Magisterka o planszówkach?
Magisterka o planszówkach?
Witam
Jak nie trzeba było to głowę miałem pełną pomysłów. Jak przychodzi do wyboru tematu... pustka
Czekam na propozycje tematu pracy związanego ze społecznym aspektem grania w gry planszowe
Jak nie trzeba było to głowę miałem pełną pomysłów. Jak przychodzi do wyboru tematu... pustka
Czekam na propozycje tematu pracy związanego ze społecznym aspektem grania w gry planszowe
- MichalStajszczak
- Posty: 9426
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1441 times
- Kontakt:
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
(uprzedzam ze bedzie duzo, jestem zwolennikiem burzy mózgów:)
Moze to przez pozna pore, ale spoleczny aspekt to czyli jaki? Bogacenie sie spoleczenstwa czy wiezi spoleczne?
Zakladajac ze na temat wszystkiego sa fajne badania chodzil mi po glowie od dluzszego czasu temat Gry planszowe jako forma utrzymania sprawnosci intelektualnej w wieku pozniej starosci, czy cos w ten desen
poza tym standardowe
-transfer umiejetnosci (negocjacyjnych np) nabytych podczas grania na sytuacje zyciowe
-integracja rodziny a wspolne zainteresowania intelektualne
-dostepnosc gier planszowych jako miernik statusu materialnego spoleczenstwa
-hardkorowo cos w stylu Jak inteligencja wplywa na preferencje gatunku gier planszowych
-wplyw gier planszowych na umiejetnosci interpersonalne
-profilowanie zawodowe w oparciu o umiejetnosci w grach planszowych:)
-przelamywanie barier pokoleniowych przez planszowki
-umiejetnosc szacowania ryzyka w oparciu o doswiadczenia z grami planszowymi
-wybor strategii stosowanej w grach planszowych jako sygnal ostrzegawczy o zaburzeniach osobowosci
-gry planszowe jako czynnik zmniejszajacy konflikty rasowe w obrebie grupy
-gry planszowe jako czynnik jezykotworczy/kulturotworczy
-gry planszowe jako narzedzie obnizania leku
-cos o tym jak gry planszowe przyczyniaja sie do spadku interwencji psychiatrycznych
-popularnosc historycznych gier planszowych a wyniki matur z historii
Hardkorowo - popularnosc historycznych gier planszowych a liczba nobli historycznych (jezeli takie cos jest, nie wiem:) w danym kraju
-popularnosc rodzinnych gier planszowych a liczba samobojstw wsrod mlodziezy
jako ze to hobby siedzace - popularnosc gier planszowych a epidemia otylosci
-tworcy gier planszowych a poczucie dumy narodowej
na razie tyle, ale pewien zem ze cos jeszcze wymysle jak sie wyspie:)
Moze to przez pozna pore, ale spoleczny aspekt to czyli jaki? Bogacenie sie spoleczenstwa czy wiezi spoleczne?
Zakladajac ze na temat wszystkiego sa fajne badania chodzil mi po glowie od dluzszego czasu temat Gry planszowe jako forma utrzymania sprawnosci intelektualnej w wieku pozniej starosci, czy cos w ten desen
poza tym standardowe
-transfer umiejetnosci (negocjacyjnych np) nabytych podczas grania na sytuacje zyciowe
-integracja rodziny a wspolne zainteresowania intelektualne
-dostepnosc gier planszowych jako miernik statusu materialnego spoleczenstwa
-hardkorowo cos w stylu Jak inteligencja wplywa na preferencje gatunku gier planszowych
-wplyw gier planszowych na umiejetnosci interpersonalne
-profilowanie zawodowe w oparciu o umiejetnosci w grach planszowych:)
-przelamywanie barier pokoleniowych przez planszowki
-umiejetnosc szacowania ryzyka w oparciu o doswiadczenia z grami planszowymi
-wybor strategii stosowanej w grach planszowych jako sygnal ostrzegawczy o zaburzeniach osobowosci
-gry planszowe jako czynnik zmniejszajacy konflikty rasowe w obrebie grupy
-gry planszowe jako czynnik jezykotworczy/kulturotworczy
-gry planszowe jako narzedzie obnizania leku
-cos o tym jak gry planszowe przyczyniaja sie do spadku interwencji psychiatrycznych
-popularnosc historycznych gier planszowych a wyniki matur z historii
Hardkorowo - popularnosc historycznych gier planszowych a liczba nobli historycznych (jezeli takie cos jest, nie wiem:) w danym kraju
-popularnosc rodzinnych gier planszowych a liczba samobojstw wsrod mlodziezy
jako ze to hobby siedzace - popularnosc gier planszowych a epidemia otylosci
-tworcy gier planszowych a poczucie dumy narodowej
na razie tyle, ale pewien zem ze cos jeszcze wymysle jak sie wyspie:)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- MichalStajszczak
- Posty: 9426
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1441 times
- Kontakt:
Kwiatosz napisał:
http://penszko.blog.polityka.pl/?p=47
Na temat wpływu rozrywek umysłowych na sprawność intelektualną pisał niedawno Marek Penszko w "Łamiblogu" na stronie PolitykiZakladajac ze na temat wszystkiego sa fajne badania chodzil mi po glowie od dluzszego czasu temat Gry planszowe jako forma utrzymania sprawnosci intelektualnej w wieku pozniej starosci, czy cos w ten desen
http://penszko.blog.polityka.pl/?p=47
- raj
- Administrator
- Posty: 5164
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 866 times
- Kontakt:
Wpływ gier planszowych na relacje społeczne w społeczeństwie technicznym. - czyli ogolnie rzecz biorac: planszowki vs alienacja spoleczna oraz "oddalanie sie rodzin" a wszystko w kontekscie internetu i komputerow.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Nie pisaliście o walorach edukacyjnych (historia, geografia, matematyka może nie zaawanasowana ale zawsze czy ekonomia). Pamiętam jak po partiach Gwiezdnego Kupca wytłumaczyłem szczegółowo i na przykładach w szkole, zasadę popytu i podaży. Nie mówiąc o dyskusjach z nauczycielką historii, w której wymiękała w tematach wojen.
