Gwiezdny kupiec

Informacje o planszówkach on-line, offline itp.
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: mbork »

lighting pisze:Już bym to skończył, gdybym tylko mógł poświęcić na to normalną ilość czasu.
Hmmm.

Zastanawiam się, czy słyszałem kiedykolwiek o projekcie informatycznym, którego by powyższe zdanie nie dotyczyło...
bluesqad
Posty: 19
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:46

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: bluesqad »

Skąd ja to znam. Jedno zrobisz i okazuje się że do zrobienia jest jeszcze kilka nowo powstałych. Wręcz krew chce się wziąć i lać na prawo i lewo.
Awatar użytkownika
tomoe
Posty: 100
Rejestracja: 15 lis 2009, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: tomoe »

lighting pisze:. Tutaj proponuje konwencję 2-kolorową: statki niebieskie i powiększone - nasze, reszta - czerwone.

Wyglądałoby to tak jak w załączniku. Co o tym sądzicie ? Macie może inne propozycje ? Dość trudno dodaje się elementy do tej planszy, która jest i tak "gęsta".
przyklad_ze_statkami.png
Biorąc pod uwagę, że plansza jest granatowa to ilość niebieskiego koloru jest b. duża, lepiej by było zastosować inny kolor, problem w tym, że istnieją zarówno zielona jak i żółto-brązowe pola.
Awatar użytkownika
racoon
Posty: 52
Rejestracja: 03 lis 2010, 12:59

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: racoon »

ArniK pisze:To co napiszę wiele Ci nie pomoże, ale uważam, że odwalasz kawał SUPER roboty!! nigdy nie udało mi się rozegrać chociaż jednej partii w tę grę, a chciałbym to zrobić już od...20 lat. Gdybym tylko mógł, to z chęcią bym Ci pomógł i uwierz Nam, że naprawdę dla garstki ludzi (ale za to bardzo wiernych) przejdziesz do historii. Myślę, że więcej jest warta wdzięczność właśnie takiej garstki fanatyków, zwolenników itd. którzy naprawdę są w stanie docenić wkład pracy i mieć ich uznanie, niż stworzyć grę, która przeminie w niepamięci. Dlatego jeszcze raz: uważam, że to czego się podjąłeś jest genialną sprawą i życzę WYTRWAŁOŚCI w osiągnięciu celu!!

mam podobny problem... więc również z niecierpliwością czekam na zakończenie projektu i również chętnie zgłaszam sie do testów i pomocy
gg 5667663
bluesqad
Posty: 19
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:46

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: bluesqad »

Jak tam, coś się ruszyło?
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Miałem miesiąc przestoju z powodu prac remontowych przy mieszkaniu. W tym tygodniu kończę remont i ruszam do przodu.

Ale wklejam obrazek z tym jak w obecnej wersji widzę ulokowanie dla 6 graczy: statków, towarów i agentów. Oczywiście to widok ogólny używający symboli, który po zbliżeniu ukazuje szczegóły.
Legenda:
koło - statek
trójkąt - agent
prostokąt - towar

np.
koło+trójkąt+prostokąt - statek z towarem i agentem na pokładzie

(oczywiscie sytuacja z obrazka jest teoretyczna - na planszy raczej nigdy nie będzie tylu obiektów na raz ;) )
lighting
lighting
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

Ładne, tylko że nie znalazłem na prezentacji samego statku bez towaru, i nie jestem w stanie stwierdzić czy zaznaczenie towaru będzie widoczne, bo zasadniczo te prostokąty nie rzucają się w oczy. Może gdyby były czarne: bo planety są zasadniczo jasne? Do tego linie obrysu poszczególnych pól są też białe i zlewają się z owymi prostokątami.
Z drugiej strony prostokąty nie są aż tak konieczne, skoro zawsze można podejrzeć zawartość statku.

A propos caej planszy, bo nie zauważyłem tego: czy zamieżasz gdzieś uwidocznić poziom powiązań poszczególnych graczy?
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Jar pisze:Ładne, tylko że nie znalazłem na prezentacji samego statku bez towaru, i nie jestem w stanie stwierdzić czy zaznaczenie towaru będzie widoczne, bo zasadniczo te prostokąty nie rzucają się w oczy. Może gdyby były czarne: bo planety są zasadniczo jasne? Do tego linie obrysu poszczególnych pól są też białe i zlewają się z owymi prostokątami.
Z drugiej strony prostokąty nie są aż tak konieczne, skoro zawsze można podejrzeć zawartość statku.

