[Print & Play] Mega cywilizacja PL / Mega empires PL

Własnoręczne działania twórcze: upiększanie, inserty, malowanie figurek, tworzenie prototypów, stoły do planszówek itp.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

[Print & Play] Mega cywilizacja PL / Mega empires PL

Post autor: Sir_Yaro »

Obrazek
URL: https://boardgamegeek.com/boardgame/339526/mega-empires
URL: https://boardgamegeek.com/boardgame/184 ... vilization

Primary Name: Mega Civilization
Year Published: 2015
Designers: Flo de Haan, John Rodriguez, Francis Tresham
Categories: Ancient, Civilization, Economic, Negotiation
Mechanisms: Area Movement, Set Collection, Trading

Rank:
Overall 848
Strategy 387

Rank:
Overall 197
Strategy 130



Cześć.
Ostatnio cierpię na nadmiar wolnego czasu i zdecydowałem się przetłumaczyć Mega Civilization tak jak to zrobiłem z zaawansowaną cywilizacją pół roku temu. Nie specjalnie podobał mi sie pomysł robienia drugiej takiej samej kopii gry. No i skanowanie wszystkich kart było by MEGA nudne. Po za tym nie potrzebuję kopii do gry w 18 osób. Jak dotąd na żywo grałem w ACIV w max 7 osób więc tutaj postawiłem limit przy 9 osobach.

Niektóre elementy robiłem od podstaw, do innych używałem grafik, udostępnionych przez dystrybutora. W końcowej fazie zmieniłem rozmiar kart na trochę normalniejsze niż w oryginale (poker i mini european).

Poniżej wyniki mojej aktualnej pracy (częściowo dostępne do ściągnięcia na BGG). Chętnie usłyszę jakieś opinie/porady.

Zdjęcia:
http://foto.czarniak.org/album/DIY/Mega%20Civilization


update 28 XI 2016
Zrobiłem i udostępniłem PL planszę (kliknij na obrazek poniżej):
http://foto.czarniak.org/album/DIY/Mega%20Civilization

alternatywna wersja mapy:
https://mega.nz/#!loRV3RDC!fJV0WxplbDkO ... qUX-YKat68

Pozostałe pliki dostępne do ściągnięcia z BGG:
https://boardgamegeek.com/filepage/129419/

alternatywnie pliki mozna znaleźć tutaj:
https://mega.nz/folder/kpYyxDBb#fQULT4IDOMPavzei7soSbg
Ostatnio zmieniony 11 sie 2023, 18:24 przez Sir_Yaro, łącznie zmieniany 13 razy.
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Mega cywilizacja

Post autor: Wallenstein »

Wygląda super. Brawo.
Czy karty z zestawu niebieskiego w każdej z 7 paczek są takie same?
Czy będziesz robił karty technologii?
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

Wallenstein pisze:Wygląda super. Brawo.
Czy karty z zestawu niebieskiego w każdej z 7 paczek są takie same?
Czy będziesz robił karty technologii?
Dziękuję. Liczę, że po zrobieniu będzie wyglądać równie dobrze co na obrazku :)
Jeśli chodzi Ci o te 7 plików rar na bgg to jest to 1 archiwum podzielone na 7 części. Zawiera jeden duży plik pdf w którym są wszystkie karty towarów z niebieskiej talii. Talia pomarańczowa wraz z niebieską umożliwia grę 10 i więcej osobom. Talii pomarańczowej raczej nie planuję robić.

Karty technologii są już gotowe i wrzucone na BGG.

Tak wyglądaja postępy prac :)

Pudełko gotowe do oklejenia:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Planszetki graczy:
Obrazek Obrazek

Cywilne żetony kredytów:
Obrazek Obrazek
Obrazek

wydrukowane 500 rewersów do kart technologii:
Obrazek


Napisane: Śr, 30 mar 2016, 22:08
Sklejony awers z rewersem i wycięte pierwsze karty:
Obrazek Obrazek
Obrazek


Dodane: Pn, 11 kwi 2016, 08:22
Zmieniłem rewersy. Na zdjęciu widać różnicę wydruku pomiędzy zwykłym papierem kredowym, a fotograficznym.
Obrazek

oraz czcionki na kartach aby poprawić czytelność:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

