NOWOŚCI
AZUL - mile zaskoczenie. Spodziewałem się marketingowej wydmuszki pod postacią efekciarskie wykonania i bardzo się myliłem. Gra wyglada ślicznie , a do tego pozostawia sporo miejsca na kombinowanie. Obawiam się, że można nauczyć się pewnych schematów i czar przyjemnej rozgrywki pryśnie. Niestety, nie potrafię dobrze zagrac w ten tytuł. Za każdym razem przegrywałem przez solidną porcje ujemnych punktów. Jedna rozgrywkę zakończyłem mając całe 0 punktów , a przeciwnik ponad 50... także tak... [+ + -]
KŁAMCZUSZEK KARALUSZEK - wydawnictwo G3 wydaje gry na pograniczu mojej akceptowalność. Karaluszek mieścić się w tej pozytywnej części, ale szału nie ma. Od czasu do czasu jako filer, do pośmiania się lub „do piwa”. [- - -]
BRASS - odkąd zacząłem swoją przygodę z grami planszowymi, słyszałem o tym tytule jako pozycji obowiązkowej dla każdego gracza. Kilka lat polowałem aby muc zagrac w ten tytuł należący dzisiaj do klasyki gier planszowych i w końcu po sześciu latach zasiadłem, z pewnymi obawami, do stołu z rozłożonym Khole. Fakt faktem stara wersja wygląda jak prototyp nowego Brassa ale w miodna mechanika rekompensuje exelowe wykonanie. Rewelacja. Majstersztyk. Mistrzostwo. Grałem wcześniej w kilka tytułów Walleca i żaden mnie nie przekonał. Teraz najwyższy czas zagrać w kolejne tytuły tegoż autora. [+++].
C02 - kolejna rewelacja. Zachwyt ciut mniejszy niż nad powyższym tytułem ale to kolejna gra Lacerdy , w której banalnymi mechanikami autor uzyskuje sporą głębie rozgrywki. Mam wielką nadzieję ograć ten tytuł. Portugalski autor już dawno zastapił na piedestale Stefana Felda i jestem na etapie zachwytu nad wszystkim co autor Gallerista stworzył. Nie inaczej jest z C02. [+++]
FAUNA - nic na to nie poradzę, że uwielbiam zwierzęta i wszystko co z nimi związane. Nie inaczej jest z grami o zwierzętach. Przy tym tytule bawiłem się wyśmienicie, patrzac na swoje błędy jak i przeciwników, a tym samym dziwiąc się na pewne odpowiedzi, których byłem pewien. Zdecydowanie nie jest to gra dla każdego [+ + +]
HERO REALMS - z wielką chęcią sprzedam Star Realms aby kupić Hero Realms. Niby to samo , a według mnie jest zdecydowanie lepiej. Zwłaszcza z bohaterami. [+ + -]
JEDZIE POCIĄG Z DALEKA - Nasza Księgarnia ma prawdziwy dar wyszukiwania gier , które powodują, że z 30 latka zamieniam się w dzieciaka , który jest zauroczony rozgrywką i wydaniem gry. Bawiłem się wyśmienicie przy tym prostym ale wciągającym tytule. Śmiejecie się ale gry Naszej Księgarni kojarzą mi się z... takim szczęśliwym rodzinnym dzieciństwem i mam nadziję, że jak mój syn podrośnie to będzie zauroczony tymi tytułami tak samo jak jego ojciec. [+ + -]
MOMBASA - Nie rozumiem zachwytu nad Great Western Trial, a jeszcze większym szokiem jest dla mnie tak wysokie miejsce na BGG. Ale nie miałbym nic przeciwko gdyby Mombasa zajmowała wysokie miejsce w rankingu gier. Pyszny tytuł, ze sporą ilością interakcji , mam wrażenie, że trochę zapomniany i niedoceniony. Mam ogromną nadzieję zagrać kolejny raz. Zwłaszcza w gronie czteroosobowym. Idealny tytuł jako wstęp do trudniejszych gier [ + + +]
WESOŁA FARMA - czy ja wiem czy tytuł jest adekwatny skoro na koniec mojej rozgrywki krowa została niedożywiona i patrzyła na mnie tymi smutnymi oczyma? Przyjemny rodzinny tytuł. [+ - -]
PETRICHOR - za tematykę , za wykonanie, za mechanikę ma szansę na bardzo wysoką ocenę na BGG. Zagrałem raz więc wielce się nie powinienem wypowiadać ale ma szansę zostać taką perełką w kolekcji gier, które poznałem. [+ + -]
