(KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Kampanie społecznościowe, wspieranie poszczególnych fundowanych tytułów
Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1273
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 461 times
Been thanked: 193 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: japanczyk » 10 paź 2019, 12:09

jediwolf pisze:
10 paź 2019, 11:43
Bardzo mocno się zastanawiam nad tą gierką. 200$ to w sumie przy dzisiejszym kursie dolara kupa kasy. Szczególnie, że na bank będę chciał wesprzeć nowego Conana. Poczekam jak SG się rozwiną.
No na razie masz co 500k 2 postaci+potworek, 1 postać + potworek, 1 postać + potworek
Szału nie ma :P

manicminer
Posty: 51
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: manicminer » 10 paź 2019, 13:22

Mi się nie podoba w tej grze że mamy dwie fazy. Łażenie po mieście i czytanie historii, a później walkę z bossem. Nie ma walk z cieniasami... Którzy by byli przerywnikiem w czytaniu. Ładnie wyglądają figurki i jest spoko walka na hexach, to wszystko.
Wydaje się, że będzie nudno i Tainted Grail będzie miał obie te rzeczy lepsze.

Awatar użytkownika
awawa
Użytkownik wspierający
Posty: 1011
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: awawa » 10 paź 2019, 13:37

Skoro porównujemy z TG to tutaj zdecydowanie bardziej podoba mi się system walki - w TG się z tym trochę zamotali i ciągle coś zmieniali. Dołączyłem też tam, ale nie wiem jak to wyjdzie w praktyce i czy mi się spodoba. Tutaj ten system wygląda na dopracowany i przynajmniej dla mnie opcja z samymi kostkami jest super. Zresztą autorzy nie ukrywają, iż oprócz fabuły to wymagająca gra taktyczna a nie chciałbym przedzierać się przez np: gromady szczurów ;) zanim dotrę do bossa. Jest ich dużo, każdy jest specyficzny, więc będzie co robić.
Granie na Bemowie

manicminer
Posty: 51
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: manicminer » 10 paź 2019, 14:02

Tylko że tutaj przedzierasz się przez fabułę, która daje ci bonusy do walki z bossem. Dla mnie podzielenie rozgrywki na fazy psuje klimat. I lubię spuścić wpiernicz cieniasom. Tutaj boss będzie ciebie prał, szczególnie jak ci nie wyjdzie część przygodowa.
Będzie możliwość przejścia odrazu do walki, ale wtedy połowę gry tracisz.
Dla mnie fajnie jest to połączone w Folklore i dlatego wsparłem tamtego kickstartera, a nie tego, oprócz grala oczywiście.

Awatar użytkownika
Lopek43
Posty: 22
Rejestracja: 14 lut 2019, 13:01
Has thanked: 3 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: Lopek43 » 10 paź 2019, 14:04

Czy można gdzieś zobaczyć jak wygląda wersja bez figurek czyli "Standee Version" ?

MManiekM
Posty: 78
Rejestracja: 15 lut 2019, 11:26
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: MManiekM » 10 paź 2019, 15:02

Po obejrzeniu gameplayu związanego z poruszaniem się po mieście i tym jak decyzje wpływają na rozgrywkę to powiem, że w mojej opinii wygląda to słabo. Siedzisz, czytasz/słuchasz i abcde i dodaj tam, odejmij tu, trochę mi to psuje klimat.

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1273
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 461 times
Been thanked: 193 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: japanczyk » 10 paź 2019, 15:46

MManiekM pisze:
10 paź 2019, 15:02
Po obejrzeniu gameplayu związanego z poruszaniem się po mieście i tym jak decyzje wpływają na rozgrywkę to powiem, że w mojej opinii wygląda to słabo. Siedzisz, czytasz/słuchasz i abcde i dodaj tam, odejmij tu, trochę mi to psuje klimat.
Rzucisz linkiem?

MManiekM
Posty: 78
Rejestracja: 15 lut 2019, 11:26
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: MManiekM » 10 paź 2019, 16:10

https://youtu.be/KAPuV1TLgiU

Ze strony z kampanii. Nie czuję, że mam wystarczająco dużo wpływu na grę i jak ona wygląda. Zmieniamy setup do walki z bossem ale tak brakuje mi zmieniającego się świata. Tu zdecydowanie bardziej podpasował mi AT:O.

