(Oficjalny) Phalanx - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: wirusman »

rastula pisze: 07 sty 2019, 13:16 dodam, że ja mam RtB i RtR też mam i TS i Lab. i 1989 też mam...jak widać zrobiłem wiele dla wersji PL...ale sam nie uciągnę , jak innych "odstrasza" to to, to siamto :D... bez złośliwości , czeczot, ale idealizujesz rynek , popyt , graczy... no nie sprzeda się... ponawiam pytanie ile gier GMT ma lokalizacje na większych od polskiego rynkach?


to jest produkt specjalistyczny, jak chcesz z niego korzystać to niestety systemem operacyjnym jest tu angielski ... no co zrobisz, jak nic nie zrobisz...
Czego ty nie masz ;)
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: rastula »

Nie, no znajdzie się ;)...teraz to już ilość premier przerosła i finanse i miejsce, wiec dystans Rastula => rynek będzie sie poszerzał. Ja już naprawdę mam w co grać :).
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: ozy »

czeczot pisze: 06 sty 2019, 22:06
ozy pisze: 06 sty 2019, 21:34
Liczbą wsparć z PL na KSie. :)
Może zróbcie na KS wersje PL i na tej podstawie policzcie ?
Przecież właśnie tak robimy. :) Zarówno w U-Boot jak i Nanty Narking był dokładnie taki scenariusz. Po zainteresowaniu z Polski z 1-2go dnia wiemy czy edycja PL ma sens. I wtedy ją ogłaszamy albo i nie.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Maraks

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Maraks »

ozy pisze: 07 sty 2019, 19:12
czeczot pisze: 06 sty 2019, 22:06
ozy pisze: 06 sty 2019, 21:34
Liczbą wsparć z PL na KSie. :)
Może zróbcie na KS wersje PL i na tej podstawie policzcie ?
Przecież właśnie tak robimy. :) Zarówno w U-Boot jak i Nanty Narking był dokładnie taki scenariusz. Po zainteresowaniu z Polski z 1-2go dnia wiemy czy edycja PL ma sens. I wtedy ją ogłaszamy albo i nie.
Rozumiem że z Hannibalem nie było to sensu po 1-2 dniach?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: ozy »

Tak, nie było. Ta gra to kobyła, w 100% zależna językowo. Nic nie zoptymalizujesz produkcyjnie. Mieliśmy wtedy około 50 wsparć z PL. To za mało na takie pudło.
Marx pisze: 07 sty 2019, 11:16 Pytanie uprzejme o "Successors", Czy wydanie pozostanie w takim stylu jak od GMT czy szykuje się jakiś major overhaul z figsami itd? (oby nie)
Tak, nowa edycja Sukcesorów będzie w stylu Hannibala. Nowa grafika, figurki itd.
Jareks1985 pisze: 07 sty 2019, 14:33 Jak już napisałem wprowadzenie kitów polonizacyjnych za dodatkową opłatą było by najlepszym rozwiązaniem i ukłonem ku polskim graczom. Jeszcze lepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie Druku na żądanie, wtedy przy okazji dodruków, można było by wykonać zebrane zamówienia z nieco większą ilością kitów do dokupienia w sklepie.
To są bardzo drogie działania. Opracowanie tak dużych gier po polsku, skład, korekta i czas na to poświęcone zazwyczaj się nie spłacają.
thigrand pisze: 07 sty 2019, 12:55 Brassa to sie kiedy mozna spodziewac?
Późna wiosną, wczesnym latem. Zależy od tego jak w Chinach produkcja wyjdzie. Duża, międzynarodowa, za dewizy.
Odi pisze: 07 sty 2019, 10:58 Z przedstawionych tytułów dziwi mnie jedynie brak wersji PL dla Race to Moscow. Wyścig do Renu odniósł chyba sprzedażowy sukces, więc prequel mógłby wejść w utarte ścieżki ("Następca obsypanego nagrodami Wyścigu do Renu").
Mamy nadzieję, że wyjdzie po polsku. Ilość sprzedanego RttR na rynku polskim daje na to szanse.

Co do innych tytułów - zobaczymy. Na razie dostępny jest Lincoln, jego wyniki sprzedaży też nam nieco powiedzą. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: playerator »

ozy pisze: 07 sty 2019, 19:27
Jareks1985 pisze: 07 sty 2019, 14:33 (...) wprowadzenie kitów polonizacyjnych za dodatkową opłatą (...)
To są bardzo drogie działania. Opracowanie tak dużych gier po polsku, skład, korekta i czas na to poświęcone zazwyczaj się nie spłacają. (...)
No to Hannibal został już w zasadzie opracowany... Może niech się teraz to spolszczenie spróbuje zrefinansować :)
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2810
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 833 times
Been thanked: 361 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Gromb »

Dokładnie. Mówimy o samych kartach. W druku na żądanie myślę, że miałoby to sens.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: jnowaczy »

Popatrzyłem na cenę U-boota w przedsprzedaży i ręce mi opadły jak ta gra jest droga. Chyba, że jest w niej tyle zabawy, że te ponad 400 zł to rekompensuje
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 51 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: KrzysiekL »

ozy: Może coś jak P500?