RISING SUN - póki co jestem umiarkowanie zachwycony tym tytułem ale też mam spore obawy co do mechaniki, chociaż patrząc na sukces , który już odniosła ta gra , moje obawy wynikają pewnie z jednej rozgrywki i wciąż małej ilości doświadczenia w grach. Nie jestem wielkim fanem figurek ale w tym wypadku robią ogromne wrażenie! [+ + +]
SZOGUN - kolejna klasyka, którą miałem przyjemność nadrobić w tym tygodniu. Bardzo dobry tytuł, w który chciałbym często grać. Szogun to przykład na to, że gry „starej daty” częściej przypadają mi do gustu niż nowości. Tematyka i mechanika gry zasługuje na nowe wydanie w stylu nadchodzącego Brassa [ + + +]
ROSYJSKIE KOLEJE - sałatka punktowa do potęgi! Pamietam jaki byłem z siebie dumny kiedy zebrałem w jednej z punktacji ponad 40 punktów... problem w tym , że moi przeciwnicy zbierali grubo ponad 100 pkt w jednej punktacji , a ja powoli pogrążalem się w swojej niedoli. Mimo mojej sromotnej porażki dostałem to czego oczekiwałem. Zmutowaną sałatkę punktową, z w miarę wymagającym poziomem o przyzwoitym czasie rozgrywki. Zacny tytuł. [+ + +]
TRAMWAYS - jedna z bardziej „niszowych” gier jakie zagrałem. Tytuł zdecydowanie nie dla każdego. Szata graficzna opiera się właściwie na jej braku, pokręcona mechanika, niezbyt intuicyjne zasady, a wszystko to daje bardzo ciekawy tytuł warty uwagi. Zagrałem jadną rozgrywkę i trudno mi wielce wyrazić swoją opinię na ten temat ale mam wrażenie , że może to być tytuł, który wysoko zawędruje w moim rankingu. Surowe wykonanie gry bardzo przypadło mi do gustu. [+ + -]
Spośród nowości nie było żadnego tytułu, który mnie zawiódł. Nisko oceniłem Karaluszka ale też nie miałem jakichkolwiek oczekiwań co do tego tytułu, a mimo to bardzo dobrze sprawdzi się w odpowiednim czasie i miejscu. Gorzej z wybraniem NOWOŚCI miesiąca bo spokojnie mógłbym nagrodzić
11 z 14 nowo poznanych tytułów...
NOWOŚĆ MIESIĄCA : TRAMWAYS - za „coś innego” niż wszystko inne co poznałem do tej pory. Za wykonanie , a raczej za jego brak.
STAROCIE :
SCYTHE - nie do zdarcia. Nie chcę zapeszać ale chyba dopiero po ponad 60 rozgrywkach złapałem system gry. Wiem, wstyd. [ + + +]
KINGDOMINO - świetne w swojej kategorii [+ - -]
DIAMENTY - mógłbym non stop grać w ten tytuł. Sam się sobie dziwię [+ + +]
GAIA PROJEKT - lepsza wersja Terry. Szkoda, że tak długo trwa. Przynajmniej w moim gronie [ + + +]
WYSPA KWITNĄCEJ WIŚNI - jeden z lepszych chwilerków [+ + -]
WYSPA SKYE - najlepsza gra kafelkowa , w którą grałem [+ + +]
PULSAR 2849 - z jednej strony bardzo doceniam ten tytul ale jest w nim coś co mnie drażni. Nie mam pojęcia co to jest. Gra powinna dostać nagrodę BYLEJAKOŚCI GRAFICZNEJ 2017 [+ + -]
ŻÓŁW I ZAJĄC - może być [+ - -]
TERRAFORMACJA MARSA - nadal jestem zachwycony [+ + +]
TIMELINE WYNALAZKI - cała seria to według mnie kapitalny pomysł na grę i naukę w jednym [+ + +]
Tak jak w nowościach , tak i
w „starociach” nie odnotowałem żadnego zawodu. Największym zawodem jest brak rozgrywki w Arkham LCG. Gra jest rewelacyjna , a nie znalazłem czasu na solo rozgrywkę przez cały miesiąc. To trochę wstyd. STAROCIEM miesiąca zostaje Projket Gaja za to ile ta gra ma jeszcze do odkrycia.
PODSUMOWUJĄC
NOWOŚĆ MIESIĄCA - TRAMWAYS
STAROĆ MIESIĄCA - PROJEKT GAJA
ZAWÓD MIESIĄCA - zero rozgrywek w Arkham LCG
GRA MIESIĄCA - BRASS - po pierwszej rozgrywce tytuł wpadł z impetem do mojego TOP10 z wielkimi szansami na miejsce na podium. Nic tylko czekać aż do kapitalnej mechaniki dołączy przepiękne wykonanie... nowe szaty króla...
mam nadzieję, że przy kolejnych rozgrywkach zachwyt nie zmaleje.