PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1351
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: mauserem » 04 cze 2018, 12:17

Hejeczka Phalanxy - mam pytanie dotyczące pledge managera gry U-boot.
Kiedy deklarowałem kasę, robiłem to dla wersji EN (wersja PL dopiero się klarowała.
Teraz widzę, że można wersję PL normalnie dobrać - a moje pytanie dotyczy elementów, które znajdują się w wersji lokalizowanej.
Opis jest na tyle lakoniczny, że pośrednio sugeruje, że wersja PL jest w jakiś sposób uboższa od wydania oryginalnego.
Moje wątpliwości dotyczą elementów lokalizowanych - bardzo nie lubię, kiedy mam wersję PL ale niektóre elementy (dodatki, rozszerzenia, karty promo) występują tylko w wersji EN.
Są to wpadki, których nie potrafili uniknąć koledzy z Awaken Realms. W przypadku takiej sytuacji zdecydowanie stawiam na spójność i wybieram wersję EN.
Nie mniej chętnie widziałbym wersję PL w swojej kolekcji - zawsze to poszerza krąg ludzi z którymi będę mógł zagrać.
Reasumując - chciałbym uzyskać wyczerpującą informację na temat zawartości lokalizowanej w wydaniu PL - będzie wszystko? część? jak to będzie wyglądać w kontekście ewentualnych przyszłych dodatków? W prostych żołnierskich słowach poproszę.

Awatar użytkownika
Andy
Użytkownik wspierający
Posty: 4805
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Andy » 04 cze 2018, 13:32

mauserem pisze:
04 cze 2018, 12:17
Opis jest na tyle lakoniczny, że pośrednio sugeruje, że wersja PL jest w jakiś sposób uboższa od wydania oryginalnego.
Gdzie pojawia się taka sugestia? :shock:

Dla mnie jest całkiem oczywiste, że każda wersja językowa będzie miała identyczną zawartość, skoro cena każdej jest taka sama.

A Phalanxi prezentowali w weekend UBOOT-a na imprezie UKGE. Nawet jeśli już wrócili, to i tak pewnie jeszcze dochodzą do siebie, więc sądzę, że odpowiedzą dopiero za jakiś czas.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1351
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: mauserem » 04 cze 2018, 19:14

Andy pisze:
04 cze 2018, 13:32
mauserem pisze:
04 cze 2018, 12:17
Opis jest na tyle lakoniczny, że pośrednio sugeruje, że wersja PL jest w jakiś sposób uboższa od wydania oryginalnego.
Gdzie pojawia się taka sugestia? :shock:

Dla mnie jest całkiem oczywiste, że każda wersja językowa będzie miała identyczną zawartość, skoro cena każdej jest taka sama.

A Phalanxi prezentowali w weekend UBOOT-a na imprezie UKGE. Nawet jeśli już wrócili, to i tak pewnie jeszcze dochodzą do siebie, więc sądzę, że odpowiedzą dopiero za jakiś czas.
chodzi o sam opis pledga - wersja EN jest szczegółowa.
wersje lokalizowane w zasadzie potwierdzają, że jedynie są :mrgreen: - jakoś przyznam się, że jestem nieufny w takich sytuacjach i włącza mi się "skeptical boy mode"
Spoiler:
"no written promise" to częsta strategia - nie chcę się rozczarować

Awatar użytkownika
Andy
Użytkownik wspierający
Posty: 4805
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Andy » 04 cze 2018, 21:12

mauserem pisze:
04 cze 2018, 19:14
chodzi o sam opis pledga - wersja EN jest szczegółowa.
wersje lokalizowane w zasadzie potwierdzają, że jedynie są :mrgreen:
Żeby nie powtarzać za każdym razem tego samego spisu zawartości! Dla mnie to jest właśnie potwierdzenie, że wszystkie wersje językowe zawierają dokładnie to samo co angielska.

