O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Post autor: AnimusAleonis »

pavel pisze: 16 sie 2019, 13:26 ... Gry SMG w Polsce nie cieszą się dużą popularnością, a ten wątek jest przykładem.
eee... Wingspan? :P

Scythe też chyba niepopularny nie jest ;)

Co tam jeszcze SMG ma... Viticulture, które nigdy nie doczekało się polskiej wersji, Pomiędzy Miastami, też bez polskiej wersji, Pomiędzy Zamkami, My Little Scythe, Charterstone, o którym nie wiem nic na polskim rynku prócz tego że ma polską wersję, no i Euphoria, też bez polskiej wersji. Za dużo to tych gier nie ma, i ogólnie chyba są poważane, a to że na powyższe 6 tytułów 3 nie mają polskiego wydania, no to nic dziwnego że nie są popularne czy znane w Polsce.

I w tym wątku widzę mniej więcej tyle samo głosów pozytywnie nastawionych do Tapestry co i nie. A i 4 strony na temat jeszcze nie wydanej gry raczej by chyba świadczyło o jakiejś renomie wydawcy/autora.

Nie bym jakoś bronił Stegmaiera czy SMG, w sumie tylko jedną z ich gier mamy i to tą która polskiej wersji nie ma, jednak takie ogóle stwierdzenie że ich gry nie cieszą się popularnością w Polsce to trochę przesada wydaje mi się.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: Marx »

Scythe i Wingspan nie były/są popularne? Myślę, ze są. Nie wiem jak Charterstone. Inna kwestia, że wydawca stawia na jakość i wysoki standard wydania, co przekłada się też na cenę, a to czasem ogranicza plany zakupowe. Tapestry wygląda na również planszówkę "z wyższej półki":
Spoiler:
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: pavel »

Podtrzymuję to co napisałem o popularności. Nie zgadzam się z wami. Dodatek Fenris był jednym z najbardziej oczekiwanych dodatków pod kątem BGG. Okazał się w wielu opiniach bardzo ciekawy. Tu na forum z tego co kiedyś czytałem, nie przypad mocno do gustu. Ok. Ogólnie przeszedł bez echa. Dla wielu plastik, ładne wykonanie i to wszystko, to główna opinia, którą pamiętam, a śledzę dosyć uważnie bo to jedyna gra przy, której miałem okazję brać udział w testach.
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: AnimusAleonis »

pavel pisze: 18 sie 2019, 14:22 Podtrzymuję to co napisałem o popularności. Nie zgadzam się z wami. Dodatek Fenris był jednym z najbardziej oczekiwanych dodatków pod kątem BGG. ...
Oczywiście nie musimy podzielać zdań, jednak tak w kontrapunkcie tego co napisałeś:

Przytaczasz rozczarowanie osób na forum, które trzeba powiedzieć miarodajne całemu polskiemu rynkowi nie koniecznie musi być, dodatkiem do gry aby podkreślić brak popularności podstawki, co samo w sobie wydaje się błędem w podejściu, ale nawet pomijając to, raczej przytoczony przez Ciebie przykład przeczy Twej tezie: jeśli "Fenris był jednym z najbardziej oczekiwanych dodatków" to chyba nie dlatego że Scythe jest nie popularne :P tylko wręcz przeciwnie tym bardziej podkreśla popularność podstawki Scythe. To że nie sprostał oczekiwaniom też raczej nie znaczy że wszyscy którzy mają podstawkę, czekali na Fenris i zawiedli się jakoś gremialnie poszli i wyrzucili swoje kopie Scythe na śmietnisko i wymazali SMG ze świadomości :lol:
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4076
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: brazylianwisnia »

Odnoszę wrażenie że Scythe jest mega popularne. Co chwilę kończy się nakład i jest kolejny dodruk. Wingspan też zszedł na pniu. Myślę że Viticulture w polskiej wersji, z polska cena też by szło dobrze.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: pavel »

@AnimusAleonis
Popularność dla wielu wiązana z kwestią ilości sprzedaży ma się nijak do samego znaczenia popularny w gronie graczy planszowych. To również to, czy dane gry są na "chodzie", czy też zalegają jako nie potrzebne prezenty. To recenzenci i osoby z forum oceniają gry na bgg. Dodatek oczekiwany na świecie, nie w Polsce. @brazylianwisnia, dodruk dodrukiem, 960szt. na początku to dobry wynik i tu jest jak najbardziej ok. Żeby nie zaśmiecać wątku...
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: pavel »

