Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: odmu »

pan_satyros pisze:
elayeth pisze:
Gatherey pisze:Grałem Brute, Scoundrel i Spellweaver. Co mi najbardziej przeszkadza, a co pewnie wiele osób uzna za dużą zaletę to to, ze nie ma żadnych zaskoczeń w trakcie całej rozgrywki. Masz dostępne wszystkie karty, nie rzucasz koścmi, ze scenariusza też wiadomo co wyskoczy.
Postaraj się nie patrzeć co jest poza startowym pomieszczeniem w scenariuszach. To sprawia, że gra jest dużo ciekawsza. Pomaga w tym dostępna aplikacja lub polskie interaktywne tłumaczenie scenariuszy. My nigdy nie wiemy co czyha za drzwiami...
A czy nie burzy to balansu?
Gloomhaven nie ma balansu :).
Awatar użytkownika
elbruus
Posty: 258
Rejestracja: 18 sty 2015, 10:39
Has thanked: 142 times
Been thanked: 42 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: elbruus »

Gatherey pisze:Grałem Brute, Scoundrel i Spellweaver. Co mi najbardziej przeszkadza, a co pewnie wiele osób uzna za dużą zaletę to to, ze nie ma żadnych zaskoczeń w trakcie całej rozgrywki. Masz dostępne wszystkie karty, nie rzucasz koścmi, ze scenariusza też wiadomo co wyskoczy.

Jednakże muszę przyznać, że ta rozbudowana kampania bardzo ciągnie do grania, więc zapoznam się z instrukcją ponownie i rozłożę wieczorem - może po prostu się ztiltowałem złymi zasadami i długim setupem :D
Mnie zaskakują karty akcji nowych potworów. Z każdym nowym scenariuszem wpada jeden, dwa nowe typy potworów, które inaczej się zachowują w walce.
mecenas
Posty: 762
Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 58 times
Been thanked: 157 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: mecenas »

Gatherey pisze:Grałem Brute, Scoundrel i Spellweaver. Co mi najbardziej przeszkadza, a co pewnie wiele osób uzna za dużą zaletę to to, ze nie ma żadnych zaskoczeń w trakcie całej rozgrywki. Masz dostępne wszystkie karty, nie rzucasz koścmi, ze scenariusza też wiadomo co wyskoczy.
Poczekaj aż wylosujesz miss'a, który burzy Ci całą koncepcję na daną turę :mrgreen:

Albo jak potwór wylosuje Ci kryta, pod koniec gry...

Obie te rzeczy mi się zdarzyły pod rząd przez co przegrałem raz partię grając solo. Nie wszystko idzie przewidzieć.
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Fojtu »

Ja też gram z aplikacją zakrywającą następne pokoje i polecam. Bez tego niektóre scenariusze są trochę bez sensu bo dokładnie wiadomo gdzie iść jak się ma wybór pomiędzy pokojami.

Poza tym spore zaskoczenie jest przy rozgrywce jest jak się pierwszy raz walczy z potworami i nie wiadomo kompletnie co one mają w talii ataków. No i poza tym zawsze jest niepewność co wyjdzie w danej turze.
1. Zawsze można zagrywać bokiem a ten losowy dobór sprawia że każda gra wygląda inaczej.
2. Ja grałem z kumplami zarówno kooperacyjne jak i konkurencyjnie i to dla mnie dużą przewaga MK nad GH
3. To fakt, jak się długo nie gra to można zapomnieć o czymś istotnym
4. Ja mam w MK 9 postaci i wg mnie każda gra się zupełnie inaczej. Zaawansowane akcje faktycznie dało by się zrobić inaczej.
1. Tak, można zagrywać bokiem, ale osoba, która tego nie musi robić jest wtedy bardzo do przodu. MK to straszny wyścig o levelowanie, i zostanie z tyłu na początku bardzo boli.
2. Walka bezpośrednia w MK to kolejny koszmarek zasad, ja wolę go nie ruszać :D Jeżeli chodzi o zyskaną dzięki temu różnorodność, to GH ma ją dzięki naprawdę różnym scenariuszom (nie chcę spoilerować, ale ja zagrałem 20 różnych i naprawdę są różne). Poza tym w GH zawsze jest trochę konkurencja o loot i treasure :D
4. 9 to chyba z jakimiś fan made, nie mówiąc już o tym, że w GH za mniejszą kasę masz 17 oficjalnych. Bardzo duża jest skala różnicy stylu gry postaciami w GH i MK. Jasne, w MK trochę się jedną czy drugą gra inaczej, ale w GH różnica jest znacznie większa
edrache
Posty: 587
Rejestracja: 14 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: edrache »

