Witam.
Pomysł dokładnie jak tytuł tematu.
Luźny zarys, jaki wklejam poniżej, służy jedynie zebraniu myśli i podzieleniu się nimi.
Założenia gry:
*Chciałbym żeby gra była mało skomplikowana.
*Może być to krótka gra, na ok.40 minut
*Gra skupiona na walce i pozyskiwaniu przedmiotów z planszy
P.s.: mój szkic zawiera różne nawiązania do innych gier, niejasności w sformułowaniach i wiele błędów w tekście , za co z góry przepraszam.
Gra coop, inspirowana filmem The Thing
-
- Posty: 3372
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 555 times
- Been thanked: 1259 times
Re: Gra coop, inspirowana filmem The Thing
Hej, przeczytałem opis i na razie sporo rzeczy jest na razie na etapie pomysłu.
Parę rzeczy, które zauważam od razu:
1. Gra ma być prosta i szybka (40 min), ale masz 12 tur i 5 pionów, czyli 60 akcji, w których będzie też walka, zastanawianie się co i jak. To się nie zmieści w 40 minutach na pewno, tego typu gry są zazwyczaj dłuższe.
2. Z opisu absolutnie ta gra nie jest w klimacie the Thing. Główną cechą tego filmu jest niewiedza kto jest kim i czy Coś jest pośród nas. To co przedstawia Twój opis wygląda bardziej jak odpieranie ataku zombie czy obcych.
3. W opisie nie ma nic na temat mechaniki walki a to chęsto jest kluczowy element, zeby gra była ciekawa
Parę rzeczy, które zauważam od razu:
1. Gra ma być prosta i szybka (40 min), ale masz 12 tur i 5 pionów, czyli 60 akcji, w których będzie też walka, zastanawianie się co i jak. To się nie zmieści w 40 minutach na pewno, tego typu gry są zazwyczaj dłuższe.
2. Z opisu absolutnie ta gra nie jest w klimacie the Thing. Główną cechą tego filmu jest niewiedza kto jest kim i czy Coś jest pośród nas. To co przedstawia Twój opis wygląda bardziej jak odpieranie ataku zombie czy obcych.
3. W opisie nie ma nic na temat mechaniki walki a to chęsto jest kluczowy element, zeby gra była ciekawa
Re: Gra coop, inspirowana filmem The Thing
Hej, odnośnie Twoich uwag:
Ad 1. Faktycznie, gra może być dłuższa. Gra przewidziana na 9 tur może będzie rozsądniejszym pomysłem.
Ad 2. Klimatu trochę okroiłem, co pewnie jest błędem. Pomysł na szybko to dodanie żetonów naukowców w zewnętrznych elementach stacji (zielone pola). Ich przebadanie pod kątem zainfekowania daje punkty inicjatywy (punkty te odwlekają porażkę graczy). Dodatkowo, naukowcy mogą podczas gry zostać zainfekowani (karty zdarzeń).
Ad 1. Faktycznie, gra może być dłuższa. Gra przewidziana na 9 tur może będzie rozsądniejszym pomysłem.
Ad 2. Klimatu trochę okroiłem, co pewnie jest błędem. Pomysł na szybko to dodanie żetonów naukowców w zewnętrznych elementach stacji (zielone pola). Ich przebadanie pod kątem zainfekowania daje punkty inicjatywy (punkty te odwlekają porażkę graczy). Dodatkowo, naukowcy mogą podczas gry zostać zainfekowani (karty zdarzeń).
- Goldberg
- Posty: 1510
- Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 173 times
Re: Gra coop, inspirowana filmem The Thing
Prosty, szybki coop ze zdrajca
https://boardgamegeek.com/boardgame/226 ... outpost-31
https://boardgamegeek.com/boardgame/226 ... outpost-31
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Re: Gra coop, inspirowana filmem The Thing
Wygląda solidnie. To teraz nie wiem czy mój pomysł czyms się jeszcze broni .Goldberg pisze: ↑23 mar 2019, 13:22 Prosty, szybki coop ze zdrajca
https://boardgamegeek.com/boardgame/226 ... outpost-31
Ale jakąś instrukcje alfa najprawdopodobniej zrobię, opiszę mechaniki i wrzucę tutaj.
