(Print & Play) Clash of Cultures + dodatek (PL)

Własnoręczne działania twórcze: upiększanie, inserty, malowanie figurek, tworzenie prototypów, stoły do planszówek itp.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

(Print & Play) Clash of Cultures + dodatek (PL)

Post autor: Sir_Yaro » 21 sty 2017, 16:31

Obrazek
Primary Name: Clash of Cultures
Year Published: 2012
Designer: Christian Marcussen
Categories: Ancient, City Building, Civilization, Economic, Exploration, Medieval, Territory Building
Mechanisms: Action Point Allowance System, Dice Rolling, Grid Movement, Hand Management, Modular Board, Trading, Variable Player Powers

Rank:
Overall 175
Strategy 102


Karty na bazie tłumaczenia i wykonania Anny Nikiel z nowymi rewersami.
Spoiler:
Figurki lista:
Spoiler:

Pliki do pobrania:
http://bit.ly/ClashOfCultures


Zdjęcia gry:

Jednostki:

Piechota:
Zielone jednostki

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek

Zielone jednostki
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Żółte jednostki

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Niebieskie jednostki

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jazda i budynki - zielone jednostki

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Statki:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Osadnicy i liderzy:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Znaczniki/żetony:

Obrazek Obrazek

Karty:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pudełko

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Plansze i kafelki

Kafle terenu
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tor tur
Obrazek

Plansze graczy

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Plansze pomocy

Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 12:41 przez Sir_Yaro, łącznie zmieniany 38 razy.

cooval
Posty: 18
Rejestracja: 25 wrz 2013, 18:09

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: cooval » 21 sty 2017, 17:08

Suuuuuper. Polowałem na tą gre!!!
Dodatek tez planujesz? Jak planujesz zastąpić figurki/elementy takie jak miasta itp.?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 21 sty 2017, 17:54

cooval pisze:Suuuuuper. Polowałem na tą gre!!!
Dodatek tez planujesz? Jak planujesz zastąpić figurki/elementy takie jak miasta itp.?
Rozumiem Cię. Po 2 miesiącach szukania i ofertach z dupy (tzn 600-1500zł za egzemplarz podstawki) zmęczyło mnie szukanie :P
Dodatek pewnie tez zrobię.
Jeśli chodzi o figurki to zrobię pewnie żetony itp bo ciężko to w PnP inaczej rozwiązać. Ale _może_ walnę bardziej wypaśną wersję z kopią figurek. Taki test zrobiłem tydzień temu i efekt jest niezły. W oryginale znacznie lepszy niż na zdjęciu :)
Obrazek
(sorry za beznadziejną jakość zdjęcia ale telefon mi dogorywa i zdjęcia robi chyba kredkami)
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 12:59 przez Sir_Yaro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sqb1978
Użytkownik wspierający
Posty: 2598
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: sqb1978 » 21 sty 2017, 18:09

To druk 3D?

cooval
Posty: 18
Rejestracja: 25 wrz 2013, 18:09

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: cooval » 21 sty 2017, 18:11

Jak to zrobione? Może przy większym (zbiorczym) druku warto by się pobawić w odlewy jak w linku ponizej:
https://www.facebook.com/groups/2196812 ... 072962875/

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 21 sty 2017, 19:28

sqb1978 pisze:To druk 3D?
Nie. Druk 3d jest brzydki, drogi i wolny.

To odlew z żywicy.

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 22 sty 2017, 22:17

Żetony:

Kultury i wyczerpania:
Obrazek Obrazek

Zadowolenia i niezadowolona:
Obrazek Obrazek


----
24.01.2017
wskazniki kultury i zadowolenia:
Obrazek Obrazek

zasoby:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 20:25 przez Sir_Yaro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 26 sty 2017, 19:36

Tor tur:
Obrazek

Nie jest taki śliczny jak oryginał ale i tak jestem zadowolony z tego co mi wyszło.


