Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
Scamander
Użytkownik wspierający
Posty: 312
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Scamander » 01 wrz 2019, 10:55

Trolliszcze pisze:
01 wrz 2019, 00:49
gram w Welcome to... z polską instrukcją i, jak mi się zdaje, poprawnymi zasadami, więc problem pewnie wydumany.
Podczas czytania tej instrukcji stawiałem co jakiś czas pytanie "co autor miał na myśli?". Musiałem od razu wskoczyć do sieci i okazuje się, że wersja angielska instrukcji wszystkie niuanse ładnie klaryfikuje. Więc nie, nie jest to wydumany problem.

Awatar użytkownika
Trolliszcze
Użytkownik wspierający
Posty: 4193
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 27 times
Been thanked: 294 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Trolliszcze » 01 wrz 2019, 11:05

Scamander pisze:
01 wrz 2019, 10:55
Podczas czytania tej instrukcji stawiałem co jakiś czas pytanie "co autor miał na myśli?". Musiałem od razu wskoczyć do sieci i okazuje się, że wersja angielska instrukcji wszystkie niuanse ładnie klaryfikuje. Więc nie, nie jest to wydumany problem.
Okej, a ja przeczytałem raz i nie miałem żadnych wątpliwości. Czy mógłbym w związku z tym prosić, żebyś napisał mi na priv, gdzie (prawdopodobnie) popełniamy błędy w zasadach? Będę bardzo wdzięczny.

Awatar użytkownika
Scamander
Użytkownik wspierający
Posty: 312
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Scamander » 01 wrz 2019, 11:25

:lol: Ściągnij sobie instrukcję od Deep Water Games i porównaj z oryginalną a potem wypowiadaj się co jest wydumane a co nie...

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1202
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 412 times
Been thanked: 181 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: japanczyk » 01 wrz 2019, 11:37

Scamander pisze:
01 wrz 2019, 11:25
:lol: Ściągnij sobie instrukcję od Deep Water Games i porównaj z oryginalną a potem wypowiadaj się co jest wydumane a co nie...
Tyle że instrukcja Deep Water to nie instrukcja którą rebel miał do tlumaczenia, czyż nie?
Jasne, rebel mógł ogarnąć i poprawić zasady, ale to nie ich wina, że materiał który dostali jest niejasny. Czy po stronie wydawcy leży odpowiedzialność za poprawianie zasad oryginalnej gry?
Nie wydaje mi sie. Postrzegam takie dzialania jako plus, ale ich braku nie moge uznac za minus, bo niejasnosci leza po stronie oryginalu.

Awatar użytkownika
Scamander
Użytkownik wspierający
Posty: 312
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Scamander » 01 wrz 2019, 11:50

Oczywiście taką dostali taką wydrukowali, piszę o tym, że powinna zostać wrzucona w sieć wersja poprawiona.
Czy po stronie wydawcy leży odpowiedzialność za poprawianie zasad oryginalnej gry?
Nie wiem, szczerze mówiąc jako klient mało mnie to obchodzi. Jeśli to dla rebela problem to może zawsze zgłosić się do autora i poprosić o wersję poprawioną do tłumaczenia.

Takie wydawnictwo jak Portal potrafi zajrzeć na fora, zobaczyć z czym są problemy i dodać coś od siebie w instrukcji, zagraniczne wydawnictwa też. Nie mnie orzekać czy to jest dobra wola wydawcy, łaska albo czy taki powinien być standard i chyba nie o to chodzi w tym temacie.

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1202
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 412 times
Been thanked: 181 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: japanczyk » 01 wrz 2019, 12:26

Scamander pisze:
01 wrz 2019, 11:50
... i chyba nie o to chodzi w tym temacie.
No chyba jednak między innymi o to, skoro co i rusz pojawia się zarzut o to że Rebel Nie ustosunkowal się do błędów w Welcome to...
Do błędów których tak na prawdę nie ma, tylko instrukcja jest niejasna, ale to wina wydania źródłowego więc...

