Cztery barwy interakcji
- garg
- Posty: 4464
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1423 times
- Been thanked: 1099 times
Re: Cztery barwy interakcji
Ja jeszcze szukałem tutaj:
http://books.google.pl/books?id=LP5xOYM ... &q&f=false
http://books.google.pl/books?id=LP5xOYM ... &q&f=false
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Dzięki. Ten Bartels to mi się całkiem kojarzy z kolorami Insightu.
Zbójca - czerwony,
Odkrywca - żółty,
Społecznik - zielony,
Zbieracz - niebieski.
Choć oczywiście życie jest bogatsze .
Zbójca - czerwony,
Odkrywca - żółty,
Społecznik - zielony,
Zbieracz - niebieski.
Choć oczywiście życie jest bogatsze .
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Właśnie zauważyłem, że Rebel na swojej stronie charakteryzuje gry skalując ich "interakcję" od 1 do 6. Jeśli Nataniel będzie tak miły i udostępni mi bazę danych, spróbuję rozgryźć, co też przez to jest tam rozumiane. Na początek miałem hipotezę, że chodzi o raczej o konfrontację, zaś kooperacja interakcję nie jest, skoro "Rój" ma 6 a "Zakazana Wyspa" 1. Lecz 6 mają też "Palce w Pralce", "Modern Art" 5 a "Kolejka" tylko 4. Temat do przemyśleń....
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- lacki2000
- Posty: 4049
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 152 times
Re: Cztery barwy interakcji
Rebel oddał ocenę gier w ręce ludu głosującego, co niestety przy kilkunastu głosach nie jest miarodajne i ukazuje czasem, że głosujący nie rozumieją (albo pojmują na swój odmienny sposób) kategorii na które oddają głos. Chyba lepiej by było gdyby Rebel też umieszczał swoje oddzielne oceny, zwłaszcza gdy dany produkt nie jest jeszcze przez graczy oceniony, no ale to nie temat na ten tematLegun pisze:Właśnie zauważyłem, że Rebel na swojej stronie charakteryzuje gry skalując ich "interakcję" od 1 do 6. Jeśli Nataniel będzie tak miły i udostępni mi bazę danych, spróbuję rozgryźć, co też przez to jest tam rozumiane. Na początek miałem hipotezę, że chodzi o raczej o konfrontację, zaś kooperacja interakcję nie jest, skoro "Rój" ma 6 a "Zakazana Wyspa" 1. Lecz 6 mają też "Palce w Pralce", "Modern Art" 5 a "Kolejka" tylko 4. Temat do przemyśleń....
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Och, nie zauważyłem tego . To faktycznie wiele wyjaśnia... W sprawie losowości i złożoności nie widzę problemu, lecz faktycznie interakcja jest na tyle złożonym problemem, że efekty wychodzą zaskakujące.lacki2000 pisze:Rebel oddał ocenę gier w ręce ludu głosującego
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Powoli zbiera się kolejna setka sklasyfikowanych gier (z decydującym wkładem Garga - proszę o więcej!). Przy okazji pojawiła się jednak taka wątpliwość - jak wprowadzić do systemu gry jednoosobowe? Warianty są dwa:
- jako w 100% zielone (w gry kooperacyjne można grać samemu - no może poza Hanabi
- jako w 100% niebieskie (optymalizujemy własne działania w wyścigu z losem bądź czasem)
Co o tym sądzicie? Jak np. ująć tu Piętaszka?
- jako w 100% zielone (w gry kooperacyjne można grać samemu - no może poza Hanabi
- jako w 100% niebieskie (optymalizujemy własne działania w wyścigu z losem bądź czasem)
Co o tym sądzicie? Jak np. ująć tu Piętaszka?
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Koshiash
- Posty: 937
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 119 times
Re: Cztery barwy interakcji
Nie wiem jak Piętaszek, ale Twój pomysł odwołuje się do mechaniki, a nie liczby graczy. Tym samym, odwołując się do bliższych mi przykładów:Legun pisze:Powoli zbiera się kolejna setka sklasyfikowanych gier (z decydującym wkładem Garga - proszę o więcej!). Przy okazji pojawiła się jednak taka wątpliwość - jak wprowadzić do systemu gry jednoosobowe? Warianty są dwa:
- jako w 100% zielone (w gry kooperacyjne można grać samemu - no może poza Hanabi
- jako w 100% niebieskie (optymalizujemy własne działania w wyścigu z losem bądź czasem)
Co o tym sądzicie? Jak np. ująć tu Piętaszka?
- Anioł Śmierci - jednoosobowa kooperacja
- Agricola - jednoosobowa konkurencja
- FC: Alexander - jednoosobowa konfrontacja (sztuczny gracz)
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
O! Świetna uwaga - całkowita akceptacja. Przy okazji - dzięki za sklasyfikowanie dwóch kolejnych gier .
