Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
http://blog.foxtrotgames.com/2016/02/05 ... ow-profit/
Całkiem to sensownie napisane
Ja traktuję z przymróżeniem oka, bo nie uwzględnia kosztów "stworzenia" gry (grafiki, projekty, tłumaczenia etc)... I wielu innych czynników...
Całkiem to sensownie napisane
Ja traktuję z przymróżeniem oka, bo nie uwzględnia kosztów "stworzenia" gry (grafiki, projekty, tłumaczenia etc)... I wielu innych czynników...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Bardzo wielu, tym bardziej w odniesieniu do innych rynków niż amerykański. Generalnie bzdury
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2650 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
To tak jak z wyliczeniami, że koszt produkcji najnowszego iPhona to 600zł
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Kamień Gromu i Nightfall były wyprzedawane za 50zł. Na początku były wycenione na 140zł +/-
Sprzedawcy nawet w promocjach nie tracą, bo nie mogą sobie na to pozwolić, żeby wyjść na minus. Stąd wniosek, że początkowa cena to było to co sprzedawca miał zarobić.
Sprzedawcy nawet w promocjach nie tracą, bo nie mogą sobie na to pozwolić, żeby wyjść na minus. Stąd wniosek, że początkowa cena to było to co sprzedawca miał zarobić.
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
A nie?Curiosity pisze:To tak jak z wyliczeniami, że koszt produkcji najnowszego iPhona to 600zł
Czyli ile? 60USD pewnie...
A koszt produkcji gry to pewnie 1/10 albo i mniej SCD... Łoją nas na każdym kroku - z jednej strony pracodawca nas d**a, z drugiej producenci/dytrybutorzy gier... Jak tu żyć panie premierze? jak tu żyć?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Czyli mówisz, że w CUBE SCD = 10* cena produkcji+dostawy?Krwawisz pisze:Bardzo wielu, tym bardziej w odniesieniu do innych rynków niż amerykański. Generalnie bzdury
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
misioooo pisze:A nie?Curiosity pisze:To tak jak z wyliczeniami, że koszt produkcji najnowszego iPhona to 600zł
Czyli ile? 60USD pewnie...
A koszt produkcji gry to pewnie 1/10 albo i mniej SCD... Łoją nas na każdym kroku - z jednej strony pracodawca nas d**a, z drugiej producenci/dytrybutorzy gier... Jak tu żyć panie premierze? jak tu żyć?
To byłoby prawdziwe elodrado.
Da się zejśc do tego magicznego produkcja x 4 ale robiąc naprawdę duże nakłady. Przynajmniej my dostajemy takie wyceny.
Kampanie:
Aktualna: Dodatki do Najeźdźców z Północy - http://www.wspieram.to/najezdzcydodatki
Archiwalne: https://wspieram.to/profil/GamesFactoryPublishing
Aktualna: Dodatki do Najeźdźców z Północy - http://www.wspieram.to/najezdzcydodatki
Archiwalne: https://wspieram.to/profil/GamesFactoryPublishing
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Nieee... CUBE robi fajne gry, to pewnie przynajmniej z 15x koszt produkcji. Ci fajniejsi "fajniej" nas kroją na pewno
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
haha a skąd taki wniosek? Jeśliby tak było, to wątpie, że jakąkolwiek grę byśmy sprzedali
Nie no, chodziło mi tylko o to, że przedstawione tam dane nijak się mają do rzeczywistości bo przedstawiają tylko pewną część całości. A gdzie przygotowanie gry, marketing, składowanie, kurs walut itp... Trudno więc jednoznacznie stwierdzić, że w każdych warunkach biznesowych scd wynosić będzie 5*cenę produkcji bo w niektórych możliwe jest osiągnięcie niższego przelicznika a w innych - wymuszone wyższego. Pozwólcie, że w szczegóły wchodzić nie będę bo to tajemnica handlowa i forum nie jest miejscem do roztrząsania sprawy finansów, ale chodziło mi jedynie o to, żeby ten tekst traktować z dużym dystansem.
Nie no, chodziło mi tylko o to, że przedstawione tam dane nijak się mają do rzeczywistości bo przedstawiają tylko pewną część całości. A gdzie przygotowanie gry, marketing, składowanie, kurs walut itp... Trudno więc jednoznacznie stwierdzić, że w każdych warunkach biznesowych scd wynosić będzie 5*cenę produkcji bo w niektórych możliwe jest osiągnięcie niższego przelicznika a w innych - wymuszone wyższego. Pozwólcie, że w szczegóły wchodzić nie będę bo to tajemnica handlowa i forum nie jest miejscem do roztrząsania sprawy finansów, ale chodziło mi jedynie o to, żeby ten tekst traktować z dużym dystansem.