Koncentrowałem się na się na Fenris, bo Scythe to flagowy produkt i jego przytoczyłem, jako najbardziej oczekiwany dodatek 2018 (nie myl z Polską), reszta to sprostowanie i Twoja sugestia, że koncentruję się tylko na Scythe, w sumie o niej mowa.
Gry SMG nie cieszą się adekwatną popularnością jak za granicą. Patrząc na nasz rynek, Phalanx robi świetną robotę i bardzo im kibicuję przy Tapestry.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 962
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 232 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: Moonday »

Scythe to popularna gra również w Polsce. Fenris już się praktycznie wyprzedał i nie da się tego dodatku kupić za normalną cenę, trzeba czekać na dodruk. Poza tym jest cała masa gadżetów do Scyrhe, które ludzie kupują za niemałe pieniądze. To za mało? Dodam jeszcze, ze w popularnym iszopie Scythe znajduje się na drugim miejscu najczesciej wyszukiwanych gier. Liczę na to, że Tapestry będzie grą taką jak Scythe, ładną oraz przystępną i ciekawą gameplayowo i równie "niepopularną" ;)
Ostatnio zmieniony 19 sie 2019, 12:28 przez Moonday, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: seki »

Każdy ma prawo do własnego zdania. Ja uważam, że gry SMG cieszą się w Polsce ogromną popularnością, o nich się mówi dużo, dużo ludzi kupuje, dużo ludzi umieszcza w swoich topkach, dużo ludzi chwali się rozgrywkami. Wg statystyki z bgg, w Wingspan Polacy w czołówce jeśli chodzi o ilość partii w bieżącym miesiącu W rozgrywkach miesiąca Scythe, Wingspan przewija się również bardzo często. Moim zdaniem mało które wydawnictwo może się cieszyć takim sukcesem jaki osiągają gry SMG w Polsce.
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: mikeyoski »

Co to znaczy dużo? Cały czas operujesz na swoich przypuszczeniach. Kilka tytułów wydawnictwa jest popularnych i tyle.

A już ostatnie zdanie to chyba wróżenie z fusów :-) Musiałbyś mieć jakiekolwiek dane, żeby móc wysnuć takie w wnioski. A takowych, jestem przekonany, nie masz.

BGG nie jest żadną prawdą objawioną. Podobnie jak i to forum skupiające jakiś ułamek graczy, którym chce się coś napisać.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Post autor: seki »

mikeyoski pisze: 19 sie 2019, 12:36 Co to znaczy dużo? Cały czas operujesz na swoich przypuszczeniach. Kilka tytułów wydawnictwa jest popularnych i tyle.

A już ostatnie zdanie to chyba wróżenie z fusów :-) Musiałbyś mieć jakiekolwiek dane, żeby móc wysnuć takie w wnioski. A takowych, jestem przekonany, nie masz.

BGG nie jest żadną prawdą objawioną. Podobnie jak i to forum skupiające jakiś ułamek graczy, którym chce się coś napisać.
Cały czas operuję? A ile razy wg Ciebie zabierałem głos w tym temacie?

Domyślam się, że każdy z nas bazuje na swoich przypuszczeniach. No chyba, że ktoś przedstawi tu wartości liczbowe bezpośrednio od wydawcy. Domyślam się, że Ty skoro korzystasz z takich argumentów, prawda? Póki co baza bgg jest największą bazą na podstawie której można wysnuć jakieś statystyczne wnioski. A oprócz forum, na Facebooku gry SMG cieszą się niezła popularnością.
Miszon
Posty: 2510
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1012 times
Been thanked: 492 times

Re: O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Post autor: Miszon »

Nie wiem jak na forum, ale jeśli chodzi o Fenrisa to widziałem jakieś podsumowanie roku z punktu widzenia polskich recenzentów i niemal jednogłośnie każdy go wymieniał jako najlepszy dodatek roku.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
feniks_ciapek
Posty: 2283
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 926 times

Re: O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Post autor: feniks_ciapek »

Miszon pisze: 20 sie 2019, 22:52 Nie wiem jak na forum, ale jeśli chodzi o Fenrisa to widziałem jakieś podsumowanie roku z punktu widzenia polskich recenzentów i niemal jednogłośnie każdy go wymieniał jako najlepszy dodatek roku.
Bo patrząc obiektywnie (a fanem Scythe nie jestem) jest to bardzo dobrze pomyślany i wydany dodatek. Zresztą tak jak samo Scythe. Pomimo, że mnie osobiście nie porywa, doceniam kunszt projektancki i dbałość o detale. Są ciekawe warianty rozgrywki, w miarę spójna historia kampanii, trochę elementu pseudo-legacy, a wszystko to wydane w typowy dla SMG bardzo profesjonalny sposób. Nie wiem, czy faktycznie jest najlepszy, ale na pewno bardzo dobry i robi świetne pierwsze wrażenie.
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Post autor: mikeyoski »

seki pisze: 20 sie 2019, 21:09
Cały czas operuję? A ile razy wg Ciebie zabierałem głos w tym temacie?

