Portal Games w roku 2014

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
metyu
Użytkownik wspierający
Posty: 383
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: metyu » 09 sty 2015, 22:14

Ja bym chciał, żeby nowa wersja PaP było o projektowaniu gier... planszowych :mrgreen:

janekb
Użytkownik wspierający
Posty: 607
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Odp: Portal Games w roku 2014

Post autor: janekb » 10 sty 2015, 02:32

metyu pisze:Ja bym chciał, żeby nowa wersja PaP było o projektowaniu gier... planszowych :mrgreen:
Taaaa a ile osób kupi grę z takim tematem? Kilku geeków. Jeśli ma to mieć sens to temat musi być chwytliwy, taki żeby przyciągnął tłumy, bo wtedy to sie opłaci. Na szczęście nie ja decyduję o tym jak to będzie wyglądać :-)

Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Użytkownik wspierający
Posty: 828
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: Lord Voldemort » 10 sty 2015, 09:11

janekb pisze:
metyu pisze:Ja bym chciał, żeby nowa wersja PaP było o projektowaniu gier... planszowych :mrgreen:
Taaaa a ile osób kupi grę z takim tematem? Kilku geeków. Jeśli ma to mieć sens to temat musi być chwytliwy, taki żeby przyciągnął tłumy, bo wtedy to sie opłaci. Na szczęście nie ja decyduję o tym jak to będzie wyglądać :-)
Skoro może być gra o Essen, to czemu nie zrobić gry o prowadzeniu wydawnictwa gier planszowych?
Najlepiej, gdyby w samej grze można było stworzyć z gotowych komponentów proste, działające gry - coś, a la GIPF. No a lista wydarzeń, które mogą się zdarzyć przy produkcji gry planszowej starczy na co najmniej dwie talie...

he1885
Użytkownik wspierający
Posty: 120
Rejestracja: 12 wrz 2012, 19:16
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: he1885 » 10 sty 2015, 09:50

Prowadzenie firmy zajmującej się tworzeniem gier (planszowych czy komputerowych) mnie jakoś nie bawi. Chociaż Incepcję uwielbiam. :wink:
Przemysł lotniczy to mogłoby być to!

janekb
Użytkownik wspierający
Posty: 607
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Odp: Portal Games w roku 2014

Post autor: janekb » 10 sty 2015, 09:55

Lord Voldemort pisze:
janekb pisze:
metyu pisze:Ja bym chciał, żeby nowa wersja PaP było o projektowaniu gier... planszowych :mrgreen:
Taaaa a ile osób kupi grę z takim tematem? Kilku geeków. Jeśli ma to mieć sens to temat musi być chwytliwy, taki żeby przyciągnął tłumy, bo wtedy to sie opłaci. Na szczęście nie ja decyduję o tym jak to będzie wyglądać :-)
Skoro może być gra o Essen, to czemu nie zrobić gry o prowadzeniu wydawnictwa gier planszowych?
Najlepiej, gdyby w samej grze można było stworzyć z gotowych komponentów proste, działające gry - coś, a la GIPF. No a lista wydarzeń, które mogą się zdarzyć przy produkcji gry planszowej starczy na co najmniej dwie talie...
Wiem, że jest taka gra, ale nie wiem czy stała się przebojem na rynku. No i druga rzecz chyba wydawnictwom zależy na tym, żeby wydawać gry, które trafią nie tylko do fanatyków, ale też do nowych ludzi, a MOIM ZDANIEM taki temat nie przyciągnie tego rodzaju grupy, tylko geeków.

Awatar użytkownika
kdsz
Użytkownik wspierający
Posty: 967
Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 1 time

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: kdsz » 10 sty 2015, 10:08

Moim zdaniem PaP to gra dla geekow właśnie. To ekomomiczny eurokombajn, za ciężki dla masowego odbiorcy

Awatar użytkownika
tomb
Użytkownik wspierający
Posty: 3471
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Been thanked: 4 times

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: tomb » 10 sty 2015, 10:19

Zastanawiam się, ilu ludzi zagrało w PaP i nie spodobał im się temat, a ilu ludzi nie zagrało wcale, bo nie spodobał im się temat.

