Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Informacje o planszówkach on-line, offline itp.
krinsen.solutions
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:49

Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen.solutions »

Witamy serdecznie,

Właśnie ukończyliśmy prace nad grą Cywilizacja: Wyścig Narodów w wersji na system Windows. Jest to tylko pierwszy etap przed wydaniem wersji gry na platformy mobilne.

Wersja na system Android jest zintegrowana z usługami Google Play. Pozwala to na rozgrywkę przez internet z przyjaciółmi (z kręgów Google+). Można, także brać udział w szybkich rozgrywkach (Quick Match) z losowymi graczami z całego świata.

Zaimplementowaliśmy również osiągnięcia oraz rankingi dla gier przez internet.

Wersja na system Android będzie dostępna przed końcem tego tygodnia.

-----
Linki
-----

Strona gry, skąd możesz pobrać najnowszą wersję na system Windows oraz przeglądnąć zrzuty ekranów z gry:
http://www.krinsen.com

Facebook:
https://www.facebook.com/krinsen.games

----------------
Opis gry
----------------

W grze "Wyścig Narodów" zarządzasz antyczną cywilizacją. Twoim zadaniem jest poprowadzenie jej przez kolejne epoki, aby stała się najwspanialszym i najnowocześniejszym imperium. Musisz stawiać nowe budynki: kopalnie, farmy, biblioteki, czy laboratoria, zatrudniać ludzi oraz wynajdować nowe technologie. Jako dobry władca musisz dbać o swoich poddanych zapewniając im rozrywkę, ale nie możesz zapomnieć o obronie swojej suwerenności. Niezwykle ważna jest siła militarna, a zwycięstwo w wojnie może zapewnić Twojej cywilizacji chwałę na wiele wieków.

Wyścig Narodów jest grą turową dla 2 do 4 graczy.
Cechy:
- rozgrywka na jednym urządzeniu z przyjaciółmi lub graczami komputerowymi,
- rozgrywka online poprzez usługi Google Play,
- osiągnięcia,
- rankingi,
- interaktywny samouczek,
- inteligenty gracz komputerowy, grający różnymi strategiami,
- łatwa w obsłudze i czytelna plansza całej cywilizacji,
- proste przełączanie się między graczami.

Dostępne języki: Polski i Angielski

Teraz, także z czterema dodatkami oraz w wersji na systemy Android, iOS, OSX, Windows
Ostatnio zmieniony 30 gru 2015, 15:31 przez krinsen.solutions, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: Vandal »

Nawet oglądając sam filmik pachnie mi to procesem od Czech Games.
Prawnik patrzył czy to jest OK? Nawet nie chodzi o mechanikę gry, widzę identyczne karty o identycznym działaniu.
krinsen.solutions
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:49

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen.solutions »

Witam serdecznie,

Mechanika gry nie może być objęta patentem. Karty nie są identyczne, gdyż wygląd każdej karty został opracowany od podstaw. Akcje na nich zapisane są częścią w/w mechaniki. Mamy wyłączne prawa na całą grafikę, co jest najważniejsze w kwestiach prawnych. Naturalnie, że czuwa nad tym prawnik, więc nie ma powodu do niepokoju.

Pozdrawiam,
mate00
Posty: 196
Rejestracja: 19 sty 2014, 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: mate00 »

Wypuścisz wersję na Linuxa?
krinsen.solutions
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:49

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen.solutions »

Naturalnie, że tak, ale w tym momencie nie możemy obiecać konkretnej daty.
UncleLion
Posty: 512
Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: UncleLion »

A kiedy planowana jest premiera na IOS?
krinsen
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2013, 18:29

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen »

Na styczeń 2015,

Wersja na system Android została opublikowana, w przeciągu godziny powinna pojawić się na Google Play.

Zapraszam do gry,
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Odp: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: Don Simon »

Gral ktos? Wygodniej niz na bgg online?

W grze sa tylko wszystkie karty z planszowki, czy tez dodatkowe z wersji online?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
zielok
Posty: 98
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:13
Lokalizacja: Bobrowniki/Chorzów

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: zielok »

Wszystko fajnie tylko, że wersja na windows bardzo często zawiesza się podczas ruchu gracza AI. Szkoda, że wersja na iOS dopiero w styczniu.. Cóż zrobić, poczekam.
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: Trampon »

Wygląda interesująco. Czy całość jest dostępna po polsku, zarówno na Androida jak i na PC?
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
krinsen
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2013, 18:29

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen »

Problem z AI na platformie Windows został już naprawiony, trzeba niestety pobrać jeszcze raz wersję i ją przeinstalować. Zapis bieżącej rozgrywki zostanie zachowany. Przepraszamy za utrudnienia.

