Czacha Games - ogólna dyskusja o wydawnictwie

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: Marx »

Weźcie pod uwagę grę Walking Dead: All out War, do której wydawca zobowiązał się wydać dodatki. i teraz same dodatki miałyby się fundować na innej stronie? Ciekawa sprawa
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
MaxiCas
Posty: 133
Rejestracja: 03 lis 2016, 10:52
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: MaxiCas »

Kampanie Walking Dead rozumiałem jako zbiórkę na podstawkę, a wszystkie dodatki pojawią się już ich siłami na rynku.

Chociaż teraz jak widzę ich podejście do tematu, to chyba wycofam wsparcie i kupie angielską wersję językową. Od końca kampanii zero kontaktu z ich strony, żadnego update`u, nawet najmniejszego. A przecież gra teoretycznie w czerwcu ma trafić do wspierających...dramat jakiś.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: Marx »

Podawali info o kilku kampaniach, w tym na dodatki. Żałowałem że nie wsparłem (fundusze), ale teraz żałuję już mniej w takim razie.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
MaxiCas
Posty: 133
Rejestracja: 03 lis 2016, 10:52
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: MaxiCas »

Nie żałuj wcale :) jeden sklep w Łodzi ma wszystko po angielsku w bardzo dobrych pieniążkach, nic tylko brać i grać.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: Marx »

Hehe, dzięki. Tyle tych gier wychodzi, że ciężko o duże smutki. Własnie ten sam Mantic wypuszcza hellboy'a na crowdfundingu i za 89 funciaków można mieć mnóstwo zabawy :-)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
harrison
Posty: 286
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 4 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: harrison »

Czacho, czy dalej macie w planach wydawanie kolejnych gier z serii Manhattan?
MgK1989
Posty: 320
Rejestracja: 10 cze 2014, 10:34
Has thanked: 53 times
Been thanked: 125 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: MgK1989 »

Powitać;) można rzucić jakieś info o walking dead? Tak jakby mamy już czerwiec:) a na wpieram.to brak czegokolwiek
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017

Post autor: playerator »

Czacha Games pisze: 14 sty 2018, 16:56
berni pisze:Czacho Games, czy druga odsłona Karcianych Podziemi jest nadal w planach?
tak, cały czas czekamy na finalny produkt oraz pliki od Asmadi Games, mamy w planach w tym roku. Jak dostaniemy wszelkie potrzebne materiały to podamy w przybliżeniu datę wydania.
Jakieś wieści o Forest of Shadows?


No dobra, tak tylko pytam :wink: . . . (Nazwa użytkownika: Czacha Games; Ostatnio aktywny: śr, 21 mar 2018)
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: ariser »

Reakcji na krytykę uczą się od GF(P)? :|
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
thigrand
Posty: 57
Rejestracja: 05 lut 2018, 13:37
Has thanked: 1 time

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: thigrand »

Wydawcy zapominają o forum. Trzeba ich pogonić na fb, to wtedy przychodzą odpowiadać na pytania:D
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: polwac »

Gremliny na zagramw.to. Cel podstawowy wydania gry tylko 25k zł.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: polwac »

Bardzo mi się spodobał pomysł, piękne ilustracje, negatywna interakcja i proste zasady gry Gremliny.
Niestety z tego co widzę po recenzjach(szczególnie PoGraMy) grę zabija BRAK BALANSU KART :( :( :(

Apeluje do wydawcy, aby się wstrzymali z kampanią do wyprostowania tego tematu i naprawieniu balansu kart, albo chociaż do zapewnienia potencjalnym wspierającym, że karty zostaną naprawione.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: Czacha Games »

Jesli chodzi o Gremliny to już pracujemy z autorem aby zbalansowć działanie kilku kart, o których była mowa w recenzjach - mamy nadzieję, że sprostamy zadaniu.
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: Czacha Games »

Możemy już potwierdzić oficjalnie, że druga częśc Karcianych Podziemi - Las Cieni - zostanie przez nas umieszczona w crowdfundingu w te wakacje. Jesli się ufunduje to przy okazji druku - wydrukujemy poprawione karty postaci i umiejętności z pierwszej części gry. Każdy, kto wsparł pierwszą część i wesprze drugą - otrzyma je wraz z Lasem Cieni, pozostałym wyślemy poprawione karty pocztą. Druk planujemy w okolicach Października tego roku.

