Gwiezdny kupiec

Informacje o planszówkach on-line, offline itp.
Awatar użytkownika
m1sha
Posty: 13
Rejestracja: 22 maja 2005, 13:44
Lokalizacja: Luboń
Been thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: m1sha »

Czy można nieśmiało zapytać jak idzie pisanie? :)
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Wszystko do przodu - musiałem poświęcić trochę czasu na drobne poprawki - usunięcie kilku bugów i niedogodności. Nie chciałem udostępniać nowego builda, ponieważ z punktu widzenia użytkownika niewiele się zmieniło. Równolegle tworzona jest faza Hiperskoków i nowy build wkrótce zostanie udostępniony :)
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

cracko pisze:Jest to pomysł godny rozważenia, bo komputerowa wersja daje dużo więcej możliwości niż wariant papierowy - nie trzeba samemu przeglądać setek tabelek bo komputer wszystko załatwi. Był jeszcze pomysł żeby poziomy powiązań konieczne do sprawdzenia żetonu były generowane losowo. Wszystko to można zrealizować - jedynie trzeba dopilnować, żeby nie zepsuć balansu gry. Myślę że na to wszystko przyjdzie czas po wydaniu wersji z działającą pełną mechaniką gry.

Naturalnie, jeśli masz pomysł na nowe żetony, możesz przygotować jakieś warianty.
generowanie losowe to zły pomysł - żeby mieć szanse na przemyt broni trzeba mieć dobre układy z mafią i już.
pomysły na żetony - parę lat temu coś kombinowałem, jak dam radę znaleźć to podeśle, albo nawet wrzucę tutaj do oceny czy nadaje się to do czegoś :-)
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

Jar pisze:generowanie losowe to zły pomysł - żeby mieć szanse na przemyt broni trzeba mieć dobre układy z mafią i już.
Nie chodzi przecież chyba o kompletną losowość (gdzie każda wartość od 1 do 10 miałaby to samo prawdopodobieństwo zaistnienia), a jedynie modyfikowanie w pewnych granicach wartości pierwotnych.

Przykład na algorytm do generowania wartości powiązań:

Powiązania = Oryginalna wartość + (2K-7)

Jeżeli wyjdzie wartość powyżej 10, to po prostu "nadwyżkę" odejmujemy od 10; jeśli wyjdzie coś poniżej 1, to od wyniku odejmujemy jedynkę i zmieniamy znak.

(Wartości podane oczywiście tylko po to, aby zobrazować, o co mi chodzi.)

Coś zbliżonego można również wykombinować dla typu koniecznych powiązań.

Nawet jeśli pojedyncze wartości odbiegną trochę od pierwotnych, takie lub podobne rozwiązanie zapewni nam, że element losowości:
- z jednej strony będzie utrzymany w ryzach na tyle, by nie uleciał kompletnie związek między treścią żetonu a wymaganiami,
- z drugiej zaś zapewni element nieprzewidywalności wystarczający, by praktycznie uniemożliwić zgadywanie treści.
Awatar użytkownika
simon
Posty: 19
Rejestracja: 30 sty 2008, 11:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: simon »

super pomysł! ;)
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Dokładnie. Jeśli możecie, opracujcie odpowiednie reguły losowości i zostaną wrzucone do gry :)
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

faktycznie dobre.
QnshT
Posty: 7
Rejestracja: 13 lip 2013, 14:26

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: QnshT »

Jeżeli wyjdzie wartość powyżej 10, to po prostu "nadwyżkę" odejmujemy od 10; jeśli wyjdzie coś poniżej 1, to od wyniku odejmujemy jedynkę i zmieniamy znak.
niby ok ale (dla przykladu poziom powiazan 6):
losowa + poziom = wynik
-5 -1 = 6 + 6(-2) = 8
-4 - 1 = 5 +6(-1) = 9
-3 -1 = 4 +6 = 10
-2 - 1 = 3 + 6 = 9
-1 - 1 = 2 + 6 = 8
0 - 1 = 1 + 6 = 7
1 + 6 = 7
2 + 6 = 8
3 + 6 = 9
4 + 6 = 10
5 + 6 (-1)= 9
6 + 6 (-2)= 8
7 + 6 (-3) =7
Losowość prawie żadna ogranicza się do czterech liczb (od 7 do 10)...
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Perf »

Spoiler:
Ulepszona (i uproszczona) wersja mej propozycji wyglądałaby następująco:

1. Dla wartości wymaganych powiązań

Kod: Zaznacz cały

powiązania = oryginalna_wartość + (2K-7)
Jeżeli w rezultacie (jako powiązania) wyjdzie nam coś spoza przedziału od 1 do 10, to po prostu zostajemy przy oryginalnej wartości.

