Martin Wallace
Re: Martin Wallace
Tu jest fajny wywiad z Martinem Wallecem, dość świeży https://www.youtube.com/watch?v=n_wB8rCJhGg
Porusza ten temat w wywiadzie, też kwestie finansowe.
Zamknął Treefroga/Warfroga i przeniósł się do Nowej Zelandii.
Prowadzenie wydawnictwa w Nowej Zelandii nie jest opłacalne.
Część gier projektuje tak żeby trafiły do większego audytorium (dla pieniędzy)
Współpracuje z wieloma firmami, często wpływ na to mają poprzednie doświadczenia.
Porusza ten temat w wywiadzie, też kwestie finansowe.
Zamknął Treefroga/Warfroga i przeniósł się do Nowej Zelandii.
Prowadzenie wydawnictwa w Nowej Zelandii nie jest opłacalne.
Część gier projektuje tak żeby trafiły do większego audytorium (dla pieniędzy)
Współpracuje z wieloma firmami, często wpływ na to mają poprzednie doświadczenia.
Re: Martin Wallace
Z tego co kiedys czytalem zamkniecie Threefroga mialo spowodowac, ze bedzie projektowal gry pod swoim nazwiskiem ale dla innych wydawnictw aby sie skupic na jakosci gier nie na prowadzeniu wydawnictwa.
Nie dobrze sie stalo
Nie dobrze sie stalo
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Martin Wallace
Martin Wallace obecnie mieszka i pracuje w Australii. Najnowszą grę - AuZtralię, będzie można wkrótce sprawdzić. Nam bardzo przypadła do gustu, świetne wojenno-eksploracyjno-kolejowe euro. Dlatego wydajemy.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Martin Wallace
Bardzo dzieki za wywiad z Wallacem to pierwszy taki wywiad jaki widzialem. Jestem wielkim fanem gier Martina, mam swoje przemyslenia dlaczego mnie tak ciagna by w nie grac. Po tym wywiadzie jak wypowiada sie na temat gry Cywilizacyjnej jaka chcialby stworzyc, jak on to widzi w jaki sposob powinna funkcjonowac taka gra o prostych szybkich ruchach i skupieniu na sytuacji na planszy a nie w jaki sposob ruch wykonac. O kompleksowosci takiej symulacji, ze skomplikowana powinna byc sytuacja na planszy a nie zasady gry. No i klimat, ze trzeba go czuc rowniez w zaleznosci od sytuacji na planszy. Dlatego lubie gry tego Pana
Wszystkie te cechy charakteryzuja Automobile - moja ulubiona gre , ale to nie gra cywilizacyjna.
No i chwali Phalanxow - chlopaki cisnijcie go o ta gre cywilizacyjna i ja wydajcie
Wszystkie te cechy charakteryzuja Automobile - moja ulubiona gre , ale to nie gra cywilizacyjna.
No i chwali Phalanxow - chlopaki cisnijcie go o ta gre cywilizacyjna i ja wydajcie
Re: Martin Wallace
Nie bardzo rozumiem wypowiedzi, że ktoś przestał robić gry dla graczy a robi gry dla pieniędzy. Większość twórców chce na swoich dziełach zarobić, to chyba normalne. Tak, Martin Wallace ostatnio tworzy prostsze gry w lepszej oprawie graficznej. Gram w Through the Ages, Eclipse i Netrunnera, ale prostsze tytułu też mogą być przyzwoite.
Mi bardzo odpowiada większość ostatnich gier MW: Zombie Road jest super, prosta gra aukcyjna, zupełnie przyzwoity temat, sporo śmiechu. Psu też się podoba, bo zjadł jeden żeton. Studium w Szmaragdzie 2ed jest fenomenalne, moja ulubiona gra z hidden identities. Via Nebula mocno niedoceniona. Onward to Venus ma jeden słaby mechanizm, ale wydane jest bezbłednie i może dać sporo frajdy właściwej ekipie.
Już od pewnego czasu Martin Wallace odsuwał się od brzydkich eurosucharów i próbuje swoich sił w świecie hybryd ameritrashowych. Likwidacja Treefroga to raczej wzmocni i jest ewolucją, a nie regresem. Moim zdaniem nic tylko przyklasnąć i życzyć powodzenia. Ja tam lubie jak eurogry są wydawane przez duże wydawnictwa, które dbają o szczegóły. A jak ktoś chce starego Wallace'a to bardzo proszę, właśnie wydrukowano Brass w odświeżonej wersji.
Mi bardzo odpowiada większość ostatnich gier MW: Zombie Road jest super, prosta gra aukcyjna, zupełnie przyzwoity temat, sporo śmiechu. Psu też się podoba, bo zjadł jeden żeton. Studium w Szmaragdzie 2ed jest fenomenalne, moja ulubiona gra z hidden identities. Via Nebula mocno niedoceniona. Onward to Venus ma jeden słaby mechanizm, ale wydane jest bezbłednie i może dać sporo frajdy właściwej ekipie.
Już od pewnego czasu Martin Wallace odsuwał się od brzydkich eurosucharów i próbuje swoich sił w świecie hybryd ameritrashowych. Likwidacja Treefroga to raczej wzmocni i jest ewolucją, a nie regresem. Moim zdaniem nic tylko przyklasnąć i życzyć powodzenia. Ja tam lubie jak eurogry są wydawane przez duże wydawnictwa, które dbają o szczegóły. A jak ktoś chce starego Wallace'a to bardzo proszę, właśnie wydrukowano Brass w odświeżonej wersji.