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Acha! Mamy was! Czyli jednak krojenie na całegoKrwawisz pisze: a w innych - wymuszone wyższego.
Własnie forum jest to podyskutowania o tym ;P Możesz nam napisać "symulację" w stylu:Krwawisz pisze:Pozwólcie, że w szczegóły wchodzić nie będę bo to tajemnica handlowa i forum nie jest miejscem do roztrząsania sprawy finansów, ale chodziło mi jedynie o to, żeby ten tekst traktować z dużym dystansem.
Grafiki do gry kosztują X
Instrukcja kosztuje Y
...
Finalnie, aby zarobić cokolwiek musi być H*(X+Y+Z...)... Chyba nie zdradzisz tajemnicy pisząc, co wchodzi w skład procesu wydania gry (jakie koszty, bez nazw czy realnych liczb)? No chyba, że... jednak 15x ...
I ajk napisałem - z przymróżeniem oka
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
heheheh Czegokolwiek człowiek nie powie, zaraz wykorzystają przeciw niemu
ps. nawet na torturach nic więcej nie powiem, poza tym że w żaden sposób nie odbiegamy w tych przelicznikach od ogólnie przyjętych w Polsce norm a czasem udaje się nam je nawet na waszą korzyść zmanipulować
ps. nawet na torturach nic więcej nie powiem, poza tym że w żaden sposób nie odbiegamy w tych przelicznikach od ogólnie przyjętych w Polsce norm a czasem udaje się nam je nawet na waszą korzyść zmanipulować
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Krwawisz mi tutaj o manipulacji - ale to wiemy, że manipulujecie strasznie
Jako protest z okazji ukrywania tajemnic handlowych - nie kupię żadnej Waszej gry... Przez najbliższy miesiąc!
Jako protest z okazji ukrywania tajemnic handlowych - nie kupię żadnej Waszej gry... Przez najbliższy miesiąc!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
To na szczęście wszystko, co najlepsze cie nie ominie
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Ja tam tylko Seafall (może) od Was chcę... Ale tylko jak będzie 3x koszt produkcji Na więcej się nie godzę.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
-
- Posty: 1130
- Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
- Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 132 times
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
20% zysku liczony od SCD to super zysk i życzę go wszystkim wydawcom.
U mnie w firmie (branża elektroniczna) cena katalogowa (czyli właśnie SCD) jest mniej więcej na poziomie 2x wszystkie koszty produkcji. A hurtownicy mogą liczyć na 40% upustu od SCD czyli zysk firmy to 10% od ceny detalicznej (lub jak kto woli 20% kosztów wytworzenia produktu).
Jeżeli koszt wyprodukowania gry byłby na poziomie 1/5 SCD a wydawca zarabiał by również 1/5 SCD to znaczyło by że zarabia 100% kosztów wytworzenia gry a to jest przyzwoity wynik, w teorii na papierze. A w praktyce jak to wygląda? Policzmy: Robinson SCD 199zł czyli jego produkcja musiała by kosztować około 40zł/szt (to wydaje się mało ale może w Chinach takie ceny wytworzenia tych wszystkich elementów faktycznie są) tyle też może wynieść zysk firmy (trzeba pamiętać że podaję ceny brutto a więc zysk jest około 32zł) a reszta ceny to zysk dystrybutorów (oczywiście wiem że oni też płacą podatki). 32zł to daje już tylko 16% SCD. A to już tak ładnie nie wygląda jak 100% prawda?
A co widzimy w sklepach? Cena to około 150zł? Daje nam to jedną istotną informację że dystrybutorzy zarabiają więcej na grze niż jej wydawca albo bardzo podobnie. Takie życie :) Wydaje się to prawdopodobne nawet jeżeli wartości liczbowe trochę się różnią od tych które napisałem.
Tak niestety jest nie tylko z grami ale ze wszystkim, zobaczcie ile kosztuje wydobycie 1t węgla a ile kosztuje w detalu.
U mnie w firmie (branża elektroniczna) cena katalogowa (czyli właśnie SCD) jest mniej więcej na poziomie 2x wszystkie koszty produkcji. A hurtownicy mogą liczyć na 40% upustu od SCD czyli zysk firmy to 10% od ceny detalicznej (lub jak kto woli 20% kosztów wytworzenia produktu).
