Strona 1 z 3

(Print & Play) Clash of Cultures + dodatek (PL)

: 21 sty 2017, 16:31
autor: Sir_Yaro
Obrazek
Primary Name: Clash of Cultures
Year Published: 2012
Designer: Christian Marcussen
Categories: Ancient, City Building, Civilization, Economic, Exploration, Medieval, Territory Building
Mechanisms: Action Point Allowance System, Dice Rolling, Grid Movement, Hand Management, Modular Board, Trading, Variable Player Powers

Rank:
Overall 175
Strategy 102


Karty na bazie tłumaczenia i wykonania Anny Nikiel z nowymi rewersami.
Spoiler:
Figurki lista:
Spoiler:

Pliki do pobrania:
http://bit.ly/ClashOfCultures


Zdjęcia gry:

http://foto.czarniak.org/album/DIY/Clas ... 20Cultures

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 21 sty 2017, 17:08
autor: cooval
Suuuuuper. Polowałem na tą gre!!!
Dodatek tez planujesz? Jak planujesz zastąpić figurki/elementy takie jak miasta itp.?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 21 sty 2017, 17:54
autor: Sir_Yaro
cooval pisze:Suuuuuper. Polowałem na tą gre!!!
Dodatek tez planujesz? Jak planujesz zastąpić figurki/elementy takie jak miasta itp.?
Rozumiem Cię. Po 2 miesiącach szukania i ofertach z dupy (tzn 600-1500zł za egzemplarz podstawki) zmęczyło mnie szukanie :P
Dodatek pewnie tez zrobię.
Jeśli chodzi o figurki to zrobię pewnie żetony itp bo ciężko to w PnP inaczej rozwiązać. Ale _może_ walnę bardziej wypaśną wersję z kopią figurek. Taki test zrobiłem tydzień temu i efekt jest niezły. W oryginale znacznie lepszy niż na zdjęciu :)
Obrazek
(sorry za beznadziejną jakość zdjęcia ale telefon mi dogorywa i zdjęcia robi chyba kredkami)

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 21 sty 2017, 18:09
autor: sqb1978
To druk 3D?

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 21 sty 2017, 18:11
autor: cooval
Jak to zrobione? Może przy większym (zbiorczym) druku warto by się pobawić w odlewy jak w linku ponizej:
https://www.facebook.com/groups/2196812 ... 072962875/

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 21 sty 2017, 19:28
autor: Sir_Yaro
sqb1978 pisze:To druk 3D?
Nie. Druk 3d jest brzydki, drogi i wolny.

To odlew z żywicy.

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 22 sty 2017, 22:17
autor: Sir_Yaro
Żetony:

Kultury i wyczerpania:
Obrazek Obrazek

Zadowolenia i niezadowolona:
Obrazek Obrazek


----
24.01.2017
wskazniki kultury i zadowolenia:
Obrazek Obrazek

zasoby:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 26 sty 2017, 19:36
autor: Sir_Yaro
Tor tur:
Obrazek

Nie jest taki śliczny jak oryginał ale i tak jestem zadowolony z tego co mi wyszło.


EDIT:
--------
Musiałem całość narysować jeszcze raz od początku bo przez jakieś zaćmienie robiłem to w tak małej rozdzielczości, że tabelka nadawała się na znaczek... :D
Nową wersję mogę bez utraty jakości powiększyć nawet do 30x20cm :)

Obrazek Obrazek

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 29 sty 2017, 17:56
autor: Sir_Yaro
Plansze graczy narysowane niemal od podstaw:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Tutaj można przeczytać wyraźniej opisy technologii. Jakby parę osób sprawdziło czy nie ma błędów było by fajnie...
Obrazek

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 30 sty 2017, 04:18
autor: playerator
Sir_Yaro pisze:Tutaj można przeczytać wyraźniej opisy technologii. Jakby parę osób sprawdziło czy nie ma błędów było by fajnie...
Kilka drobiazgów...
Spoiler:
Świetna robota.

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 30 sty 2017, 11:30
autor: Sir_Yaro
playerator pisze:
Sir_Yaro pisze:Tutaj można przeczytać wyraźniej opisy technologii. Jakby parę osób sprawdziło czy nie ma błędów było by fajnie...
Kilka drobiazgów...