Tak samo kwestia Matagotow i Wyspy Skarbów, tych samych Matagotow, którzy spieprzyli kafle do seasons of inis i nie wiadomo czy cos z tym zrobia

Awatar użytkownika
Scamander
Użytkownik wspierający
Posty: 312
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Scamander » 01 wrz 2019, 12:51

japanczyk pisze:
01 wrz 2019, 12:26
Scamander pisze:
01 wrz 2019, 11:50
... i chyba nie o to chodzi w tym temacie.
Błędów których tak na prawdę nie ma, tylko instrukcja jest niejasna, ale to wina wydania źródłowego więc...
Więc?
Co zmienia fakt kto jest za to odpowiedzialny? Dla mnie jako klient nie ma żadnego znaczenia kto. Zepsuty sprzęt elektroniczny zanoszę do sprzedawcy który rozpatruje reklamację u producenta, jako klient nie obchodzi mnie czy urządzenie zepsuło się w sklepie, w fabryce czy zostało źle zaprojektowane... also mówimy tu o dodaniu/korekcie kilku zdań i wrzuceniu tego do pdf'a a nie misji na księżyc. Łatwiej mi zrozumieć, że Rebel niewiele może zrobić z poprawkami do LOTR (gdzie trzeba pokryć koszta druku i wysyłki) niż wydać małą elektroniczną erratę.

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1202
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 412 times
Been thanked: 181 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: japanczyk » 01 wrz 2019, 13:31

Scamander pisze:
01 wrz 2019, 12:51
Więc?
Co zmienia fakt kto jest za to odpowiedzialny? Dla mnie jako klient nie ma żadnego znaczenia kto. Zepsuty sprzęt elektroniczny zanoszę do sprzedawcy który rozpatruje reklamację u producenta, jako klient nie obchodzi mnie czy urządzenie zepsuło się w sklepie, w fabryce czy zostało źle zaprojektowane... also mówimy tu o dodaniu/korekcie kilku zdań i wrzuceniu tego do pdf'a a nie misji na księżyc. Łatwiej mi zrozumieć, że Rebel niewiele może zrobić z poprawkami do LOTR (gdzie trzeba pokryć koszta druku i wysyłki) niż wydać małą elektroniczną erratę.
Dla mnie odpowiedzialny kestnoryginalny wydawca a nie tłumacz.

Serio porównania do całkiem innego sektora rynku są chybione. Gra nie jest zepsuta z niejasnymi zasadami, jest grywalna, zwyczajnie może dawac mniej przyjemności z grania.
Bardziej udane byłoby porównanie do korzystania z funkcji w telefonie, którą nie ma jasno i przejrzyście opisz ego sposobu użytkowania w manualu...

Rebel wydał grę w formie jaką dostał od twórców, czy to do niego powinny splywać zale, ze gdziws na swiecie jest lepsza instrukcja z klarowniejszymi zasadami? Badzmy powazni w kwestii części oczekiwań które tutaj stawiamy.

Rebel nie ma powodu wypuszczać erraty, bo nie ma błędów. Co najwyżej mógłby zrobic faq, ale to już dobra wola

Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Użytkownik wspierający
Posty: 6784
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 103 times
Kontakt:

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: MichalStajszczak » 01 wrz 2019, 13:43

Obawiam się, że ten wątek powoli przekształca się ze zwykłej dyskusji (w której strony starają się dojść do wspólnego stanowiska) w "polską dyskusję polityczną" (w której dyskutanci chcą pokazać głównie swoim, jacy są nieprzejednani i bezkompromisowi). :(

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5307
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 268 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Curiosity » 01 wrz 2019, 13:44