Jeżeli koszt wyprodukowania gry byłby na poziomie 1/5 SCD a wydawca zarabiał by również 1/5 SCD to znaczyło by że zarabia 100% kosztów wytworzenia gry a to jest przyzwoity wynik, w teorii na papierze. A w praktyce jak to wygląda? Policzmy: Robinson SCD 199zł czyli jego produkcja musiała by kosztować około 40zł/szt (to wydaje się mało ale może w Chinach takie ceny wytworzenia tych wszystkich elementów faktycznie są) tyle też może wynieść zysk firmy (trzeba pamiętać że podaję ceny brutto a więc zysk jest około 32zł) a reszta ceny to zysk dystrybutorów (oczywiście wiem że oni też płacą podatki). 32zł to daje już tylko 16% SCD. A to już tak ładnie nie wygląda jak 100% prawda?
A co widzimy w sklepach? Cena to około 150zł? Daje nam to jedną istotną informację że dystrybutorzy zarabiają więcej na grze niż jej wydawca albo bardzo podobnie. Takie życie :) Wydaje się to prawdopodobne nawet jeżeli wartości liczbowe trochę się różnią od tych które napisałem.
Tak niestety jest nie tylko z grami ale ze wszystkim, zobaczcie ile kosztuje wydobycie 1t węgla a ile kosztuje w detalu.
"Errare humanum est"
- MichalStajszczak
- Posty: 9430
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1443 times
- Kontakt:
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Dla porównania fragment Poradnika dla twórców gier
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Tylko osobnicy z nieczystym sumieniem i niecnymi zamiarami nabierają wody w ustaKrwawisz pisze: ps. nawet na torturach nic więcej nie powiem, poza tym że w żaden sposób nie odbiegamy w tych przelicznikach od ogólnie przyjętych w Polsce norm a czasem udaje się nam je nawet na waszą korzyść zmanipulować
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Który mówi prawie to samoMichalStajszczak pisze:Dla porównania fragment Poradnika dla twórców gier
Tak czy inaczej obydwa artykuły ameryki nie odkryły. Prawda jest taka, że koszty produkcji gier są śmiesznie tanie w porównaniu do tego, co płacimy za nie w sklepie. Tyle że my opłacamy nie tylko koszt gry, ale też cały łańcuszek ludzi: sprzedawcę, dystrybutora, spedytora, producenta, wydawcę i autora, stąd ceny rzędu 5-8* koszt produkcji
- Gizmoo
- Posty: 4104
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2631 times
- Been thanked: 2546 times
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Ceny sklepowe, a koszty produkcji zawsze będą gigantycznie rozstrzelone. Nikt tu "ameryki nie odkryje".
Marża sklepowa, niemal w każdej branży jest gigantyczna. Mogę wypowiedzieć się wprawdzie konkretnie w temacie, który znam najlepiej, a więc w branży filmowej. Najwięcej na filmie zarabia Dystrybutor Filmu (hurtownik) i Kiniarze (detalista). Ponoszą też najmniejsze ryzyko, bo zwykle nie biorą udziału finansowego w produkcji filmu (z drobnymi wyjątkami). Dostają więc gotowy produkt, ale de facto to oni zajmują sie jego sprzedażą do odbiorcy detalicznego. Producent filmu zarabia najmniej i żeby film był rentowny musi albo mało kosztować, albo mieć dobrą promocję. Koszty promocji zazwyczaj ponosi Dystrybutor (w grach planszowych będzie to wydawca). Kino dostaje więc tytuł z wliczonymi wszystkimi kosztami i sami dokładają swoje i jeszcze chcą na tym zarobić. Normalna sprawa.
Drugi przykład - branża, którą zajmują się moi rodzice. Są producentami biżuterii artystycznej. Po podliczeniu kosztów produkcji, zostaje dołożony ich zarobek. Tak wychodzi cena towaru u producenta. Hurtownik, do którego sprzedają, sprzedaje towar do detalisty i mnoży zwykle 2xcenę producenta. Detalista również mnoży cenę hurtową zwykle razy dwa, lub w skrajnych przypadkach razy trzy. Ze 100 złotych ceny producenta (koszty produkcji + zysk) wychodzi więc cena detaliczna wahająca się w granicach 400-500 złotych. Koszty produkcji stanowią więc 1/5 ~ 1/6 ceny produkcji.
Dlatego nawet jeżeli sklep robi przecenę JEDNEGO tytułu o 50% - to i tak na tym nie straci. Najwyżej sprzeda po kosztach.
Dlatego producentom gier planszowych najbardziej opłaca się obecnie KS. Pominięcie hurtownika i sprzedawcy detalicznego generuje po prostu większy zysk, eliminując po drodze hurtowników i detalistów.