Świetna robota.
Dziękuję bardzo.
Poprawiłem błędy w opisach.


Wczoraj się głowiłem co zrobić z miastami i jednostkami. Mam kilka pomysłów.
Jednostki lądowe:
1) tekturowe żetony jednostek
2) drewniane meple
3) plastikowe figurki żołnierzy w skali 1:72

Statki:
1) tekturowe żetony jednostek
2) Plastikowe statki z Catanu

Miasta:
1) miasta w postaci koła i 4 ćwierć okręgów wokół niego (tektura/płyta piankowa)
2) j.w. ale na wyciętej laserem sklejce
3) jakieś drewniane elementy symbolizujące poszczególne elementy miasta.


Każde rozwiązanie ma jakieś plusy i minusy. Ma ktoś jakieś sugestie, pomysły itp itd ?

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 30 sty 2017, 12:29
autor: playerator
Miasta - rozmyślałem nad połączeniem punktów 2 i 3 - czyli podstawki plus symboliczna infrastruktura, ale to już prawie modelarstwo :) . Chociaż efekt byłby pewnie niezły.
Lasery tną także 3mm pleksi - to uwaga względem jednolitości materiału, jeśli miałyby być statki z Catanu.

Statki z Catanu - też chciałem ich użyć do planowanego Mare Nostrum, ale właśnie kupiłem używkę. Dobry pomysł.

Wojsko i osadnicy - jak ich zróżnicować, używając mepli?
Skąd wziąć plastikowe figurki Rzymian? Osadników można by pozyskać demilitaryzując wojowników za pomocą obcinaczki i pilnika :)

Generalnie, chyba nieźle byłoby zdecydować - drewno czy plastik i trzymać się jednego materiału. Drewniane statki też są do ogarnięcia.
Ale się namarudziłem :wink:

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 30 sty 2017, 22:14
autor: Sir_Yaro
Co do miast, ze zdumieniem odkryłem, że na spielmaterial mozna normalnie kupić elementy budynków od dodatku CoC. A także pirackie statki, słonie i kawalerie. :D Podstawki niestety nie ma. :(

Myślę, że zrobię wersję tekturową (w końcu to jest PnP), a dodatkowo może opracuję jakąś bardziej wypasioną opcję.
Wojsko i osadnicy - jak ich zróżnicować, używając mepli?
Wydaje mi sie, że to żaden problem
wojsko:
https://www.spielematerial.de/en/set-haeuser.html
osadnicy:
https://www.spielematerial.de/en/set-of ... 12746.html
https://www.spielematerial.de/en/women-fairy-angel.html
https://www.spielematerial.de/en/man-middle-size.html

i jeszcze można walnąć naklejkę.
Skąd wziąć plastikowe figurki Rzymian? Osadników można by pozyskać demilitaryzując wojowników za pomocą obcinaczki i pilnika :)
Np 2 paczki figurek:
http://www.mojehobby.pl/products/Ancien ... 50891.html
http://www.mojehobby.pl/products/Late-R ... roops.html

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 30 sty 2017, 22:25
autor: Sir_Yaro
No i zrobiłem także miasto :mrgreen:
Powinno dobrze pasować na czarnej płycie piankowej albo poczernionej sklejce.

Obrazek Obrazek

i jeszcze zrobiłem na zaś budynki z rozszerzenia: :mrgreen:
Obrazek

I na koniec jednostki. Na szczęście sa tylko trzy :)
Obrazek Obrazek Obrazek

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 31 sty 2017, 21:50
autor: cooval
Cześć.
2 sugestie:
jak będziesz składał jednostki to daj je w jakiejś standardowej wielkości, aby można było je wydrukować i nakleić na jakieś kółka ze sklejki
np: http://allegro.pl/drewniane-kolko-2x2cm ... 19926.html
Nie wiem jakiej wielości powinny być aby sie dobrze wpasowywały w plansze ale mniejwiecej tej wielkości byłyby fajne.