Panowie, może zalatwicie to jak dorośli ludzie i umówicie się w odludnym miejscu
Spoiler:
Edit: A póki co, wyciąłem offtop.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Bruno
Użytkownik wspierający
Posty: 212
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 44 times
Been thanked: 26 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Bruno » 02 wrz 2019, 00:12

Dwie refleksje po lekturze tego wątku:
1) to nie kto inny, tylko Trolliszcze, oskarżany tu o stronniczość (bo zna niektórych wydawców [sic!]) i nadmierną tolerancję dla ich błędów, wykazał się prokonsumencką postawą i w sposób kulturalny oraz nieroszczeniowy zwrócił Rebelowi uwagę (w wątku, z którego tę dyskusję wycięto), że jednak jest problem z polityką wydawnictwa dot. błędów w Podróżach...
2) Z drugiej strony, brak reakcji wydawnictwa, nawet na to uprzejme i w gruncie rzeczy życzliwe zapytanie Trolliszcza, może budzić wątpliwości co do polityki firmy w tej sprawie... (choć może to też wynikać z tego, że wielkie żarna wolniej mielą i ustosunkowanie się sporej firmy do tej niełatwej pewnie dla nich kwestii po prostu zajmuje więcej czasu?).

Awatar użytkownika
REBEL.pl
Użytkownik wspierający
Posty: 1035
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 29 times
Been thanked: 106 times
Kontakt:

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: REBEL.pl » 02 wrz 2019, 15:42

Pojawiamy się i my, z lekkim poślizgiem z uwagi na okres urlopowy. Czytaliśmy cały wątek codziennie, ale co innego zapoznać się z treścią, a co innego odnieść się do niej, zwłaszcza, gdy tematów do poruszenia ciągle przybywało.

- - - - - -

Welcome to... Miasteczko marzeń - w wątku o grze sprawa była omówiona, podkreślamy jeszcze raz - nasze tłumaczenie pochodzi od Blue Cocker Games - oryginalnego wydawcy. Angielska instrukcja dostępna na rynku dla wydania amerykańskiego to plik, którego nie dostaliśmy do tłumaczenia i nie mamy praw do jego wykorzystania.

Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie
Zawsze, dla każdej lokalizowanej gry, o sposobie naprawienia błędów decyduje oryginalny wydawca. Może słuchać sugestii współwydawcy, ale nie ma obowiązku się do nich przychylać. W tym wypadku FFG podjęło decyzję, że błędy wymagają erraty, a nie przedruku kart.

Res Arcana
W przypadku karty "Nakręcana Zjawa" opis powinien brzmieć tak jak w instrukcji:
"(...) każdego z tych kolorów na tę kartę." zamiast "(...)każdego z kolorów na tę kartę."
Przedrukowana karta powinna być dostępna w przeciągu 1-2 miesięcy, udało ją się dodać do odbywającego się aktualnie druku. Będziemy ją dosyłać bezpośrednio do wszystkich graczy, którzy zgłoszą się do nas. Zgłoszenia zaczniemy zbierać bliżej terminu dostawy, prawdopodobnie za pomocą formularza podobnego do tego z fix packiem do Terraformacji Marsa.

Wyspa Skarbów
Jesteśmy w kontakcie z oryginalnym wydawcą i pracujemy nad rozwiązaniem błędów w pierwszym wydaniu. Jeszcze nie wiemy jakie rozwiązanie uda nam się zastosować, ale gdy tylko czegoś się dowiemy to będziemy Was informować.

- - - - - -

Jeżeli chodzi o politykę informowania o erratach czy błędach to zaplanowaliśmy sobie na wrzesień wewnątrzfirmowe spotkanie na ten temat, aby ujednolicić ten proces. Mamy świadomość, że odbywa się to dość chaotycznie i inaczej w każdym z mediów, głównie dlatego, że zajmują się nimi różne osoby w firmie. Chcemy poprawić przepływ informacji na ten temat.

