Clepsydris - tracker i timer do gier planszowych
: 28 lip 2019, 21:20
EDIT:
Zostawiam oryginalny post niżej, jednak aplikacja z czasem ewoluowała i nie jest już jedynie 'timerem' do gier planszowych. Teraz timer to jedynie jedna z funkcjonalności aplikacji do rejestrowania rozegranych gier z opcją ustawienia granych dodatków, drużyn i wielu szczegółów. Aplikacja jest wypakowana wszelkiego rodzaju statystykami. Jest też integracja z BGG. Polecam zerknać na stronkę i zobaczyć jak wygląda i co umie
https://www.clepsydris.app/
ORYGINALNY POST:
TL;DR na dole.
Hej,
W mojej grupie planszówkowej nie raz poruszaliśmy temat takzwanego AP (Analysis Paralysis) w grach planszowych. Często nas to dotykało i wywiązywały się rozmowy o tym czyje ruchy są dłuższe, kto najdłużej myśli i czy mu to przyniosło jakąś korzyść. Ktoś kiedyś rzucił pomysł, że powinniśmy mieć apkę, która zliczałaby ile kto spędza czasu na swoim ruchu i prowadziła statystki - żeby raz na zawsze rozstrzygnąć kto z nas najbardziej "zamula". Oczywiście wszystko to zazwyczaj odbywało się w przyjaznej atmosferze ale temat wracał i w końcu przysiadłem i zacząłem pisać aplikację, która odpowie na nasze pytania.
Gdy tylko pojawiła się działająca wersja zaczęliśmy ją testować grając. Od razu pojawiło się kilka spostrzeżeń:
1. Sam fakt grania z licznikiem sprawił, że rozgrywki były sprawniejsze, bo dochodził kolejny poziom "konkurencji" - nikt nie chiał być najwolniejszy (z wyjątkami, niektórzy byli odporni na tą presję).
2. Okazało się że nie zawsze osoby podejrzewane o bycie najwolniejszymi, takie były.
3. Dzięki temu, że aplikacja na koniec wyliczała PPM (points per minute) mogliśmy stwierdzić czy długie myślenie się zwracało.
Po jakimś czasie (stosunkowo niedługim) przyzwyczailiśmy się do apki i teraz znikł już efekt presji, dzięki czemu statystyki są rzetelniejsze, a my nie mamy "spiny". W między czasie rozbudowywałem aplikację o kolejne statystyki i funkcjonalności (m.in. opcja 'banku' czasu, wyszukiwanie gier z BGG, zbiorcze statystyki per gra, odznaki) i stwierdziłem, że w sumie mógłbym ją upublicznić.
I tak też robię. Aplikacja jest w wersji Beta na Google Play oraz Testflight (iOS). Jeśli ktoś jest chętny przetestować to zapraszam. Wersja beta oznacza, że mogą być jakieś błędy czy niedoróbki, więc byłbym wdzięczny za ich zgłaszanie. Wszelkie inne uwagi i konstruktywna krytyka też mile widziana.
Apka w wersji podstawowej jest bezpłatna i bez reklam. Dostęp do większej ilości statystyk (kompleksowych statystyk per gra) oraz odznak jest płatny jako zakup w aplikacji.
Planuję dalej pracować nad rozwojem aplikacji, ale póki co chcę się rozeznać, czy pomysł załapie i czy są chętni by z niej korzystać.
Polecam
Ps.
Zdaję sobię sprawę że aplikacja jest dedykowana wąskiemu gronu odbiorców zainteresowanych tego rodzaju statystykami. Proszę o komentarze i dyskusję na temat aplikacji i jej funkcjonalności, a nie jej zasadności.
TL;DR
Napisałem aplikację do mierzenia czasu w grach planszowych z rozbudowanymi statystykami. Obecnie jest w wersji beta na Google Play oraz Testflight (iOS). Zapraszam do testów i będę wdzięczny za wszelkie uwagi i konstuktywną krytykę.