Zmiana tematu na pewno pomoże tej grze, ale to nie jest ten kaliber, który można łatwo sprzedać masom.

janekb
Użytkownik wspierający
Posty: 607
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: janekb » 10 sty 2015, 11:23

kdsz pisze:Moim zdaniem PaP to gra dla geekow właśnie. To ekomomiczny eurokombajn, za ciężki dla masowego odbiorcy
Tak nie wiem czy mogę się z Tobą zgodzić w 100% PaP była jedną z moich pierwszych gier, nie byłem nią przytłoczony i w sumie lubiłem grać. Grę swego czasu wymieniłem na coś innego. 51 Stan był też (ponoć, bo sam też tak nie uważam) bardzo skomplikowaną grą, ciężką dla nowych itp. itd. wystarczyło jednak kilka rzeczy odjąć (a potem dorzucić z dodatkiem), zmienić temat i grafiki, i nagle wszyscy pieją z zachwytu jaka to cudowna gra i nowi gracze, i wyjadacze. Podobnie może być z PaP i nie demonizowałbym, że jest taki bardzo ciężki znów. Jest krótka kołderka itp. ale nie przesadzajmy. Jest wystawa, widzimy za co punktujemy, przygotowujemy się do tego korzystając z tego co jest, żeby wyciągnąć jak najwięcej punktów. I tyle.
tomb pisze:Zastanawiam się, ilu ludzi zagrało w PaP i nie spodobał im się temat, a ilu ludzi nie zagrało wcale, bo nie spodobał im się temat.

Zmiana tematu na pewno pomoże tej grze, ale to nie jest ten kaliber, który można łatwo sprzedać masom.
Temat jak temat, ja tam nie czułem czy projektuje ubrania czy robię co innego, ale zmiana może pomóc. Natomiast tak jak pisałem wyżej nie jest to jakiś mega ciężka gra. Ok jest trudniejsza niż Caracassonne, ale nie przesadzajmy. Z drugiej strony znam ludzi, dla których i Kolejka była grą zbyt trudną do ogarnięcia ;-)

Awatar użytkownika
vojtas
Użytkownik wspierający
Posty: 1586
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 40 times

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: vojtas » 10 sty 2015, 12:53

tomb pisze:Zmiana tematu na pewno pomoże tej grze, ale to nie jest ten kaliber, który można łatwo sprzedać masom.
Masom raczej nie, ale pomoże zwrócić uwagę osób zainteresowanych (i potencjalnie zainteresowanych) tego typu grami :)

Trzewik zapewne zrobił dobry research nt. podobnych gier i dotychczas używanej tematyki. Przemysł elektronicznej rozrywki wydaje mi się bardzo ciekawym tematem, ale to niewątpliwie wynika z tego, że sam lubię pociupać w najprzeróżniejsze tytuły. Gra menadżerska o tej branży wyszła już na PC, a zowie się Game Dev Tycoon. Ciekawie oddaje realia pracy, ale też i historii - a zatem zaczynamy w garażu, ;) a potem przechodzimy przez kolejne etapy ewolucji technologii i designu. Na pewno przy tworzeniu takiej planszówki mógłby Ignacemu pomóc CD Projekt RED pokazując od kuchni pewne procesy. A jeśli nie przy tworzeniu, to przy marketingu. Ja jestem zdecydowanie za - mam tylko nadzieję, że uda się uniknąć ślepego zaułka, w który w pewnym momencie zapędzili się deweloperzy GDT - gra ta skupia się na jednym mechanizmie (probie stworzenia produktów, które się dobrze sprzedadzą, a zależy to niemal wyłącznie od ocen w prasie :shock: w praktyce zależy to od kilku męczących suwaków, które szybko robią się cholernie nudne, a powtarzać się będą często) - to bardzo obniża jej regrywalność.

janekb
Użytkownik wspierający
Posty: 607
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: janekb » 10 sty 2015, 13:05

vojtas pisze: Przemysł elektronicznej rozrywki wydaje mi się bardzo ciekawym tematem...
A czym pomysł z elektroniczną rozrywką, projektowaniem gier itp. różni się od projektowania odzieży? To są tematy, które zadowolą wąskie grono ludzi. Na PaP narzekali (głównie faceci), że "babski" temat i grać nie będą. Tu będzie podobnie. Nie każdy lubi elektroniczną rozgrywkę, projektowanie gier itp. Temat musi być taki, żeby przyciągnął ludzi, bo po co powielać to co było przy oryginale. Oczywiście to nasze gdybanie, bo nic nie wiadomo, ale pomarudzić sobie możemy ;-)