Mr_Fisq
Użytkownik wspierający
Posty: 107
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Has thanked: 8 times
Been thanked: 17 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: Mr_Fisq » 11 paź 2019, 08:20

Kings of Avarage nakreślił główne różnice między O:ItD, a AT:O:
https://www.youtube.com/watch?v=2PgxQ5A7_Ys

Awatar użytkownika
DEyON
Użytkownik wspierający
Posty: 157
Rejestracja: 07 sty 2018, 17:10
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: DEyON » 11 paź 2019, 08:24

MManiekM pisze:
10 paź 2019, 15:02
Po obejrzeniu gameplayu związanego z poruszaniem się po mieście i tym jak decyzje wpływają na rozgrywkę to powiem, że w mojej opinii wygląda to słabo. Siedzisz, czytasz/słuchasz i abcde i dodaj tam, odejmij tu, trochę mi to psuje klimat.
Zgadzam się etap fabularny wygląda płasko i jak typowy zamulacz, mogli dać więcej do zrobienia tam niż tylko słuchanie/czytanie i wybór ABCD.
Narazie przekonuje mnie walka z bossami, system cooldownow i atakowanie roznych pozycji bossa.

jediwolf
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Been thanked: 1 time

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: jediwolf » 11 paź 2019, 10:07

Zdecydowanie bardziej bym wolał jakąś wioskę czy schronienie do rozbudowy jak w KDM. Faktycznie w tym mieście nic się nie dzieje. Karta ---> wybór abc i tyle. Póki co wsparłem za dolara, żeby mieć ewentualny dostęp do PM. Wielu "recenzentów" chwali wykonanie gry. Boję się, że to będzie kolejny ks, który się sprzeda figurkami, a nie porządną mechaniką i grywalnością.

Awatar użytkownika
awawa
Użytkownik wspierający
Posty: 1011
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 11 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: awawa » 11 paź 2019, 10:37

jediwolf pisze:
11 paź 2019, 10:07
Zdecydowanie bardziej bym wolał jakąś wioskę czy schronienie do rozbudowy jak w KDM. Faktycznie w tym mieście nic się nie dzieje. Karta ---> wybór abc i tyle. Póki co wsparłem za dolara, żeby mieć ewentualny dostęp do PM. Wielu "recenzentów" chwali wykonanie gry. Boję się, że to będzie kolejny ks, który się sprzeda figurkami, a nie porządną mechaniką i grywalnością.
O mechanikę to akurat wcale bym się nie martwił a figurek nikt nie każe Ci zamawiać ;) na szczęście jest wersja bez nich, więc nie wciskają plastiku na siłę ani też nie ciągną na nim kampanii.
Granie na Bemowie

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1273
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 461 times
Been thanked: 193 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: japanczyk » 11 paź 2019, 10:45

awawa pisze:
11 paź 2019, 10:37
O mechanikę to akurat wcale bym się nie martwił a figurek nikt nie każe Ci zamawiać ;) na szczęście jest wersja bez nich, więc nie wciskają plastiku na siłę ani też nie ciągną na nim kampanii.
Troche jednak ciagna:
99$ wersja - 1,846 backerów - ~183k $
179$ wersja - ~647k $
299$ wersja - ~558k $
Więc wersja standee średnio ciągnie te kampanie xD

Hmmm... musze sie przyjrzec tej eksploracji bo nie widzialem jeszcze na gameplayach, zaraz sobie odpale ten link co został podany, bo nie mialem okazji jeszcze.
Ale jesli to historia paragrafowa to przerywnik w walkach z bossami to... sam nie wiem. Chyba pass

Awatar użytkownika
mmag
Użytkownik wspierający
Posty: 804
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 87 times
Been thanked: 41 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: mmag » 11 paź 2019, 11:04

Nie przyglądałem się tematowi jeszcze dokładnie, ale co w takim razie Oathsworn robi gorzej, w porównaniu do każdej innej planszówki z ogromną księgą skryptów - Tainted Grail, Middara, Aeon's End Aeon Trespass? Czy w każdej z nich, w uproszczeniu warstwa fabularna nie wygląda po prostu analogicznie do typowej paragrafówki - czytasz paragraf 1, wybierasz opcję A lub B, skaczesz do kolejnego paragrafu itd...?