Gra jest w pełnej polskiej wersji językowej zarówno na platformie Android jak i Windows, jak i na każdej kolejnej platformie, na której gra się pojawi (iOS/Linux).
zielok
Posty: 98
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:13
Lokalizacja: Bobrowniki/Chorzów

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: zielok »

krinsen pisze:Problem z AI na platformie Windows został już naprawiony, trzeba niestety pobrać jeszcze raz wersję i ją przeinstalować. Zapis bieżącej rozgrywki zostanie zachowany. Przepraszamy za utrudnienia.
Super! A przepraszać to powinieneś za to ile czasu ta gra zabiera :) Wersje na iOS kupuje od razu jak się pojawi.

edit: No niestety ale dalej się zawiesza.
krinsen
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2013, 18:29

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen »

Drogi zieloku,

Naprawimy wszystkie występujące błędy, jednak potrzebujemy małej pomocy.

Musisz podesłać nam plik z zapisem rozgrywki. Jest to plik UserDefault.xml, a znajduje się on w:
C:\Users\TwojaNazwa\AppData\Local\Civilization

Na jego podstawie będziemy w stanie odtworzyć rozgrywkę i wypuścić poprawkę.
Możesz go nam podesłać na krinsen.solutions@gmail.com

Pozdrawiamy serdecznie i prosimy o wsparcie, jeśli ktoś wykryje jakiś błąd i prześle nam save, będziemy w stanie wypuścić poprawkę prawdopodobnie w ciągu jednego dnia.
krinsen
Posty: 5
Rejestracja: 31 gru 2013, 18:29

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen »

Pojawiła się aktualizacja, błąd zgłoszony przez użytkownika zielok został poprawiony.

Pozdrawiam serdecznie,
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: Fuser.exe »

Uwielbiam dialogi w stylu:
To sa identyczne karty o identycznym dzialaniu.
Nie, nie sa.

co to za zwyczaje, ze zaprasza sie do sciagania platnych aplikacji? Albo zapraszasz do kupna albo udostepniasz jakies demo jak porzadny sprzedawca, marketingowe dno. Gdybym spotkal gre w sklepie to na pewno bym kupil ale nie lubie cwaniactwa wiec podziekuje.
krinsen.solutions
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:49

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen.solutions »

Przykro nam jeśli poczuł Pan się urażony. Jeśli dokładnie przeczytał Pan poprzednie posty, a na pewno tak było, to zwrócił Pan uwagę, że mowa była o mechanice gry, która nie może być objęta prawem patentowym. Nigdy nie pisałem, że nie są to karty o identycznym działaniu, tylko, że ich wygląd jest inny.

Darmowa wersja istnieje. Można ją uruchomić na systemie Windows (XP, Vista, 7, 8 ) i dokładamy wszelkich starań, by była ona rozwijana równolegle. W przeciągu najbliższych tygodni pojawi się następna darmowa wersja, tym razem na systemy z rodziny Linux.

Rozważamy różne strategie i mogę zapewnić, że nie są to jedyne platformy, na których gra będzie dostępna, czy darmowa.
Jeszcze raz bardzo przepraszam jeśli poczuł Pan się dotknięty, wydaje mi się, że to jednak nieporozumienie.

Pozdrawiam serdecznie
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: Fuser.exe »

krinsen.solutions pisze:Przykro nam jeśli poczuł Pan się urażony. Jeśli dokładnie przeczytał Pan poprzednie posty, a na pewno tak było, to zwrócił Pan uwagę, że mowa była o mechanice gry, która nie może być objęta prawem patentowym. Nigdy nie pisałem, że nie są to karty o identycznym działaniu, tylko, że ich wygląd jest inny.
Tak, przeczytałem dokładnie, nie robcie ze mnie idioty.
Vandal pisze:Nawet oglądając sam filmik pachnie mi to procesem od Czech Games.
Prawnik patrzył czy to jest OK? Nawet nie chodzi o mechanikę gry, widzę identyczne karty o identycznym działaniu.
krinsen.solutions pisze: Mechanika gry nie może być objęta patentem. Karty nie są identyczne, gdyż wygląd każdej karty został opracowany od podstaw. Akcje na nich zapisane są częścią w/w mechaniki.
Więc wcale nie jest to post 'mechanika nie jest objęta patentem więc zerżnęliśmy 1:1 a grafika też jest taka sama tylko, że zrobiona od nowa więc 'nasza'? AHA.
krinsen pisze:Wersja na system Android została opublikowana, w przeciągu godziny powinna pojawić się na Google Play.