Awatar użytkownika
vojtas
Użytkownik wspierający
Posty: 1586
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 40 times

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: vojtas » 10 sty 2015, 13:28

janekb pisze:A czym pomysł z elektroniczną rozrywką, projektowaniem gier itp. różni się od projektowania odzieży?
Tym że projektowanie gier jest modniejsze i łatwiej jest zacząć?
janekb pisze:To są tematy, które zadowolą wąskie grono ludzi. Na PaP narzekali (głównie faceci), że "babski" temat i grać nie będą. Tu będzie podobnie.
Coraz więcej kobiet trafia do tej branży. Wielu ludziom się wydaje, że gry komputerowe to IT, podczas gdy jest to de facto multidyscplinarny showbiznes. Anyway większość miłośników gier planszowych to chyba właśnie mężczyźni (?), więc tym lepiej. Na pewno taka tematyka jest znacznie ciekawsza niż kolejne starożytne budowanie czy shoguni & samuraje.
janekb pisze:Nie każdy lubi elektroniczną rozgrywkę,
Może nie każdy, ale większość. I odsetek będzie stale zwiększał, bo dzieciaki z grami mają do czynienia już od kołyski. :)
janekb pisze:Temat musi być taki, żeby przyciągnął ludzi, bo po co powielać to co było przy oryginale.
Czyli co konkretnie?

Awatar użytkownika
tomb
Użytkownik wspierający
Posty: 3471
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Been thanked: 4 times

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: tomb » 10 sty 2015, 13:38

vojtas pisze:
janekb pisze:Temat musi być taki, żeby przyciągnął ludzi, bo po co powielać to co było przy oryginale.
Czyli co konkretnie?
Jak to? Rozbudowa gospodarstwa, podbój jakiejś krainy, dostarczanie towarów koleją itd.
A poważnie mówiąc - też nie czuję wielkiej zmiany między projektowaniem ubrań, a robieniem gier. Będzie wielu zainteresowanych tym tematem, będzie wielu uprzedzonych. A temat jest ważny - wątpię, by Robinson dotarł na BGG tam, gdzie dotarł, gdyby nie idealnie wstrzelony temat, z którym może się na czas partii związać każdy, również twardziele, co nie siadają do gier "o szyciu ubranek".

Edycja: Nadal myślę, że sprzedanie tej gry będzie trudne - nie miałem problemów ze zrozumieniem zasad, ale nie jest to gra bardzo płynna i czytelna. Może jednak Trzewik pogrzebie w silniku i zrobi taką odmianę, jakiej dokonał przy 51/Osadnikach. Dla mnie bomba - będzie znowu pretekst do kupienia nowej gry bez pozbywania się starej.

janekb
Użytkownik wspierający
Posty: 607
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: janekb » 10 sty 2015, 13:47