Domyślam się, że każdy z nas bazuje na swoich przypuszczeniach. No chyba, że ktoś przedstawi tu wartości liczbowe bezpośrednio od wydawcy. Domyślam się, że Ty skoro korzystasz z takich argumentów, prawda? Póki co baza bgg jest największą bazą na podstawie której można wysnuć jakieś statystyczne wnioski. A oprócz forum, na Facebooku gry SMG cieszą się niezła popularnością.
Dobrze, nie cały czas. Tylko w swoim poście. Używasz totalnie nieostrych sformułowań, które nie są poparte żadnymi twardymi dowodami. Ja bym osobiście nie pokusił się o takie odważne stwierdzenie, że jak to napisałeś "
mało które wydawnictwo może się cieszyć takim sukcesem jaki osiągają gry SMG w Polsce". Nie mam po prostu takowej wiedzy. I mieć nie będę 😀
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: AnimusAleonis »

pavel pisze: 19 sie 2019, 07:47 Koncentrowałem się na się na Fenris, bo Scythe to flagowy produkt i jego przytoczyłem, jako najbardziej oczekiwany dodatek 2018 (nie myl z Polską), reszta to sprostowanie i Twoja sugestia, że koncentruję się tylko na Scythe, w sumie o niej mowa.
Dlaczego tylko o Scythe mowa? Powiedziałeś, cytując, iż "gry SMG w Polsce nie cieszą się dużą popularnością". Śmiałbym twierdzić że Wingspan jest o wiele bardziej rozpoznawalnym i sprzedającym się tytułem SMG, w Polsce także, i z pewnością powinien być brany pod uwagę.

Ale ok, ja rozumiem z Twojej późniejszej wypowiedzi że dla Ciebie "popularność" to nie faktyczna popularność, sprzedaż, ilość osób kupujących/posiadających grę, tylko chęć grania i pozytywne nastawienie do gry, jak to opisałeś, czy gra jest na "chodzie" w bardzo wąskim gronie "graczy planszówkowych", też zdefiniowanym przez Ciebie jako niektóre osoby na tym forum, niektórzy recenzenci, pewnie osoby w Twojej grupie planszówkowej itd itp.... i ok tak definiując "popularność" pewnie można by i sądzić że gry SMG nie są popularne w Polsce, czy że Scythe nie jest popularny bo Fenris spotkał się z negatywnym odzewem w tym Twoim wąskim gronie "graczy planszówkowych".

U nas w grupie Scythe (ani Wingspan w sumie) nie cieszy się jakąkolwiek popularnością, i biorąc wyłącznie to kryterium pod uwagę rozumiem jak doszedłeś do swojej konkluzji.
mikeyoski pisze: 19 sie 2019, 12:36 Co to znaczy dużo? Cały czas operujesz na swoich przypuszczeniach. Kilka tytułów wydawnictwa jest popularnych i tyle.
A na jakiej podstawie można sugerować że nie jest "dużo" ... chyba na identycznej :lol:

A raczej na o wiele mniejszej bo dostępne informacje - ranking, recenzje, opinie itd itp - raczej wskazują na pozytywną renomę gier SMG.

I SMG ma chyba raptem 5 tytułów wydanych w Polsce, i jeden (Wingspan) sprzedaje się bardzo dobrze ogólnie na rynku, w empikach księgarniach itd, Scythe już kilka dodruków miało, co jak na grę typowo już geekową i to w takiej cenie też bardzo dobry wynik, Charterstone z tego z wiem też sobie radzi, Pomiędzy Zamkami również, o My Little Scythe nic nie wiem no ale też niesłyszałem że to jakaś kicha kompletna.
No więc mieć 40% swoich tytułów tak popularnych że wyprzedają się dodruki i są potrzebne nowe, i nie widzę by pozostałe tytuły jakoś na półkach zalegały a tym bardziej były porażkami, to powiedziałbym że więcej niż przyzwoity wynik. I tak z głowy trudno mi wymienić inne wydawnictwo które by miało takie procenty.
mikeyoski pisze: 20 sie 2019, 23:46 Ja bym osobiście nie pokusił się o takie odważne stwierdzenie, że jak to napisałeś "mało które wydawnictwo może się cieszyć takim sukcesem jaki osiągają gry SMG w Polsce". ...
A by powiedzieć że "gry SMG w Polsce nie cieszą się dużą popularnością"? Bo w sumie od tego temat się zaczął :D
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
hsiale
Posty: 1263
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: hsiale »

mikeyoski pisze: 19 sie 2019, 12:36 Co to znaczy dużo? Cały czas operujesz na swoich przypuszczeniach. Kilka tytułów wydawnictwa jest popularnych i tyle.
Ciężko żeby popularne było więcej niż kilka tytułów wydawnictwa, które wydało do tej pory osiem gier :D
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Post autor: pavel »

