Regulamin podforum "Handel, wymiana"

Uwagi do moderatorów, uwagi dot. tego forum dyskusyjnego.
Awatar użytkownika
Tycjan
Moderator
Posty: 3156
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Regulamin podforum "Handel, wymiana"

Post autor: Tycjan » 11 maja 2013, 23:27

Zmiana regulaminu od 25 maja 2013

Poniższy regulamin ma na celu zapewnienie sprawnego i przejrzystego działania działu „Handel, wymiana” forum gry-planszowe.pl. Stanowi on zbiór wskazówek, nakazów i zakazów, które należy stosować przy korzystaniu z działu. W przypadku wątpliwości proszę o kontakt z moderatorami.

1) Temat postu powinien, w miarę możliwości, skrótowo informować o wystawionej ofercie. Sugerowany sposób nazywania tematów to:

„Tytuł gry/rodzaj gier/stan/cena/itp.”

Przykłady poprawnego nadawania tematów:
- Caylus, jak nowy,
- Cyklady, War of the Ring, Pędzące Żółwie,
- Grę karcianą dobrą dla dwóch graczy
- Tanie karcianki i gry imprezowe.

Przykłady błędnego nadawania tematów:
- Wiele fajnych gier,
- CYKLADY jak NOWE, Okazja !!!!,
- Co tam Mikołaj ma w ofercie!?

W przypadku działu "Sprzedam/Wymienię" oferty wymiany dla ułatwienia wyszukiwania powinny mieć w tytule wpisany przedrostek (W) lub (S/W), np.
- (W) Cyklady, War of the Ring, Pędzące Żółwie,
- (S/W) Cyklady, War of the Ring, Pędzące Żółwie,

WAŻNE! Nie należy używać nawiasów kwadratowych [ ], zamiast nich należy używać nawiasy okrągłe ( ).
Nawiasy kwadratowe powodują problemy gdyż są interpretowane przez mechanizm forum jako tagi.


W przypadku działu "Crowdfunding" oferty dla ułatwienia wyszukiwania powinny mieć w tytule wpisany przedrostek informujący o nazwie serwisu crowdfundingowego, np. (Kickstarter), (PolakPotrafi).

2) Przy wystawianiu gier na sprzedaż obowiązkowo podajemy ceny. To forum nie ma charakteru aukcyjnego i dlatego zakazane są oferty sprzedaży, gdzie sprzedający zachęca potencjalnych kupujących do przedstawiania ich propozycji ceny zakupu, licytacji itp.

3) Ze względu na usprawnienie procesu szukania, w przypadku jednego wątku dotyczącego sprzedaży gier ("Sprzedam/Wymienię"), sprzedający, który chce prowadzić historię swojej sprzedaży, ma obowiązek prowadzić ją w drugim poście stworzonego przez niego wątku/tematu.

4) Jeżeli za pomocą forum gry-planszowe.pl informujemy o wystawiamy gry na aukcji na Allegro, bądź w innym serwisie aukcyjnym, należy bezwzględnie przestrzegać jego regulaminu. Dotyczy to w szczególności kończenia aukcji przed czasem, prób dokonania transakcji z pominięciem serwisu aukcyjnego itp.

5) Komentarze w danym temacie powinny mieć charakter pozyskiwania informacji i/lub negocjacji pomiędzy potencjalnymi stronami transakcji (np. pytanie o stan, wersję językową itp., proponowanie wymiany na daną grę, oferowanie niższej ceny niż wyjściowa). Komentarze nie powinny mieć charakteru negatywnie oceniającego daną ofertę, jej zasadność, wysokość zaproponowanej ceny, itp.

6) Sugerowanym rozwiązaniem jest posiadanie jednego aktywnego tematu służącemu dokonywania transakcji przez danego forumowicza. Zakładanie wielu osobnych tematów, zwłaszcza w niewielkich odstępach czasowych, niepotrzebnie zwiększa liczbę tematów i zmniejsza przejrzystość działu.

7) W przypadku braku zainteresowania ofertą, podbijanie własnego tematu (w celu umieszczenia go na pierwszej stronie działu forum) bez zmiany zaproponowanych warunków nie powinno mieć miejsca wcześniej niż 30 dni od ostatniej modyfikacji tematu. W przypadku zmniejszenia ceny sprzedaży oferowanej gry, minimalna zmiana ceny wynosi 5 zł.

8) Jeżeli wszystkie transakcje w danym temacie zostały zrealizowane lub stały się nieaktualne, można dopisać post, że temat jest nieaktualny i/lub zgłosić post do moderatora z prośbą o zamknięcie (za pomocą znaku czerwonego wykrzyknika). W takim przypadku nie należy zmienić nazwy tematu na „nieaktualne”, „do zamknięcia” itp. (co utrudnia późniejsze przeszukiwanie forum). Ewentualnie można wykorzystać stary temat do przedstawienia nowej oferty – wtedy można dokonać zmiany jego nazwy.

9) Niniejszy dział służy wyłącznie przedstawianiu ofert przez forumowiczów prywatnych, dlatego zakazuje się umieszczania reklam przez sklepy.

10) W przypadku łamania powyższych zasad, administrator zastrzega sobie prawo kasowania tematów lub postów bez ostrzeżenia

Zablokowany