vojtas pisze: Tym że projektowanie gier jest modniejsze i łatwiej jest zacząć?
Modniejsze? hmm ja spotykam jednak więcej osób w sklepach z odzieżą niż komputerowych ;-) modniejsze może dla Ciebie i Twoich znajomych, a to nie znaczy, że dla każdego ;-)
vojtas pisze: Coraz więcej kobiet trafia do tej branży. Wielu ludziom się wydaje, że gry komputerowe to IT, podczas gdy jest to de facto multidyscplinarny showbiznes. Anyway większość miłośników gier planszowych to chyba właśnie mężczyźni (?), więc tym lepiej. Na pewno taka tematyka jest znacznie ciekawsza niż kolejne starożytne budowanie czy shoguni & samuraje.
Nie prowokuj wojny ;-) z tym różnie bywa. Znów powiem: może Ty masz więcej znajomych grających mężczyzn niż grających kobiet. Poza tym temat rzeka, często padają pytania o grę, dzięki której można przekonać żonę/dziewczynę/narzeczoną do grania czy tworzenie tytułu, który podpasowałby nie tylko mężczyznom nie byłoby lepsze niż cieszyć się, że ktoś stworzył "dla prawdziwych twardzieli"? Zobacz ile razy ktoś pisał, przy okazji dyskusji nt. jakichś gier, że dzięki któremuś z tytułów udało mu się wciągnąć ukochaną do grania i jest w końcu zadowolony. Znów powtarzasz, że coś jest ciekawsze, ale to jest ciekawsze dla Ciebie, a nie dla wszystkich, bo wierz mi (lub nie), ale są tacy, którzy wolą rzeczonych samurajów niż pamięć RAM ;-)
vojtas pisze: Może nie każdy, ale większość. I odsetek będzie stale zwiększał, bo dzieciaki z grami mają do czynienia już od kołyski. :)
Hmm, a skąd takie dane? Z moich najbliższych znajomych to dosłownie kilku gra w coś (typu farmerowe gry na facebooku), a dwóch może trzech jest osobami, którzy grają w tytuły bardziej zaawansowane, a wierz mi to na pewno nie jest większość moich znajomych. Tak na prawdę większość osób, z którymi się przyjaźnię spędza czas wędrując, słuchając muzyki, oglądając filmy, czytając książki, gotując. I też nie powiedziałbym, że większość ludzi w obecnych czasach interesuję się kuchnią ;-) nie uogólniaj bazując na swojej grupie przyjaciół.
janekb pisze:Temat musi być taki, żeby przyciągnął ludzi, bo po co powielać to co było przy oryginale.
vojtas pisze:Czyli co konkretnie?
Gdybym wiedział co, to bym projektował :) mi PaP w takiej wersji jak był w ogóle nie przeszkadzał, ale jeśli potrzebne jest przetematowienie, to Ignacy (po sukcesie O:NI jestem tego pewien) będzie wiedział jak to zrobić, żeby gra się przyjęła.

Awatar użytkownika
vojtas
Użytkownik wspierający
Posty: 1586
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 40 times

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: vojtas » 10 sty 2015, 15:17

janekb pisze:
vojtas pisze:Tym że projektowanie gier jest modniejsze i łatwiej jest zacząć?
Modniejsze? hmm ja spotykam jednak więcej osób w sklepach z odzieżą niż komputerowych ;-) modniejsze może dla Ciebie i Twoich znajomych, a to nie znaczy, że dla każdego ;-)
Nie zrozumieliśmy się. Projektowanie gier jest modniejsze niż projektowanie odzieży. I łatwiej jest zacząć od projektowania gier, bo na dzień dobry masz wszystko, czego potrzebujesz: komputer, darmowe narzędzia i materiały szkoleniowe. Stąd wysyp deweloperów - często jednoosobowych firm - którzy robią gry np. na komórki.
janekb pisze:Nie prowokuj wojny ;-) z tym różnie bywa. Znów powiem: może Ty masz więcej znajomych grających mężczyzn niż grających kobiet. Poza tym temat rzeka, często padają pytania o grę, dzięki której można przekonać żonę/dziewczynę/narzeczoną do grania czy tworzenie tytułu, który podpasowałby nie tylko mężczyznom nie byłoby lepsze niż cieszyć się, że ktoś stworzył "dla prawdziwych twardzieli"? Zobacz ile razy ktoś pisał, przy okazji dyskusji nt. jakichś gier, że dzięki któremuś z tytułów udało mu się wciągnąć ukochaną do grania i jest w końcu zadowolony. Znów powtarzasz, że coś jest ciekawsze, ale to jest ciekawsze dla Ciebie, a nie dla wszystkich, bo wierz mi (lub nie), ale są tacy, którzy wolą rzeczonych samurajów niż pamięć RAM ;-)
Owszem, mówię ze swojej perspektywy. Niemniej trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nie można zrobić dobrej, złożonej gry, która będzie przeznaczona dla wszystkich. Jeśli próbuje się zadowolić wszystkich, najczęściej nie zadowala się nikogo. Trzeba dokonać rozsądnego wyboru. Wbrew pozorom robienie gier to nie jest temat dla twardzieli - to stereotyp, który skrótowo można ująć w postaci równania "komputery = facet". Komputer ma już niemal każdy (przynajmniej do pewnego wieku) i korzysta z niego regularnie. A gry elektroniczne wykraczają poza komputery i konsole, bo są przecież obecne na platformach mobilnych (smartfony, tablety, czytniki, handheldy etc.) i w telewizorach. Gry elektr. są bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej, stąd i kobiety są mocno reprezentowane w grupie graczy (48% wg ESA). Branża deweloperska jest zdominowana przez mężczyzn i to jest niepodważalny fakt. Ale i to się zmienia tzn. coraz więcej pań pojawia się w tych zespołach. Najczęściej jako ilustratorki, scenarzystki, projektantki, producentki, aktorki (dubbing). Stosunkowo mało jest programistek (no cóż...), ale też i programowanie to tylko część tego biznesu. Ważna część, ale nie jedyna.
janekb pisze:
vojtas pisze:Może nie każdy, ale większość. I odsetek będzie stale zwiększał, bo dzieciaki z grami mają do czynienia już od kołyski. :)
Hmm, a skąd takie dane? [...] nie uogólniaj bazując na swojej grupie przyjaciół.
A to akurat wynika z badań statystycznych. W krajach zachodnich ten odsetek jest znacznie wyższy niż u nas, ale wszędzie tendencja jest wzrostowa.