Obrazek
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Gry w Bibliotece
Posty: 148
Rejestracja: 07 cze 2017, 09:54

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: Gry w Bibliotece »

Czacho, a macie kogoś do korekty tekstów? 8) Bo jak widzę "W projekcie zaplanowanych jest 3 unikatowych elementów" na stronie kampanii, to boję się o napisy na kartach.
Gry w Bibliotece - blog planszówkowo-książkowy
Ostatnie wpisy: Burano
Coimbra
Abyss: Lewiatan
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: Czacha Games »

to jest szablon zagramw.to a nie nasz - nic na to nie poradzimy
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1800
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 77 times
Been thanked: 334 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: hipcio_stg »

Czacho a jak prace nad Nie testowaliśmy tego wcale?
Kisun
Posty: 1128
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 131 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: Kisun »

Szablon, szablonem zawsze możecie poprosić zagram o korektę by teksty były po polsku. Odnośnie karcianych podziemi czy jest dostępna poprawiona instrukcja do pierwszej części?
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: polwac »

hipcio_stg pisze: 21 cze 2018, 12:06 Czacho a jak prace nad Nie testowaliśmy tego wcale?
No przecież już skończyły się prace nad tym i wyszły z tego Gremliny :D (przepraszam, nie mogłem się powstrzymać)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: Czacha Games »

Niejako wywołani do tablicy spieszymy Was poinformować, że bacznie się temu wszystkiemu przyglądamy. CO to stało się wczoraj również nas dotyka, bo jesteśmy polskim wydawcą na tym rynku i korzystamy z platform CF. Nie będziemy ze swojej strony krytykować poczynań konkurencji, gdyż nie jest to nasza sprawa. Jeśli chodzi o nasze kampanie (zrobiliśmy ich po GF najwięcej w Polsce) to poniżej przedstawiamy zestawienie wszystkich naszych kampanii wraz z ich terminowością:

* Nie Testowaliśmy Tego Wcale - przewidywany termin wysyłki do końca kwietnia 2016 - wysyłki gier początek maja 2016
* Impuls - przewidywany termin wysyłki do końca lipca 2016 - wysyłki gier połowa sierpnia 2016
* Nie Testowaliśmy Tego Również - przewidywany termin wysyłki do końca września 2016 - wysyłki gier początek października 2016
* Ptaszki Ćwierkają - przewidywany termin wysyłki do końca października 2016 - wysyłki gier początek listopada 2016
* Gildie Londynu - przewidywany termin wysyłki do końca grudnia 2016 - wysyłki gier połowa stycznia 2017
* Gangsterzy - przewidywany termin wysyłki do końca lutego 2017 - wysyłki gier początek lutego 2017
* Wojownicy Midgardu - przewidywany termin wysyłki do końca czerwca 2017 - wysyłki gier połowa lipca 2017
* Keyflower - przewidywany termin wysyłki do końca czerwca 2017 - wysyłki gier początek listopada 2017 (opóźnienie 4 miesiące - informowaliśmy o tych problemach z drukarnią na bieżąco)
* Karciane Podziemia - przewidywany termin wysyłki do końca września 2017 - wysyłki gier połowa sierpnia 2017 (ponad miesiąc przed terminem)
* Wojownicy Midgardu: Dodatki - przewidywany termin wysyłki do końca lutego 2018 - wysyłki gier początek czerwca 2018 ( opóxnienie 3 miesiące ze względu na zmianę druku z chin na polskę)
* Projekt Manhattan - przewidywany termin wysyłki do końca marca 2018 - wysyłki gier początek kwietnia 2018

Powyższe projekty trafiały do wspierających na ogół z 2 tygodniowym poślizgiem do zakładanego przez nas terminu przy starcie kampanii. Były różne wtopy, które naprawialiśmy i dosyłalismy poprawione elementy wspierającym. Na 11 projektów tylko 2 z nich miały poślizg dłuższy niż 1 miesiąc, ale nie przekraczał on 4 miesięcy i gry do Was docierały (w takich przypadkach na ogół z bonusami od nas za opóźnienie).

W tej chwili mamy aktywne ukończone 3 projekty, które są w trakcie realizacji:

* Klany Kaledonii - przewidywany termin wysyłki do końca sierpnia 2018 - wysyłki gier koniec września / początek października 2018
* Gremliny - przewidywany termin wysyłki do końca września 2018 - wysyłki gier początek października 2018
* The Walking Dead - przewidywany termin wysyłki do końca czerwca 2018 - wysyłki gier połowa listopada 2018 (tutaj mamy 4 miesięczną obsuwę, ale gry w listopadzie będą w polsce).