A propos caej planszy, bo nie zauważyłem tego: czy zamieżasz gdzieś uwidocznić poziom powiązań poszczególnych graczy?
Wielkie dzięki za uwagi.

Co do powiązań, reputacji, itd. - jest drugi ekran "dziennik gracza", którego nie prezentuje, bo jest niegotowy.
Co do kolorów "towarów" - spróbuje z czarnym i porównam efekty. Przede wszystkim liczy się czytelność, nawet przed zrobieniem zbliżenia.

l.
lighting
Artrazar
Posty: 29
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:15

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Artrazar »

Zaglądam tu regularnie od kilku miesięcy, w nadziei, że projekt dobrnie do końca, ale zdaje się się, że moje nadzieje były płonne. Szkoda, bo grę bardzo lubię i wersja elektroniczna ułatwiłaby mi zabawę z przyjaciółmi. Pozdrawiam i liczę, że może to jednak coś się wykluje.
szaber
Posty: 2
Rejestracja: 29 cze 2010, 22:59

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: szaber »

Artrazar pisze:Zaglądam tu regularnie od kilku miesięcy, w nadziei, że projekt dobrnie do końca, ale zdaje się się, że moje nadzieje były płonne. Szkoda, bo grę bardzo lubię i wersja elektroniczna ułatwiłaby mi zabawę z przyjaciółmi. Pozdrawiam i liczę, że może to jednak coś się wykluje.

nie marudź i czekaj jak wszyscy.

ps.Zobacz datę pierwszego postu.
sielima
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:39

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: sielima »

Witam wszystkich !
Jak widzę te screeny to se myślę: o Boże, ale roboty w to włożył. Szacun, kolego, szacun ... Też kiedyś na ZX Spectrum zacząłem robić GK, ale skończyłem na grafice strony tytułowej :)

Przy okazji wspomnę, że jest interesujący projekt - nowa edycja Gwiezdnego Kupca:
http://sharpsharkgames.blogspot.com/201 ... sions.html

O ile dobrze wiem, to wersja polska jest już gotowa i grywalna (w czasie testów)
A wiem o tyle dobrze, że to mój brat robi - chociaż we własnych rękach jeszcze tego nie miałem.
Graficznie - gra robi wrażenie :)
Są też liczne usprawnienia wynikające z praktyki gry - wiele elementów zostało zdjęte z planszy głównej i każdy gracz
ma własną miniplanszę itp. na której trzyma ZTCW np. własne magazyny dla różnych układów itp.

Może jak kolega skończy to byłoby sensowne włożenie do jego programu elementów nowej grafiki ? Ale to na potem, na razie trzymamy kciuki !
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Ciekawe, ze powstaje cos takiego :)
Mam nadzieje, ze wystarczy wytrwalosci, co StarTrader/GwiezdnyKupiec ma najbardziej zawiklana logike ze wszystkich znanych mi planszowek.

lighting
lighting
sielima
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:39

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: sielima »

Właściwie to nie powstaje, a już powstało i co najlepsze - w wersji polskiej :) - z pomocą serwisu http://www.thegamecrafter.com/ (polecam serwis do własnych zabaw)
Natomiast powstaje dopiero w wersji angielskiej.

Mogę nieco zdradzić, z czym się zmagano przy projektowanie nowszej wersji:
- nowa odjazdowa szata graficzna (co trochę widać w linku z poprzedniego posta)
- próba wyeliminowania problemów typu: towary w magazynach się poprzesuwały między graczami - każdy gracz ma swoją planszę/plansze do układów gwiezdnych, gdzie trzyma tego typu elementy.
- elementy gry typu zdarzenia, agenci - mają teraz swoje karty, gdzie jedna strona karty zawiera szczegółowy opis - wcześniej o ile dobrze pamiętam trzeba było szukać takich informacji w instrukcji, teraz jest to w sposób naturalny 'pod ręką'
- ... inne ...

