W ruinach Wrocławia - postapokaliptyczna gra karciana.

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

W ruinach Wrocławia - postapokaliptyczna gra karciana.

Post autor: Czarny Muflon » 06 sty 2017, 08:41

"W ruinach Wrocławia" to gra karciana dla dwóch graczy, umiejscowiona we Wrocławiu zniszczonym przez
III WŚ. Celem gry jest posłanie dostatecznie wielu wrogich wojaków na cmentarz (i/lub do szpitala polowego).
Gra składa się z serii potyczek, na które gracze wysyłają wybranych żołnierzy, wraz z przydzielonymi im manewrami. Istotne jest dostosowanie tych wyborów do spodziewanych zagrożeń, warunków otoczenia i zamiarów przeciwnika.

W grę można zagrać (przeciwko AI) na jej oficjalnej stronie: wruinach.pl, można też na niej przeczytać instrukcję. W wirtualną wersję gry wbudowany jest system pomocy użytkownika.

Przykładowa ilustracja z gry:
Obrazek

Ilustracje wykonał Pan Ludwik Łukaszewski, na tej stronie można zobaczyć inne prace: http://lukaszewski.wixsite.com/ludwik
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2018, 07:09 przez Czarny Muflon, łącznie zmieniany 7 razy.

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 16 sty 2017, 07:39

War, war never changes... Po dawnej świetności Wrocławia nie zostało już niemal nic. Stadion miejski, otoczony przez toksyczne mokradła, powoli popada w ruinę.

Obrazek
(źródło: gazeta.pl)

Z gmachu opery zamiast śpiewów dochodzi tylko wycie psów.

Obrazek

W Hali Stulecia nie odbywają się już żadne wystawy, gdyż mało kto odważa się zapuszczać w jej okolice, nie mówiąc już o wejściu do środka.

Obrazek

Agresywne gołębie, jak również inne ptaki, skutecznie odstraszają turystów chcących pospacerować po wrocławskim rynku.

Obrazek

kinioo
Użytkownik wspierający
Posty: 464
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: kinioo » 16 sty 2017, 09:07

Hej,

Powiem tak,

Pomysl jakis jest....

- moj klimat;
- moje miasto;

ale

Jak to chodzi / grywalnosc - nie wiem - obczaje.

Te imiona postaci...moze lepiej jakies 'nicki' lub profesje ? Jadwiga, Bogdan - Really ?

Moze jeszcze ekipa 'szalonego Wieska I Mariana' ?

Powodzenia,

K.
Sorki za brak polskich znakow....

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 17 sty 2017, 06:58

Dzięki.

Pomysł na takie "tradycyjne" imiona przyszedł mi do głowy podczas gry w stalkera. Podobało mi się to, że każda postać miała własne imię, z nielicznymi wyjątkami typowe dla miejsca akcji gry. To dobrze działało na klimat, dzięki temu w większym stopniu czułem, że walczę o przetrwanie na Ukrainie (a nie w Nowej Kalifornii). Jestem przywiązany do tej koncepcji, ale jeśli dobór imion będzie przeważnie wzbudzał negatywne reakcje to wprowadzę zmiany.

HoLi
Użytkownik wspierający
Posty: 347
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: HoLi » 17 sty 2017, 20:32

A może żeby nie rezygnować z imion to po prostu zrobić coś w stylu "nick" + imię (albo odwrotnie), np.: "Szalona" Iwona. Lepiej brzmi według mnie i nawet jakąś dawkę humoru może wnieść do gry. Nicki mogą być związane nawet z samym Wrocławiem, może to być coś typowego dla tego miasta, nie jestem z Wrocławia więc nie znam tamtejszych klimatów, ale ty może coś wykminisz. Taki luźny pomysł.
Pozdrawiam.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 18 sty 2017, 05:48

Przyznam, że niektórym postaciom (po ujrzeniu ilustracji) spontanicznie nadawałem pseudonimy w rodzaju: "Skryty Bogusław", "Cicha Dorota", "Albert, który na Einsteina nie wygląda", "Opatulona Beata" itp., ale nie myślałem o wprowadzeniu takiego rozwiązania do gry. To może uczynić grę bardziej wesołą i swojską, ale z drugiej strony istnieje też "ryzyko suchara". Dziękuję za pomysł i również pozdrawiam :)

kinioo
Użytkownik wspierający
Posty: 464
Rejestracja: 01 kwie 2016, 10:25

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: kinioo » 18 sty 2017, 09:30

Ten ziomek z 'morderczych ptakow' wyglada jak snowboarder z trzema rekami :)

K.
Sorki za brak polskich znakow....

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 18 sty 2017, 09:42

Nie widzę trzeciej ręki, ale jeśli naprawdę wyrasta z ciała wędrowca, to najpewniej mamy do czynienia ze skutkiem mutacji popromiennych.

Arius
Użytkownik wspierający
Posty: 571
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Arius » 18 sty 2017, 09:51

Czarny Muflon pisze:Przyznam, że niektórym postaciom (po ujrzeniu ilustracji) spontanicznie nadawałem pseudonimy w rodzaju: "Skryty Bogusław", "Cicha Dorota", "Albert, który na Einsteina nie wygląda", "Opatulona Beata" itp., ale nie myślałem o wprowadzeniu takiego rozwiązania do gry. To może uczynić grę bardziej wesołą i swojską, ale z drugiej strony istnieje też "ryzyko suchara". Dziękuję za pomysł i również pozdrawiam :)

a nie rozważałeś np. dodanie może nie pseudonimów ale np. informacji o ich klasie/zawodzie/profesji.
Bogusław - naukowiec, Bogusław - szalony naukowiec.
Coś w ten deseń?
Może niekoniecznie w nazwie, ale w jakiejś stopce. Coś, co potrafiłoby nadać jakiegoś zarysu tej postaci.