Dodane: Pn, 13 kwi 2016, 10:17
Wycięte karty cywilizacji:
Obrazek

Obrazek Obrazek

Dodane: Pn, 18 kwi 2016

Karty towarów:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Gotowe zakoszulkowane karty w podajnikach i pudełkach:
Obrazek Obrazek

Tor punktacji i explorer:
Obrazek Obrazek



Dodane: Śr, 27 kwi 2016

Pudełko:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

Żetony:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Dodane: 02 maj 2016, 10:27
600+ żetonów gotowe :)

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 maja 2016, 10:36 przez Sir_Yaro, łącznie zmieniany 5 razy.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: misioooo »

Sir_Yaro karty w czym klepiesz? NanDeck jakiś czy coś w ten deseń?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

misioooo pisze:Sir_Yaro karty w czym klepiesz? NanDeck jakiś czy coś w ten deseń?
W gimpie.
Bardzo często karty robie niemal od podstaw więc potrzebne są konkretne możliwości graficzne.
Nawet skład robię w gimpie - co juz pewnie jest bezsensownym nadużyciem narzędzia bo na pewno można zrobić to wygodniej :oops:
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: misioooo »

To polecam http://www.nand.it/nandeck/
Mając grafiki (ja też w Gimpie pracuję... amatorsko... no dobra - tylko ctrl+C, ctrl+v robię ;p ) teksty piszesz sobie w excelu, też w tym excelu klepiesz nazwy plików graficznych, w nandecku ustalasz gabaryty kart, ilości, układ elementów na karcie (gdzie obrazek, gdzie tekst etc) i on ci ładnie generuje PDF do druku, również dwustronnego :) Późniejsza zmiana tekstu, jakaś korekta etc - to zmiana tekstu w excelu i kliknięcie "generuj" ponownie :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

misioooo pisze:To polecam http://www.nand.it/nandeck/
Mając grafiki (ja też w Gimpie pracuję... amatorsko... no dobra - tylko ctrl+C, ctrl+v robię ;p ) teksty piszesz sobie w excelu, też w tym excelu klepiesz nazwy plików graficznych, w nandecku ustalasz gabaryty kart, ilości, układ elementów na karcie (gdzie obrazek, gdzie tekst etc) i on ci ładnie generuje PDF do druku, również dwustronnego :) Późniejsza zmiana tekstu, jakaś korekta etc - to zmiana tekstu w excelu i kliknięcie "generuj" ponownie :)
Dziekuję. Niestety nie kumam tego programu. Bardzo nie intuicyjny, a nie chce mi sie czytac dokumentacji - za duzo tego robie w pracy. Choć pewnie to znaczy ze ma mase świetnych mozliwości. :D Więc może spróbuję.

Już chyba wole Scribusa - bede musiał podejsc do niego jeszcze raz... :P
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

misioooo dzięki za impuls do sprawdzenie czegoś nowego. Wczoraj rozkminiłem prosty skład kart w scribusie. Pdf wynikowy wyszedł 50x mniejszy od tego z gimpa. :D
Awatar użytkownika
CleverSteps
Posty: 23
Rejestracja: 07 paź 2015, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: CleverSteps »

A spłaszczasz obraz w gimpie przed eksportowaniem do .pdf? Moim zdaniem to mus, nie tylko z uwagi na wielkość pliku, ale też dlatego, że niespłaszczony dokument potrafi się rozjeżdżać na niestandardowych czcionkach.

Ja tam sobie chwalę gimpa:) Fakt, trochę czasu zajmuje złożenie dokumentu a4 z kartami, ale późniejsza edycja, gdy np całkowicie zmienia się prototyp, trwa chwilę. Nandeck był dla mnie niewystarczający.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

CleverSteps pisze:A spłaszczasz obraz w gimpie przed eksportowaniem do .pdf? Moim zdaniem to mus, nie tylko z uwagi na wielkość pliku, ale też dlatego, że niespłaszczony dokument potrafi się rozjeżdżać na niestandardowych czcionkach.