EDIT:
--------
Musiałem całość narysować jeszcze raz od początku bo przez jakieś zaćmienie robiłem to w tak małej rozdzielczości, że tabelka nadawała się na znaczek... :D
Nową wersję mogę bez utraty jakości powiększyć nawet do 30x20cm :)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 29 sty 2017, 17:56

Plansze graczy narysowane niemal od podstaw:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Tutaj można przeczytać wyraźniej opisy technologii. Jakby parę osób sprawdziło czy nie ma błędów było by fajnie...
Obrazek

Awatar użytkownika
playerator
Użytkownik wspierający
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: playerator » 30 sty 2017, 04:18

Sir_Yaro pisze:Tutaj można przeczytać wyraźniej opisy technologii. Jakby parę osób sprawdziło czy nie ma błędów było by fajnie...
Kilka drobiazgów...
Spoiler:
Świetna robota.

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 30 sty 2017, 11:30

playerator pisze:
Sir_Yaro pisze:Tutaj można przeczytać wyraźniej opisy technologii. Jakby parę osób sprawdziło czy nie ma błędów było by fajnie...
Kilka drobiazgów...

Świetna robota.
Dziękuję bardzo.
Poprawiłem błędy w opisach.


Wczoraj się głowiłem co zrobić z miastami i jednostkami. Mam kilka pomysłów.
Jednostki lądowe:
1) tekturowe żetony jednostek
2) drewniane meple
3) plastikowe figurki żołnierzy w skali 1:72

Statki:
1) tekturowe żetony jednostek
2) Plastikowe statki z Catanu

Miasta:
1) miasta w postaci koła i 4 ćwierć okręgów wokół niego (tektura/płyta piankowa)
2) j.w. ale na wyciętej laserem sklejce
3) jakieś drewniane elementy symbolizujące poszczególne elementy miasta.


Każde rozwiązanie ma jakieś plusy i minusy. Ma ktoś jakieś sugestie, pomysły itp itd ?

Awatar użytkownika
playerator
Użytkownik wspierający
Posty: 1364
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: playerator » 30 sty 2017, 12:29

Miasta - rozmyślałem nad połączeniem punktów 2 i 3 - czyli podstawki plus symboliczna infrastruktura, ale to już prawie modelarstwo :) . Chociaż efekt byłby pewnie niezły.
Lasery tną także 3mm pleksi - to uwaga względem jednolitości materiału, jeśli miałyby być statki z Catanu.

Statki z Catanu - też chciałem ich użyć do planowanego Mare Nostrum, ale właśnie kupiłem używkę. Dobry pomysł.

Wojsko i osadnicy - jak ich zróżnicować, używając mepli?
Skąd wziąć plastikowe figurki Rzymian? Osadników można by pozyskać demilitaryzując wojowników za pomocą obcinaczki i pilnika :)

Generalnie, chyba nieźle byłoby zdecydować - drewno czy plastik i trzymać się jednego materiału. Drewniane statki też są do ogarnięcia.
Ale się namarudziłem :wink:

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 30 sty 2017, 22:14

Co do miast, ze zdumieniem odkryłem, że na spielmaterial mozna normalnie kupić elementy budynków od dodatku CoC. A także pirackie statki, słonie i kawalerie. :D Podstawki niestety nie ma. :(

Myślę, że zrobię wersję tekturową (w końcu to jest PnP), a dodatkowo może opracuję jakąś bardziej wypasioną opcję.
Wojsko i osadnicy - jak ich zróżnicować, używając mepli?
Wydaje mi sie, że to żaden problem
wojsko:
https://www.spielematerial.de/en/set-haeuser.html
osadnicy:
https://www.spielematerial.de/en/set-of ... 12746.html
https://www.spielematerial.de/en/women-fairy-angel.html
https://www.spielematerial.de/en/man-middle-size.html

i jeszcze można walnąć naklejkę.
Skąd wziąć plastikowe figurki Rzymian? Osadników można by pozyskać demilitaryzując wojowników za pomocą obcinaczki i pilnika :)
Np 2 paczki figurek:
http://www.mojehobby.pl/products/Ancien ... 50891.html
http://www.mojehobby.pl/products/Late-R ... roops.html

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 30 sty 2017, 22:25

No i zrobiłem także miasto :mrgreen:
Powinno dobrze pasować na czarnej płycie piankowej albo poczernionej sklejce.