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Cztery barwy interakcji
A skąd czerwień w Epoce Kamienia? Jak tam można straty u rywala spowodować?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
1) Zwłaszcza w grze dwuosobowej zabieranie karty cywilizacji z podwójnym bonusem za coś, co ma rozwinięte przeciwnik, nie jest rzadkim przypadkiem.
2) Blokowanie dostępu do szczególnie cennych dla przeciwnika budynków, choć nie ma się zamiaru ich zbudować.
Nie jest to coś przy czym bym się szczególnie upierał. Niemniej jest tu taka nutka, której nie ma np. w Airships czy w Czarnej Owcy.
2) Blokowanie dostępu do szczególnie cennych dla przeciwnika budynków, choć nie ma się zamiaru ich zbudować.
Nie jest to coś przy czym bym się szczególnie upierał. Niemniej jest tu taka nutka, której nie ma np. w Airships czy w Czarnej Owcy.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Cztery barwy interakcji
To jest jak dla mnie konkurencja, coś mu zabierasz zanim to zdobył, nie odbierasz coś co już miał.Legun pisze:1) Zwłaszcza w grze dwuosobowej zabieranie karty cywilizacji z podwójnym bonusem za coś, co ma rozwinięte przeciwnik, nie jest rzadkim przypadkiem.
2) Blokowanie dostępu do szczególnie cennych dla przeciwnika budynków, choć nie ma się zamiaru ich zbudować.
Nie jest to coś przy czym bym się szczególnie upierał. Niemniej jest tu taka nutka, której nie ma np. w Airships czy w Czarnej Owcy.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Z jednej strony zgoda - jednak utrata SPODZIEWANYCH (i to mocno ) korzyści zasługuje moim zdaniem na wyróżnienie względem normalnej konkurencji. Nie wiem, czy znasz Ogrody Alhambry. Tam nagrodę za zwycięstwo przy podliczaniu budynku ustala się mnożąc jego wartość przez liczbę konkurujących kolorów. Jedną z zasadniczych złośliwych procedur w tej grze jest domknięcie komuś budynku, który jest już na pewno jego, poprzez dołożenie kafelka stroną z kolorem, który już jest przy danym budynku. Tym samym zmniejszamy komuś wysokość nagrody właśnie w momencie gdy ją mu wręczamy . Nie jest to oczywiście to samo, jak odebraniu mu czegoś, co już faktycznie ma, lecz na mój gust na jedną kropelkę czerwonego zasługuje.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Dawno zapowiedziane nowe zestawienie - dwie setki sklasyfikowanych gier. Wielkie dzięki dla wszystkich zaangażowanych - wybaczcie poślizg.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Cztery barwy interakcji
Bardzo fajne zestawienie, dzięki! Czy będą uaktualnienia, czyli dodawane kolejne nowe gry?
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Jak najbardziej do tego zachęcam . Trochę nowych gier jeszcze mam do dodanie, lecz wszystkiego sam nie ogarnę. Kooperacja w przedsięwzięciu jak najmilej widziana .Bea pisze:Bardzo fajne zestawienie, dzięki! Czy będą uaktualnienia, czyli dodawane kolejne nowe gry?
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- lacki2000
- Posty: 4049
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 152 times
Re: Cztery barwy interakcji
super świetna robota. Czy można się spodziewać tego jako strona www, z opcją wyszukiwania, segregowania, propozycjami dodawania lub zmian, itp? Bo to bardzo przydatna baza wiedzy jest, jak już ktoś się orientuje jakie kolory go rajcują bądź odstraszają w interakcji.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Jestem za - jeśli tylko ktoś by się chciał tym zająć, to służę wszystkimi zgromadzonymi dotąd danymi.lacki2000 pisze:super świetna robota. Czy można się spodziewać tego jako strona www, z opcją wyszukiwania, segregowania, propozycjami dodawania lub zmian, itp? Bo to bardzo przydatna baza wiedzy jest, jak już ktoś się orientuje jakie kolory go rajcują bądź odstraszają w interakcji.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cztery barwy interakcji
Potrzebuje trochę pomocy w kwalifikacji gry Burning Suns (strategia 4X) na pewno konfrontacja będzie dominująca, ale jak bardzo skoro:
1) w czasie gry można tworzyć sojusze (obaj gracze mają bonus z sojuszu -mechanizm zbliżony do Rex) czyli pewna kooperacja jest dopuszczalna
2) zwycięstwo sojuszy jest dopuszczalne ale zdrady też
3) w grze są dwa ograniczone ilościowo zasoby na mapie antymateria (służy do wygrania gry) oraz kryształy, gracze o nie rywalizują kto pierwszy zajmie tereny z surowcem ten lepsze ale w późniejszych etapie gry jest walka / konfrontacja o nie.