i druga sprawa to miasta które złożyłeś do mnie jakos nie przemawiają. Jak to będzie małe to nie będzie nic widać. Chyba wolałbym podstawki cięte laserem ze sklejki i na tym naklejone elementy drewniane typu: https://www.spielematerial.de/en/game-c ... dings.html. Gra nabierze efektu 3D i będzie się łatwiej podnosić, przestawiać. Przykład gdzie można wciać coś laserem http://allegro.pl/sklejka-brzozowa-3mm- ... 97325.html

Nie wiem jeszcze jak to by wyszło kosztowo, pewnie znacznie wiecej niż pianka i naklejka, ale może przy jakimś zamówienieu zbiorczym?? :)

Jak zwykle świetna robota.

Pozdrawiam
Cooval

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 01 lut 2017, 00:02
autor: Sir_Yaro
Możesz sobie zobaczyć jak wygladają na szybko zestawione ze sobą elementy w 2 różnych rozmiarach.
http://foto.czarniak.org/DIY/Clash%20Of ... _print.pdf

hex jest dokładnie taki jaki ma być (~6.5x7.5) natomiast reszta elementów jest do skalowania.
Zaraz sobie to wytnę i zobacze jak wygląda.

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 01 lut 2017, 01:32
autor: Sir_Yaro
A wygląda tak:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Na zdjęciach tego specjalnie nie widać ale małe miasto jest wg mnie za małe i z 50cm cieżko juz odróżnić elementy od siebie czy odczytać text.
Większe wygląda spoko ale można by jeszcze spróbować trochę je pomniejszyć bo jest chyba trochę za duże w stosunku do hexa.

Jednostki 16mm w postaci żetonów są za małe i wygladaja jak śmieci na planszy :) - zbyt łatwo je przeoczyć. Po za tym takie małe żetony słabo się ustawia w sterty.
żetony 22mm wyglądają bardzo dobrze choć można by jeszcze spróbować żetonów 20mm.

Interesująco też wygląda koncept połaczenia obu wymiarów. wojsko duże a setlersi mali.

Co do twoich sugestii to bardzo dziękuję. O części myślałem dokładnie tak samo.
Wydaje mi się jednak, że to ciężko zrealizować w sposób o którym piszesz.

Na tą chwilę projektuję żetony i miasta w wersji żetonowej 2D na wypadek jak by mi figurki i odlewy nie wypaliły. Wersje bardziej zaawansowane raczej będa musiały byc robione i wymyslane we własnym zakresie bo raczej nie widzę opcji jak ja mogę sprawić aby u "Kowalskiego" pojawiły się odlewy jeśli ja mu ich nie zrobię (a raczej na 100% nie zrobię).

Co do 2D i twojej propozycji. Cięte laserem podstawki to raczej konieczność. Zgadzam się w 100%. Wycinanie tych łuków i kółek ręcznie to koszmar. Szczególnie tych mniejszych.
Natomiast co do budowli na nich... Pomysł bardzo fajny i to jest chyba ta opcja 3D dla szerszej publiczności. Ale... Czy potrafisz skompletować 8 różnych figurek tak aby były łatwo rozróżnialne i sensowny sposób symbolizowały poszczególne 8 typów budunków ? Mi się to nie udało. Z podstawką da się co nie co zrobić - brakuje tylko portu. W rozszerzeniu ciężko jest z apteką aby czyms sie wyraźnie rożniła od innych...
Jak masz jakieś propozycje to z radościa posłucham. :)

Druga sprawa to cena. podstawka to ~150 elementów miasta, a podatek kolejne 60. Na oko licząc 150zł komplet drewna. A trzeba jeszcze liczyć jednostki (wojsko itp), z dodatkiem to jakies 160 jednostek. w tym słonie i konie. przy drewnie to kolejne 150zł. wiec "ciut" droga ta przyjemnosc. :D

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 01 lut 2017, 23:37
autor: Sir_Yaro
W szale tworzenia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nie pomyślałem, że te miasta muszą być rozróżnialne. Przecież każdy gracz ma inny kolor miast.
Próbowałem to zrealizować na kilka sposobów nic nie wyglądało sensownie i nie było czytelne.
Ostatecznie zrobiłem najprostszą operację która dała najlepiej widoczny kolor i czytelny tekst. Choć z efektu nie jestem specjalnie zadowolony... :(
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Zastanawiam się też czy nie zrobic środka kwadratowego, a zewnętrznego okręgu ośmiokątnego. Bo w tej chwili zupełnie nie wyobrażam sobie wycinania i cięcia na kawałki ~30 takich kółek...


cooval, udało Ci sie może znaleść coś sensownego do drewnianej/plastikowej wersji ?