A do Hannibala przynajmniej skład instrukcji i zorganizowanie druku cyfrowego dla zainteresowanych byłoby miłym gestem. Z jednej strony może nie do końca bezpośrednio opłacalne, ale z drugiej inwestycja w PR i promocję gatunku. ;)
Awatar użytkownika
Gosiek
Posty: 440
Rejestracja: 15 gru 2017, 13:28
Lokalizacja: W-wa
Has thanked: 416 times
Been thanked: 87 times
Kontakt:

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Gosiek »

jnowaczy pisze: 07 sty 2019, 20:29 Popatrzyłem na cenę U-boota w przedsprzedaży i ręce mi opadły jak ta gra jest droga.
Poczekaj na wersję bez dodatków - mata i drewniane narzędzia dla nawigatora nie są do gry niezbędne, a jednak podbijają cenę.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Marx »

ozy pisze: 07 sty 2019, 19:27 Tak, nowa edycja Sukcesorów będzie w stylu Hannibala. Nowa grafika, figurki itd.
Dziękuje za odpowiedź, liczyłem po trochu na minimalizm ze względów budżetowych, ale zobaczymy, może i tak się skusze. Pozdrawiam
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: czeczot »

ozy pisze: 07 sty 2019, 19:27 Tak, nie było. Ta gra to kobyła, w 100% zależna językowo. Nic nie zoptymalizujesz produkcyjnie. Mieliśmy wtedy około 50 wsparć z PL. To za mało na takie pudło.
Ja kompletnie nie kumam tego pomysłu. Skoro nigdzie nie ma info że będzie polska wersja to chyba jest małe zainteresowanie z polski. A ci co wspierają to i tak są zainteresowani wersja angielska. Hanibal jak sam napisałeś to kobyła wiec tych którzy średnio znają  angielski lub nie mają graczy którzy chcą grać po angielsku brak polskiej wersji językowej skutecznie odstraszył. Przecież to jest błędne koło. Liczycie zainteresowanie polską wersja na podstawie wsparć ludzi którzy nie chcą angielskiej wersji a tylko taka jest dostępna wiec jej nie wspierają?

Sorry ale to jest jest naprawdę głupi pomysł :)
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 497 times
Been thanked: 155 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: EVOCATVS »

A gdyby zestawy polonizacyjne spróbować wydać przez kickstartera?
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1290
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Nidhogg »

Jest jeszcze możliwość prowadzenia dwóch kampanii równocześnie na KS i np na w.to i sumować wpłaty do SG.
Jak się nie uzbiera odpowiednia ilość na w.to to nie będzie wersji PL, a ludzie i tak w razie czego zdążą zrobić wsparcie na KS bo w końcówce kompanii widać czy jest zainteresowanie i się projekt ufunduje czy nie.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: ozy »

Gosiek pisze: 07 sty 2019, 21:01
jnowaczy pisze: 07 sty 2019, 20:29 Popatrzyłem na cenę U-boota w przedsprzedaży i ręce mi opadły jak ta gra jest droga.
Poczekaj na wersję bez dodatków - mata i drewniane narzędzia dla nawigatora nie są do gry niezbędne, a jednak podbijają cenę.
Dokładnie, to jest zestaw podobny do tego jaki był na KS, gdyby ktoś miał jednak ochotę na wypasioną opcję.
czeczot pisze: 07 sty 2019, 22:56
ozy pisze: 07 sty 2019, 19:27 Tak, nie było. Ta gra to kobyła, w 100% zależna językowo. Nic nie zoptymalizujesz produkcyjnie. Mieliśmy wtedy około 50 wsparć z PL. To za mało na takie pudło.
Sorry ale to jest jest naprawdę głupi pomysł :)
W takim razie różnimy się w ocenie. Ale my trzymamy się starej zasady branży - poziom zainteresowania edycją angielską przenosi się wprost proporcjonalnie na poziom zainteresowania edycją polską. Jeśli jest duży popyt na wersję EN, to będzie też na PL. Zazwyczaj to działa. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Xenir
Posty: 354
Rejestracja: 07 cze 2018, 13:42
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 148 times
Been thanked: 304 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Xenir »