5) w grze można przejmować tereny przeciwnika również dyplomacją ale działa to na zasadzie przymusu nie wymaga użycia armii jednak powoduje że przeciwnik traci a ty zyskujesz.
6) "konfrontacja/korelacja - czy w konfrontacji z przeciwnikiem można obrócić jego siłę w słabość, stosować pułapki i podpuszczenia? Jeśli tak, to należy się trochę korelacji" w tej grze na początku gry gracze losują nacje cześć jest lepsza np. w dyplomacji ale cześć np. w walce tylko że to jest kwestia wyboru nacji a nie obrócenia siły przeciwnika przeciwko jemu samemu. Jest jednak często opcja odbierania przeciwnikom tzn. agentów w momencie gdy awansują na wyższy poziom technologii, czyli przeciwnik coś zyskuje (nowe umiejętności z technologii) ale dzięki temu Ty możesz mu odebrać agenta a że niektórzy agencji są ciekawsi niż inni więc możesz zyskać na tym że przeciwnik zyskał.
W kwestii pułapek, w grze występują tzn. karty ras potrafią one zmienić sytuacje w bitwie jednak przeciwnik wie że je masz i wie jakie masz nie wie jednak kiedy ich użyjesz.
W tej grze dość często można jednak obracać siłę przeciwników w słabość bo są specjalne zdolności lub karty które mówią np. "jeśli walczy ponad 8 okrętów, przejmij 3 okręty przeciwnika" lub " jeśli w walce uczestniczy Tytan (najsilniejsza jednostka w grze) na jedną turę przejmij nad nim kontrolę" , "jeśli przeciwnik ma co najmniej dwukrotną przewagę więcej dodaj +2 do rzutów walki" itp.
Pomyślę nad tym ciekaw jestem jak wy byście do tego podeszli.
1) w czasie gry można tworzyć sojusze (obaj gracze mają bonus z sojuszu -mechanizm zbliżony do Rex) czyli pewna kooperacja jest dopuszczalna
2) zwycięstwo sojuszy jest dopuszczalne ale zdrady też
3) w grze są dwa ograniczone ilościowo zasoby na mapie antymateria (służy do wygrania gry) oraz kryształy, gracze o nie rywalizują kto pierwszy zajmie tereny z surowcem ten lepsze ale w późniejszych etapie gry jest walka / konfrontacja o nie.
5) w grze można przejmować tereny przeciwnika również dyplomacją ale działa to na zasadzie przymusu nie wymaga użycia armii jednak powoduje że przeciwnik traci a ty zyskujesz.
6) "konfrontacja/korelacja - czy w konfrontacji z przeciwnikiem można obrócić jego siłę w słabość, stosować pułapki i podpuszczenia? Jeśli tak, to należy się trochę korelacji" w tej grze na początku gry gracze losują nacje cześć jest lepsza np. w dyplomacji ale cześć np. w walce tylko że to jest kwestia wyboru nacji a nie obrócenia siły przeciwnika przeciwko jemu samemu. Jest jednak często opcja odbierania przeciwnikom tzn. agentów w momencie gdy awansują na wyższy poziom technologii, czyli przeciwnik coś zyskuje (nowe umiejętności z technologii) ale dzięki temu Ty możesz mu odebrać agenta a że niektórzy agencji są ciekawsi niż inni więc możesz zyskać na tym że przeciwnik zyskał.
W kwestii pułapek, w grze występują tzn. karty ras potrafią one zmienić sytuacje w bitwie jednak przeciwnik wie że je masz i wie jakie masz nie wie jednak kiedy ich użyjesz.
W tej grze dość często można jednak obracać siłę przeciwników w słabość bo są specjalne zdolności lub karty które mówią np. "jeśli walczy ponad 8 okrętów, przejmij 3 okręty przeciwnika" lub " jeśli w walce uczestniczy Tytan (najsilniejsza jednostka w grze) na jedną turę przejmij nad nim kontrolę" , "jeśli przeciwnik ma co najmniej dwukrotną przewagę więcej dodaj +2 do rzutów walki" itp.
Pomyślę nad tym ciekaw jestem jak wy byście do tego podeszli.
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Na mój gust dominuje konfrontacja z dodatkiem wszystkich trzech pozostałych kolorów. Który z nich zasługuje na znaczenie 2, który zaś tylko 1, tego już się nie podejmuje ocenić. Niemniej to już niewielkie różnice - gdzieś pomiędzy 4-2-2-2 a 7-1-1-1.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Odp: Cztery barwy interakcji
Dobra przemyślałem sprawę Burning Suns konfrontacja 6 korelacja 2 kooperacja 1 konkurencja 1. ( odnośnikiem jest tu dla mnie Eclipse gra podobnego typu z tym ze w BS jest więcej walki).