Rozchmurz się, popatrz na świat z życzliwością i porównaj swój los z losem takich Belgów, którzy muszą płacić 40 GBP za dostawę UBOOT-a z Francji (kilkanaście kilometrów!) A u nas za darmo. :)

EDIT. Wiadomość sprzed minuty: koszt transportu z Francji do Belgii zweryfikowany do 18 GBP. Ale to wciąż 18 funtów drożej niż u nas! ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.

Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Użytkownik wspierający
Posty: 820
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Lord Voldemort » 05 cze 2018, 22:27

mauserem pisze:
04 cze 2018, 19:14
Andy pisze:
04 cze 2018, 13:32
mauserem pisze:
04 cze 2018, 12:17
Opis jest na tyle lakoniczny, że pośrednio sugeruje, że wersja PL jest w jakiś sposób uboższa od wydania oryginalnego.
Gdzie pojawia się taka sugestia? :shock:

Dla mnie jest całkiem oczywiste, że każda wersja językowa będzie miała identyczną zawartość, skoro cena każdej jest taka sama.

A Phalanxi prezentowali w weekend UBOOT-a na imprezie UKGE. Nawet jeśli już wrócili, to i tak pewnie jeszcze dochodzą do siebie, więc sądzę, że odpowiedzą dopiero za jakiś czas.
chodzi o sam opis pledga - wersja EN jest szczegółowa.
wersje lokalizowane w zasadzie potwierdzają, że jedynie są :mrgreen: - jakoś przyznam się, że jestem nieufny w takich sytuacjach i włącza mi się "skeptical boy mode"
Spoiler:
"no written promise" to częsta strategia - nie chcę się rozczarować
Lokalizacja bedzie "pelna". Ubogosc opisu wynika z tego, ze zasady dopiero sa w tlumaczeniu i nie ma ostatecznych polskich odpowiednikow pojec angielskich.
(takich mamy zdolnych jezykowo autorow UBoota, ze instrukcje napisali od razu w jezyku Royal Navy).

Wydanie PL bedzie 'rownorzedne' pozostalym wersjom jezykowym. Oczywiscie realia powoduja, ze znaczna czesc drogich komponentow (np. plastik, karton) bedzie niezalezna jezykowo. Pudlo, karty, instrukcja, tactical guide no i oczywiscie appka, beda lokalizowane.

Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Użytkownik wspierający
Posty: 820
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Lord Voldemort » 05 cze 2018, 22:29

warlock pisze:
04 cze 2018, 11:27
Drodzy i szanowni, czy prawdą są popyrkonowe plotkI, że przymierzacie się do wydania nowej edycji Brassa po polsku w 2019 r. ? :). A jeśli tak, to raczej mamy się szykować na Lancashire, czy Birmingham? :)
Szukuj lepiej brass* na obydwa.

*brass - nie chodzi tu o mosiadz, ale o kase ;)

Awatar użytkownika
freezer
Użytkownik wspierający
Posty: 135
Rejestracja: 10 mar 2016, 15:23
Lokalizacja: Chorzów

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: freezer » 06 cze 2018, 02:46

HOHOHO! Jakiś docelowy kwartał? :) Iron Claysy będą? :)

Awatar użytkownika
ozy
Użytkownik wspierający
Posty: 3127
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: ozy » 08 cze 2018, 14:20

warlock pisze:
04 cze 2018, 11:27
Drodzy i szanowni, czy prawdą są popyrkonowe plotkI, że przymierzacie się do wydania nowej edycji Brassa po polsku w 2019 r. ? :). A jeśli tak, to raczej mamy się szykować na Lancashire, czy Birmingham? :)
Kto tam sypał, proszę o nazwiska! :D

A może od razu na oba? ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare


PHALANX

Wincenty Jan
Użytkownik wspierający
Posty: 1928
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Wincenty Jan » 08 lip 2018, 07:30

To prawda, że wydacie Zimną Wojnę? Domyślam się, że czekają nas zmiany względem edycji Barda. Jakie to będą zamiany?