Co być może istotne - twórca nowej edycji złapał kontakt z pierwotnymi twórcami gry i wszystko robi przy ich aprobacie :)

Jak tak zaglądam na TGC, to gry jeszcze nie widać - ale już ją przez Skype'a oglądałem. Nie wszystko jeszcze działa 'idealnie', w końcu gra jest duża. Niektóre pomysły nie wypaliły, inne są trudne w realizacji za pomocą TGC (np. pomysł stworzenia kalkulatora cen w postaci obracających się współśrodkowych tarcz) - ale z pewnością już to 'gra'. Będę brata monitorował i zachęcał, żeby już to gdzieś wystawił.
Można pomarudzić na cenę - produkcja przez TGC do tanich nie należy, a gra ma naprawdę solidną ilość najróżniejszych elementów - ale pracują nad tym, kombinują jeszcze - można np. wypuścić rózne edycje, lżejsze dla dla dwóch graczy, mozna siezastanawiać, czy wprowadzać banknoty, czy nie itp. Tematów jest mnóstwo - ale to raczej detale. Core jest.
sielima
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:39

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: sielima »

A przy okazji: jak daleko posunąłeś się w swoim programie w kwestii wspomagania dziennika ? Mój brat próbował to włożyć w grę, ale w praktyce, przy testowaniu gierki już przysłanej z TGC okazało się jednak, że i tak korzystali z ołówka i papieru.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Szczerze mówiąc nie słyszałem wcześniej o tym TGC. Zabawne, ale początkowo myślałem, że jest to Framework to robienia gier planszowych w wersji elektronicznej, po czym przeczytałem o co chodzi :).
Jak rozumiem Star Trader 3000 jest reedycją Star Trader'a. ciesze się, że coś takiego powstaje. Ważne jest, żeby grywalność była tak jak w orginale.
Robiąc GK w wersji PC'towej jako priorytet postawiłem sobie właśnie grywalność, czyli chciałem zachować kolorystykę planszy, natomiast wyeliminowałem element, który mnie zawsze denerwował - gdy np. parę statków stacjonowało w jednym miejscu, tworzyło stos żetonów, które lubiały się rozsypywać. To zresztą tyczyło się wszystkich stosików żetonów.
Co do dziennika gracza - w polskiej wersji (bo tylko w taką grałem) był to formularz, który średnio pasował do całości. U mnie jest/będzie to ekran przełączany spacją, gdzie będzie szereg informacji z dziennika gracza, ale nie tylko. Będzie to w stylu winForms, ale implementację tego robię od zera, bo odpowiednik winforms dla Framework'u XNA jest dość nieudolny.
Jeżeli chodzi o prawa autorskie - tu jest zabawnie. Próbowałem na początku złapać kontakt z szefem ex-firmy Encore, ale bezskutecznie. Potem załapałem, że gra została "przepisana" z SPI, które zniknęło z rynku. Bardzo chciałbym nawiązać kontakt z twórcami orginału, miałbym wtedy do końca czyste sumienie :)
Pozdrawiam,

lighting
lighting
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Czy ktoś może pamięta:

W jakim stopniu dzienniki graczy były widoczne dla innych ? Np. gdy statek innego gracza był w jakiejś lokacji, to czy mieliśmy pełen wgląd do jego towarów/uszkodzeń/modułów ?

lighting
lighting
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Andy »

Myśmy akurat nie chowali przed sobą dzienników, ale czy to było zgodne z intencją autora - nie wiem.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
grymir
Posty: 699
Rejestracja: 04 lis 2008, 22:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl / Gołkowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: grymir »

U nas dzienniki też leżały jawne na stołach . A problem ze statkiem i stosu towarów pod nim rozwiązaliśmy tak ; na kartkach papieru był numer statku i towary itp. Później zrobiłem z modeliny takie hmm`podstawki i na nich jakoś mieścił się żeton statku i jego zawartość .
Czekam z niecierpliwością na oba projekty
Tak wiele gier a tak mało czasu
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

Z tego co kojarze tajna w grze była tożsamość agentów - dopóki nie zaczeli działać. Ale i tak było wiadomo gdzie agent jest. Cała resztna była jawna. Oczywiście poza wariantem zwycięstwa w wersji korporacyjnej.
Ister
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2011, 15:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Ister »