Ja tam sobie chwalę gimpa:) Fakt, trochę czasu zajmuje złożenie dokumentu a4 z kartami, ale późniejsza edycja, gdy np całkowicie zmienia się prototyp, trwa chwilę. Nandeck był dla mnie niewystarczający.
Jasne ze to robię. Z reszta jpg czy png nie obsługują warstw więc przed eksportem spłaszczanie nie ma specjalnie sensu. Choć rzeczywiście spotkałem się parę razy z sytuacją, że automatyczne spłaszczanie przy eksporcie zrobiło jakieś babole i trzeba było to zrobić ręcznie wcześniej...

Wydaje mi się, że różnice rozmiarów wynikają w największej mierze z tego iż taka gimpowa, wyeksportowana strona A4 to grafika jakieś 2500x3500px (w 300dpi) więc siłą rzeczy zajmuję parę mega (2-3MB). Scribus ma funkcje której mi strasznie brakuje w gimpie (w jakiejś formie). Scribus w ogóle nie zapisuje w swoim dokumencie wklejanych grafik. Zapisywane są linki do dodanych grafik i jakieś metadaty. :)

Tak więc gdy rozłożyłem karty na stronie i nałożyłem na to maskę cięcia i brzegów kart miałem plik wynikowy który mogłem wciąż edytować w gimpie. Każda zmiana zaimportowanego pliku (karty) od razu, automatycznie pojawiała się na wszystkich kopiach kart w scribusie. Przy paru kartach to nie robi ale jak mam tutaj pod 1000 kart to każda poprawka w gimpie jest zbyt czasochłonna :(

A wyeksportowany pdf zachowuje się podobnie. Zamiast zawierać dane jednej dużej grafiki A4, najwyraźniej trzyma tylko jedną kartę i maski. I nie robi dekompresji grafik przed zapisaniem do pdf'a co bardzo dużo programów ma w zwyczaju.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: misioooo »

CleverSteps pisze:A spłaszczasz obraz w gimpie przed eksportowaniem do .pdf? Moim zdaniem to mus, nie tylko z uwagi na wielkość pliku, ale też dlatego, że niespłaszczony dokument potrafi się rozjeżdżać na niestandardowych czcionkach.

Ja tam sobie chwalę gimpa:) Fakt, trochę czasu zajmuje złożenie dokumentu a4 z kartami, ale późniejsza edycja, gdy np całkowicie zmienia się prototyp, trwa chwilę. Nandeck był dla mnie niewystarczający.
Gdzieś, coś, jakieś tutoriale online jak to robić w Gimpie? Chętnie poznam i być może skorzystam.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

CleverSteps ja też chętnie się dowiem jak ty to robisz. Zawsze można się czegoś nauczyć.

Ja to robię tak.

Jeśli karty mają mieć ramkę (w tym wypadku białą):
http://yaro.tril.pl/~yaro/pliki/karty_c_setup_01.xcf

Jeśli ramka nie ma być widoczna i ma być częścią karty (w tym wypadku kremowa):
http://yaro.tril.pl/~yaro/pliki/karty_c_setup_02.xcf

Faktycznie cała filozofia polega na przesunięciu maski/warstwy "print-template" nad lub pod grupę "karty" i dopasowaniu kolorów. Karty(ę) importuje sie jako wartwy(ę), a potem powiela. Następnie układa się je wg tych niebieskich linii pomocniczych do których warstwa jest przyciągana - więc nie ma problemu z niedokładnym ustawieniem karty.

Jeśli Ci się przyda to używaj do woli, a jak chcesz mam jeszcze szablon do kart mini european.

