Re: Gra miesiąca - czerwiec 2019
: 03 lip 2019, 10:09
Ten miesiąc był dla mnie wyjątkowo udany.
30 partii w 18 tytułów
Nowości:
Thunderstone Quest (+++) - duże zaskoczenie. Myślałem, że nic nie pobije Dominiona w segmencie deck-builderów. Jednak mam nowego faworyta. Gra bardzo ładnie wydana. Niesamowita regrywalność i duża przyjemność z wykorzystania talii w fajny sposób (chodzenie i ubijanie potworów w lochach).
Nemesis (+/-) - jedna rozgrywka. Gra bardzo ładnie wydana, kipi klimatem. Jednak moja intuicja podpowiada, że gra jest zbyt losowa. Może jednak klimat uratuje ją dla mnie tak jak dzieje się to w przypadku gier o Cthulhu...
Kilka słów o:
Rise of Necromancers (++) - niszowa, ale bardzo ciekawa gra. Sporo area control, sporo zbierania zasobów, ciekawe zagrywanie kart. Niby nie moje klimaty, a jednak podoba mi się. Dobrze naoliwiona maszyna.
Brass: Lancashire (+) - ma wszystkie wady Brassa, które sprawiły, że kiedyś mi ta gra nie podeszła. Dziś widzę w tej grze wiele plusów, więc dostaje (+). Ale to pozytywne nastawienie zawdzięcza Brass: Birmingham (+++)..., który w mojej ocenie nie ma w ogóle wad pierwowzoru i jest grą niemal idealnie "zaktualizowaną", tak, że z gry dobrej powstała bardzo dobra. Zawsze chętnie zagram w Birmingham... w Lancashire... jak ktoś poprosi.
Onitama (++) - bardzo szybka i mądra gra logiczna na 2 graczy. Polecam.
Gejsze (+++) - jedna z ulubionych gier na 2 graczy. Do tego pięknie wydana. Nic tylko grać.
Gloomhaven (+++) - nadal moja ulubiona gra. Ewidentnie wolę dungeon crowlery "dla księgowych" niż te od FFG z kostkami. Władca Pierścieni mnie zanudził już przy jednej rozgrywce.
Cryptid (+++) - idealna w swojej kategorii. Szybka i ciekawa dedukcja.
Na skrzdałach (+) - pięknie wydana gra. Duży plus, że członkowie rodziny bardzo ją lubią. Ja już mniej. Ktoś napisał, że podobna do Terraforamcji. Jako, że nie lubię tej gry, to pewnie dlatego mniej leżą mi też ptaki...
Powroty:
Agricola (+++), Great Western Trail (+++), 7 cudów świata: Pojedynek (++), Yamatai (++), Five Tribes (+), Coup (+)
Gra miesiąca:
Thunderstone Quest (+++) - bezapelacyjnie na pierwszym miejscu ląduje TQ z 5 rozgrywkami i 10 godzinami świetnej zabawy. Chcę więcej. KS wsparty.
30 partii w 18 tytułów
Nowości:
Thunderstone Quest (+++) - duże zaskoczenie. Myślałem, że nic nie pobije Dominiona w segmencie deck-builderów. Jednak mam nowego faworyta. Gra bardzo ładnie wydana. Niesamowita regrywalność i duża przyjemność z wykorzystania talii w fajny sposób (chodzenie i ubijanie potworów w lochach).
Nemesis (+/-) - jedna rozgrywka. Gra bardzo ładnie wydana, kipi klimatem. Jednak moja intuicja podpowiada, że gra jest zbyt losowa. Może jednak klimat uratuje ją dla mnie tak jak dzieje się to w przypadku gier o Cthulhu...
Kilka słów o:
Rise of Necromancers (++) - niszowa, ale bardzo ciekawa gra. Sporo area control, sporo zbierania zasobów, ciekawe zagrywanie kart. Niby nie moje klimaty, a jednak podoba mi się. Dobrze naoliwiona maszyna.
Brass: Lancashire (+) - ma wszystkie wady Brassa, które sprawiły, że kiedyś mi ta gra nie podeszła. Dziś widzę w tej grze wiele plusów, więc dostaje (+). Ale to pozytywne nastawienie zawdzięcza Brass: Birmingham (+++)..., który w mojej ocenie nie ma w ogóle wad pierwowzoru i jest grą niemal idealnie "zaktualizowaną", tak, że z gry dobrej powstała bardzo dobra. Zawsze chętnie zagram w Birmingham... w Lancashire... jak ktoś poprosi.
Onitama (++) - bardzo szybka i mądra gra logiczna na 2 graczy. Polecam.
Gejsze (+++) - jedna z ulubionych gier na 2 graczy. Do tego pięknie wydana. Nic tylko grać.
Gloomhaven (+++) - nadal moja ulubiona gra. Ewidentnie wolę dungeon crowlery "dla księgowych" niż te od FFG z kostkami. Władca Pierścieni mnie zanudził już przy jednej rozgrywce.
Cryptid (+++) - idealna w swojej kategorii. Szybka i ciekawa dedukcja.
Na skrzdałach (+) - pięknie wydana gra. Duży plus, że członkowie rodziny bardzo ją lubią. Ja już mniej. Ktoś napisał, że podobna do Terraforamcji. Jako, że nie lubię tej gry, to pewnie dlatego mniej leżą mi też ptaki...
Powroty:
Agricola (+++), Great Western Trail (+++), 7 cudów świata: Pojedynek (++), Yamatai (++), Five Tribes (+), Coup (+)
Gra miesiąca:
Thunderstone Quest (+++) - bezapelacyjnie na pierwszym miejscu ląduje TQ z 5 rozgrywkami i 10 godzinami świetnej zabawy. Chcę więcej. KS wsparty.