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 02 lut 2017, 08:55
autor: cooval
nic co rozwiązałoby wszystkie problemy.
Miasta:
opcja 1 - spód wycinany laserowo z sklejki i naklejany domek kolorowy z gotowych elementów - nie ma tyle rodzajów, drogie
opcja 2 - spód wycinany laserowo oraz wycinany z tej samej sklejki domek który się wkłada w dziurę w podstawce - drogie i trzeba malować albo jakaś naklejka w kolorze gracza. W linku starałem się wyjaśnić o co mi chodzi (tak na szybko) https://goo.gl/photos/i6zh9EDTCp2tDY948
opcja 3 - płaskie miasta, ale wywal grafikę, zrób tło w kolorze gracza, większe napisy i to w kształtach ułatwiających wycinanie. Najtańsze rozwiązanie, łatwe do zrobienie w domu ale.... zostaje pewien niedosyt ;)
opcja 4 - zrobisz wszystkim odlewy ;)

żetony te 22mm będą ok (jak dasz link do tych które masz na zdjęciach, fajnie wyglądają), myślę ze nie ma sensu pakować się w coś więcej bo koszta robią się większe niż gra,

Pozdrawiam.

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 02 lut 2017, 11:53
autor: Sir_Yaro
Co do 4 opcji to musiało by się na to pisać minimum 5-10 osób aby usprawiedliwić koszty silikonu, żywicy, barwników i czasu.
Ale wtedy byc może byłby sens odlać także jednostki. Choć jak patrzę na konnicę i słonie (szczególnie na konie) to nie było by to łatwe bez jakiejś zabawki do odpowietrzenia...
cooval pisze: żetony te 22mm będą ok (jak dasz link do tych które masz na zdjęciach, fajnie wyglądają), myślę ze nie ma sensu pakować się w coś więcej bo koszta robią się większe niż gra,
http://battle-models.com/ZETONY,c,116

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 05 lut 2017, 14:27
autor: Sir_Yaro
Zrobiłem 2 formy. Jedną z silikonu, a drugą z pro-gelu.
Obrazek Obrazek

Następnie odlałem z białej żywicy i pomalowałem farbkami do figurek. Czerwone miasto jest pomalowane bez podkładu.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

jednostki w kolorach graczy:
Obrazek

Oraz trzy wersje miast w postaci tekturowych żetonów. Pierwsze 2 działają jak figurki, natomiast trzeci kładzie się cały na planszy i ustawia znaczniki w kolorach graczy na wybudowany budynek.

Obrazek Obrazek Obrazek

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 05 lut 2017, 18:14
autor: orzeh
Woow!
Obserwuję wątek od początku, jestem pod wrażeniem i ogromnym podziwem. Pewnie po tym jak udostepnisz całość zrobię kopie. Czy zamówienie u Ciebie figurek wchodzi w grę?

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 05 lut 2017, 20:24
autor: Sir_Yaro
orzeh pisze:Woow!
Obserwuję wątek od początku, jestem pod wrażeniem i ogromnym podziwem. Pewnie po tym jak udostepnisz całość zrobię kopie. Czy zamówienie u Ciebie figurek wchodzi w grę?
tak. mimo wielkiej niechęci do dodatkowej pracy zrobię parę zestawów aby obniżyć koszta. :mrgreen:
Zagadaj na PW ws szczegółów.

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 06 lut 2017, 23:48
autor: Sir_Yaro
5 wersji pudełek. Które wygląda najlepiej?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: [Print & Play] Clash of Cultures PL (w budowie)

: 07 lut 2017, 00:48
autor: Palmer
Z czystej ciekawości - jak powstały te formy na figurki ?