Przykład dla 8 jako oryginalnej wartości powiązań:

2K = 2 => powiązania = 3
2K = 3 => powiązania = 4
2K = 4 => powiązania = 5
2K = 5 => powiązania = 6
2K = 6 => powiązania = 7
2K = 7 => powiązania = 8
2K = 8 => powiązania = 9
2K = 9 => powiązania = 10
2K = 10 => powiązania = 11 (zatem zostajemy przy oryginalnej wartości: 8)
2K = 11 => powiązania = 12 (zatem zostajemy przy oryginalnej wartości: 8)
2K = 12 => powiązania = 13 (zatem zostajemy przy oryginalnej wartości: 8)

Szansa, że ostatecznie wyjdzie nam 3 to ok. 2,77%, że wyjdzie 10 - ok. 11,11%, zaś że pozostanie 8 - ok. 33,33%.

Przy tego typu rozwiązaniu żetony z najbardziej skrajnymi wartościami pierwotnymi (1 i 10) miałyby oczywiście największe szanse pozostania niezmiennymi (~58,33%), a dla "najśredniejszych" (5 i 6) szanse te byłyby najmniejsze (~19.44%); ale myślę, że tym bardziej miałoby to sens.

2. Dla typu wymaganych powiązań

Przykładowo: symulujemy rzut 2K i jeżeli pierwotnie wymagane były powiązania polityczne, to jeśli wypadnie 2 lub 3 - zmieniamy na kryminalne; jeśli 11 lub 12 - zmieniamy na gospodarcze; w każdym innym przypadku zostajemy przy politycznych. (Zatem szansa, że typ powiązań się nie zmieni, wynosi 83 1/3 procenta.) Analogicznie dla wszystkich innych typów.


Wszystkie procentowe wartości prawdopodobieństwa obliczone oczywiście przy założeniu, iż będziemy mieli do czynienia z wiernie zasymulowanym 2K (czyli szansa otrzymania 7 jest sześć razy wyższa niż 2).
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Rzuty kostkami są symulowane w taki sposób, że najpierw losowana jest liczba od 1 do 6, a potem druga liczba od 1 do 6 i wynik sumowany. Czyli jest to robione w sposób zbliżony do rzeczywistości. Jest to logiczne, bo tak jak napisałeś, 2 można wyrzucić tylko na jeden sposób, a 7 można wyrzucić na 6 sposobów, więc symulowanie rzutu 1xK12 zaburzyłoby ten rozkład.
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: mbork »

(Oczywiście, formalnie jest to pseudolosowość, a nie losowość, ale to akurat nie powinien być problem. Można by ewentualnie dobrać generator pod losowanie ze zbiorów sześcioelementowych, a nie np. 2^n-elementowych, ale to już by była chyba przesada...)
Yahoo88
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2014, 09:17

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Yahoo88 »

Hej, jestem tu nowy, znacie jakies inne podobne gry do Gwiezdnego kupca?

____________________
Czapeczki dla niemowląt Gluck.pl
Ostatnio zmieniony 20 mar 2018, 14:31 przez Yahoo88, łącznie zmieniany 3 razy.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Na planszy i w kosmosie jest Trans Solar. Prostsza i mniej udana wersja Gwiezdnego Kupca.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

mbork: oczywiście że to pseudolosowość, ale w komputerach klasy PC jesteśmy na to skazani :) Są co prawda układy generujące liczby "bardziej" losowe wykorzystując do tego zjawisko szumu termicznego albo inne techniki mające na celu minimalizację "deterministycznych" warunków pracy, ale to raczej ciekawostka i zwykły człowiek takiego czegoś w swoim PC nie ma :)
Masz jednak rację, że stworzenie generatora maksymalnie zbliżonego do symulacji rzutów kostkami wykorzystywanymi w grze znacznie poprawia jakość rozgrywki. Całe szczęście jest masa opracowań implementacji dobrych symulatorów rzutów kośćmi, więc nie będę tutaj wynajdywał koła od nowa, tylko skorzystam z takich metod, które są sprawdzone i zostały potwierdzone matematycznie.

Yahoo88: sprawdź grę "Endless Space". Mocniej rozbudowana niż GK, ale jak dla mnie jedna z najlepszych gier turowych w kosmosie.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Cracko, czy plan z buildami co tydzień okazał się za ciężki do zrealizowania, czy coś innego stanęło na przeszkodzie? Czekałem z tym pytaniem na kolejną wersję projektu, ale zadam już. Zwróciłem uwagę, że odkrywane wydarzenia na razie nic nie robią, czyli ceny się nie. Zmieniają itd. Rozumiem, że to zostanie zaimplementowane dopiero na późniejszym etapie?
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Prace trwają, niestety musiałem w ostatnim okresie trochę pojeździć z dzieckiem na badania co praktycznie zredukowało mój wolny czas do 0... Obecnie wszystko wróciło do normy i myślę że w przyszłym tygodniu będzie nowy build. Niestety obowiązki zawodowe i rodzinne co jakiś czas rozwalają mi harmonogram prac nad GK :(
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Spoko, normalna sprawa. Z innej beczki. Ma ktoś namiar na planszę do Gk wysokiej jakości w jednym pliku? Chcę wykorzystać do wirtualnego stlołu. Na necie widzę tylko w czterech kawałkach, albo wielkości znaczka pocztowego.
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: kolderek »