Za wszystkie powstałe błędy przepraszamy.
Nie oddajemy tłumaczeń na zewnątrz, bo zdarzyło się nam otrzymać tłumaczenie poniżej zakładanych standardów. Wykorzystujemy programy wspomagające tłumaczenie. Nad tym, aby błędów nie było, pieczołowicie pracuje sztab ludzi. Ludzi, nie robotów, chociaż te w pracy translatorskiej są nieco przereklamowane. Zdarzać się nam będą błędy, możemy minimalizować skalę. Tam gdzie możemy staramy się je poprawić możliwie najlepiej jak się da. Niekiedy zdarzają się sytuacje takie jak przy Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie, że mimo chęci nie możemy zrobić nic ponad to co decyduje się zrobić oryginalny wydawca.

Jesli macie jakieś dodatkowe pytania lub wątpliwości serdecznie zapraszamy do ich zadawania, czy to tutaj, czy w wątku wydawniczym, czy za pośrednictwem poczty na adres naszego wydawnictwa.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl

Vulturius
Posty: 58
Rejestracja: 23 cze 2016, 14:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Vulturius » 09 wrz 2019, 18:56

Ok, a więc wszystko jasne w przyszłości po prostu trzeba wszystkie gry rebela od ffg kupować w dodruku albo nie kupować wcale 😂

Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Użytkownik wspierający
Posty: 385
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 30 times
Been thanked: 29 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: EsperanzaDMV » 10 wrz 2019, 00:40

Vulturius pisze:
09 wrz 2019, 18:56
Ok, a więc wszystko jasne w przyszłości po prostu trzeba wszystkie gry rebela od ffg kupować w dodruku albo nie kupować wcale 😂
Patrząc na znalezione błędy w grze "Zewnętrzne Rubieże" (wymienione poniżej), to można wysnuć wniosek, że Rebel naprawdę wziął sobie do serca odebranie Portalowi odznaki wydawnictwa z największą liczbą błędów w grach...
loreciak pisze:
08 wrz 2019, 21:38
Mam jednak kilka zastrzeżeń co do wykonania:

1. Łączenia planszy. Czy naprawdę w XXI wieku nie da się tego wykonać tak, żeby te łączenia były idealnie spasowane ? Teraz trzeba wciskać je na siłę, a przy składaniu brzegi się na pewno rozwarstwią. Po kilku grach plansza będzie zniszczona. Ta sama przypadłość dotyczy AH 3 edycji.

2. Karty misji. Tylko na jednej (Likwidacja szpiegów) jest napisane, że to Misja. Pozostałe jak np. Skok na kasyno nie mają żadnych oznaczeń. To też karty misji i błąd w druku, czy jakiś inny rodzaj np. Praca ?

3. Różnice w nazewnictwie statków na kartach i planszach. Karta: Krótki holownik GX1 - plansza krótki transportowiec GX1. Karta: Fregata klasy Lancer - plansza: Statek pościgowy klasy Lancer.

Poza łączeniami plansz nie są to jakieś wielkie wady wydania, jednak takie błędy na kartach są łatwo zauważalne i aż dziwne jak to zostało niezauważone na etapie produkcji. Wydanie PL.

Awatar użytkownika
zioombel
Użytkownik wspierający
Posty: 1037
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 44 times
Been thanked: 20 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: zioombel » 10 wrz 2019, 00:53

Ludzie narzekali na Galaktę a chwalili Rebela. Tymczasem wystarczyło trochę więcej tekstu i gier od ffg i jest mnóstwo błędów a x wing upada szybciej. Nowy Marvel w ogóle nie wychodzi po polsku.
A miało dla graczy nic się nie zmienić po wykupieniu Rebela.