Awatar użytkownika
karawanken
Użytkownik wspierający
Posty: 2061
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: karawanken » 08 lip 2018, 08:20

Jak by to była prawda z Zimna Wojna to super bo zainteresowałem się grami wojennymi jak już jest niedostępna. Zawsze łatwiej kogoś niezainteresowanego namówić na grę po polsku.

Awatar użytkownika
ozy
Użytkownik wspierający
Posty: 3127
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: ozy » 09 lip 2018, 08:44

Tak, wydamy. :) Zmiany? Planujemy przetłumaczyć całość na nowo, z udziałem osób które dobrze znają polską edycję, tak byśmy mieli prawidłowe zasady od razu w pierwszej edycji. Jak dopniemy kwestie produkcyjne to zaprosimy Was do udziału w tym procesie.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare


PHALANX

Awatar użytkownika
Gromb
Użytkownik wspierający
Posty: 1267
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Gromb » 09 lip 2018, 09:14

Pamiętajcie o planszy. Ta od Barda to były fale Dunaju.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father

Awatar użytkownika
karawanken
Użytkownik wspierający
Posty: 2061
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: karawanken » 09 lip 2018, 11:09

ozy pisze:
09 lip 2018, 08:44
Tak, wydamy. :) Zmiany? Planujemy przetłumaczyć całość na nowo, z udziałem osób które dobrze znają polską edycję, tak byśmy mieli prawidłowe zasady od razu w pierwszej edycji. Jak dopniemy kwestie produkcyjne to zaprosimy Was do udziału w tym procesie.
Super wiadomość. Wiem, że to ciężki temat związany z popularnością gier wojennych jako takich (zimna wojna to trochę wyjątek bo jest w jakimś stopniu rozpoznawalna) ale czy macie w planach tłumaczenie innych gier GMT (może cena była by troszkę mniejsza)

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2970
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: warlock » 09 lip 2018, 11:31

ozy pisze:
09 lip 2018, 08:44
Tak, wydamy. :) Zmiany? Planujemy przetłumaczyć całość na nowo, z udziałem osób które dobrze znają polską edycję, tak byśmy mieli prawidłowe zasady od razu w pierwszej edycji. Jak dopniemy kwestie produkcyjne to zaprosimy Was do udziału w tym procesie.
Jak Wy mie w tym momencie zaimponowaliście. :)

Mimo, że mam i bezgranicznie kocham swoją kopię, to i tak czuję, że wesprę Phalanx i kupię nową edycję :D.

Byłoby świetnie, gdybyście zrobili mały research i zawarli objaśnienia do trudniejszych kart / fragmentów instrukcji na podstawie licznych odpowiedzi na boardgamegeeku i zasobów ze strony https://twilightstrategy.com/. Nie wiem, na ile swobodnie będziecie mogli dodawać pewne treści do oryginalnego tekstu, ale im więcej nieścisłości i problemów zostanie rozwiązanych na początku, tym lepiej.

Rozumiem, że nowa polska edycja będzie miała nowy design kart (analogicznie do najnowszej edycji amerykańskiej :))?
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2387
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: DarkSide » 09 lip 2018, 11:34

A będą dorzucone karty bonusowe?
Moje gry || Sprzedam
-------------------------------------

dave8
Użytkownik wspierający
Posty: 235
Rejestracja: 01 sty 2017, 16:51

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: dave8 » 09 lip 2018, 12:11

I turn zero pack?

thigrand
Posty: 43
Rejestracja: 05 lut 2018, 13:37

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: thigrand » 10 lip 2018, 12:19

Ja bym chętnie zobaczył Nanty Narkin na łączonej kampani zagramw.to i Kickstarter. Tak jak to teraz robi Solar city

Awatar użytkownika
yanoo
Użytkownik wspierający
Posty: 278
Rejestracja: 09 maja 2011, 18:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: yanoo » 10 lip 2018, 18:52

@ozy a tak orientacyjnie, to na kiedy odkładać złotówki?
This is Stannis Baratheon. The man will fight to the bitter end and then some.

