HATE (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Deem »

Nie porównywwałbym kampanii Hate z jakąkolwiek inną "mainstreamową" (nastawioną na wysoki zysk i szerokie spektrum odbiorców) kampanią.

Wygląda to trochę tak jakby przyszedł p. Smith do p. Langa:
"Mam taką nowele graficzną, której treść jest bardzo brutalna, krwawa, a momentami wręcz zwyrodniała. Wiem, że nie jest to materiał, który trafi do szerokiej publiczności, ale chciałbym, żebyśmy wydali grę. Puścimy ją standardowo na kicku, więc nie stracimy, koszty się na pewno zwrócą, a może nawet zostanie jakaś górka."

Na to Lang:
"Jasne, stary, jesteś naszym dyrektorem artystycznym, dla Ciebie wszystko. Zaraz machniemy jakąś prostą mechanikę opartą na kościach i dopałkach, wrzucimy w to tytułowy hate plus savagery jako "paliwo". Przy okazji od dawna chodzi mi po głowie taki pomysł na grę o serii pojedynków między parami graczy, ale bałem się to wrzucić w jakiś większy projekt. Damy radę."

No i dają. Klienci dostają grę na motywach "Hate" bez ugrzeczniania tematu, wydawnictwo ma kolejną udaną kampanię, Adrian Smith jest szczęśliwy. Wszyscy wygrywają.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: BartP »

Jedyna rzecz, która sprawiła, że wycofałem wsparcie, to dość prosta rozgrywka, w tym walka. Generalnie nie lubię gier z walką arenową, w których postacie mają dużo ruchu, trzeba szybko podejść do przeciwnika i lać. Wolę jednak gry, w których zdolności, ułożenie jednostek, taktyka i strategia mają jednak większe znaczenie; w których ruch jest ograniczony. Przychodzi mi teraz do głowy Summoner Wars. Może tutaj jest podobnie i rozgrywka wcale nie sprowadza się do "podejdź i bij", ale takie sprawia wrażenie i nie udało się twórcom pokazać mi, że jest inaczej ;].
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Marx »

Tutaj ruch ogranicza się do: każda jednostka ma 3 punkty ruchu, a wejście na wzniesienie kosztuje dodatkowy punkt ruchu. Oczywiście zmieniają to wzmocnienia jednostek. Poza tym chyba tylko youngbloods mają atak dystansowy, ale słaby.

Formację opłaca się trzymać ze względu tylko na zdolność "support" warriorów, szamanów i szampiona.

Szkoda, ze nie pokazali jakie statystyki mają mercenaries, oraz Tyran.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: BartP »

Czyli poniekąd jest jak mówię, tak? Nie ma w tej grze nacisku na taktykę walki. Raczej przemy do przodu i łubudu?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: misioooo »

BartP pisze:Wolę jednak gry, w których zdolności, ułożenie jednostek, taktyka i strategia mają jednak większe znaczenie; w których ruch jest ograniczony. Przychodzi mi teraz do głowy Summoner Wars. Może tutaj jest podobnie i rozgrywka wcale nie sprowadza się do "podejdź i bij", ale takie sprawia wrażenie i nie udało się twórcom pokazać mi, że jest inaczej ;].
Zainteresuj się (jeśli jeszcze nie testowałeś) grą Aristeia!
Tam w zasadzie pozycjonowanie etc to klucz - samo bicie przeciwnika nie zapewni zwycięstwa. Mi bardzo to przypadło do gustu, nie kosztuje bazyliona złotówek, nie ma bazyliona figurek (po 4 na stronę). Postacie mega zróżnicowane - niektóre np. nawet nie mają "zdolności" atakujących czy zadających obrażenia. I co najważniejsze - drużyny nie są "fixed" :) Można draftować sobie postacie na przykład i fajne comboski z ich umiejętności wykręcać.

Co do Hejtu - zrzuciłęm wsparcie na 1... Może będę miał dostęp do pledgemanagera i wtedy się zanabędzie jak się okaże, że to jednak coś ma z gry, a nie tylko figurasy :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Marx »

Moim zdaniem trochę taktyki znajdziesz. Tzn. gra nazywa się Hate nie bez powodu, nagradza walkę i krzywdzenie przeciwnika, a to dzięki znacznikom "savagery", których potrzebujesz do aktywacji jednostek, ale też które są na ściankach kostek i podczas walki się je zdobywa. Na kości jest też symbol gwiazdki (wild) który zamieniamy na wybrany symbol, czasem można wiec poświecić obrońcę zeby dostać więcej znaczników savagery. Same potyczki to właśnie sztuka zdobywania savageryi jego umiejętnego wykorzystywania. Innymi słowy, to takie paliwo napędzające Twoją armię i możliwości.