Fojtu pisze:Co mi najbardziej przeszkadza, a co pewnie wiele osób uzna za dużą zaletę to to, ze nie ma żadnych zaskoczeń w trakcie całej rozgrywki. Masz dostępne wszystkie karty, nie rzucasz koścmi, ze scenariusza też wiadomo co wyskoczy.
To jednak u nas jest inaczej :)
Widzimy sytuację na planszy, planujemy, wybieramy karty i niemal za każdym razem coś pójdzie nie tak z powodu karty potwora, który nie ruszył się, tylko stoi w miejscu, dostał jakiś bonus, wykonał swoją akcję wcześniej lub później niż zakłądał nasz plan. Wtedy zaczynamy znowu kombinować co zrobić - takie dwie fazy planowania, w których próbujemy zmaksymalizować zyski. Do tego dochodzi pazerność na skarby i plan bierze w łeb, kiedy jedna z postaci pójdzie po łup zamiast walczyć :)

Także nie zapoznajemy się z kolejnymi pomieszczeniami - znamy tylko te, w których byliśmy oraz nowe potwory zawsze zaskakują. Ooze i Szamani póki co najbardziej.
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Ryslaw »

Jestem właśnie po wymianie maili z Grzegorzem Dziembowskim, autorem programu Gloomhaven Campaign Tracker.

Zaproponowałem przygotowanie jej polskiej wersji, na co pan Grzegorz wyraził zgodę. Pewnie w przyszłym tygodniu zacznę tłumaczenie i mam nadzieję w miarę szybko je skończyć.

Sama aplikcja dostępna jest na iOS. Tutaj link do AppStore

https://itunes.apple.com/us/app/gloomha ... 26482?mt=8

Przy okazji jeszcze jedno info - kończę właśnie tłumaczenie kart celów indywidualnych. Pewnie pod koniec tygodnia będą na BGG. Następnie zabiorę się pewnie za przedmioty albo wydarzenia na drodze/w mieście.

Jest szansa spora, że już niedługo cały GH będzie spolszczony wysiłkiem społeczności :)
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: xan »

Ryslaw pisze:Jestem właśnie po wymianie maili z Grzegorzem Dziembowskim, autorem programu Gloomhaven Campaign Tracker.

Zaproponowałem przygotowanie jej polskiej wersji, na co pan Grzegorz wyraził zgodę. Pewnie w przyszłym tygodniu zacznę tłumaczenie i mam nadzieję w miarę szybko je skończyć.

Sama aplikcja dostępna jest na iOS. Tutaj link do AppStore

https://itunes.apple.com/us/app/gloomha ... 26482?mt=8
Jest też dostępna wersja na androida. Ostatnio jej nie aktualizuję z racji małego zainteresowania ale to wlasnie z mojej aplikacji czerpał inspiracje Grzegorz Dziembowski ;)

Tu link: https://play.google.com/store/apps/deta ... gloomhaven

Jeśli komuś się podoba to fajnie jakby zostawił jakiś komentarz.
pawianlsm
Posty: 191
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 43 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: pawianlsm »

Ryslaw pisze:Jestem właśnie po wymianie maili z Grzegorzem Dziembowskim, autorem programu Gloomhaven Campaign Tracker.

Zaproponowałem przygotowanie jej polskiej wersji, na co pan Grzegorz wyraził zgodę. Pewnie w przyszłym tygodniu zacznę tłumaczenie i mam nadzieję w miarę szybko je skończyć.

Sama aplikcja dostępna jest na iOS. Tutaj link do AppStore

https://itunes.apple.com/us/app/gloomha ... 26482?mt=8

Przy okazji jeszcze jedno info - kończę właśnie tłumaczenie kart celów indywidualnych. Pewnie pod koniec tygodnia będą na BGG. Następnie zabiorę się pewnie za przedmioty albo wydarzenia na drodze/w mieście.