BGG

Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Użytkownik wspierający
Posty: 820
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Lord Voldemort » 11 lip 2018, 06:56

thigrand pisze:
10 lip 2018, 12:19
Ja bym chętnie zobaczył Nanty Narkin na łączonej kampani zagramw.to i Kickstarter. Tak jak to teraz robi Solar city
Kampania będzie prowadzona wyłącznie na KS.
Jak dotychczas całkiem niezle nam to wychodzi ;)

Awatar użytkownika
RasTafari
Użytkownik wspierający
Posty: 1301
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: RasTafari » 11 lip 2018, 08:10

yanoo pisze:@ozy a tak orientacyjnie, to na kiedy odkładać złotówki?
Złotówki trzeba odkładać cały czas a i tak ich zabraknie :lol:

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :wink:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
GRY NA SPRZEDAŻ

Arek001
Użytkownik wspierający
Posty: 159
Rejestracja: 21 lut 2016, 21:29
Lokalizacja: Oświęcim

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Arek001 » 11 lip 2018, 15:18

thigrand pisze:
10 lip 2018, 12:19
Ja bym chętnie zobaczył Nanty Narkin na łączonej kampani zagramw.to i Kickstarter. Tak jak to teraz robi Solar city
Będzie polska wersja tej gry ?

Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Użytkownik wspierający
Posty: 820
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: Lord Voldemort » 11 lip 2018, 22:10

Arek001 pisze:
11 lip 2018, 15:18
thigrand pisze:
10 lip 2018, 12:19
Ja bym chętnie zobaczył Nanty Narkin na łączonej kampani zagramw.to i Kickstarter. Tak jak to teraz robi Solar city
Będzie polska wersja tej gry ?
Oczywiście.

thigrand
Posty: 43
Rejestracja: 05 lut 2018, 13:37

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: thigrand » 11 lip 2018, 23:54

Lord Voldemort pisze:
11 lip 2018, 06:56
thigrand pisze:
10 lip 2018, 12:19
Ja bym chętnie zobaczył Nanty Narkin na łączonej kampani zagramw.to i Kickstarter. Tak jak to teraz robi Solar city
Kampania będzie prowadzona wyłącznie na KS.
Jak dotychczas całkiem niezle nam to wychodzi ;)
Ja nie wątpię, że na KS wam wychodzi. Po prostu nie interesuje mnie wersja angielska. A chętnie bym wsparł poprzez CF

KrzysiekL
Użytkownik wspierający
Posty: 984
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: KrzysiekL » 11 lip 2018, 23:59

thigrand pisze:
11 lip 2018, 23:54
Lord Voldemort pisze:
11 lip 2018, 06:56
thigrand pisze:
10 lip 2018, 12:19
Ja bym chętnie zobaczył Nanty Narkin na łączonej kampani zagramw.to i Kickstarter. Tak jak to teraz robi Solar city
Kampania będzie prowadzona wyłącznie na KS.
Jak dotychczas całkiem niezle nam to wychodzi ;)
Ja nie wątpię, że na KS wam wychodzi. Po prostu nie interesuje mnie wersja angielska. A chętnie bym wsparł poprzez CF
Przecież z tego co rozumiem będzie możliwość wsparcia PL wersji przez Kickstarter, podobnie jak przy np. UBOOT

brazylianwisnia
Użytkownik wspierający
Posty: 368
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48

Re: PHALANX - porozmawiajmy o planach wydawniczych

Post autor: brazylianwisnia » 14 lip 2018, 15:41

Czy wzorem Brass nie spróbujcie wydać nowego wydania Eclipse? Mam takie przeczucie że ta gra do was pasuje ;-)

ODPOWIEDZ