Marża sklepowa, niemal w każdej branży jest gigantyczna. Mogę wypowiedzieć się wprawdzie konkretnie w temacie, który znam najlepiej, a więc w branży filmowej. Najwięcej na filmie zarabia Dystrybutor Filmu (hurtownik) i Kiniarze (detalista). Ponoszą też najmniejsze ryzyko, bo zwykle nie biorą udziału finansowego w produkcji filmu (z drobnymi wyjątkami). Dostają więc gotowy produkt, ale de facto to oni zajmują sie jego sprzedażą do odbiorcy detalicznego. Producent filmu zarabia najmniej i żeby film był rentowny musi albo mało kosztować, albo mieć dobrą promocję. Koszty promocji zazwyczaj ponosi Dystrybutor (w grach planszowych będzie to wydawca). Kino dostaje więc tytuł z wliczonymi wszystkimi kosztami i sami dokładają swoje i jeszcze chcą na tym zarobić. Normalna sprawa.
Drugi przykład - branża, którą zajmują się moi rodzice. Są producentami biżuterii artystycznej. Po podliczeniu kosztów produkcji, zostaje dołożony ich zarobek. Tak wychodzi cena towaru u producenta. Hurtownik, do którego sprzedają, sprzedaje towar do detalisty i mnoży zwykle 2xcenę producenta. Detalista również mnoży cenę hurtową zwykle razy dwa, lub w skrajnych przypadkach razy trzy. Ze 100 złotych ceny producenta (koszty produkcji + zysk) wychodzi więc cena detaliczna wahająca się w granicach 400-500 złotych. Koszty produkcji stanowią więc 1/5 ~ 1/6 ceny produkcji.
Dlatego nawet jeżeli sklep robi przecenę JEDNEGO tytułu o 50% - to i tak na tym nie straci. Najwyżej sprzeda po kosztach.
Dlatego producentom gier planszowych najbardziej opłaca się obecnie KS. Pominięcie hurtownika i sprzedawcy detalicznego generuje po prostu większy zysk, eliminując po drodze hurtowników i detalistów.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Prowadząc knajpę warto jeszcze patrzeć na ręce, bo co obrotniejsi kelnerzy szybko policzą jak na tym wyjdą jak co druga sprzedana herbata będzie z ich prywatnych zasobów
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Pani Premier już...choć faktycznie z wyglądu można się pomylić...misioooo pisze: Jak tu żyć panie premierze? jak tu żyć?
Zastanawiam się co będzie skuteczniejsze:Krwawisz pisze: ps. nawet na torturach nic więcej nie powiem...
1. Zwymyslać Cię " a witch a witch! Buuuurn!"
2. Czy może oddać z zaskoczenia w ręce świętej inkwizycji, której przecież nikt się nie spodziewa.
?
Chyba zrobię ankietę
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- MichalStajszczak
- Posty: 9430
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1443 times
- Kontakt:
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Jak już kiedyś pisałem, największy udział w cenie gry (ok. 40%) stanowią podatki.
Tylko trzeba pamiętać o tym, że nie cała marża jest zyskiem. W rzeczywistości marża musi zawierać wszystkie koszty ponoszone przez sklep. Sklepy, które mają najwyższe marże, maja tez najwyższe koszty działalności. Właściwie należałoby to ująć odwrotnie: sklepy, które mają najwyższe koszty, muszą mieć najwyższe marże.Gizmoo pisze:Marża sklepowa, niemal w każdej branży jest gigantyczna.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
kwiatosz pisze:Prowadząc knajpę warto jeszcze patrzeć na ręce, bo co obrotniejsi kelnerzy szybko policzą jak na tym wyjdą jak co druga sprzedana herbata będzie z ich prywatnych zasobów ;)
Podsumowując to najlepiej zaparzyć herbatę w Chinach i pominąć łańcuszek. Oczywiście najpierw ją trzeba zkickstartować. Pozostaje pytanie jak ją dostarczyć do Polski żeby się nie wylała i była ciepła?Gizmoo pisze: Dlatego producentom gier planszowych najbardziej opłaca się obecnie KS. Pominięcie hurtownika i sprzedawcy detalicznego generuje po prostu większy zysk, eliminując po drodze hurtowników i detalistów.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Link ma kawał czasu, ale art analizuje cenę sklepową rozłożoną na jej wszystkie składowe:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,175 ... rects=true
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,175 ... rects=true
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Artkuł o tym, że SCD to 5x koszt produkcji+dostawy...
Zywotnosc tematu pokazuje, ze chyba powinienem zrealizowac szalony pomysl zrobienia gry o wydawaniu gier planszowych
Te 5 razy SCD to sie odnosi glownie do rynku amerykanskiego, gdzie nie maja VAT, tylko zazwyczaj kilkuprocentowy podatek obrotowy.
Te 5 razy SCD to sie odnosi glownie do rynku amerykanskiego, gdzie nie maja VAT, tylko zazwyczaj kilkuprocentowy podatek obrotowy.