Re: Martin Wallace
@Koperty
To jest troche offtopic, ale w wywiadzie MW wspomina o grze cywilizacyjnej którą wskazuje jako wzorzec i jest nią "Civilization" Francisa Treshama.
Poszperałem i okazało się że została ponownie wydana w tym roku po chyba 20 latach przerwy (kupiłem ;P):
https://gibsonsgames.co.uk/news/gibsons ... vilization
Jakby Cię interesowało to wywiad z autorem Civilization Francisem Treshamem znajdziesz na tym samym kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=vQVHWZM3nPY
To jest troche offtopic, ale w wywiadzie MW wspomina o grze cywilizacyjnej którą wskazuje jako wzorzec i jest nią "Civilization" Francisa Treshama.
Poszperałem i okazało się że została ponownie wydana w tym roku po chyba 20 latach przerwy (kupiłem ;P):
https://gibsonsgames.co.uk/news/gibsons ... vilization
Jakby Cię interesowało to wywiad z autorem Civilization Francisem Treshamem znajdziesz na tym samym kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=vQVHWZM3nPY
Re: Martin Wallace
oczywiscie na podstawie tej gry powstala zdaje sie cyvilizacja na kompiemichaldz1 pisze: ↑30 lip 2018, 10:26 @Koperty
To jest troche offtopic, ale w wywiadzie MW wspomina o grze cywilizacyjnej którą wskazuje jako wzorzec i jest nią "Civilization" Francisa Treshama.
Poszperałem i okazało się że została ponownie wydana w tym roku po chyba 20 latach przerwy (kupiłem ;P):
https://gibsonsgames.co.uk/news/gibsons ... vilization
Jakby Cię interesowało to wywiad z autorem Civilization Francisem Treshamem znajdziesz na tym samym kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=vQVHWZM3nPY
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
Re: Martin Wallace
jeden z opisow historii gry komputerowej civilization:
"Sid Meier przed Civilization stworzył takie hity jak Pirates! w 1987 roku oraz Railroad Tycoon w 1990. Kiedy Microprose w 1991 roku weszła na giełdę Meier sprzedał swoje udziały wspólnikowi i tym samym zyskał fundusze na realizację gry Civilization. Tytuł gry został zaczerpnięty z gry planszowej, która w 1980 roku wydało Hartland Teofil (Microprose zadbało o to, aby prawnie mogło wykorzystywać tę nazwę). Inspirację do stworzenia Civilization Sid Meier czerpał z Sim City oraz Empire. W tej grze podobała mu się opcja dominacji nad światem."
Jestem fanem civilki i podobienstwa sa dosc znaczne szczegolnie jesli wezmiemy civilizacje z Amigi
https://boardgamegeek.com/image/55031/civilization
nawet grafika pudelka z gry Civilization z roku 1980 przypomina pozniejsze pudelka cyvilizacji komputerowej.
https://boardgamegeek.com/image/5090/civilization
https://vignette.wikia.nocookie.net/civ ... 0203030330
Sid Maier zreszta nigdy tego nie ukrywal mimo iz do gry komputerowej uzywal juz sprawdzonych mechanizmow ze swoich wczesniejszych gier turowych
opis gry planszowej z 1980 roku z pudelka znajdziecie pod tym linkiem:
https://boardgamegeek.com/image/12572/civilization
oraz z wikipedii:
"Civilization is considered to be the first game ever to incorporate a technology tree (or "tech tree"), a common feature in subsequent board and video games, allowing players to gain certain items and abilities only after particular other items were obtained."
mysle, ze rozwialem wszelkie watpliwosci
Re: Martin Wallace
ja tez kupilemmichaldz1 pisze: ↑30 lip 2018, 10:26 @Koperty
To jest troche offtopic, ale w wywiadzie MW wspomina o grze cywilizacyjnej którą wskazuje jako wzorzec i jest nią "Civilization" Francisa Treshama.
Poszperałem i okazało się że została ponownie wydana w tym roku po chyba 20 latach przerwy (kupiłem ;P):
https://gibsonsgames.co.uk/news/gibsons ... vilization
Jakby Cię interesowało to wywiad z autorem Civilization Francisem Treshamem znajdziesz na tym samym kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=vQVHWZM3nPY
dzieki za linka.
Kiedys orginal z 1980 roku byl wystawiony za 700 zl. na polskie (tak mniej wiecej by wychodzilo) i sie nie skusilem. ale bardzo chcialem ja miec.
Re: Martin Wallace
Wallace skończył się po Struggle of Empires
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Re: Martin Wallace
fakt Struggle of Empires to swietna gra ale nie najlepsza Wallacea moim zdaniem. Dla mnie najbardziej dopracowana gra plasnszowa ktora funkcjonuje jak nalezy i trzyma klimat to Automobile. Brass tez moim zdaniem jest bardzo dobry a wyszedl pozniej od Struggle of Empire, Mythotopia to tez dobra pozycja , A study in Emerland, Boze Igrzysko, Steam to wszystko wyszlo po Strugglesach. Mozna powiedziec raczej, ze od Strugglesow wszystko sie zaczelo.