Keysper
Posty: 35
Rejestracja: 04 wrz 2018, 12:41
Has thanked: 2 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Keysper » 10 wrz 2019, 01:05

Nie mogę pojąć podejścia niektórych osób i wydawcy. Zrozumiałym jest i cala dyskusja nie powinna mieć miejsca, ze wydając grę jest się za nią odpowiedzialnym. Wydawca podpisuje się pod jakimś produktem i sprzedaje dopracowany produkt. Sporo osób bierze z zaufaniem grę w ciemno w przedsprzedaży za przeszło 300zl a gdy okazuje się po czasie, że z powodu niedopatrzenia kilka kart zostało źle przetlumaczonych to wydawca ratuje się udostepnianiem sprostowania. Ile kart jest do zmiany? - 5 sztuk? Nie wyliczam ile wydawca zarabia na danym projekcie ale jaki może być koszt wydruku w drukarni 5 kart tego formatu w hurtowej ilości? Tego pokroju szanująca siebie oraz klientów firma powinna wyjść z inicjatywą do graczy ze osoby które posiadają grę z pierwszego druku otrzymają zestaw poprawiony kart. Nawet jeśli musieliby odebrać towar osobiście czy zapłacić za wysyłkę. Juz nie wyliczam śmiesznych kosztów jakie poniosła by firma. Kupując grę za jakąkolwiek kwotę spodziewam się ze wzystko zostało sprawdzone i wydawca odpowiada za wypuszczany do sprzedaży produkt, bo nie zauważyłem nigdzie informacji podczas zakupów, ze produkt jest wersją testową i mogą wystąpić błędy w tłumaczeniu czy wydruku. A tak za 300zl otrzymałem grę z którą musze amatorsko w warunkach domowych coś kombinować i sobie dopowiadac żeby gra miała ten sam wydźwięk i trzymała się stworzonych przez autora, orginalnych, przetestowanych i odpowiednio skalibrowanych ram.
Niepojmuje.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
EVOCATVS
Użytkownik wspierający
Posty: 256
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 96 times
Been thanked: 28 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: EVOCATVS » 10 wrz 2019, 01:06

REBEL.pl pisze:
02 wrz 2019, 15:42
Nowa gra, nowe błędy, a na waszym Facebooku, stronie sklepu i wydawnictwa cisza na ten temat. Jedyne, co z Waszej strony wyszło, to potwierdzenie fuszerki na forum, po tym jak została znaleziona przez graczy.

alpha
Użytkownik wspierający
Posty: 455
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 22 times
Been thanked: 31 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: alpha » 10 wrz 2019, 21:46

Keysper pisze:
10 wrz 2019, 01:05
Nie mogę pojąć podejścia niektórych osób i wydawcy. (...)
Jak chcesz uzyskać te same kolory, odcienie, papier, itp. drukując na własną rękę, a nie w miejscu gdzie drukowano pierwszy nakład?
Przecież wykonanie tego na własną rękę żeby "uratować twarz", spowodowałoby jeszcze gorszy efekt, bo te nowe karty na 100% byłyby inne (chociaż bez błędów).
Co lepsze przy błędzie: karta nierozróżnialna ale z błędem, czy bez błędu ale na innym papierze i z innymi odcieniami?

Keysper
Posty: 35
Rejestracja: 04 wrz 2018, 12:41
Has thanked: 2 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Keysper » 10 wrz 2019, 23:43

Z tego co czytam to wady dotyczą kart gracza ale jeśli są to karty dobierane to wydawca mógłby doslac coś w stylu naklejek naprawczych. Rozwiązanie na pewno by się znalazło gdyby i chęci były

Freshus
Posty: 92
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 18 times
Been thanked: 17 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Freshus » 12 wrz 2019, 09:04

No i stało się. Kolejna duża gra od Rebela, kolejna z błędami :(. Ale przecież powinniśmy się cieszyć, że gry wgl wychodzą! Nigdy więcej gier w przedsprzedaży!

