Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się marzy
Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się marzy
Myśleliście czasem, jak to fajnie by było, gdyby wydana została gra (np w Waszym ulubionym uniwersum bądź tematycznej konwencji) w oparciu o inny, już istniejący tytuł (z mniejszymi lub większymi modyfikacjami mechanicznych trybów). Tak jak na jednej mechanice są np Shogun i Wallenstein, tak jak Zakazane Gwiazdy zainspirowane zostały mechaniką StarCrafta, Imperial Assault zrobiony z Descenta etc etc
Jaki tytuł by się Wam marzył (nie patrzcie na prawdopodobieństwo wydania, dostępność licencji etc).
Ja nie raz myślałem sobie, że fajną grą byłaby:
- mechanika Shoguna/Wallensteina na mapie Westeros
- Summoner Wars przemigrowana na pola bitew Starego Świata i armie Warhammera
- Eclipse w uniwersum (i szacie graficznej) Twilight Imperium
Macie swoje typy?
Jaki tytuł by się Wam marzył (nie patrzcie na prawdopodobieństwo wydania, dostępność licencji etc).
Ja nie raz myślałem sobie, że fajną grą byłaby:
- mechanika Shoguna/Wallensteina na mapie Westeros
- Summoner Wars przemigrowana na pola bitew Starego Świata i armie Warhammera
- Eclipse w uniwersum (i szacie graficznej) Twilight Imperium
Macie swoje typy?
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Macieajfel pisze:Macie swoje typy?
Battlelore na morzu: heksy, statki zamiast wojsk lądowych (raczej starsze niż wypasione lotniskowce), sposób poruszania i walki podobny do Battlelore.
Pozdrawiam
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Runebound w uniwersum wiedźmina swietnie by się sprawdziło. Poza tym Dominant Species w świecie orków i elfów. El Grande przetematować na cokolwiek, albo inaczej, w ogóle dodać temat .
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Raczej nie. Dla mnie z reguły temat i klimat są drugorzędne. Jeśli gra ma dobrą mechanikę, to po co wkładać ją jeszcze raz w inne uniwersum?
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
To by chyba było całkiem łatwe do zrealizowania. Mechanika C&C jest bardzo elastycznaBanan2 pisze:Battlelore na morzu: heksy, statki zamiast wojsk lądowych (raczej starsze niż wypasione lotniskowce), sposób poruszania i walki podobny do Battlelore.
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Listy z Whitechapel w uniwersum Androida.
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Niby tak, ale mimo, że gier na bazie C&C powstało całe stado to za tą morską jakoś nikt nie chce się wziąć ...ajfel pisze:To by chyba było całkiem łatwe do zrealizowania. Mechanika C&C jest bardzo elastycznaBanan2 pisze:Battlelore na morzu: heksy, statki zamiast wojsk lądowych (raczej starsze niż wypasione lotniskowce), sposób poruszania i walki podobny do Battlelore.
Pozdrawiam
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 642 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Mansion of Madness jako Scobby Doo - moje największe i najbardziej nierealne marzenie
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
- splocki
- Posty: 540
- Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Mechanika Puerto Rico, tematyka House of Cards.
Może wtedy żonka by ze mną zagrała
Może wtedy żonka by ze mną zagrała
-
- Posty: 311
- Rejestracja: 13 paź 2015, 12:32
- Lokalizacja: Pruszków
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 9 times
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
W zasadzie wszystko mogliby robić w świecie Warhammera albo Warcrafta. Patchwork w którym podążamy ścieżką chaosu, a zamiast szmatek fragmenty ludzkiej skóry .
- Legun
- Posty: 1787
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 158 times
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
RftG przeniesione do Rzeczpospolitej Obojga Narodów.