Chcemy jasno i wyraźnie napisać, że nasze wydawnictwo nie ma żadnych problemów z regulowaniem swoich zobowiązań, każda produkcja jest przez nas terminowo płacona i nie zdarzyło się nam, żeby gry po wyprodukowaniu leżały u producenta i nie zostały odebrane z powodu braku zapłaty. Zależy nam na fundowaniu gier przez platformy wspieraczkowe, gdyż nie stać nas zwyczajnie na wydawanie gier z własnych zasobów, a przynajmniej tylu rocznie, ile w tej chwili wydajemy. Dlatego odcinamy się jednogłośnie praktyk stosowanych przez GF i z pewnością taką drogą nie pójdziemy. Na nasze szczęście większość naszych gier produkujemy w Polsce i nawet jeśli podczas wspieraczki zbieramy mniej niż kosztuje produkcja, to zawsze mamy możliwość zmniejszenia nakładu, a co za tym idzie zmniejszenia kosztów całej produkcji tak, aby być wypłacalnym i odebrać towar po wyprodukowaniu.

To tyle z naszej strony w temacie - mamy nadzieję, że pokazaliśmy Wam w powyższym, że opóźnienia owszem się zdarzają u nas, ale wszystkie gry zawsze docierają do wspierających. Liczymy też, że będziecie przynajmniej w takim samym stopniu uczestniczyli w naszych kampaniach jak do tej pory, a przy okazji zapraszamy do wsparcia Karcianych Podziemi Lasu Cieni, które są już ufundowane, a do końca kampanii pozostało jeszcze 11 dni. Projekt możecie śledzić i wspierać na: https://wspieram.to/lascieni

Pozdrawiamy
Zespół Czacha Games
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
zix
Posty: 257
Rejestracja: 12 paź 2015, 16:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: zix »

Czacha Games pisze: 23 sie 2018, 15:15 Były różne wtopy, które naprawialiśmy i dosyłalismy poprawione elementy wspierającym.
Chyba nie do końca ;)
W dodatkach Wojowników Midagrdu wciąż nie ma poprawionych kart. Pal licho zaokrąglenia - jednak odróżniające się rewersy zdradzają zbyt wiele.
Blisko 2 miesięcy temu (https://wspieram.to/dodatkimidgard) pojawiła się tylko informacja, że drukarnia nie odpowiada na Wasze zapytanie i od tej nie pojawia się żadna informacja w spawie kolejnych kroków. Napiszcie proszę - czy coś się zmieniło w tej kwestii?

Przepraszam, że łapię za słowo i może wykorzystuję sytuację - naprawdę bardzo lubię Wojowników Midgardu (mam komplet z insertem i bardzo każdemu chwalę :) i cieszę się, że to wydaliście.
Jednak brak aktualizacji i komentarzy w tej sprawie rodzi mój niepokój, że zostawiliście kupujących z problem i zajęliście się nowymi kampaniami.
yNidhogg
Posty: 300
Rejestracja: 05 sty 2015, 22:56

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: yNidhogg »

Czacha Games pisze: 23 sie 2018, 15:15Powyższe projekty trafiały do wspierających na ogół z 2 tygodniowym poślizgiem do zakładanego przez nas terminu przy starcie kampanii. Były różne wtopy, które naprawialiśmy i dosyłalismy poprawione elementy wspierającym. Na 11 projektów tylko 2 z nich miały poślizg dłuższy niż 1 miesiąc, ale nie przekraczał on 4 miesięcy i gry do Was docierały (w takich przypadkach na ogół z bonusami od nas za opóźnienie).
Ale przecież większość projektów zaliczyło opóźnienie. Czy jest jakiś szczególny powód tak fatalnego (pechowego) estymowania terminów? Dlaczego nie postawicie osoby która będzie na samym końcu łańcuszka tych skomplikowanych obliczeń czasu realizacji projektów i z automatu do każdej daty która 'idzie w świat' będzie dokładała od siebie 2 miesiące (sztywno). Wyobraźcie sobie podobną sytuację w której większość waszych projektów jest zrealizowana przed terminem. Jaki dzisiaj mielibyście piękny PR. W tym momencie zamiast tłumaczyć się ze swoich zobowiązań wszyscy by Was chwalili i stawiali za wzór.
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1800
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 77 times
Been thanked: 334 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: hipcio_stg »