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 17 cze 2006, 10:31
- Lokalizacja: Łódź
- MichalStajszczak
- Posty: 9426
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1441 times
- Kontakt:
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
bb.bartosz=> (emot w sensie rumienienia sie:)dziekuje
MichalStajszczak=>dziekuje za linka
omam=> Kurcze, jaka strata czasu? Trzeba odrzucic podporzadkowanie pieniadzowi, niech zyja idee plodnych umyslow i swiat wartosci duchowych, odrzucmy jarzmo kapitalistycznego bata etc etc
A tak powaznie - skoro blazeja interesuje spoleczny aspekt grania w planszowki, i sie w dodatku na tym zna, to nawet jezeli osobistych korzysci to nie przyniesie to jeszcze pozostaje dobro spoleczne.
Ja popieram prace pisane dla idei w 100%, jest to szansa powiedziec cos pozytecznego o jakze rozwijajacym hobby jakim sa planszowki. Licze ze ta praca powstanie:)
MichalStajszczak=>dziekuje za linka
omam=> Kurcze, jaka strata czasu? Trzeba odrzucic podporzadkowanie pieniadzowi, niech zyja idee plodnych umyslow i swiat wartosci duchowych, odrzucmy jarzmo kapitalistycznego bata etc etc
A tak powaznie - skoro blazeja interesuje spoleczny aspekt grania w planszowki, i sie w dodatku na tym zna, to nawet jezeli osobistych korzysci to nie przyniesie to jeszcze pozostaje dobro spoleczne.
Ja popieram prace pisane dla idei w 100%, jest to szansa powiedziec cos pozytecznego o jakze rozwijajacym hobby jakim sa planszowki. Licze ze ta praca powstanie:)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- MichalStajszczak
- Posty: 9426
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1441 times
- Kontakt:
Pytałem o wydział i kierunek, bo z tego co wiem, najwięcej prac dyplomowych, związanych z grami planszowymi, powstaje na Wydziale Pedagogiki UW. Oczywiście są to na ogół prace dotyczące zastosowania gier planszowych w procesie nauczania. Praca o grach może też powstać na etnografii czy kulturoznastwie i oczywiście na Wydziale Matematyki. Jako pewnego rodzaju ciekawostkę mogę podać artykuł napisany przez członka PAN, wybitnego specjaliste od mechaniki płynów, zamieszczony w biuletynie Instytutu Podstawowych Problemów Techniki, poświęcony w całości programowi, grającemu w "Wilka i owce" (wilk i 4 owce na szachownicy)
Tylko jaki byłby tu szczególny problem socjologiczny wart opisania dot. gier planszowych i co wniósłby on do 'nauki'? Temat, moim zdaniem, jednak nie najlepszy.draco pisze:"Zależność pomiędzy graniem w gry planszowe a oglądaniem telewizji"
Bardzo prosty temat do opracowania, postawienia hipotezy, jej weryfikacji i wyciągnięcia wniosków.
Alea iacta est!
- MichalStajszczak
- Posty: 9426
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 503 times
- Been thanked: 1441 times
- Kontakt:
Nie patrz na ten temat tylko pod względem nowości w nauce. Tą nowością z pewnością byłoby opisanie grupy socjologicznej jeszcze nie opisywanej. Widzę szerszy kontekst tego temu, np. sprawdzenie sie w umiejetności samodzielnego stworzenia i przeprowadzenia ankiety, co akurat jest bardzo ważne.Wozzie pisze:Tylko jaki byłby tu szczególny problem socjologiczny wart opisania dot. gier planszowych i co wniósłby on do 'nauki'? Temat, moim zdaniem, jednak nie najlepszy.
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Praca magisterska tym się różni od licencjackiej, że nie jest tylko syntezą literatury, ale wnioski, które autor w niej zawiera powinny wnieść coś nowego, nową jakość do danej dziedziny nauki.
Jak jest naprawdę każdy wie .
Pozdrawiam
Szymon
Jak jest naprawdę każdy wie .
Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Jeżeli chce się opisać tę grupę społecznej, to jaki jest cel stawiania w tytule kontekstu telewizji i przeciwstawiania graczy "planszowych" - telewidzom.? Nieco lepiej, tak jak ktos tu juz chyba proponował, mogło by to wyglądać zestawienie: planszówkarze vs szeroko opisani zapewne komputerowcy.
Tworzenie ankiet jast bardzo ważne, zgadzam się, ale mimo wszystko nie może być rozpatrywane w przypadku pracy magisterskiej w kontekscie sprawdzania umiejętności, raczej jako pobocznie - jako umiejętność posługiwania się narzędiem ankiety
Tworzenie ankiet jast bardzo ważne, zgadzam się, ale mimo wszystko nie może być rozpatrywane w przypadku pracy magisterskiej w kontekscie sprawdzania umiejętności, raczej jako pobocznie - jako umiejętność posługiwania się narzędiem ankiety
Ostatnio zmieniony 11 sty 2007, 14:52 przez Wozzie, łącznie zmieniany 1 raz.
Alea iacta est!
- Legun
- Posty: 1786
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Dla zainteresowanych naukowym podejściem do gier:
http://ptbg.urbantrip.com/phpBB2/index.php
http://ptbg.urbantrip.com/phpBB2/index.php
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...