Shogun/Wallenstein na mapie całej Europy ok 1500
China/Web of Power w realiach Polski Piastów
Shogun/Wallenstein na mapie całej Europy ok 1500
China/Web of Power w realiach Polski Piastów
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- mckil
- Posty: 598
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 57 times
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Szogun - rozbicie dzielnicowe w Polsce. Nawet kiedyś nad mapką pracowałem. Wszystko co związane z Cthulhu czy jak to tam się pisze na coś innego. Nie cierpię tego "uniwersum".
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Same here. Dodam od siebie jeszcze Warhammera i Androida. I postapo. Nie lubię takich ciężkich klimatów.mckil pisze:Wszystko co związane z Cthulhu czy jak to tam się pisze na coś innego. Nie cierpię tego "uniwersum".
Trochę szkoda, bo przez z góry odrzucam wiele ciekawych tytułów. Stety czy niestety jestem planszówkowym estetą i nie mogę ścierpieć krwi, flaków i innych okropieństw.
- Furan
- Posty: 1532
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 201 times
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Dobrze przyprawione flaczki są akurat bardzo smaczne.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Temporum
(S) Temporum
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
Nie bardzo rozumiem pytanie. Prawdziwie dobra gra idealnie integruje temat z mechaniką. Jeśli się weźmie temat lub mechanikę z dobrej gry i spróbuje zaaplikować gdzie indziej, to jest duża szansa, że wyjdzie crap.
Przewrotnie odpowiem: mnie się marzą gry, o których mi się nawet nie śniło.
Przewrotnie odpowiem: mnie się marzą gry, o których mi się nawet nie śniło.
- Furan
- Posty: 1532
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 201 times
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
A ja bym zagrał w gry Knizii z ich pierwotną tematyką - Taj Mahal z zamkami w średniowiecznej Anglii, Przez Pustynię z kurortami na wyspach (czy co to tam było...)...
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Temporum
(S) Temporum
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
No nie koniecznie. Wszyscy dobrze wiemy, że nie zawsze mechanika nierozerwalnie jest zintegrowana z tematem (chociażby rozmaite gry wojenne oparte na tym samym systemie, mimo iż podejmują tematykę całkowicie odmiennych konfliktów z innych epok etc). Nawet taka, wspomniana w tym wątku mechanika C&C (wiem, nieidealny przykład) wrzucana jest w klimaty starożytne, IIWW, feudalnej japonii, fantasy, sf, a zaczęła się od civil war - podstawy mechaniki zostają te same, ale charakter epoki/uniwersum podkreślają np odmienne karty.rattkin pisze:Nie bardzo rozumiem pytanie. Prawdziwie dobra gra idealnie integruje temat z mechaniką. Jeśli się weźmie temat lub mechanikę z dobrej gry i spróbuje zaaplikować gdzie indziej, to jest duża szansa, że wyjdzie crap.
Poza tym nie chodzi o identyczny rulebook i 100% zgodny zestaw komponentów ubrany jedynie w inne nazewnictwo i szatę graficzną. Bardziej o wykorzystanie idei, najważniejszych, sprawdzonych mechanicznych trybów (przecież Forbidden Stars różni się od StarCrafta znacząco).
Re: Gry na podstawie już istniejących mechanik, co Wam się m
mam kilka pomysłów:
Warhammer Fantasy Roleplay na silniku Horror w Arkham LCG,
Krucjata przeciw Albigensom lub Rzeczpospolita w XVII wieku na silniku States of Siege (Cruel Necessity, Ottoman Sunset,
Hapsburg Eclipse),
I połowa XVII wieku (w tym wojna trzydziestoletnia) na silniku Here i Stand i Virgin Queen,
Warhammer Fantasy Roleplay na silniku Horror w Arkham LCG,
Krucjata przeciw Albigensom lub Rzeczpospolita w XVII wieku na silniku States of Siege (Cruel Necessity, Ottoman Sunset,
Hapsburg Eclipse),
I połowa XVII wieku (w tym wojna trzydziestoletnia) na silniku Here i Stand i Virgin Queen,
dobry pomysłSzogun - rozbicie dzielnicowe w Polsce