Link do badań Entertainment Software Association (amerykańskie stowarzyszenie wydawców):
http://www.theesa.com/wp-content/upload ... F_2014.pdf

Link do badań Interactive Software Federation of Europe:
http://www.isfe.eu/sites/isfe.eu/files/ ... _q3-14.pdf
janekb pisze:
vojtas pisze:
janekb pisze:Temat musi być taki, żeby przyciągnął ludzi, bo po co powielać to co było przy oryginale.
Czyli co konkretnie?
mi PaP w takiej wersji jak był w ogóle nie przeszkadzał, ale jeśli potrzebne jest przetematowienie, to Ignacy (po sukcesie O:NI jestem tego pewien) będzie wiedział jak to zrobić, żeby gra się przyjęła.
Każdy lubi pizzę. I seks.

Awatar użytkownika
Maxxx76
Użytkownik wspierający
Posty: 4294
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: Maxxx76 » 10 sty 2015, 15:19

Hm, czy to jest nadal wątek o planach wydawniczych Portalu?

Awatar użytkownika
tomb
Użytkownik wspierający
Posty: 3471
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Been thanked: 4 times

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: tomb » 10 sty 2015, 15:20

Maxxx76 pisze:Hm, czy to jest nadal wątek o planach wydawniczych Portalu?
Tak. Na zeszły rok.

janekb
Użytkownik wspierający
Posty: 607
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: janekb » 10 sty 2015, 15:27

vojtas pisze: Nie zrozumieliśmy się. Projektowanie gier jest modniejsze niż projektowanie odzieży. I łatwiej jest zacząć od projektowania gier, bo na dzień dobry masz wszystko, czego potrzebujesz: komputer, darmowe narzędzia i materiały szkoleniowe. Stąd wysyp deweloperów - często jednoosobowych firm - którzy robią gry np. na komórki.
Bzdura na resorach :) projektowanie odzieży jest łatwiejsze i łatwiej zacząć od projektowania ubrań, bo na dzień dobry masz wszystko, czego potrzebujesz: kartkę, ołówek, igły, nici, a nawet ciuchy, które możesz przerabiać. Stąd wysyp blogerów modowych i kanałów na youtube poświęconych modzie szyciu itp ;) Poza tym nikt mi nie wmówi, że zaprojektowanie gry jest łatwiejsze od przyszycia czegoś, czy prostej przeróbki ubrania.
vojtas pisze: Owszem, mówię ze swojej perspektywy. Niemniej trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nie można zrobić dobrej, złożonej gry, która będzie przeznaczona dla wszystkich. Jeśli próbuje się zadowolić wszystkich, najczęściej nie zadowala się nikogo. Trzeba dokonać rozsądnego wyboru.
Oj znów się nie zgodzę, bo znajdziesz kilka tytułów, które zadowolą prawie każdego (nie mówię, że wszystkich, bo to jest awykonalne). Są gry do których z chęcią zasiądzie i fanatyk, i niedzielny gracz. Kobieta i mężczyzna.
vojtas pisze: Każdy lubi pizzę. I seks.
I widzisz masz dwa tematy, które będą na pewno ciekawsze niż projektowanie gier komputerowych :)

Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Użytkownik wspierający
Posty: 947
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 4 times

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: Rafal_Kruczek » 10 sty 2015, 15:28

tomb pisze:
Maxxx76 pisze:Hm, czy to jest nadal wątek o planach wydawniczych Portalu?
Tak. Na zeszły rok.
Moze ktos powinien założyć nowy wątek. Najlepiej żeby to był użytkownik Portal Games.
Ale pewnie plany wydawnicze na 2015 bedą ujawniać dopiero na Portalconie...