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1202
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 412 times
Been thanked: 181 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: japanczyk » 12 wrz 2019, 09:10

Freshus pisze:
12 wrz 2019, 09:04
No i stało się. Kolejna duża gra od Rebela, kolejna z błędami :(. Ale przecież powinniśmy się cieszyć, że gry wgl wychodzą! Nigdy więcej gier w przedsprzedaży!
Mówisz o... ? Wyspie skarbów? Outer Rim?

Awatar użytkownika
ShapooBah
Użytkownik wspierający
Posty: 744
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 85 times
Been thanked: 78 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: ShapooBah » 12 wrz 2019, 10:07

Od dawna mówiłem, że kupowanie gry w dniu premiery jest nie tyle dobre, ile wręcz niewskazane. Gry komputerowe często patchowane są przez miesiąc dwa po premierze, bo umknęło kilka poważnych bugów (albo szef stwierdził, że ta nieszczelna plansza to będzie taki EASTER EGG dla graczy).

A gry planszowe najlepiej kupić w drugim dodruku, a przynajmniej jakiś czas po premierze.

Wyjątkiem są MAŁE wspieraczki, bo tam raczej chodzi o poparcie Idei, a nie zarobek.

Freshus
Posty: 92
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 18 times
Been thanked: 17 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Freshus » 12 wrz 2019, 13:06

japanczyk pisze:
12 wrz 2019, 09:10
Freshus pisze:
12 wrz 2019, 09:04
No i stało się. Kolejna duża gra od Rebela, kolejna z błędami :(. Ale przecież powinniśmy się cieszyć, że gry wgl wychodzą! Nigdy więcej gier w przedsprzedaży!
Mówisz o... ? Wyspie skarbów? Outer Rim?
Tak, zewnętrzne rubieże.

Awatar użytkownika
Trolliszcze
Użytkownik wspierający
Posty: 4193
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 27 times
Been thanked: 294 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: Trolliszcze » 12 wrz 2019, 13:16

ShapooBah pisze:
12 wrz 2019, 10:07
A gry planszowe najlepiej kupić w drugim dodruku
No dobrze, ale to musimy zrobić najpierw jakąś selekcję. Musimy podzielić ludzi na łosiów, którzy wykupią pierwszy druk, żeby drugi mógł w ogóle powstać, i na "prawilnych" graczy, którzy zdobędą sobie później egzemplarze bez błędów. Pytanie, jak to zrobić... Na pewno nieinformowanie innych o błędach jest krokiem we właściwą stronę - jak nie wiedzą, to jest szansa, że kupią. Tylko czy to wystarczy? Jakieś formy namowy, zachwalanie pomimo świadomości, że są (lub mogą być) błędy? Albo może podzielmy się na grupy i stwórzmy jakiś harmonogram: grupa A kupuje pierwszy druk gry X, później grupa B gry Y i tak dalej, żeby było uczciwie. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

loreciak
Użytkownik wspierający
Posty: 573
Rejestracja: 08 maja 2007, 08:16
Lokalizacja: Świebodzin
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Reklamacje gier (zaczęło się od Władcy Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Rebel))

Post autor: loreciak » 12 wrz 2019, 13:24

EVOCATVS pisze:
10 wrz 2019, 01:06
REBEL.pl pisze:
02 wrz 2019, 15:42
Nowa gra, nowe błędy, a na waszym Facebooku, stronie sklepu i wydawnictwa cisza na ten temat. Jedyne, co z Waszej strony wyszło, to potwierdzenie fuszerki na forum, po tym jak została znaleziona przez graczy.
No właśnie. Wszystko wskazuje na to, że Rebel w dniu premiery wiedział o błędach. Ale jakoś nie był skłonny o nich poinformować zanim ktoś kupi grę. Za to o tym, żeby spieszyć się z kupnem gry, bo nakład się kończy i dodruk dopiero w przyszłym roku to już tak. Swoją drogą podejście zrozumiałe. Tylko, czy naprawdę takie wydawnictwo jak Rebel liczy na naiwność osób z tego forum?

ODPOWIEDZ