- Goldberg
- Posty: 1510
- Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 173 times
Re: Gra coop, inspirowana filmem The Thing
Nie, nie broni sie niczym. Sorry
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 08 gru 2017, 09:47
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 17 times
Re: Gra coop, inspirowana filmem The Thing
To ja dorzucę jeszcze inną inspirację https://boardgamegeek.com/boardgame/230 ... goes-there
A co do pomysłu to tak jak wyżej to zostało powiedziane. The thing było o niewiedzy kto jest kim, a nie tower defense. Może jakaś karcianka z ukrytymi tożsamościami była by lepszym punktem startu. Jednakże tutaj też ciężko pewnie coś odkrywczego wymyślać bo takich gier jest sporo grupka.
A co do pomysłu to tak jak wyżej to zostało powiedziane. The thing było o niewiedzy kto jest kim, a nie tower defense. Może jakaś karcianka z ukrytymi tożsamościami była by lepszym punktem startu. Jednakże tutaj też ciężko pewnie coś odkrywczego wymyślać bo takich gier jest sporo grupka.
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1011 times
- Been thanked: 492 times
Re: Gra coop, inspirowana filmem The Thing
Ewidentnie The Thing, tylko że z powodów licencji kosmitów zmienili na Cthulhu, to gra znana u nas jako Stwór.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Gra coop, inspirowana filmem The Thing
Obiecałem wrzucić zarys instrukcji, ale nie mam sprecyzowanego zarysu rozgrywki. Wrzucam nowe luźne pomysły na rozgrywkę.
• Plansza podzielona na hexy, ponumerowane od 2 do 12
• Hexy są podzielone na elementy stacji polarnej i teren na zewnątrz
• Na hexach znajduje się: opis aktywowanej zdolności (elementy stacji polarnej), określona ilość uniwersalnych zasobów (wszystkie hexy)
• Karta zdarzeń odkrywana jest co turę
• Karty zdarzeń są podwójne: opis zdarzenia w stacji polarnej i opis zdarzenia na zewnątrz
• Gracze wspólnie sterują piątką badaczy naukowych znajdujących się na stacji
((NOWE))
• Gracze posiadają 3 karty masakry, nie pokazują ich innym graczom
• Gracze w tajemnicy co turę muszą wskazać jednego z badaczy naukowych, i przypisać do niego jedną ze swoich kart masakry. Po czym gracz dobiera jedną nową kartę masakry
• Karty masakry mają opisane ograniczenia, np.: miejsce zdarzenia, aktualna żywotność badacza naukowego
• Powyższy punkt stwarza sytuację, że mimo iż gracze razem sterują badaczami i wspólnie chcą wygrać grę, dochodzi do sytuacji gdzie gracz musi zdecydować się jaką szkodę zadać w grze
• Gdy dojdzie do skumulowania pewnych kart masakry, dochodzi do podniesienia poziomu trudności gry i wprowadzenia stałego utrudnienia do gry
• Plansza podzielona na hexy, ponumerowane od 2 do 12
• Hexy są podzielone na elementy stacji polarnej i teren na zewnątrz
• Na hexach znajduje się: opis aktywowanej zdolności (elementy stacji polarnej), określona ilość uniwersalnych zasobów (wszystkie hexy)
• Karta zdarzeń odkrywana jest co turę
• Karty zdarzeń są podwójne: opis zdarzenia w stacji polarnej i opis zdarzenia na zewnątrz
• Gracze wspólnie sterują piątką badaczy naukowych znajdujących się na stacji
((NOWE))
• Gracze posiadają 3 karty masakry, nie pokazują ich innym graczom
• Gracze w tajemnicy co turę muszą wskazać jednego z badaczy naukowych, i przypisać do niego jedną ze swoich kart masakry. Po czym gracz dobiera jedną nową kartę masakry
• Karty masakry mają opisane ograniczenia, np.: miejsce zdarzenia, aktualna żywotność badacza naukowego
• Powyższy punkt stwarza sytuację, że mimo iż gracze razem sterują badaczami i wspólnie chcą wygrać grę, dochodzi do sytuacji gdzie gracz musi zdecydować się jaką szkodę zadać w grze
• Gdy dojdzie do skumulowania pewnych kart masakry, dochodzi do podniesienia poziomu trudności gry i wprowadzenia stałego utrudnienia do gry