Obrazek Obrazek

i jeszcze zrobiłem na zaś budynki z rozszerzenia: :mrgreen:
Obrazek

I na koniec jednostki. Na szczęście sa tylko trzy :)
Obrazek Obrazek Obrazek

cooval
Posty: 18
Rejestracja: 25 wrz 2013, 18:09

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: cooval » 31 sty 2017, 21:50

Cześć.
2 sugestie:
jak będziesz składał jednostki to daj je w jakiejś standardowej wielkości, aby można było je wydrukować i nakleić na jakieś kółka ze sklejki
np: http://allegro.pl/drewniane-kolko-2x2cm ... 19926.html
Nie wiem jakiej wielości powinny być aby sie dobrze wpasowywały w plansze ale mniejwiecej tej wielkości byłyby fajne.

i druga sprawa to miasta które złożyłeś do mnie jakos nie przemawiają. Jak to będzie małe to nie będzie nic widać. Chyba wolałbym podstawki cięte laserem ze sklejki i na tym naklejone elementy drewniane typu: https://www.spielematerial.de/en/game-c ... dings.html. Gra nabierze efektu 3D i będzie się łatwiej podnosić, przestawiać. Przykład gdzie można wciać coś laserem http://allegro.pl/sklejka-brzozowa-3mm- ... 97325.html

Nie wiem jeszcze jak to by wyszło kosztowo, pewnie znacznie wiecej niż pianka i naklejka, ale może przy jakimś zamówienieu zbiorczym?? :)

Jak zwykle świetna robota.

Pozdrawiam
Cooval

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 01 lut 2017, 00:02

Możesz sobie zobaczyć jak wygladają na szybko zestawione ze sobą elementy w 2 różnych rozmiarach.
http://foto.czarniak.org/DIY/Clash%20Of ... _print.pdf

hex jest dokładnie taki jaki ma być (~6.5x7.5) natomiast reszta elementów jest do skalowania.
Zaraz sobie to wytnę i zobacze jak wygląda.

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 01 lut 2017, 01:32

A wygląda tak:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Na zdjęciach tego specjalnie nie widać ale małe miasto jest wg mnie za małe i z 50cm cieżko juz odróżnić elementy od siebie czy odczytać text.
Większe wygląda spoko ale można by jeszcze spróbować trochę je pomniejszyć bo jest chyba trochę za duże w stosunku do hexa.

Jednostki 16mm w postaci żetonów są za małe i wygladaja jak śmieci na planszy :) - zbyt łatwo je przeoczyć. Po za tym takie małe żetony słabo się ustawia w sterty.
żetony 22mm wyglądają bardzo dobrze choć można by jeszcze spróbować żetonów 20mm.

Interesująco też wygląda koncept połaczenia obu wymiarów. wojsko duże a setlersi mali.

Co do twoich sugestii to bardzo dziękuję. O części myślałem dokładnie tak samo.
Wydaje mi się jednak, że to ciężko zrealizować w sposób o którym piszesz.

Na tą chwilę projektuję żetony i miasta w wersji żetonowej 2D na wypadek jak by mi figurki i odlewy nie wypaliły. Wersje bardziej zaawansowane raczej będa musiały byc robione i wymyslane we własnym zakresie bo raczej nie widzę opcji jak ja mogę sprawić aby u "Kowalskiego" pojawiły się odlewy jeśli ja mu ich nie zrobię (a raczej na 100% nie zrobię).

Co do 2D i twojej propozycji. Cięte laserem podstawki to raczej konieczność. Zgadzam się w 100%. Wycinanie tych łuków i kółek ręcznie to koszmar. Szczególnie tych mniejszych.
Natomiast co do budowli na nich... Pomysł bardzo fajny i to jest chyba ta opcja 3D dla szerszej publiczności. Ale... Czy potrafisz skompletować 8 różnych figurek tak aby były łatwo rozróżnialne i sensowny sposób symbolizowały poszczególne 8 typów budunków ? Mi się to nie udało. Z podstawką da się co nie co zrobić - brakuje tylko portu. W rozszerzeniu ciężko jest z apteką aby czyms sie wyraźnie rożniła od innych...
Jak masz jakieś propozycje to z radościa posłucham. :)

Druga sprawa to cena. podstawka to ~150 elementów miasta, a podatek kolejne 60. Na oko licząc 150zł komplet drewna. A trzeba jeszcze liczyć jednostki (wojsko itp), z dodatkiem to jakies 160 jednostek. w tym słonie i konie. przy drewnie to kolejne 150zł. wiec "ciut" droga ta przyjemnosc. :D

