobaczyć jak to wygląda, bo pewnie już w weekend będę testował ze znajomymi, próbowałem samemu ze sobą i działa...