Stworzenie gry w klimatach ZombieApokalipsy

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Stworzenie gry w klimatach ZombieApokalipsy

Post autor: lukkk »

Czy ktoś z Was myślał o stworzeniu gry w klimatach zombie?
Marzy mi się taki Dawn of the Dead i klimat wiecznej niepewności. Do tego motyw zdrajcy i grania przede wszystkim do swoich bramek, pod płaszczykiem wspólnej kooperacji. Wiem, że jest Dead of Winter, ale według mnie to słaba gra.

Akcja osadzona była by a jakże, w hipermarkecie. Wiem, że to temat wyświechtany ale jakoś nie przypominam sobie dobrej gry o zombie, która by dobrze wykorzystywała temat supermarketu. No i w wyobraźnia podpowiada mi obrazy rozjeżdżania hord zombie wózkiem widłowym, więc mi osobiście się ten pomysł podoba. Zastanawiam się jednak czy ma to być centrum handlowe czy raczej market budowlany typu Obi. Jeden daje dostęp do wszystkiego a w drugim po prostu łatwiej o broń (kosiarki, widły, motyki i sekatory).

Mechanikę chciałbym oprzeć na czymś typu TestYourLuck: tj. odkrywasz dane pomieszczenie i przeszukujesz je, rzucając kostką. Kostka pokaże, czy uzyskałeś z tego jakiś zasób, przedmiot czy zwiększyłeś hałas w pomieszczeniu. Przeszukiwać można dowolną ilość razy, jednak jedna ścianka na kostce wskazuje na: zwiększ obecny hałas w pomieszczeniu razy 2. Więc jak ktoś jest mocno chciwy to może narobić za dużo hałasu a hałas ściąga zombiaki, które w następnej turze zawitają do tego pomieszczenia. Co prawda można uciec do innego, ale sama obecność gracza już produkuje hałas. Przeszukiwanie może go tylko zwiększyć. Im większy hałas tym więcej zombi się zjawia. Gdy zombie nie mieszczą się w jednym pomieszczeniu to namnażają się w przyległych. Łatwo ich co prawda je odstrzelić ale gdy amunicji wciąż brakuje, pozostaje walka przy pomocy motyk, wideł i tego, co ma się pod ręką. A walka wręcz zawsze obarczona jest ryzykiem. Ryzykiem ugryzienia.

Gdy ugryzie nas zombie, losujemy jedną z kart obrażeń. Karty te mogą zadać nam więcej ran (fatalna rana), spowodować różne traumy (I see dead people) badz zarazić nas epidemią zombie (wtedy dobieramy zakrytą przed innymi, jedną kartę z tali zakażenia, która wskazuje nam ile: czy rzeczywiście się zaraziliśmy, jeśli tak, to tur życia jeszcze zostało i czy zmienił nam się cel główny, który mieliśmy osiągnąć na początku gry).

Myślał ktoś z Was o podobnej grze i chciałby się podzielić jakimiś pomysłami albo uwagami?
Za wszystkie byłbym wdzięczny
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1276
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 359 times
Been thanked: 213 times

Re: Stworzenie gry w klimatach ZombieApokalipsy

Post autor: ShapooBah »

Zombicide Season 1 (albo 2) nie był przypadkiem tym, czego szukasz?
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Stworzenie gry w klimatach ZombieApokalipsy

Post autor: lukkk »

ShapooBah pisze: 17 lip 2019, 11:25 Zombicide Season 1 (albo 2) nie był przypadkiem tym, czego szukasz?
Grałem, mam. Bardzo lubię :)
Jednak chciałbym stworzyć coś bardziej z motywem zdrajcy. Coś bardziej bazującego na klimacie niż figurkach. Albo może po prostu chcę stworzyć coś swojego - tak by nasycić swoją próżność.
Wiem tylko tyle, że uwielbiam zombiaki i zawsze się zastanawiałem, czy w takim centrum handlowym rzeczywiście da się przeżyć i odeprzeć ich ataki. Gra planszowa umożliwia zweryfikowanie tego :)
autopaga
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 93 times
Been thanked: 318 times

Re: Stworzenie gry w klimatach ZombieApokalipsy

Post autor: autopaga »

Martwa zima.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Stworzenie gry w klimatach ZombieApokalipsy

Post autor: lukkk »

autopaga pisze: 17 lip 2019, 13:30 Martwa zima.
Nie lubię. Dla mnie ma zmarnowany potencjał.
autopaga
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 93 times
Been thanked: 318 times

Re: Stworzenie gry w klimatach ZombieApokalipsy

Post autor: autopaga »

Ok, mi też nie podeszła za bardzo przez kości akcji, ale jest bardzo zbliżona do tego co Ci chodzi po głowie.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Stworzenie gry w klimatach ZombieApokalipsy

Post autor: lukkk »

autopaga pisze: 17 lip 2019, 13:54 Ok, mi też nie podeszła za bardzo przez kości akcji, ale jest bardzo zbliżona do tego co Ci chodzi po głowie.
Mi kości akcji nie przeszkadzają. Raczej wkurzały mnie karty rozdroży, które rzadko kiedy wchodziły do gry i raczej grałem bez nich. Klimatyczne karty dziwnie zestawiały się z takimi postaciami jak św Mikołaj i pies, strzelający z bazooki. Czasami występowało za dużo postaci na gracza i motyw zdrajcy nie był według mnie należycie wykorzystany. No i gra staje się grywalna dopiero od większej liczby graczy.
Awatar użytkownika
ignatus
Posty: 291
Rejestracja: 24 wrz 2012, 11:59
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Stworzenie gry w klimatach ZombieApokalipsy

Post autor: ignatus »

Nie mam pojęcia skąd ale XX lat temu wpadł mi na dysk taki PnP, nigdy się temu bliżej nie przyglądałem, nie mam pojęcia jak działa ale w 100% pasuje do podanej tematyki

https://drive.google.com/open?id=10wju4 ... 35R4JTbXMT
Początkujący weteran
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Stworzenie gry w klimatach ZombieApokalipsy

Post autor: lukkk »

ignatus pisze: 17 lip 2019, 22:42 Nie mam pojęcia skąd ale XX lat temu wpadł mi na dysk taki PnP, nigdy się temu bliżej nie przyglądałem, nie mam pojęcia jak działa ale w 100% pasuje do podanej tematyki

https://drive.google.com/open?id=10wju4 ... 35R4JTbXMT
Widziałem, znam :)
Tylko zasady są trochę zbyt old schoolowe...to jednak gra na podstawie dawn of the dead.

Obecnie myślę wciąż nad mechanikami, potem rysuję planszę i testuje. Jak wyjdzie to zadbam o dobre grafiki i może będę miał taką grę przygodową, która mi się marzy :)
ODPOWIEDZ