Sok z gumijagód - coś więcej niż pomysł

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
janczewskit
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2019, 13:00

Sok z gumijagód - coś więcej niż pomysł

Post autor: janczewskit »

Cześć,

Jestem tu nowy i z góry uprzedzam, że nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tworzeniem gier planszowych.
Pomysł na grę pojawił się kilka/kilkanaście lat temu w głowie mojego taty.
Postanowił on stworzyć dla nas prostą grę z bohaterami naszej ulubionej bajki - Gumisie.

Sama idea jest bardzo prosta. Klasyczna gra planszowa w której gracze rzucają kostką, przesuwają pionkami, czasem muszą odpowiedzieć na pytania, a zwycięża ten, kto pierwszy dotrze do mety. Mocne strony gry to prostota rozgrywki, a zarazem różnorodność zadań do wykonania oraz ilustracje.
Gra jest bardzo wciągająca (spędziliśmy przy niej z przyjaciółmi wiele godzin). Z resztą co będę opowiadał, spójrzcie na załączone grafiki.

Mam kilka pomysłów na udoskonalenie gry (pionki na sprężynkach, poprawa grafik, nowe karty pytań/zadań) i zweryfikowanie pomysłu rozdając grę w kilku oświatowych placówkach. Problem w tym, że nie wiem jak wygląda kwestia praw autorskich, zrobienie wersji cyfrowej gry czy "wydruku" kilku egzemplarzy. Z góry dzięki za opinie i pomoc :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9425
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 503 times
Been thanked: 1441 times
Kontakt:

Re: Sok z gumijagód - coś więcej niż pomysł

Post autor: MichalStajszczak »

Jeżeli tematyka gry ma być związana z serialem Gumisie, to zapewne przed wydaniem trzeba uzyskać zgodę Disneya. A jest to firma bardzo aktywna w ściganiu naruszania jej praw.
Miszon
Posty: 2510
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1012 times
Been thanked: 492 times

Re: Sok z gumijagód - coś więcej niż pomysł

Post autor: Miszon »

Żeby nie powiedzieć iż mają na tym punkcie istnego fioła i niestety zamordowali Kubusia Puchatka... :(
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Sok z gumijagód - coś więcej niż pomysł

Post autor: Blue »

Niestety, raczej się z właścicielami praw nie dogadasz a sama gra... ehkem wybacz, ale taką mechanikę robi się na kolanie i choć dzieciaki się na pewno będą przy tym dobrze bawić, to nie wróżę sukcesów przy próbie sprzedaży tego bez fajnej licencji/ficzera ala zadania które są rozwojowe dla dziecka, takich gierek jest od groma.
JakubKaktus
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2020, 11:54
Kontakt:

Re: Sok z gumijagód - coś więcej niż pomysł

Post autor: JakubKaktus »

Bazowy pomysł jest rzeczywiście prosty i oparty na konkretnej marce, którą raczej ciężko żeby móc wykorzystać.

Ale jestem zdania, że nie warto skreślać projekt tylko pozmieniać i rozwinąć.
Kilka propozycji...
- Można by zmienić motyw główny, żeby odejść od Gumisiów:
np. wymyślić swoją własną rasę stworzeń mieszkających w lesie, albo zwierzęta z lasu.
Można by też wierzeń ludowych, i w grze wykorzystać wtedy mieszkańców jakiejś wioski oraz pobliski las i mitycznymi stworkami.
- Zmodyfikować sposób poruszania się:
zrobić kilka tras, które mają wspólne pola, ale oprócz tego dają opcje wyboru innej drogi.
Pola można oznaczyć na kilka kolorów i dodać im kategorie wydarzeń np. pytania z wiedzy o danym temacie, próba pokazania czegoś żeby inni gracze zgadli [kalambury], jak się uda to masz nagrodę. Można dodać pule kart postaci czy stworzeń które spotykamy.
Jakby pola podzielić na kolory, to można zrobić kostki z różnokolorowymi ścianami - gracz rzuca 2 kostkami i ma wybór na który z wylosowanych kolorów przemieszcza pionek.
Jeżeli chcemy utrzymać żeby, gra była głównie dla dzieci, to rzucanie i ilość oczek nie przeszkadza ale dobrze dać jakaś opcje decyzji.
- Co do grafiki to na pewno jeszcze do przemyśleń, ale to lepiej zostawić na późniejsze etapy. Kiedy już będą opracowane główne założenia gry i wybrana grupa docelowa.
- Wygrana:
Tutaj również warto by było poszukać urozmaiconych opcji. Jeżeli byłyby karty pytań, albo zbieranie informacji od postaci, to aż się prosi żeby gra była na punkty. Kto podczas podróży zbierze więcej wygrywa.
Jeżeli by się zostawiło pole mety, to można zrobić dodatkowe punkty za to że ktoś dotrze pierwszy, ale nie robić tego jako główne zadanie.
Można też dać szanse tworzenia kolekcji, np. zbieranie owoców leśnych, zbieranie legend/historii od postaci, zbieranie jakiś symbolicznych rzeczy które zostawiły stworzenia w lesie. Za kolekcje dostajesz punkty.

To jest kilka pomysłów, trzeba by było usiąść i rozpisać sobie główne założenia i od tego iść dalej.
Na pewno nie wystarczy zmienić pionki i poprawić grafiki, ale wykorzystać jakieś główne elementy które twój tata tu umieścił i rozwinąć projekt. Jestem zdania że warto spróbować, ale to będzie jeszcze sporo pracy

Ciekaw jestem opinii twojej, oraz innych...
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Sok z gumijagód - coś więcej niż pomysł

Post autor: Curiosity »

Mechanicznie to jakaś prehistoria, ale od strony wizualnej naprawdę jest super jak na amatorską produkcję!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1378
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Sok z gumijagód - coś więcej niż pomysł

Post autor: Brylantino »

Jeżeli chcesz zrobić grę dla siebie / znajomych / dzieci znajomych, to warto tytuł rozwijać i bawić się designem.

Jeżeli myślisz o wydaniu gry, to nie ma najmniejszych szans na to z taką mechaniką - gier w których rzucamy kością i lecimy do mety jest od zarąbania na rynku i prawie wszystkie podchodzą z czasów poprzedniego tysiąclecia.

Jeżeli faktycznie chcesz zająć się projektowaniem gier planszowych, to polecam poogrywać trochę współczesnych gier dla dorosłych / dzieci i zobaczyć jak obecnie głównie liczy się już pomysł na samą grę, niż milionowy re-skin gdzie mamy taką samą mechanikę.
ODPOWIEDZ