Zapraszam do gry,
I co ma darmowa wersja na Windows do Androida?
krinsen.solutions
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:49

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen.solutions »

krinsen.solutions pisze: Mechanika gry nie może być objęta patentem. Karty nie są identyczne, gdyż wygląd każdej karty został opracowany od podstaw. Akcje na nich zapisane są częścią w/w mechaniki.
Fuser.exe pisze:Więc wcale nie jest to post 'mechanika nie jest objęta patentem więc zerżnęliśmy 1:1 a grafika też jest taka sama tylko, że zrobiona od nowa więc 'nasza'? AHA.
Nie rościmy sobie praw do pomysłu mechaniki gry, nigdy nie użylibyśmy słowa "nasza".
krinsen pisze:Wersja na system Android została opublikowana, w przeciągu godziny powinna pojawić się na Google Play.

Zapraszam do gry,
Fuser.exe pisze: I co ma darmowa wersja na Windows do Androida?
Ma Pan rację, nie powinniśmy tego napisać. Bardzo przepraszam za tamto niefortunne zdanie na forum. Mogę usunąć tego posta i napisać nowego, który nie będzie wspominał o Androidzie, a tylko możliwości pogrania za darmo na Windows i np Linux w przyszłości.

Z poważaniem,
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: Fuser.exe »

To logiczne, ze skoro wszystko zerzneliscie to nie mogliscie tego wymyslic, ale ciesze sie, ze sie przyznajecie bo post wczesniej bylo jeszcze zaprzeczenie oczywisym faktom.
rafjerk
Posty: 3
Rejestracja: 11 lis 2014, 14:38

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: rafjerk »

na kompa nie mogę ściągnąć tej gry bo mi sie pojawia informacja że nie można uruchomić programu ponieważ nie znaleziono MSVCP110. dll. Szkoda że nie ma na androidzie wersji darmowej ( lite ) ograniczonej żeby po jej testach ewentualnie dokonać zakupu Ktoś wogóle w nią grał ? czy AL jest dobry? czy ta wersja programu jest stabilna? czy nie ma dużo błędów? Uwielbiam cywilizacje poprzez wieki wiec chętniej by wypróbował tą grę na andku, ale nie chce kupować jej w ciemno, tym bardziej że komentarze na googleplay są podejrzane bo komentują ją te same osoby, które wcześniej komentowały inne gry tego samego autora ( i tylko te )
Fuser.exe
Posty: 728
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: Fuser.exe »

Wypowiedzi w tym temacie, podejrzane komentarze czy ilosc pobran (10, suburbia 500) sugeruja, ze cos tutaj nie gra. Czekam na opinie.
krinsen.solutions
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:49

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen.solutions »

Chiałbym tylko dodać, że ściągnięcia płatnych aplikacji zaczynają się dopiero kiedy rusza kampania reklamowa, a nasza zaplanowana jest w przeciągu tygodna, więc zgadza się, narazie ściągnięć nie ma wiele. Gra jest na markecie kilka dni i dopiero zaczyna być znajdowana. Proszę wstrzymać się z kupnem albo w ogóle go niedokonywać, jeśli są jakiekolwiek wątpliwości, w ciągu najbliższego czasu wszystkie wątpliwości się wyjaśnią. Problem z biblioteką trafił już do developerów.
rafjerk
Posty: 3
Rejestracja: 11 lis 2014, 14:38

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: rafjerk »

proponuje wypuścić wersję podstawową na androida ( z ograniczonymi funkcjami ) za darmo tak jak jest to przy neuroshimie hex a jak gra się sprawdzi to będzie kupowana za 9,20 zł, przynajmniej ja ją kupię :) Bez tego raczej nie ma szans na taki odzew jak neuroshima, small world czy carcassonne na androida
Jirian
Posty: 677
Rejestracja: 29 mar 2012, 13:00

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: Jirian »

Ja bym sobie darowała, bo wyraźnie jest to złamanie prawa autorskiego (co oznacza, że wszystkie kupione aplikacje zostaną i tak utracone). Jako przykład, była sobie taka ładna firma, która wykupiła od ZAIKSu prawa do piosenek z Notre Dame, zrobiła tłumaczenie i dawała przedstawienia, bo w końcu skoro nie wzięli sobie choreografii z oryginału tylko "dokonali adaptacji". A potem przyszedł właściciel praw i poszedł do sądu.... i się skończyło. Tutaj będzie to samo - w danej sytuacji nie mówimy o copyright na mechanikę, tylko o dokonaniu adaptacji istniejącej gry 1:1, a to już jest zupełnie inna broszka. Co najlepsze, właściciel oryginalnej gry nie będzie musiał nawet iśc do sądu, wystarczy że pójdzie do działu prawnego Google i Amazon i wasza "oryginalna gra o innych grafikach" wyleci z ich sklepów na kopach. Ale w razie czego powodzenia w sądzie.