taka może być?
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Super! Dzięki.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Czyżby jednak zastój w temacie?
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Faza Hiperskoków jest już na ukończeniu, niestety zwolniło wszystko z uwagi na niespodziewane spiętrzenie obowiązków życiowych... Staram się jak mogę, myślę że w ciągu max 2 tygodni będzie kolejny build.
Ister
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2011, 15:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Ister »

Proszę, 2 lata temu (niemal dokładnie) przerwałem śledzenie wątku, kiedy temat przeniesienia GK na komputer, jak się wydawało, upadł. Tymczasem widzę, że za projekt wzięła się kolejna osoba, która wyraźnie wie, co robi. cracko, przeczytałem wystko co napisałeś i uważam, że idziesz w słusznym kierunku. Screeny jak dla są super, ale co najważniejsze koncentrujesz się na logice, czyli IMHO stosujesz jedynie słuszne podejście (bynajmniej nie tylko przy grach :-) Dlatego naprawdę wierzę w ostateczny sukces projektu.

Ponieważ nie mam szans włączyć się na tym etapie w główny nurt projektu (aczkolwiek mam zamiar wspierać Cię przynajmniej odpowiadając na wszelkie pojawiające się wątpliwości), to jeśli Ci to nie przeszkadza zajmę się tym, na czym znam się najlepiej: przygotuję analizę pod kątem rozdzielenia gry na układ klient-serwer, zaproponuję protokoły komunikacji itp.

Z racji swoich aktualnych prywatnych działań postanowiłem wrócić do tematu analizy GK (potrzebowałem dobrego materiału do nauki UML ;-) ), więc mam dedykowany czas i niezbędne zaangażowanie.
Napisz proszę, czy Ci to odpowiada.
Oczywiście wszelkie uwagi przyjmę z chęcią, nie tylko od cracko. ;-)

Jeszcze jedno: Zakładam, że piszesz obiektowo, więc będziesz w stanie pewne rzeczy względnie łatwo wprowadzić. Chodzi mi po głowie pomysł, żeby umożliwić co najmniej 2 tryby rozgrywki:
1. Komputer robiący wszystkie działania niezależnie od graczy
2. Komputer jako plansza i kalkulator

Różnica byłaby taka, że w 2 wypadku to nie komputer rzucałby kostkami, można by też pominąć niektóre kroki (np. zapisanie ukrytych rzeczy nie musiałoby się odbywać na komputerze tylko starym dobrym systemem kartki i ołówka, tylko gracze (do wykorzystania gdyby ludzie chcieli się spotkać, pograć w GK w towarzystwie, a nie przez komputer, ale ułatwić sam proces rozgrywki). Zresztą pomysłów jak to zrobić i pewnych rozszerzeń na przyszłość mam więcej ;-)

Oczywiście (?) zaczynamy od 1.
cracko
Posty: 67
Rejestracja: 19 sty 2013, 12:19

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: cracko »

Tak naprawdę, to w tej chwili najwięcej pomocy potrzeba przy projektowaniu elementów interfejsu - ikonki, przyciski, poprawa ergonomii, projekt i grafika interfejsu do zarządzania fabrykami/magazynami na planetach, projekt i grafika do interfejsu konstruowania statkow kosmicznych itp.

Tutaj jest link do obecnego wydania ALPHA więc możesz zobaczyć co jak działa: http://coredump.pl/gk/GwiezdnyKupiec-ALPHAv0.2.zip

Jeśli chodzi o elementy sieciowe, to nie ma za dużo do konsultowania, bo wykorzystany będzie tu Unity Networking, który dostarcza wysokopoziomowe API pozwalające na szybką i niezawodną implementację takich rzeczy jak synchronizacja stanu czy zdalne wywoływanie procedur. Robienie tego samemu od zera przy wykorzystaniu gniazd sieciowych byłoby zbyt kosztownym czasowo procesem.
Ister
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2011, 15:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Ister »

Niestety, ja jestem analitykiem wymagań, nie projektantem GUI. W tym zakresie to mogę pomóc o tyle o ile, raczej zwracając uwagę na pewne rzeczy niż projektując od zera.
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Cży projekt już RIP?
ODPOWIEDZ