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 18 sty 2017, 10:14

Początkowo w grze każda postać miała mieć profesję (medyk, zwiadowca, naukowiec, żołnierz) i związane z nią umiejętności, ale uznałem, że to niepotrzebnie skomplikuje grę. Obecnie przyjmuje, że każda postać jest po prostu stalkerem - łączącym umiejętności walki, przetrwania i zwiadu. Mógłbym dodać nazwę profesji, ale
nie wiem czy to by pasowało, skoro postacie mające ten sam pancerz i broń mogą różnić się co najwyżej obrazkiem (spodziewałbym się pytań w rodzaju: "dlaczego postać nie umie leczyć ran, skoro jest medykiem?"). Co innego pseudonimy, które mogą być nadawane na bazie wyglądu postaci lub domniemanej cechy charakteru.

HoLi
Użytkownik wspierający
Posty: 347
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: HoLi » 18 sty 2017, 19:09

Przyznam, że niektórym postaciom (po ujrzeniu ilustracji) spontanicznie nadawałem pseudonimy w rodzaju: "Skryty Bogusław", "Cicha Dorota", "Albert, który na Einsteina nie wygląda", "Opatulona Beata" itp., ale nie myślałem o wprowadzeniu takiego rozwiązania do gry. To może uczynić grę bardziej wesołą i swojską, ale z drugiej strony istnieje też "ryzyko suchara". Dziękuję za pomysł i również pozdrawiam :)
Nie zaszkodzi spróbować i zobaczyć jaki to będzie miało odbiór wśród graczy. Zmiana niewielka, a zawsze można z niej zrezygnować gdyby jednak coś nie wypaliło. Ja już sobie wyobrażam komentarze w stylu: no i znowu "Skryty Bogusław" przestrzelił mi stopę itd. itp. hehe :wink:
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 23 sty 2017, 07:18

Wprowadziłem drobną zmianę do zasad gry: zamiast ciągnąć dwanaście kart postaci na początku gracze ciągną dziesięć kart i odrzucają trzy wybrane (rewersami do góry).
Ostatnio zmieniony 13 mar 2017, 06:55 przez Czarny Muflon, łącznie zmieniany 1 raz.

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 25 sty 2017, 06:59

Wrzuciłem grę na serwis roll20 (rejestracja jest darmowa). Z uwagi na specyfikę serwisu (poświęconego w pierwszym rzędzie grom fabularnym), aby zagrać konieczne jest uzyskanie ode mnie, twórcy "przygody", zaproszenia (którego z miłą chęcią każdemu udzielę :) ).

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 22 kwie 2017, 07:16

Stworzyłem oficjalną stronę gry. Można na niej zapoznać się z nowymi zasadami, a także zagrać online przeciwko AI. W grę wbudowany jest system pomocy użytkownika - w razie potrzeby gracz może uzyskać informacje o czynnościach, które powinien wykonać w danej fazie tury, a także o (prawie) każdym klikniętym elemencie. Serdecznie zapraszam :)

EDYTA: Poprawiłem instrukcję, teraz powinna być bardziej przejrzysta i pozbawiona dziur.

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 16 lip 2017, 06:36

Recenzja prototypu na blogu "Planszówki we dwoje": http://planszowki.blogspot.com/2017/07/ ... otypu.html

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 12 sty 2018, 09:14

Na tej stronie można zagrać w najnoszą wersję gry (niestety na razie nie na urządzeniach przenośnych). W miarę pojawiania się nowych grafik będę dokładał je do gry (brakuje części postaci, żetonu manewru "walka wręcz", a nazwy pancerzy niekiedy są błędne - należy kierować się obrazkiem).

inzkulozik
Użytkownik wspierający
Posty: 112
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: inzkulozik » 27 lut 2018, 12:48

Dla mnie okropny jest layout tych kart z postaciami, może to szczegół na tym etapie.
Imiona bym wycentrował w tej górnej części, a to wszystko na dole raczej wyjustował do lewej.
Inaczej karty wyglądają jakby 1,5cm z lewej było do obcięcia, bo nawet wizerunki postaci nie są na środku kart (z wyjątkiem Hanny).

W zasadzie nie wiem co robić po pierwszym wysłaniu postaci. Sufler podaje, że brak informacji... Instrukcji nie ściągałem :D

Czarny Muflon
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.

Post autor: Czarny Muflon » 12 mar 2018, 06:41

@inzkulozik

Przepraszam za nieco spóźnioną odpowiedź. Dziękuję za opinię na temat grafik. Co do błędnie działającego suflera, to wprowadzałem pewne zmiany do gry (przez ostatnie kilka dni w ogóle nie działała), być może przypadkiem usunąłem podpowiedzi. Teraz powinno już być w porządku. Dodałem też tryb wieloosobowy (na razie jest brzydki, ale działa :) ).

ODPOWIEDZ