Tak dla sprostowania, bo ciężko się komunikować będąc w środku borów tucholskich... Jeżeli wszystko zbiega się do ilości sprzedanych sztuk mając na myśli, czy gry SMG są popularne w Polsce, to ja nie zamierzam z tym polemizować. Dla mnie i tylko wobec moich osobistych odczuć, mówienie o grach Viticulture, Wingspan, Scythe przy okazji różnych Pyrkonów, Kopernikonów, konwentów, spotkań itp. odbiło się często z nie zrozumieniem tematu, gier od SMG, a często też z negatywnym odczuciem. Popularny to dla mnie przede wszystkim sławny, taki, który jest godny tematu, mówi się o nim pozytywnie. Znaczenie tego słowa w tym temacie, ktory poruszyłem odnośnie SMG, ma sie tak jak 100mln. wyświetleń na YT pewnego polskiego rapera i jego sławie w Polsce. Na fajnych wykładach byłem o popularyzacji w mediach i innych środkach przekazu i wpływ na różne grupy społeczne. Idealnie sprawdza się to w przypadku fanów gier planszowych.
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Post autor: AnimusAleonis »

pavel pisze: 21 sie 2019, 07:50 Tak dla sprostowania... mówienie o grach Viticulture, Wingspan, Scythe przy okazji różnych Pyrkonów, Kopernikonów, konwentów, spotkań itp. odbiło się często z nie zrozumieniem tematu, gier od SMG, a często też z negatywnym odczuciem. Popularny to dla mnie przede wszystkim sławny, taki, który jest godny tematu, mówi się o nim pozytywnie. ...
Wszystko zgoda, tylko że do tej swej definicji "popularności" powinieneś dodać też "powszechnie" by rzeczywiście chodziło o "popularność" w tego słowa znaczeniu, czyli: "popularny to dla mnie przede wszystkim powszechnie sławny..." ;)

Ale nie no, jak pisałem, ja Cię doskonale zrozumiałem że gdy mówisz o "popularności", nie masz na myśli ogólnie przyjęte znaczenie, tylko swoją bardzo specyficzna definicję czym jest "popularność", a nawet nie chodzi Ci tyle o "popularność" per se tylko bardziej o "renomę" i "poważanie" tytułu w bardzo wąskim kręgu de facto geeków jeżdżących na Pyrkony itp. - można by oczywiście polemizować jak miarodajna taka grupa jest, moim zdaniem jeszcze mniej niż takie te nasze tu forum, ale ok -

I myślę jakbyś to powiedział zamiast robienia tak kategorycznego stwierdzenia jak "gry SMG nie są popularne w Polsce i kropka" to też podejrzewam mało kto by z tym polemizował.

Bo to tak jak powiedzenie że autor X nie jest popularny, mimo że sprzedaje miliony książek i tyle też osób go chętnie czyta, ale dlatego że regionalne kółko krytyków literatury ma negatywną opinię o strukturze jego opowiadań, więc nie jest "popularny".
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Post autor: pavel »

Fajnie, że myślisz za mnie i sugerujesz co powinienem napisać. Wychodzi na to, że stworzyłem sobie własną definicję popularności.
Z popularnością ma też bardzo duży związek nazwa. O samym słowie "popularny"można sporo dyskutować, bo to nie jest stan stały, niezmienny a często dynamiczny, chyba szeroko pojęte znaczenie, które zbiega się przede wszystkim Tobie do ilości i liczb. Bo chyba nie stwierdziles, że SMG jest popularny bo tak. Zrób sobie kiedyś sondę i popytaj ludzi (ze 100osób ) na konwentach czy jakiś spotkaniach, o kilku wydawców gier np. AR, GF, CMON i nasze ulubione SMG.

