38 rozgrywek w 22 tytuły
Najwięcej partii: Race for The Galaxy (7), Pory Roku (5)
Nowości:
- Pory Roku [7.7] słynna i już niedostępna gra karciano-kościana. Bardzo interesująca oprawa oraz tematyka. Mechanicznie OK, ale po kilku pierwszych rozgrywkach w wariancie podstawowym czuć niedosyt. Dodatki czekają, więc może być tylko lepiej
- T.I.M.E Stories: Proroctwo smoków [10] od pierwszego scenariusza TIME Stories wsiąkliśmy w ten tytuł. Super rozbudowany scenariusz, w tematyce fantasy, która trafia w mój gust. Powiedzieliśmy sobie, że zagramy każdy scenariusz, w tym fanowskie jakie wyjdą, więc o czymś to świadczy;
- T.I.M.E Stories: Machinacje [8.5] nie jest to scenariusz na taką skalę jak Proroctwo, ale oferuje dużo zabawy. Pomimo że graliśmy z inną grupą graczy, byli tak samo oczarowani rozgrywką;
- Mercatones [6.0], mała gra o zbieraniu i handlowaniu zasobami. Sympatyczne i do sporadycznego pogrania. Dodatkowy plus za wydanie;
- 6. bierze! [7.5] mała, dość szybka karcianka i niegłupia imprezówka (szczególnie wariant strategiczny). Zasady do wytłumaczenia w 2 minuty;
- The Godfather: Corleone's Empire [6.8] Lekka, prosta gra mafijna. Mało tu tematu tytułowego Corleone czy klimatu filmu. Do piwa czy na grill to satysfakcjonujący tytuł. Na prawdziwe granie lepiej zabrać Dominant Species. Bardziej przypadła mi do gustu niż Blood Rage tego samego autora. Wykonanie: plus za figurki, puszeczki oraz planszę, reszta na minus;
- Gildie Londynu [8.5] gra wygrana w konkursie, po wstępnych przeciętnych ocenach oraz niskiej popularnośc gry - duże zaskoczenie na plus. Pierwsze wrażenie: Pięć klanów na sterydach. Dużo akcji na planszy, trochę negatywnej interakcji, a co najważniejsze tytuł wciąga. Proste zasady, ale rozgrywka nie jest banalna. Wykonanie, OK, ale nie porywa. Minus: ikonografia nieintuicyjna, do nauczenia się;
- Karciane Podziemia [7.3] - lekki i zabawny dungeon crawler z kośćmi i kartami. Sprawdza się w tym co oferuje. Dużo turlania, fajne rozbudowanie postaci - wrogowie po czasie zaczynają się powtarzać. Wykonanie - edycja wspieram.to - część b. dobra, część poprawna, kości na minus;
- Unlock The Elite [8.0] - piąty już scenariusz z serii Unlock i najlepszy jaki dane nam było zagrać. Tematyka oraz poziom zagadek "fajniejsze" naszym zdaniem niż w tych z podstawki.
Starzy znajomi:
- Race For The Galaxy [9.0];
- Star Realms [7.5];
- First Class [9.5] - jak pisał @elayeth, bardzo dobra gra w swojej kategorii. Sprytna, szybka i do pogłówkowania;
- Domek na Drzewie [7.0];
- Tajniacy [7.9];
- Concordia [8.0];
- Le Havre [9.0] - już myślałem, że będę musiał sprzedać ten tytuł z powodu braku zainteresowania nim pośród znajomych przez wiele lat. Zagrałem w końcu z @Nadis, a ta uradowana, po grze powiedziała "to może być najlepsza gra Rosenberga" (a znamy jego prawie wszystkie gry)
- Mombasa [9.2] - czyli Pfistera nie trzeba przedstawiać;
- Niemieckie Koleje, dodatek do Rosyjskich Kolei [9.0];
- Epoka Kamienia [8.7];
- Terra Mystica [8.7];
- Troyes [8.7];
- Tzolkin [8.0];
Gra miesiąca: T.I.M.E Stories: Proroctwo smoków i Machinacje
Powrót miesiąca: Le Havre
Rozczarowanie miesiąca: kilka nowych gier, które nie trafiło jeszcze na stół oraz wiele takich, które znalazło się na nim zdecydowanie za mało razy. Z powodów zawodowych rezygnacja z udziału w Laboratorium Gier planszowych.