Jest szansa spora, że już niedługo cały GH będzie spolszczony wysiłkiem społeczności :)
Jest możliwość przeniesienia tej aplikacji na Androida lub PC ? Bardzo chciałbym mieć to po Polsku.

My z Dobromirem robimy karty z akcjami dla bohaterów niedostępnych od początku. Więc fajnie, że tyle osób nad tym pracuje.
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: xan »

pawianlsm pisze: Jest możliwość przeniesienia tej aplikacji na Androida lub PC ?
Czasami zastanawiam się czy moje posty są widoczne na forum :D

Tu link do androida:
https://play.google.com/store/apps/deta ... gloomhaven

Póki co nie ma po polsku bo nie ma w Polsce zainteresowania apką. Statystyki pobrań i komentarze pokazują, że z mojej apki korzystają praktycznie tylko anglojęzyczni użytkownicy a jest ich około tysiąca. W Polsce pobrały 3 osoby, z czego tylko jedna ma ją do teraz .
pawianlsm
Posty: 191
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 43 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: pawianlsm »

Widziałem ten post ale napisałeś, że czerpał inspiracje więc to chyba nie są te same aplikacje. Dlatego pytam czy tamta po Polsku jak będzie, będzie się dało przenieść na Android. Podejrzewam, że jak będzie po polsku to będzie duże zainteresowanie, ja Twoja właśnie mam zainstalowana na swoim telefonie.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: pavel »

xan pisze:
pawianlsm pisze: Jest możliwość przeniesienia tej aplikacji na Androida lub PC ?
Czasami zastanawiam się czy moje posty są widoczne na forum :D

Tu link do androida:
https://play.google.com/store/apps/deta ... gloomhaven

Póki co nie ma po polsku bo nie ma w Polsce zainteresowania apką. Statystyki pobrań i komentarze pokazują, że z mojej apki korzystają praktycznie tylko anglojęzyczni użytkownicy a jest ich około tysiąca. W Polsce pobrały 3 osoby, z czego tylko jedna ma ją do teraz .
Moment, moment czyli tylko ja? :) Jest bardzo pomocna. Już piszę dlaczego. Pracuję często w delegacji i bardzo ogranicza mi to co muszę zabrać ze sobą, żeby grać. W zasadzie na aplikacjach mam wszystko co wyszło do gloomhaven. Osiągnięcia przypisuje do notatnika po powrocie.
Awatar użytkownika
premek
Posty: 362
Rejestracja: 05 lis 2012, 14:23
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: premek »

xan pisze: Czasami zastanawiam się czy moje posty są widoczne na forum :D

Tu link do androida:
https://play.google.com/store/apps/deta ... gloomhaven

Póki co nie ma po polsku bo nie ma w Polsce zainteresowania apką. Statystyki pobrań i komentarze pokazują, że z mojej apki korzystają praktycznie tylko anglojęzyczni użytkownicy a jest ich około tysiąca. W Polsce pobrały 3 osoby, z czego tylko jedna ma ją do teraz .
Do mnie właśnie jedzie GH a że mam tylko urządzenia na Androidzie to na bank dołączę do klubu użytkowników apki.
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: xan »

pavel pisze:
xan pisze:
pawianlsm pisze: Jest możliwość przeniesienia tej aplikacji na Androida lub PC ?
Czasami zastanawiam się czy moje posty są widoczne na forum :D

Tu link do androida:
https://play.google.com/store/apps/deta ... gloomhaven

Póki co nie ma po polsku bo nie ma w Polsce zainteresowania apką. Statystyki pobrań i komentarze pokazują, że z mojej apki korzystają praktycznie tylko anglojęzyczni użytkownicy a jest ich około tysiąca. W Polsce pobrały 3 osoby, z czego tylko jedna ma ją do teraz .
Moment, moment czyli tylko ja? :)
No tak by wychodziło bo ja mam swoją wersję deweloperską więc moja nie jest liczona w statach.
pawianlsm
Posty: 191
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 43 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: pawianlsm »

To coś źle liczy bo ja też Ja mam zainstalowana na Androidzie.
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: xan »

Hmmm, dziwne. Może ich funkcje identyfikujące przypisują was do innego kraju!?
pawianlsm
Posty: 191
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 43 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: pawianlsm »

Dostałem e-mail ze sklepu rebel.pl iż ma dzisiaj pojawić się w sprzedaży Gloomhaven. Miłego kupowania.
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: YoYo »

Ryslaw pisze:Jestem właśnie po wymianie maili z Grzegorzem Dziembowskim, autorem programu Gloomhaven Campaign Tracker.