Wracając do trochę ważniejszych tematów - znalazłem pare(naście?) błędów w plikach do TS, które opublikowaliście. Zgłosiłem za pomocą formularza na Waszej stronie. Mam nadzieję, że pomoże :)
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 242
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 47 times
Been thanked: 32 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Malibu »

Jakieś wstępne daty kiedy ukaże się Brass?
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 431
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 60 times
Been thanked: 62 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Fiacik »

ozy pisze: 07 sty 2019, 19:27
thigrand pisze: 07 sty 2019, 12:55 Brassa to sie kiedy mozna spodziewac?
Późna wiosną, wczesnym latem. Zależy od tego jak w Chinach produkcja wyjdzie. Duża, międzynarodowa, za dewizy.

Awatar użytkownika
yanoo
Posty: 262
Rejestracja: 09 maja 2011, 18:59
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: yanoo »

@ozy a jak oceniasz ten pomysł z prowadzeniem dwóch równoległych kampanii - na KS i osobno na polonizację na lokalnym podwórku? Nie robicie tego, bo to się wiąże z jakimiś kosztami, czy macie obawy, że ew. nieufundowany projekt negatywnie wpłynie na marketing gry?
This is Stannis Baratheon. The man will fight to the bitter end and then some.

BGG
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 242
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 47 times
Been thanked: 32 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Malibu »

@Fiacik
Dzięki wielkie jakoś mi umknęły te posty
Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Posty: 998
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
Has thanked: 173 times
Been thanked: 48 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: konrad.rymczak »

yanoo pisze: 08 sty 2019, 22:20 @ozy a jak oceniasz ten pomysł z prowadzeniem dwóch równoległych kampanii - na KS i osobno na polonizację na lokalnym podwórku? Nie robicie tego, bo to się wiąże z jakimiś kosztami, czy macie obawy, że ew. nieufundowany projekt negatywnie wpłynie na marketing gry?
Odpowiem z punktu widzenia wspierającego, czym się kieruje wydawca nie wiem :)
Wspieram/Zagram blokuje kasę, więc wspierając lokalnie muszę mieć środki x2 żeby mieć gwarancję, że grę otrzymam.
Na KS są częściej aktualizacje (bazując na znanych mi podwójnych kampaniach), kwoty trzeba sztucznie sumować. Cena też się nie może różnić, szybko link z polskiej kampanii trafi na KS, a KS będzie płakał, że czemu ma drożej jak to to samo.

Idealne dla mnie to kampania na KS z progiem wsparć per język i darmową wysyłką w PL.
A idealne+ to wydania dwujęzyczne ;)
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
glorfindel
Posty: 247
Rejestracja: 04 lip 2012, 12:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: glorfindel »

A ja odpowiem z punktu widzenia osoby, która taką kampanię prowadziła (Anno Domini 1666) - to naprawdę strasznie duża ilość pracy. Jeśli kampania idzie szybko i trzeba pisać nowe aktualizacje w dwóch językach i odpowiadać na pmki i komentarze na dwóch platformach + fb + maile + ew. inne media społecznościowe, to jest megaciężko... (naprawdę mnóstwo mieliśmy przygotowane przed kampanią bez tego poleglibyśmy totalnie). Jeśli chłopaki nie są pewni, że będzie naprawdę duży odzew i grę wesprze kilkaset osób, które nie wsparłyby jej KS, to absolutnie nie warto.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: ozy »

Glorfindel podał powód z jakiego tego nie robimy. Proza życia. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1334
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 123 times
Been thanked: 83 times

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: nahar »

Figurki to sukcesorow tez beda takimi gumiakami jak do Hannibala? Poszukajcie moze fabryki ktora robi figurki dla FFG.

Bo na razie to jest poziom Encore z lat 90 i tzw 2 edycji Battletecha.

Pomijam oczywisty fakt ze robicie figurki bo podobno gry bez nich sie nie sprzedaja przez KS. Moze sprobujcie zamiast figurek dac standy z tektury z fajnymi podstawkami (takie GMT style na sterydach) a figsy w plegdu.

Bo te z Hannibala najchetniej swoje bym Wam odeslal......

A 20£ za standy wycinane laserowo to jakis zart. Za 5£ tekturowe bym wziol. Ale 20£ :roll: :roll:
thigrand
Posty: 57
Rejestracja: 05 lut 2018, 13:37
Has thanked: 1 time

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: thigrand »

Ozy: będzie Nanty Narking w retailu w polsce? Ale bez tych metalowych monet żeby było taniej? Bo mnie cena zniechęciła do tej kampanii.
ODPOWIEDZ