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 01 lut 2017, 23:37

W szale tworzenia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nie pomyślałem, że te miasta muszą być rozróżnialne. Przecież każdy gracz ma inny kolor miast.
Próbowałem to zrealizować na kilka sposobów nic nie wyglądało sensownie i nie było czytelne.
Ostatecznie zrobiłem najprostszą operację która dała najlepiej widoczny kolor i czytelny tekst. Choć z efektu nie jestem specjalnie zadowolony... :(
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Zastanawiam się też czy nie zrobic środka kwadratowego, a zewnętrznego okręgu ośmiokątnego. Bo w tej chwili zupełnie nie wyobrażam sobie wycinania i cięcia na kawałki ~30 takich kółek...


cooval, udało Ci sie może znaleść coś sensownego do drewnianej/plastikowej wersji ?

cooval
Posty: 18
Rejestracja: 25 wrz 2013, 18:09

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: cooval » 02 lut 2017, 08:55

nic co rozwiązałoby wszystkie problemy.
Miasta:
opcja 1 - spód wycinany laserowo z sklejki i naklejany domek kolorowy z gotowych elementów - nie ma tyle rodzajów, drogie
opcja 2 - spód wycinany laserowo oraz wycinany z tej samej sklejki domek który się wkłada w dziurę w podstawce - drogie i trzeba malować albo jakaś naklejka w kolorze gracza. W linku starałem się wyjaśnić o co mi chodzi (tak na szybko) https://goo.gl/photos/i6zh9EDTCp2tDY948
opcja 3 - płaskie miasta, ale wywal grafikę, zrób tło w kolorze gracza, większe napisy i to w kształtach ułatwiających wycinanie. Najtańsze rozwiązanie, łatwe do zrobienie w domu ale.... zostaje pewien niedosyt ;)
opcja 4 - zrobisz wszystkim odlewy ;)

żetony te 22mm będą ok (jak dasz link do tych które masz na zdjęciach, fajnie wyglądają), myślę ze nie ma sensu pakować się w coś więcej bo koszta robią się większe niż gra,

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 02 lut 2017, 11:53

Co do 4 opcji to musiało by się na to pisać minimum 5-10 osób aby usprawiedliwić koszty silikonu, żywicy, barwników i czasu.
Ale wtedy byc może byłby sens odlać także jednostki. Choć jak patrzę na konnicę i słonie (szczególnie na konie) to nie było by to łatwe bez jakiejś zabawki do odpowietrzenia...
cooval pisze: żetony te 22mm będą ok (jak dasz link do tych które masz na zdjęciach, fajnie wyglądają), myślę ze nie ma sensu pakować się w coś więcej bo koszta robią się większe niż gra,
http://battle-models.com/ZETONY,c,116

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 05 lut 2017, 14:27

Zrobiłem 2 formy. Jedną z silikonu, a drugą z pro-gelu.
Obrazek Obrazek

Następnie odlałem z białej żywicy i pomalowałem farbkami do figurek. Czerwone miasto jest pomalowane bez podkładu.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

jednostki w kolorach graczy:
Obrazek

Oraz trzy wersje miast w postaci tekturowych żetonów. Pierwsze 2 działają jak figurki, natomiast trzeci kładzie się cały na planszy i ustawia znaczniki w kolorach graczy na wybudowany budynek.

Obrazek Obrazek Obrazek

orzeh
Użytkownik wspierający
Posty: 1014
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: orzeh » 05 lut 2017, 18:14

Woow!
Obserwuję wątek od początku, jestem pod wrażeniem i ogromnym podziwem. Pewnie po tym jak udostepnisz całość zrobię kopie. Czy zamówienie u Ciebie figurek wchodzi w grę?

Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Użytkownik wspierający
Posty: 1060
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Sir_Yaro » 05 lut 2017, 20:24

orzeh pisze:Woow!
Obserwuję wątek od początku, jestem pod wrażeniem i ogromnym podziwem. Pewnie po tym jak udostepnisz całość zrobię kopie. Czy zamówienie u Ciebie figurek wchodzi w grę?
tak. mimo wielkiej niechęci do dodatkowej pracy zrobię parę zestawów aby obniżyć koszta. :mrgreen:
Zagadaj na PW ws szczegółów.


Palmer
Użytkownik wspierający
Posty: 1174
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

Post autor: Palmer » 07 lut 2017, 00:48

Z czystej ciekawości - jak powstały te formy na figurki ?

ODPOWIEDZ