Zostawiam oryginalny post niżej, jednak aplikacja z czasem ewoluowała i nie jest już jedynie 'timerem' do gier planszowych. Teraz timer to jedynie jedna z funkcjonalności aplikacji do rejestrowania rozegranych gier z opcją ustawienia granych dodatków, drużyn i wielu szczegółów. Aplikacja jest wypakowana wszelkiego rodzaju statystykami. Jest też integracja z BGG. Polecam zerknać na stronkę i zobaczyć jak wygląda i co umie
https://www.clepsydris.app/
ORYGINALNY POST:
TL;DR na dole.
Hej,
W mojej grupie planszówkowej nie raz poruszaliśmy temat takzwanego AP (Analysis Paralysis) w grach planszowych. Często nas to dotykało i wywiązywały się rozmowy o tym czyje ruchy są dłuższe, kto najdłużej myśli i czy mu to przyniosło jakąś korzyść. Ktoś kiedyś rzucił pomysł, że powinniśmy mieć apkę, która zliczałaby ile kto spędza czasu na swoim ruchu i prowadziła statystki - żeby raz na zawsze rozstrzygnąć kto z nas najbardziej "zamula". Oczywiście wszystko to zazwyczaj odbywało się w przyjaznej atmosferze ale temat wracał i w końcu przysiadłem i zacząłem pisać aplikację, która odpowie na nasze pytania.
Gdy tylko pojawiła się działająca wersja zaczęliśmy ją testować grając. Od razu pojawiło się kilka spostrzeżeń:
1. Sam fakt grania z licznikiem sprawił, że rozgrywki były sprawniejsze, bo dochodził kolejny poziom "konkurencji" - nikt nie chiał być najwolniejszy (z wyjątkami, niektórzy byli odporni na tą presję).
2. Okazało się że nie zawsze osoby podejrzewane o bycie najwolniejszymi, takie były.
3. Dzięki temu, że aplikacja na koniec wyliczała PPM (points per minute) mogliśmy stwierdzić czy długie myślenie się zwracało.
Po jakimś czasie (stosunkowo niedługim) przyzwyczailiśmy się do apki i teraz znikł już efekt presji, dzięki czemu statystyki są rzetelniejsze, a my nie mamy "spiny". W między czasie rozbudowywałem aplikację o kolejne statystyki i funkcjonalności (m.in. opcja 'banku' czasu, wyszukiwanie gier z BGG, zbiorcze statystyki per gra, odznaki) i stwierdziłem, że w sumie mógłbym ją upublicznić.
I tak też robię. Aplikacja jest w wersji Beta na Google Play oraz Testflight (iOS). Jeśli ktoś jest chętny przetestować to zapraszam. Wersja beta oznacza, że mogą być jakieś błędy czy niedoróbki, więc byłbym wdzięczny za ich zgłaszanie. Wszelkie inne uwagi i konstruktywna krytyka też mile widziana.
Apka w wersji podstawowej jest bezpłatna i bez reklam. Dostęp do większej ilości statystyk (kompleksowych statystyk per gra) oraz odznak jest płatny jako zakup w aplikacji.
Planuję dalej pracować nad rozwojem aplikacji, ale póki co chcę się rozeznać, czy pomysł załapie i czy są chętni by z niej korzystać.
Polecam
Ps.
Zdaję sobię sprawę że aplikacja jest dedykowana wąskiemu gronu odbiorców zainteresowanych tego rodzaju statystykami. Proszę o komentarze i dyskusję na temat aplikacji i jej funkcjonalności, a nie jej zasadności.
TL;DR
Napisałem aplikację do mierzenia czasu w grach planszowych z rozbudowanymi statystykami. Obecnie jest w wersji beta na Google Play oraz Testflight (iOS). Zapraszam do testów i będę wdzięczny za wszelkie uwagi i konstuktywną krytykę.