Zaproponowałem przygotowanie jej polskiej wersji, na co pan Grzegorz wyraził zgodę. Pewnie w przyszłym tygodniu zacznę tłumaczenie i mam nadzieję w miarę szybko je skończyć.

Sama aplikcja dostępna jest na iOS. Tutaj link do AppStore

https://itunes.apple.com/us/app/gloomha ... 26482?mt=8

Przy okazji jeszcze jedno info - kończę właśnie tłumaczenie kart celów indywidualnych. Pewnie pod koniec tygodnia będą na BGG. Następnie zabiorę się pewnie za przedmioty albo wydarzenia na drodze/w mieście.

Jest szansa spora, że już niedługo cały GH będzie spolszczony wysiłkiem społeczności :)
Brzmi to zbyt pieknie by bylo prawda :D.
Trzymam kciuki za projekt i super ze na iOS. Na tablecie dobrze dziala obecna wersja wiec bedzie tylko lepiej jesli bedzie PL!!! Ps. Jest tez temat o tym w dziale z modyfikacjami. Bije brawo i kibicuje (zwlaszcza kartom miasta i drogi).
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Gatherey »

No pograłem trochę więcej, pierwszy scenariusz przeszedłem (każdy dostał 15-20 expa, więc nie wiem czy to dobrze, czy lipa).
Spoiler:
P.S. gra dalej nie porwała
Ostatnio zmieniony 23 sty 2018, 18:13 przez Gatherey, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Ryslaw »

pawianlsm pisze:Dostałem e-mail ze sklepu rebel.pl iż ma dzisiaj pojawić się w sprzedaży Gloomhaven. Miłego kupowania.
Już się wyprzedało :D
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: lintu »

Uf, złowiłem :D
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: polwac »

Gatherey pisze:No pograłem trochę więcej, pierwszy scenariusz przeszedłem (każdy dostał 15-20 expa, więc nie wiem czy to dobrze, czy lipa). Za to z drugim mam już nieliche problemy,EDYTOWANE, że szkoda gadać.

P.S. gra dalej nie porwała
Tak ja jak i twórca gry...prosimy bez spoilerów.
https://boardgamegeek.com/thread/168825 ... garding-sp
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Gatherey »

polwac pisze:
Gatherey pisze:No pograłem trochę więcej, pierwszy scenariusz przeszedłem (każdy dostał 15-20 expa, więc nie wiem czy to dobrze, czy lipa). Za to z drugim mam już nieliche problemy,EDYTOWANE, że szkoda gadać.

P.S. gra dalej nie porwała
Tak ja jak i twórca gry...prosimy bez spoilerów.
https://boardgamegeek.com/thread/168825 ... garding-sp
Sorry, pozniej sobie to uswiadomilem, juz poprawione.
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: odmu »

Gatherey pisze:No pograłem trochę więcej, pierwszy scenariusz przeszedłem (każdy dostał 15-20 expa, więc nie wiem czy to dobrze, czy lipa).
Spoiler:
P.S. gra dalej nie porwała
Jeśli grasz solo to mnie by też nie porwała :). Gra nabiera rumieńców dopiero w więcej osób :).
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Gatherey »

odmu pisze:
Gatherey pisze:No pograłem trochę więcej, pierwszy scenariusz przeszedłem (każdy dostał 15-20 expa, więc nie wiem czy to dobrze, czy lipa).
Spoiler:
P.S. gra dalej nie porwała
Jeśli grasz solo to mnie by też nie porwała :). Gra nabiera rumieńców dopiero w więcej osób :).
Zmieniłem party na Cragheart i Spellweaver, obnizylem lv monsterow o 1 i idzie. Wydaje mi sie, ze problemem byly troche nudne postacie i moze za duze party na start.
PanKot
Posty: 1
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:31

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: PanKot »

Dla poszukujących, rzuciła mi się w oczy przeszukując Internet oferta w tym sklepie:
http://www.pegaz-gry.pl/gry-strategiczn ... zedaz.html

Tylko z dostawą dopiero luty/marzec
ODPOWIEDZ