Awatar użytkownika
vojtas
Użytkownik wspierający
Posty: 1586
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 40 times

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: vojtas » 10 sty 2015, 15:53

janekb pisze:Bzdura na resorach :) projektowanie odzieży jest łatwiejsze i łatwiej zacząć od projektowania ubrań, bo na dzień dobry masz wszystko, czego potrzebujesz: kartkę, ołówek, igły, nici, a nawet ciuchy, które możesz przerabiać. Stąd wysyp blogerów modowych i kanałów na youtube poświęconych modzie szyciu itp ;) Poza tym nikt mi nie wmówi, że zaprojektowanie gry jest łatwiejsze od przyszycia czegoś, czy prostej przeróbki ubrania.
Z łatwiejszym to może faktycznie przesadziłem (choć i tak sama igła z nitką mocno ogranicza; poważniejsze projekty wymagają porządnej maszyny do szycia). Z modnym nie przesadziłem. Każdego dnia debiutuje kilkadziesiąt gier na urządzenia mobilne - oczywiście 90% to chłam, ale to o czymś świadczy. Czy tylu samu projektantów odzieży zaczyna sprzedawać/rozpowszechniać swoje produkty czy ogranicza się jedynie do własnej szafy? Obstawiam to drugie.
janekb pisze:Oj znów się nie zgodzę, bo znajdziesz kilka tytułów, które zadowolą prawie każdego (nie mówię, że wszystkich, bo to jest awykonalne). Są gry do których z chęcią zasiądzie i fanatyk, i niedzielny gracz. Kobieta i mężczyzna.
Jeśli chodzi o gry ogólnie, to prawda; jeśli chodzi o gry złożone - pole się mocno zawęża. Moim zdaniem lepiej celować w ściśle określoną grupę, która grę z dużym prawdopodobieństwem kupi, niż liczyć, że chwyci jakiś ogólnikowy temat wśród szerokiej publiczności. Tak czy siak akademicka dyskusja, bo Trzewik i tak zrobi po swojemu.
janekb pisze:
vojtas pisze:Każdy lubi pizzę. I seks.
I widzisz masz dwa tematy, które będą na pewno ciekawsze niż projektowanie gier komputerowych :)
Ciekawsze, ale czy akurat w grach planszowych? I czy w ogóle ktoś tego nie pomyli z imprezówką? No właśnie...

janekb
Użytkownik wspierający
Posty: 607
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: janekb » 10 sty 2015, 16:02

vojtas pisze: Z łatwiejszym to może faktycznie przesadziłem (choć i tak sama igła z nitką mocno ogranicza; poważniejsze projekty wymagają porządnej maszyny do szycia). Z modnym nie przesadziłem. Każdego dnia debiutuje kilkadziesiąt gier na urządzenia mobilne - oczywiście 90% to chłam, ale to o czymś świadczy. Czy tylu samu projektantów odzieży zaczyna sprzedawać/rozpowszechniać swoje produkty czy ogranicza się jedynie do własnej szafy? Obstawiam to drugie.
Skoro 90% z nich to chłam to jest znacznie gorzej niż z projektowaniem ubrań czy robieniem poprawek przez siebie. Bo to co zrobiłeś sam to przynajmniej ty ponosisz. Myślę, że jeśli pogrzebałbyś w tym temacie "szafiarskim" to znajdziesz tyle samo różnego rodzaju artykułów na blogach, filmów video, poradników itp. które powstają codziennie, co tych gier.
vojtas pisze: Jeśli chodzi o gry ogólnie, to prawda; jeśli chodzi o gry złożone - pole się mocno zawęża. Moim zdaniem lepiej celować w ściśle określoną grupę, która grę z dużym prawdopodobieństwem kupi, niż liczyć, że chwyci jakiś ogólnikowy temat wśród szerokiej publiczności. Tak czy siak akademicka dyskusja, bo Trzewik i tak zrobi po swojemu.
Tylko z jednym się zgodzę, że ta nasza rozmowa tutaj to dyskusja akademicka. Nikomu ona do niczego nie potrzebna. Natomiast gier takich, które podobają się dużej ilości ludzi, bez względu na płeć i zaawansowanie znajdzie się kilka i nie tylko łatwych tytułów. Chociażby Zamki Burgundii, przypasuje i kobiecie, i mężczyźnie, i geekowi, i niedzielnemu (mówię to z własnego doświadczenia, bo przerabiałem tę grę w różnych układach personalnych i nikogo nie odepchnęła, aha o ameritrashowcach nie mówię ;-) ). Takich gier znajdzie się więcej.
vojtas pisze: Ciekawsze, ale czy akurat w grach planszowych? I czy w ogóle ktoś tego nie pomyli z imprezówką? No właśnie...
A czemu nie miałoby się przyjąć i dlaczego miałby być kojarzony z imprezówką? Wszystko zależy od tego jak temat zostanie podany.