A, i mam nadzieję, że jesteście świadomi, że tekst na kartach oraz tekst instrukcji też jest przedmiotem copyright ;) I zamiana 2 przecinków nie wystarczy żeby przestał być.

pps. "mechanika gry nie podlega copyright" oznacza tyle, że nie można opatentować rzucania koścmi, kręcenia bączka czy drafta. Dobrym przykładem jest MTG jako TCG - TCG (czyli mechanika) faktycznie nie podlega copyright i dlatego mamy w tej chwili całą masę takich gier. Natomiast MTG (które było pierwszą z nich) nie jest "mechaniką" tylko już konkretną grą, która jak najbardziej copyright podlega, nawet bez obrazków. Przed dokonaniem kradzieży naprawdę warto czasem poradzić się tego prawnika żeby nie iść potem siedzieć.
krinsen.solutions
Posty: 11
Rejestracja: 06 lis 2014, 21:49

Re: Cywilizacja: Wyścig Narodów [Windows/Android/iOS]

Post autor: krinsen.solutions »

Jirian pisze:Ja bym sobie darowała, bo wyraźnie jest to złamanie prawa autorskiego (co oznacza, że wszystkie kupione aplikacje zostaną i tak utracone). Jako przykład, była sobie taka ładna firma, która wykupiła od ZAIKSu prawa do piosenek z Notre Dame, zrobiła tłumaczenie i dawała przedstawienia, bo w końcu skoro nie wzięli sobie choreografii z oryginału tylko "dokonali adaptacji". A potem przyszedł właściciel praw i poszedł do sądu.... i się skończyło. Tutaj będzie to samo - w danej sytuacji nie mówimy o copyright na mechanikę, tylko o dokonaniu adaptacji istniejącej gry 1:1, a to już jest zupełnie inna broszka. Co najlepsze, właściciel oryginalnej gry nie będzie musiał nawet iśc do sądu, wystarczy że pójdzie do działu prawnego Google i Amazon i wasza "oryginalna gra o innych grafikach" wyleci z ich sklepów na kopach. Ale w razie czego powodzenia w sądzie.

A, i mam nadzieję, że jesteście świadomi, że tekst na kartach oraz tekst instrukcji też jest przedmiotem copyright ;) I zamiana 2 przecinków nie wystarczy żeby przestał być.
Naturalnie, że jesteśmy świadomi. Tekst instrukcji jest nieużywany, samouczek jest w pełni autorski. Natomiast co do nazw kart, nie można chronić pewnych nazw (np. nazw związanych z dziedzictwem kulturowym, jak "Piramidy", czy wielu innych jak "Pakt o nieagresji"). Natomiast inne jeśli mają być zastrzeżone, muszą być zarejestrowane jako znaki handlowe, żeby nie mogły zostać użyte. Wszystkie nazwy i teksty na kartach zostały sprawdzone pod tym kątem.

Żeby zgłosić do Google tzw "trademark infringement", należy przedstawić prawa do zarejestrowanego znaku handlowego, bez tych dokumentów fizycznie nie da się zgłosić tego naruszenia.

Nie chcemy w żaden sposób "cwaniakować". Po prostu lubimy grę, mamy możliwości jej wykonania, więc chcemy dostarczyć rozgrywkę dla chętnych graczy. Nikt nikogo nie zmusza, nie jest to naszym celem. Proszę spojrzeć na markety Apple i Google a zaraz Państwo zobaczą masę aplikacji podobnych do siebie (żeby nie rzec identycznych), różniących się oprawą graficzną, dźwiękiem i niczym więcej, to dość normalna procedura. Szczerze mówiąc jesteśmy w kontakcie z różnymi środowiskami w różnych krajach i to forum jest jedyne, na którym ktokolwiek w ogóle poruszył tę kwestie, dlatego proszę wybaczyć moje zdziwienie.

Nie wiem cóż mogę jeszcze powiedzieć, myślę, że nie przekonanych, nie przekonam. Mogę najmocniej przeprosić za zaistniają sytuację.
ODPOWIEDZ