Zauważ, że Scythe zebrał 1,8m na KS, teraz AR zbiera po 4m na KS za grę, a spotkałem się gdzieś z opinią, komentarzem, że CMON po zebraniu 1,5m na KS z okazji Trudvang L. cyt. ...przydał się w końcu "kubeł zimnej wody". Tak trochę działa psychologia tłumu i tak podobnie jest moim zdaniem z popularnością, w tym przypadku gier od SMG. Bardzo często jestem gościem UK game expo i nie powiem raczej, że gry SMG są tam mało popularne, za to z całym szacunkiem do AR, raczej fame'u tam nie mają.
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Post autor: AnimusAleonis »

pavel pisze: 22 sie 2019, 07:58 Fajnie, że myślisz za mnie i sugerujesz co powinienem napisać. Wychodzi na to, że stworzyłem sobie własną definicję popularności.
Z popularnością ma też bardzo duży związek nazwa. O samym słowie "popularny"można sporo dyskutować, ...
...
Bardzo często jestem gościem UK game expo i nie powiem raczej, że gry SMG są tam mało popularne, za to z całym szacunkiem do AR, raczej fame'u tam nie mają.
Słuchaj, nie napisałem nawet słowa sugerującego co masz pisać czy usiłującego myślenia za Ciebie, to co napisałem to jak ja zrozumiałem to co napisałeś, jeśli się myliłem wystarczy wytłumaczyć co miałeś na myśli, więc bez takich proszę.

Dla mnie podstawą popularności jakiejkolwiek rzeczy sprzedawanej na rynku jest ilość osób które ją ma/używa, czyli kupiło. - I tak to jest jakaś ilość określona liczbą, nie rozumiem czym Ty chcesz mierzyć popularność jeśli nie ilościami czegoś i liczbami :wink: -
I po co mam robić sondy i pytać X osób czy mają i grają w dany tytuł? Już jest sonda bardzo wymierna: ilość sprzedanych gier :lol:
Dla Ciebie podstawą jest to co mówią Twoi znajomi czy inne osoby które spotkasz na Prykonie i innych konwentach, no ok, śmiem powiedzieć że ilość sprzedanych gier jest o wiele bardziej miarodajną statystyką.

Sugerowałbym że nie mówisz o popularności tylko o poważaniu, lubieniu, o renomie danego tytułu w bardzo wąskim gronie tak zwanych "geeków", jak sam poza tym napisałeś o "fame-ie", a "fame" to nie "popularność" tylko "sława" i raczej o tym piszesz mówiąc o opiniach gier osób na Pyrkonie, UKGE itd.

Co do słowa popularny, no oczywiście można o wszystkim dyskutować i polemizować, niestety co do znaczenia tego słowa nie trafiłeś. Słowniki są, a wpis pod słowem popularny jest dość krótki i jednoznaczny, cytując z SJP:
1. taki, który zyskał powszechny rozgłos i uznanie, jest znany, lubiany, sławny;
2. taki, który został przedstawiony w sposób przystępny, ogólnie zrozumiały, nieskomplikowany; jasny, prosty, łatwy;
3. taki, który jest powszechnie używany, dostępny, szeroko rozpowszechniony; masowy
I zwróciłbym Twoją uwagę na kluczowe słowa w tej definicji, czyli: "powszechny", "powszechnie", "szeroko", i "masowy"

Ilość sprzedanych egzemplarzy świadczy o "powszechności", i tym też o "popularności" w tego słowa znaczeniu, opinia kilku geeków na konwencie już mniej.

Więc mówienie że ilość sprzedanych gier na skalę kraju, czyli też ilość osób posiadających i grających w dany tytuł, nie ma lub ma bardzo małe znaczenie w "popularności" gry jest... powiedzmy bardzo indywidualnym podejściem.

Ale to ok, nie mam z tym problemu, możesz sobie definiować i mierzyć jak tylko żywie Ci się podoba, rozumiem Twoje podejście, nawet się zgadzam że pewnie na Pyrkonie czy tam innym polskim konie, gry SMG są mało grane czy poważane przez geeków uczęszczających. Tak samo jak na Zgrany Wawer Trudne Gry mało "chodny" jest Azul, ale no nie pokusiłbym się powiedzieć że związku z tym Azul nie nie cieszy się popularnością w Polsce :P

A jak sam powiedziałeś, cytując, pod kątem "ilości sprzedanych sztuk mając na myśli, czy gry SMG są popularne w Polsce, to nie zamierzasz z tym polemizować", dla mnie sprawa zamknięta, a to czy gry SMG mają poważanie i renomę pośród geeków na Prykonie to już inny i całkiem osobny temat ;)
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: O popularności gier wydawnictwa Stonemaier Games

Post autor: pavel »

Masz rację. Sprawa zamknięta.
ODPOWIEDZ