Peter128
Użytkownik wspierający
Posty: 626
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Been thanked: 1 time

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: Peter128 » 10 sty 2015, 16:05

Fabryka seks gadżetów! To jest to! Temat dla mas, jak nic :D

janekb
Użytkownik wspierający
Posty: 607
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: janekb » 10 sty 2015, 16:09

Peter128 pisze:Fabryka seks gadżetów! To jest to! Temat dla mas, jak nic :D
Już widzę te karty targów: Warszawa - największa ilość punktów dla tego kto wyprodukuje zabawki w największym rozmiarze ;-)

Awatar użytkownika
vojtas
Użytkownik wspierający
Posty: 1586
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 40 times

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: vojtas » 10 sty 2015, 16:39

janekb pisze:Myślę, że jeśli pogrzebałbyś w tym temacie "szafiarskim" to znajdziesz tyle samo różnego rodzaju artykułów na blogach, filmów video, poradników itp. które powstają codziennie, co tych gier.
Od kiedy to artykuł = produkt? Ja pisałem o gotowych produktach (grach). Projektanci odzieży, jeśli chcą coś opchnąć, to mają trudniej - robienie rzeczy dla siebie się nie liczy, bo gry są również robione do "szuflady". Liczy się gotowy produkt, wypuszczany na rynek. Dopiero wtedy można mówić o skończonej pracy. Skrócone spodnie to nie jest gotowy produkt. Bo równie dobrze mógłbym tak nazwać istniejącą czyjąś grę z podmienionymi teksturami. Nie sprawia, że jest przez to moja. Produkt = wkład własny i to wkład zasadniczy, jeśli ktoś nie chce mieć prawników na karku.
janekb pisze:
vojtas pisze:Ciekawsze, ale czy akurat w grach planszowych? I czy w ogóle ktoś tego nie pomyli z imprezówką? No właśnie...
A czemu nie miałoby się przyjąć i dlaczego miałby być kojarzony z imprezówką? Wszystko zależy od tego jak temat zostanie podany.
A dlaczego PaP jest kojarzony jako niemęska gra? No więc właśnie.


@Peter128

Szum na BGG zapewniony. :D

janekb
Użytkownik wspierający
Posty: 607
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Portal Games w roku 2014

Post autor: janekb » 10 sty 2015, 17:03

vojtas pisze: A dlaczego PaP jest kojarzony jako niemęska gra? No więc właśnie.
Bo ktoś mu tę bzdurną łatkę przykleił i podejrzewam, że byli to ci, którzy w tę grę nie grali. Bo klimatu tam jest zero.

A co do produktu, to film czy artykuł może być jak najbardziej produktem. Poza tym mówiliśmy o tym co jest łatwiejsze, bo do tego się odniosłem, po tym jak pisałeś, że tworzenie gier jest dla każdego i takie jest proste. Dobra kończmy OT, bo po pierwsze do dyskusja bez sensu, nic nie wnosząca. Trzewik jeśli zrobi to zrobi to po swojemu, a my nie potrzebnie śmiecimy w wątku.

Zablokowany