Mr_Fisq
Użytkownik wspierający
Posty: 107
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Has thanked: 8 times
Been thanked: 17 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: Mr_Fisq » 11 paź 2019, 11:07

awawa pisze:
11 paź 2019, 10:37
O mechanikę to akurat wcale bym się nie martwił a figurek nikt nie każe Ci zamawiać ;) na szczęście jest wersja bez nich, więc nie wciskają plastiku na siłę ani też nie ciągną na nim kampanii.
O tym będzie można wyrokować jak zostanie pokazana wersja bez figurek. Jeśli będzie wystarczająco mniej praktyczna/estetyczna niż wersja z figurkami, to znowu może dojść do migracji graczy w kierunku plastiku. Niepokoi mnie , że jeszcze nie pokazali choćby szczura w wersji standee.

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1273
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 461 times
Been thanked: 193 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: japanczyk » 11 paź 2019, 11:17

mmag pisze:
11 paź 2019, 11:04
Nie przyglądałem się tematowi jeszcze dokładnie, ale co w takim razie Oathsworn robi gorzej, w porównaniu do każdej innej planszówki z ogromną księgą skryptów - Tainted Grail, Middara, Aeon's End Aeon Trespass? Czy w każdej z nich warstwa fabularna nie wygląda po prostu analogicznie do typowej paragrafówki - czytasz paragraf 1, wybierasz opcję A lub B, skaczesz do kolejnego paragrafu itd...?
Np. w Middarze masz Dungeon Crawling, wiec po aktywacji tokenow siegasz po ksiege skryptow (cos jak w Posiadłosci tokeny eksploracji) i walka jest efektem wyborow i eksploracji
W TG masz znowu jedna mape budowana z kafelkow na ktorej odbywa sie eksploracja/walka i czytanie paragrafów, wszystko sie spina razem - odkrywasz karte, moze to byc spotkanie, moze to byc walka itd.
W Oathsworn wyglada na to ze eksploracja to ksiazka paragrafowa, a walka jest oddzielona całkowicie od eksploracji/fabuły - i wydaje mi sie, ze tak samo jest w Aeon's Trespass, tylko tam masz wiekszywybór przy ekslopracji ze wzgledu na kafelkowa mape

Awatar użytkownika
Ezekiel
Użytkownik wspierający
Posty: 169
Rejestracja: 27 sty 2010, 23:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: Ezekiel » 11 paź 2019, 11:18

Ja osobiście, jeśli już, to będę chyba szedł w wersję bez plastiku. O ile standy będą jakoś przyzwoicie wyglądać. Bo przyznam, że dodatkowa zawartość w SG mnie rozczarowała, nawet w kontekście ostatnio wspieranego przeze mnie Isofarian Guard (choć to trochę inny kaliber produkcyjny). Na razie nie czuje absolutnie potrzeby płacenia niemal 800 zł za to co jest :(

Awatar użytkownika
reggaetonero
Posty: 16
Rejestracja: 08 sty 2014, 21:38
Has thanked: 15 times
Been thanked: 1 time

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: reggaetonero » 11 paź 2019, 11:56

Oathsworn kupił mnie właśnie rozbudowaną fabułą jednak od tych kilku tygodni przez które obserwowałem projekt, zapowiedzi i wreszcie żywą kampanię też zaczęły się u mnie rodzić małe wątpliwości. Autorzy co chwilę mówią, że "nie możemy powiedzieć by nie psuć niespodzianki" i to już zaczyna męczyć. Np. chciałbym wiedzieć jak nasze wybory z poszczególnych rozdziałów wpływają na późniejszą grę i późniejsze ścieżki. Chciałbym zobaczyć pozostałe 3 mapy gdzie będzie się działa część fabularna.
Jeśli okaże się to zwykła paragrafówką z rozbudowaną walką na końcu to będę trochę rozczarowany... Finalnie zamawiam base game bez figurek i raczej bez żadnego addona.