lightning, na początek wielki szacun za to co robisz. Obok faktu, że chce Ci się pisać coś tak ogromnego nie może przejść nikt, a zwłaszcza żaden miłośnik GK.
Ze swojej strony chętnie Cię wesprę gdzie się da, niestety nie jest to kodowanie (moje doświadczenie programistyczne jest średnie, ale absolutnie nie obejmuje C#), moja podstawowa działalność z kolei już jest niepotrzebna (analiza/projektowanie, które formalnie powinny odbyć się na początku). Pozostaje testowanie (uważam, że masz już coś choć częściowo grywalnego, to powinieneś to już udostępniać chętnym - tylko wcześniej uruchom jakiś system do rejestracji bugów) i "dobre rady".
Co mogę na pewno napisać - padła tu już propozycja rozdzielenia serwera gry od części użytkownika. Zdecydowanie jeśli tylko jesteś w stanie wprowadzić to rozwiązanie - zrób to. Da ogromne możliwości (możliwość gry sieciowej, możliwość zastosowania różnych wersji UI, w tym różnych języków, np stworzenie wersji pod przeglądarkę, możliwość względnie łatwego i niezależnego wymieniania serwera i warstwy prezentacji).
Martwi mnie też trochę, bo z tego co piszesz, szans na uruchomienie pod Linuksem wielkich nie widzę (mam nadzieję, że Wine mnie poratuje). No ale rozumiem, piszesz w tym, w czym czujesz się najmocniej.
W ogóle byłoby fajnie, gdybyś gdzieś opublikował założenia jakie przyjąłeś przy programowaniu (albo sam kod, nie przejmuj się, jeśli jest "nieelegancki"), będzie można jeszcze wprowadzać poprawki. Im dalej w projekt tym mniejsze na to szanse.

Tak czy inaczej - niecierpliwie czekam na wynik i - tak jak pisałem - oferuję swoją pomoc.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Ister:

Dziękuję za miłe słowa. Nie mam jeszcze wersji "filmowej", myślę, że niebawem, jak już bedzie co pokazać, to wrzucę krótki filmik na YT.
Co do Linuxa - zobacze jakie są możliwości Mono/MonoXNA i gdy skończę wersję pod Win, oraz serwer, to sporóbuję przenieść na Linuxa.
Jeżeli chodzi o założenia - myślę, że więcej powiedzą filmiki, które będę progresywnie nagrywał, gdy skończę zamierzam i tak udostępnić kod.

Andy, grymir, Jar:

W wersji komputerowej dużo łatwiej ukrywać przed innymi zawartość dzienników, lub je odtajniać. Problem w tym, że ostatnio grałem w GK 17 lat temu i takie szczegóły mi uleciały. Co do Agentow: tak na prawdę nie jest powiedziane, kiedy mają być odtajnieni ale wydaję mi się, że zaraz po wyciągnieniu z puli, jako że mogą być wypożyczani innym graczom. Inaczej miałoby to mniejszy sens.
Dzienniki graczy - chyba założe, że wszyscy wiedzą wszystko i tyle.

lighting
lighting
Ister
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2011, 15:56

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Ister »

Mówiąc o założeniach miałem raczej na myśli architekturę rozwiązania, a nie same założenia do rozwiązań gry. Ale ok, będę cierpliwie czekał.
Jeśli chodzi o agentów, to ja też kojarzę, że się ich nie pokazywało aż do chwili pierwszego "użycia". Ale jeszcze sprawdzę w zasadach.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Ister:

Nie mam na razie rozwiązanej kwestii protokołu komunikacji klient-serwer. Ponieważ gra zgodnie z założeniami wersji planszowej jest podzielona na tury, w których gracze podejmują akcję jednocześnie, trzeba opracować metodę przesyłania danych do serwera od wielu klientów w tej samej chwili (gdy gracze zatwierdzą koniec swoich ruchów w danej turze). Wstępnie myślałem, że wartoby było narysować jakiś szkic w UML'u (diagramy MSC), ponieważ z praktyki zawodowej wiem, że to potem ułatwia odszukiwanie błędów i projektowanie na niższym poziomie.
Btw. zawodowo też zajmuje się architekturą kodu, ale nie projektowałem wcześniej protokołu komunikacyjnego klient-serwer. Lepiej więc będzie lepiej jak na to spojrzą dwie osoby.

lighting
lighting
Awatar użytkownika
Jar
Posty: 422
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:10
Lokalizacja: Tychy

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: Jar »

Nie agenci nie byli ujawiani po wyjęciu z puli, ale kiedy po raz pierwszy zostali użyci. To był ten element niepewności. Bo jeśli konkurent ma na statku agenta pomagającego w walce, to nie powinienem go atakować, a jeżeli to inny agent... I druga sprawa, potrzebuje konkretnego agenta, ryzykuje wynajęcie, bo nie wiem czy ktoś już go ma, czy jeszcze nie.
Wynajmowanie miało miejsce jak już było wiadomo kto, kim dysponuje.
Awatar użytkownika
lighting
Posty: 254
Rejestracja: 18 sie 2006, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Gwiezdny kupiec

Post autor: lighting »

Dzięki Jar.
lighting
ODPOWIEDZ