Ale jak już napisałem na tą chwilę uważam, że w scribusie da się to robić wygodniej i wydajniej. Choć jeszcze tego nie sprawdziłem :)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: misioooo »

No dobra, przekonałeś mnie :) Jest wersja linuxowa - to instaluję właśnie tego skrybę ;P

--
Dobra, scribusa na szybko przejrzałem...
Wygląda bardzo zachęcająco, ale pod warunkiem takich samych "wzorów" na kartach. Nie widzę żadnej możliwości wygenerowania sobie różnych kart - każdą musiałbym osobno tworzyć... w NanDecku mogę program napisać "jeśli w polu X jest jakiś tekst, to utwórz pole tekstowe na karcie w lokalizacji YZ i wpisz tam tekst z KOMÓRKI_EXCELA / jak tekstu nie ma to wstaw OBRAZEK_Z__LOKALIZACJI" etc... No i same teksty przynajmniej mi łatwiej się zmienia i edytuje w excelu niż na dziesiątkach/setkach stron ;P Ale potestuję dalej i dam znać.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

misioooo pisze:No dobra, przekonałeś mnie :) Jest wersja linuxowa - to instaluję właśnie tego skrybę ;P
O to widzę, że nie jestem jedynym który ma porządny system operacyjny na kompie :)
Teraz rozumiem czemu polecasz (i Cie nie przeraża) program w którym trzeba pisać konfigi. ;)
Dobra, scribusa na szybko przejrzałem...
Wygląda bardzo zachęcająco, ale pod warunkiem takich samych "wzorów" na kartach. Nie widzę żadnej możliwości wygenerowania sobie różnych kart - każdą musiałbym osobno tworzyć... w NanDecku mogę program napisać "jeśli w polu X jest jakiś tekst, to utwórz pole tekstowe na karcie w lokalizacji YZ i wpisz tam tekst z KOMÓRKI_EXCELA / jak tekstu nie ma to wstaw OBRAZEK_Z__LOKALIZACJI" etc... No i same teksty przynajmniej mi łatwiej się zmienia i edytuje w excelu niż na dziesiątkach/setkach stron ;P Ale potestuję dalej i dam znać.
A to tutaj masz całkowitą rację. Tak jak pisałem to jest program do składu (DTP), a nie do generowania/tworzenia czegoś.
Przypuszczam, że w Twoim przypadku dobrze by się sprawdziła para NanDeck+Scribus.
A ja sobie przetestuje tego NanDeck w wolnej chwili - widzę, że wine go odpalił...
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: misioooo »

Tak, winko z nandekiem działa elegancko. Czasami trzeba tylko przez sudo to odpalać (chyba od dystrybucji linuxa to zależy)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

Sklejony awers z rewersem i wycięte pierwsze karty:
Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

Zmieniłem rewersy. Na zdjęciu widać różnicę wydruku pomiędzy zwykłym papierem kredowym, a fotograficznym.
Obrazek

oraz czcionki na kartach aby poprawić czytelność:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: misioooo »

To sama zmiana papieru czy też coś majstrowałeś z profilami drukarki? Efekt bomba jak dla mnie.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

misioooo pisze:To sama zmiana papieru czy też coś majstrowałeś z profilami drukarki? Efekt bomba jak dla mnie.
Nieeee... Drukuję wciąż na papierze foto z mabitech'u tutaj nic się nie zmieniło.
Różnica jest w drukarce. Kupiłem nową (epson L805). Na zdjęciach (szczególnie zrobionych telefonem) tego nie widać ale wydruki (już w jakości standard) wyglądają zjawiskowo. Zasadniczo jakość jak z drukarni (jeśli nie lepsza :D).


--------------------------


Wycięte karty cywilizacji:
Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2016, 14:32 przez Sir_Yaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

Karty towarów:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Gotowe zakoszulkowane karty w podajnikach i pudełkach:
Obrazek Obrazek

Tor punktacji i explorer:
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

Pudełko:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

Żetony:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Wallenstein »

No po prostu szacun.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

Wallenstein pisze:No po prostu szacun.
Ślicznie dziękuję.
Na razie mam tylko 18 żetonów. :D

Pozostałe 600 dopiero zabejcowałem i w 3/4 polakierowałem.
Teraz trzeba je lekko wyszlifować, polakierować raz jeszcze, a potem nakleić naklejki - jeszcze trochę przede mną.


Wydaje mi się, ze opracowałem całkiem szybką metodę na domowe robienie znaczników która nie wymaga używania pędzla :)
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1639
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 352 times
Kontakt:

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Sir_Yaro »

600+ żetonów gotowe :)

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1089
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: [Print & Play] Mega cywilizacja

Post autor: Toudi »

Wooow! Mega robota :)
ODPOWIEDZ