MManiekM
Posty: 78
Rejestracja: 15 lut 2019, 11:26
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: MManiekM » 11 paź 2019, 13:13

mmag pisze:
11 paź 2019, 11:04
Nie przyglądałem się tematowi jeszcze dokładnie, ale co w takim razie Oathsworn robi gorzej, w porównaniu do każdej innej planszówki z ogromną księgą skryptów - Tainted Grail, Middara, Aeon's End Aeon Trespass? Czy w każdej z nich, w uproszczeniu warstwa fabularna nie wygląda po prostu analogicznie do typowej paragrafówki - czytasz paragraf 1, wybierasz opcję A lub B, skaczesz do kolejnego paragrafu itd...?
W Aeon Trespass swoimi decyzjami wplywasz na wygląd gry. Świat jest dynamiczny, zmienia się on ze względu na to co robisz i jak robisz. To jakie decyzje podejmiesz kształtuje to co potem możesz zobaczyć i zrobić w grze w dalszej jej części. W Oathsworn decyzję powodują, że zmienia się setup walki z bossem, a przynajmniej tak wygląda z zaprezentowanego playthrough. Punkt 1 wybierasz abcde, przechodzisz do punktu 2 i znów abcde.

To wcale nie oznacza, że Oathsworn jest gorszy czy robi coś gorzej. Po prostu działa inaczej. Mnie bardziej pasuje AT:O.

jediwolf
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Been thanked: 1 time

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: jediwolf » 11 paź 2019, 13:41

MManiekM pisze:
11 paź 2019, 13:13

W Aeon Trespass swoimi decyzjami wplywasz na wygląd gry. Świat jest dynamiczny, zmienia się on ze względu na to co robisz i jak robisz. To jakie decyzje podejmiesz kształtuje to co potem możesz zobaczyć i zrobić w grze w dalszej jej części. W Oathsworn decyzję powodują, że zmienia się setup walki z bossem, a przynajmniej tak wygląda z zaprezentowanego playthrough. Punkt 1 wybierasz abcde, przechodzisz do punktu 2 i znów abcde.

To wcale nie oznacza, że Oathsworn jest gorszy czy robi coś gorzej. Po prostu działa inaczej. Mnie bardziej pasuje AT:O.
Właśnie tego mi brakuje tutaj w Oathsworn. Nasze decyzje fabularne powinny mieć duży wpływ na wygląd i dalsze losu miasta/świata. A póki co masz kartę zdarzeń np. daj/nie daj biednemu dziecku pieniążka. Wpływ na to jak będzie wyglądała walka z bossem jest fajny, ale dla mnie to za mało. Waham się mocno. Duży piniądz trzeba wyłożyć jakby nie było dość w ciemno.
Brakuje mi właśnie tej dynamiki i wpływy naszych decyzji, bo póki co strona fabularna wygląda na typowy zapychacz, gdzie czytamy historię ala książkę przygodową bez większego wpływu na cokolwiek :/

tommyray
Posty: 89
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: tommyray » 13 paź 2019, 08:01

jediwolf pisze:
11 paź 2019, 13:41
MManiekM pisze:
11 paź 2019, 13:13

W Aeon Trespass swoimi decyzjami wplywasz na wygląd gry. Świat jest dynamiczny, zmienia się on ze względu na to co robisz i jak robisz. To jakie decyzje podejmiesz kształtuje to co potem możesz zobaczyć i zrobić w grze w dalszej jej części. W Oathsworn decyzję powodują, że zmienia się setup walki z bossem, a przynajmniej tak wygląda z zaprezentowanego playthrough. Punkt 1 wybierasz abcde, przechodzisz do punktu 2 i znów abcde.

To wcale nie oznacza, że Oathsworn jest gorszy czy robi coś gorzej. Po prostu działa inaczej. Mnie bardziej pasuje AT:O.
Właśnie tego mi brakuje tutaj w Oathsworn. Nasze decyzje fabularne powinny mieć duży wpływ na wygląd i dalsze losu miasta/świata. A póki co masz kartę zdarzeń np. daj/nie daj biednemu dziecku pieniążka. Wpływ na to jak będzie wyglądała walka z bossem jest fajny, ale dla mnie to za mało. Waham się mocno. Duży piniądz trzeba wyłożyć jakby nie było dość w ciemno.
Brakuje mi właśnie tej dynamiki i wpływy naszych decyzji, bo póki co strona fabularna wygląda na typowy zapychacz, gdzie czytamy historię ala książkę przygodową bez większego wpływu na cokolwiek :/
A z innej perspektywy można uznać że: świetny rozdział modularny pomiędzy stroną fabularną a walką, dla miłośników narracji mamy powrót do korzeni: tryb gry w formacie "fighting fantasy" czyli paragrafówka rpg z wieloma elementami znanymi z takich rozwiązań, plus audio narracja czyli prawie jak słuchowisko. Brak rozbudowy bazy pozwala myśleć o fabule i historii a nie o tym czy lepiej kowal +3, rzeźnik +dwa, czy młynareczka +1. Ujęcie tego elementu traktuję jako ogromny plus, chcę poznawać historię a nie zajmować się produkcją czegokolwiek.
Wiemy więc dokładnie co kupujemy. Ten tytuł jest dokładnie tym czym ma być a nie ultymatywnym śmietnikiem na wszystkie mechaniki i tryby rozgrywki.
I ja tak to właśnie widzę i uznaję. Cieszę się ogromnie, że nie jest to po prostu bękart 7th Continent i KDM jakim dla mnie jest nadmuchane ATO.

