Mechanika walki

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
reksio3111

Mechanika walki

Post autor: reksio3111 »

K
Ostatnio zmieniony 02 lis 2019, 23:43 przez reksio3111, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Mechanika walki

Post autor: mauserem »

proponuję Ci małą zabawę myślową:
Przeczytaj swój post, ale tak jakbyś właśnie zobaczył go pierwszy raz, zadany przez jakiegoś przypadkowego typa (tak, chodzi o Ciebie):
Witam, potrzebuje pomocy a może raczej podpowiedzi jaką mechanikę walki pomiędzy graczem a potworem/graczem polecilibyście? 🙂 Gra jest w trakcie zbierania ideii, pomysłów na zadania, umiejętności które będą posiadały postacie itp. Gracze będą poruszać się po planszy rozmiarów A3, aktualnie rozłożyłem na niej około 60 pól do ruszania i póki co 10 miejsc specjalnych skąd będą pobierać karty z zadaniami, kupować przedmioty itp. Myślałem nad czymś w stylu, że gracze podczas walki dociągają po 3 karty z własnej złożonej talii z określoną siłą ataku na niej który jest wycelowany w punkty obrony wybranej postaci ale zastanawiam się czy nie ma jakiejś lepszej mechaniki, może mniej losowej, bardziej strategicznej.
Przeczytałeś?

A teraz zapytaj się, czytającego na zimno powyższy tekst - czy widzisz choćby ślad wizji u tego gościa? Czy wyczuwasz, co on chce właściwie stworzyć?
I na koniec, powtórz głośno: "po co komuś mechanika, skoro nie wie, co chce zrobić i nie potrafi tego przekazać"
a teraz wróćmy do zajęć w podgrupach... :mrgreen:
Awatar użytkownika
kinioo
Posty: 629
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25
Has thanked: 64 times
Been thanked: 57 times

Re: Mechanika walki

Post autor: kinioo »

Wydaje mi sie, ze w 'Twojej grze' swietnie by sie sprawdzila mechanika walki z Patchwork.

K.
Sorki za brak polskich znakow....
reksio3111

Re: Mechanika walki

Post autor: reksio3111 »

@mauserem
Miałem bardziej na myśli to jaką mechanikę walki można zmodyfikować pod swoją grę i która jest według Was najlepszą, najmniej losową, gdzie gracz może poczuć, że to od niego zależy czy wygra czy przegra. Np. taką neuroshime można zmodyfikować dodając swoje postacie ale tak naprawdę wyszła by z tego po prostu nowa armia.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Mechanika walki

Post autor: HoLi »

Miałem bardziej na myśli to jaką mechanikę walki można zmodyfikować pod swoją grę i która jest według Was najlepszą, najmniej losową, gdzie gracz może poczuć, że to od niego zależy czy wygra czy przegra. Np. taką neuroshime można zmodyfikować dodając swoje postacie ale tak naprawdę wyszła by z tego po prostu nowa armia.
Ale to Ty tworzysz grę i to Ty decydujesz jaka mechanika walki będzie lepsza czy gorsza do twojej gry. Nikt za Ciebie nie zdecyduje. Poszperaj jak wygląda walka w innych grach(instrukcja, jakiś gameplay na YT itd.) i sam zdecyduj co Ci pasuje.

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1378
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Mechanika walki

Post autor: Brylantino »

Trochę źle do tego podchodzisz. Jak chcesz rady, to powinieneś przestawić jaki jest obecnie system walki i w jakiej grze, oraz co w nim nie pasuje i co byś chciał zmienić. Wtedy możemy coś zaproponować, bo dostajemy wytyczne, których można się trzymać. Teraz to brzmi na zasadzie: chcę zrobić grę, ale wy wybierzcie mechanikę za mnie bo ja się nie znam.
ODPOWIEDZ