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Dzięki - wpisuję do bazy. Proszę o więcej
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- lacki2000
- Posty: 4049
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 152 times
Re: Cztery barwy interakcji
Ja proponuję Glen More: konkurencja 5, korelacja 5 ale tak nieśmiało proponuję, może ktoś skorygować. Może ekipa ZnadPlanszy skusi się na umieszczenie zestawienia na stronie? Albo odokar z am76.pl? Też ma chłopak smykałkę do tych spraw. Nie muszą ci od razu płacić miliona za odkupienie praw, wystarczy połowa tego (10% dla mnie to też całkiem dobry pomysł )
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Cztery barwy interakcji
Z encyklopedią to dobry pomysł - zobaczymy, czy podejmą.
Z zeszłorocznego rankingu BGG odhaczyłem już ocenione gry i ciągle została mi długa lista - w tym całkiem popularne tytuły. Zachęcam do ocenienia - generalnie oceny nigdy nie będą idealnie precyzyjne, stąd jeden punkt wte czy wewte nie jest specjalnie istotny.
1830: Railways & Robber Barons (1986)
Age of Steam (2002)
Alien Frontiers (2010)
Antiquity (2004)
Battle Line (2000)
BattleLore (2006)
Blood Bowl: Living RuleBook (2004)
Claustrophobia (2009)
Combat Commander: Europe (2006)
Cosmic Encounter (2008)
Descent: Journeys in the Dark (2005)
Die Macher (1986)
Dune (1979)
Dungeon Lords (2009)
Earth Reborn (2010)
Endeavor (2009)
Galaxy Trucker (2007)
Go (-2200)
Goa (2004)
Hammer of the Scots (2002)
Hannibal: Rome vs. Carthage (1996)
Hansa Teutonica (2009)
Here I Stand (2006)
Imperial 2030 (2009)
Indonesia (2005)
Le Havre (2008)
London (2010)
Mage Knight: Board Game (2011)
Merchants & Marauders (2010)
Napoleon's Triumph (2007)
Ora et Labora (2011)
Ra (1999)
Railroad Tycoon (2005)
Railways of the World (2009)
Space Alert (2008)
Space Hulk (third edition) (2009)
Steam (2009)
Struggle of Empires (2004)
The Castles of Burgundy (2011)
The Lord of the Rings: The Card Game (2011)
Thunderstone: Dragonspire (2011)
Tichu (1991)
Ticket to Ride (2004)
Ticket to Ride: Nordic Countries (2007)
Twilight Imperium (third edition) (2005)
Up Front (1983)
YINSH (2003)
Z zeszłorocznego rankingu BGG odhaczyłem już ocenione gry i ciągle została mi długa lista - w tym całkiem popularne tytuły. Zachęcam do ocenienia - generalnie oceny nigdy nie będą idealnie precyzyjne, stąd jeden punkt wte czy wewte nie jest specjalnie istotny.
1830: Railways & Robber Barons (1986)
Age of Steam (2002)
Alien Frontiers (2010)
Antiquity (2004)
Battle Line (2000)
BattleLore (2006)
Blood Bowl: Living RuleBook (2004)
Claustrophobia (2009)
Combat Commander: Europe (2006)
Cosmic Encounter (2008)
Descent: Journeys in the Dark (2005)
Die Macher (1986)
Dune (1979)
Dungeon Lords (2009)
Earth Reborn (2010)
Endeavor (2009)
Galaxy Trucker (2007)
Go (-2200)
Goa (2004)
Hammer of the Scots (2002)
Hannibal: Rome vs. Carthage (1996)
Hansa Teutonica (2009)
Here I Stand (2006)
Imperial 2030 (2009)
Indonesia (2005)
Le Havre (2008)
London (2010)
Mage Knight: Board Game (2011)
Merchants & Marauders (2010)
Napoleon's Triumph (2007)
Ora et Labora (2011)
Ra (1999)
Railroad Tycoon (2005)
Railways of the World (2009)
Space Alert (2008)
Space Hulk (third edition) (2009)
Steam (2009)
Struggle of Empires (2004)
The Castles of Burgundy (2011)
The Lord of the Rings: The Card Game (2011)
Thunderstone: Dragonspire (2011)
Tichu (1991)
Ticket to Ride (2004)
Ticket to Ride: Nordic Countries (2007)
Twilight Imperium (third edition) (2005)
Up Front (1983)
YINSH (2003)
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- lacki2000
- Posty: 4049
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 152 times
Re: Cztery barwy interakcji
Go (-2200) konfrontacja 4, konkurencja 5, korelacja 1 (4-5-1-0)
Goa (2004) 0-8-2-0
chyba...
A TTR to podobnie jak WdP:E :]
Goa (2004) 0-8-2-0
chyba...
A TTR to podobnie jak WdP:E :]
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::