Awatar użytkownika
pavel
Użytkownik wspierający
Posty: 515
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: pavel » 13 paź 2019, 09:48

@tommyray

Zapytam. Czy definicja "bękart" a propos 7th Continent i KDM, to wniosek po zagraniu w te gry, czy opinia bardziej z tego co w internecie czytałeś o nich ?

jediwolf
Posty: 74
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Been thanked: 1 time

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: jediwolf » 13 paź 2019, 11:43

tommyray pisze:
A z innej perspektywy można uznać że: świetny rozdział modularny pomiędzy stroną fabularną a walką, dla miłośników narracji mamy powrót do korzeni: tryb gry w formacie "fighting fantasy" czyli paragrafówka rpg z wieloma elementami znanymi z takich rozwiązań, plus audio narracja czyli prawie jak słuchowisko. Brak rozbudowy bazy pozwala myśleć o fabule i historii a nie o tym czy lepiej kowal +3, rzeźnik +dwa, czy młynareczka +1. Ujęcie tego elementu traktuję jako ogromny plus, chcę poznawać historię a nie zajmować się produkcją czegokolwiek.
Wiemy więc dokładnie co kupujemy. Ten tytuł jest dokładnie tym czym ma być a nie ultymatywnym śmietnikiem na wszystkie mechaniki i tryby rozgrywki.
I ja tak to właśnie widzę i uznaję. Cieszę się ogromnie, że nie jest to po prostu bękart 7th Continent i KDM jakim dla mnie jest nadmuchane ATO.
Wymagam od gry, żeby fabuła miała wpływ na rozgrywkę w sposób znaczący. Będę chciał mieć czystą fabułę, to zagram w gry fabularne, a nie planszowe. Póki co tutaj widać, że twórcy próbują opchnąć coś co jest ładnie zapakowane. A figurkami to sobie mogą.

tommyray
Posty: 89
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: tommyray » 13 paź 2019, 12:10

pavel pisze:
13 paź 2019, 09:48
@tommyray

Zapytam. Czy definicja "bękart" a propos 7th Continent i KDM, to wniosek po zagraniu w te gry, czy opinia bardziej z tego co w internecie czytałeś o nich ?
Hej Pavel, przejrzałem materiały, zanalizowałem dokładnie przedstawiane materiały. A tutaj to po prostu lekko krytyczne określenie na bezczelną kopię czy to mechanik i rozwiązań projektowych i graficznych. A samo słowo bękart - dziecko z nieprawego łoża, no cóż, twórcy ATO błogosławieństwa Pootsa czy innych nie mieli. Skrzyżowali co mieli pod ręką i wyszło co wyszło. Nie będę tego rozwijał, udzielałem się w odpowiednim wątku, można znaleźć i poczytać czy tu czy na bgg.

Wracając do Oathsworn: gra jest taką jaką chcieli mieć twórcy. Marudzenie, że nie ma tego lub owego to dość absurdalne podejście. Krytyka tego co jest to inna sprawa, ale krytyka "negatywna" poprzez to czego nie zawarto w produkcie - idiotyzm, można w nieskończoność ciągnąć listę elementów jakich tam nie ma...

Eltonos
Użytkownik wspierający
Posty: 115
Rejestracja: 12 sie 2011, 16:30
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: (KS) Oathsworn: Into The Deepwood

Post autor: Eltonos » 13 paź 2019, 12:41


ODPOWIEDZ