Tylko ludzie jedzą oczami. Jak by zobaczyli, że wspierają grę, którą dostaną za 6-8 miesięcy to byłby problem z wpłatami. A jak 2-3 miesiące + opóźnienia (czasami ogromne) to kasa wpłacona i musisz czekać 8)
yNidhogg
Posty: 300
Rejestracja: 05 sty 2015, 22:56

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: yNidhogg »

hipcio_stg pisze: 24 sie 2018, 09:01 Tylko ludzie jedzą oczami. Jak by zobaczyli, że wspierają grę, którą dostaną za 6-8 miesięcy to byłby problem z wpłatami. A jak 2-3 miesiące + opóźnienia (czasami ogromne) to kasa wpłacona i musisz czekać 8)
To jest najprostsze wytłumaczenie (żeby inni zrozumieli 'tak jest, tak musi być') a zarazem najłatwiejsze do realizacji (z punktu widzenia wydawnictwa) - wymaga się od niego mniej, nie potrzeba włożyć aż tyle wysiłku/ryzyka aby przekonać ludzi do wsparcia - takie trochę pójście na łatwiznę... mnie to nie przekonuje. Życzę Czasze żeby mierzyli wysoko (wyżej niż jest to wymagane i oczekiwane przez wspierających).
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Czacha Games - plany wydawnicze 2017/2018

Post autor: Olbagamar »

yNidhogg pisze: 24 sie 2018, 08:52 Ale przecież większość projektów zaliczyło opóźnienie. Czy jest jakiś szczególny powód tak fatalnego (pechowego) estymowania terminów? Dlaczego nie postawicie osoby która będzie na samym końcu łańcuszka tych skomplikowanych obliczeń czasu realizacji projektów i z automatu do każdej daty która 'idzie w świat' będzie dokładała od siebie 2 miesiące (sztywno). Wyobraźcie sobie podobną sytuację w której większość waszych projektów jest zrealizowana przed terminem. Jaki dzisiaj mielibyście piękny PR. W tym momencie zamiast tłumaczyć się ze swoich zobowiązań wszyscy by Was chwalili i stawiali za wzór.
Musisz zaakceptować, że w crowdfundingu opóźnienie do 2-3 miesięcy to nie jest opóźnienie :D To tak jakbyś skarżył się, że pociąg na PKP spóźnił ci się o 2-3 minuty, albo lekarz przyjął cię 15 minut później, można narzekać ale po co :D
Wydawcy podając daty na cf analizują najszybszy możliwy termin dostarczenia gier bo tego oczekują wspierający, pewnie dodają buffor, ale wszystkiego się nie przewidzi. Więcej osób wpłaci kaskę jeżeli będzie napisane, że gra będzie za pół roku niż za rok. Co przyjdzie wydawcy, że napisze, że gra będzie za rok, a wyśle ją wcześniej o te 1-2 miesiące, jeżeli dużo mniej wesprze bo nie będą chcieli czekać rok.

Jak pisałem, ja jak widzę daty dostarczenia gier na cf, to już automatycznie nastawiam się, że gra będzie 1-2 miechy później i się nie przejmuję bo dla mnie nie ma opóźnienia. Trochę irytuje mnie to narzekanie na opóźnienia w cf bo ja przeszedłem nad tym do porządku dziennego i tego życzę innym. Problem zaczyna się ponad te 2-3 miesiące, ale to już inna historia :wink:
yNidhogg pisze: 24 sie 2018, 09:17 Życzę Czasze żeby mierzyli wysoko (wyżej niż jest to wymagane i oczekiwane przez wspierających).
Ale jak już zabrnie tak wysoko, ponad to co wymagane i oczekiwania wspierających to może się okazać, że jest tam sam. To kto będzie wspierał i kupował gry Czachy.
To wydawcy dostosowują się do rynku, bardzo rzadko na odwrót. Jeżeli wydawcy oleją całkowicie oczekiwania swoich odbiorców skończą z ręką w nocniku. Trzeba tu zachować zdrowy rozsądek i balansować między tym co oczekują wspierający, a tym co jest możliwe. Na razie Czacha game dobrze to idzie, GF poległo. :wink:
ODPOWIEDZ