Ale oprócz walki liczy się bardzo zbieranie znaczników zasobów i znaczników hate. Oba wydajesz po misji (w fazie intermission), ale już w jej trakcie, gracz który ma więcej znaczników zasobów ma dodatkową aktywację jednostki w swojej turze (a więc aktywuje 3 jednostki zamiast standardowo 2), a ten z przewagą hate dostaje dodatkową kość do każdego ataku. Pod tym względem warto się więc zastanowić czy naparzanie jest zawsze najlepszym wyborem, a nie np. zbieranie zasobów z drzew czy dorwanie się do chat i znajdujących się tam "cywilów" .

Strategię bitew do pewnego stopnia określają "tribe cards", które często wiążą się z wydaniem znaczników "savagery", ale użyte w odpowiednim momencie pozywają uzyskać przewagę. Ten element oraz wspomniana zdolność "support" nadają trochę strategii w Hate. Nie jest to oczywiście poziom zaawansowanych gier strategicznych, ale z tego ci widzę ciekawych decyzji nie brakuje ;-)

Nie wiem jeszcze jakie są cele w poszczególnych misjach, niektóre nie sprowadzają się do samej walki, jak np. plądrowanie chat.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2018, 14:34 przez Marx, łącznie zmieniany 2 razy.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Robuzz
Posty: 138
Rejestracja: 09 lis 2007, 12:07
Lokalizacja: Czeladź/Wrocław
Has thanked: 1 time

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Robuzz »

Marx pisze:...
Skąd takie soczyste info i dlaczego nikt o tej grze takich rzeczy nie pisze? Albo przynajmniej ja nie zauważyłem - dosyć ciekawie to brzmi.

Z innych rzeczy dodających taktyki to chyba jeszcze jest jakaś mechanika związana z ciągnięciem ciała powalonego wojownika i zabieraniem go do siebie, ale jak dokładnie to działa to nie wiem.
I will learn to breathe water.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Marx »

Bardzo uważnie obejrzałem film z rozgrywką i tłumaczeniem umieszczony na stronie kampanii:
https://www.youtube.com/watch?v=JvUgXmjf2yE
Szczególnie zwróciłem uwagę na komentarze i uwagi pana Langa. Materiał nie przedstawia całej bitwy, a jej sporą część, ale sporo smaczków można wyłapać. Warto zwrócić uwagę, że p. Lang koncentruje się na przeszukiwaniu tych chat a także zdobywaniu zasobów, nie tylko na samej walce (choć w pierwszym ruchu omija linię wroga aby dorwać szamana).
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: misioooo »

Ot, taki shadespire z czymś jeszcze (zarządzanie zasobami) :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 198
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 7 times
Been thanked: 88 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Padre »

misioooo pisze:Ot, taki uproszczony shadespire z czymś jeszcze (zarządzanie zasobami) :)
Poprawiłem literówki ;)
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Wothan »

Kolejne SG prawdopodobnie pozwolą na skompletowanie 6-tego plemienia co oznacza, że nie trzeba będzie dokupować extra plemion za 25$, żeby grać w 6 osób. Przy obecnej cenie dolara podstawka wyniesie ok. 400 zł. Za 65 figsów (na tą chwilę), kupę tektury, mnóstwa plastikowych znaczników i trochę kart wydaje to się dobrą ceną. Znowu łapię hajpa :) (wiem, jestem jak chorągiewka) :D
Awatar użytkownika
Robuzz
Posty: 138
Rejestracja: 09 lis 2007, 12:07
Lokalizacja: Czeladź/Wrocław
Has thanked: 1 time

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Robuzz »

Wygląda to coraz lepiej...teraz dodaję też te plastikowe chatki jako optional buy - na pewno gra będzie wyglądać wtedy znacznie ciekawiej na stole. Ciekawe czy pojawią się jeszcze inne elementy teranu jak np drzewa? :)
I will learn to breathe water.
Awatar użytkownika
yac00b
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2017, 09:49
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 4 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: yac00b »

Pojawiła się w końcu instrukcja w fazie work in progress!
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Wothan »

6 plemię skompletowane jako SG, co oznacza, że nie trzeba dokupować Add-onów, żeby cieszyć się pełną 6-osobową kampanią. Pozostało 5 dni do końca akcji i można się spodziewać, że niezdecydowani zaczną wspierać i uda się jeszcze skompletować 7 plemię.
Nie udało się ogarnąć na razie zamówienia zbiorowego, może dlatego, że wydawca po prostu nie dał rabatu na wielopaki i nie wiadomo jak będzie z ceną wysyłki.
Ciągle się waham, a czy ktoś się zdecydował?
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Marx »

6. plemie ufundowane i na te chwile w boxie jest 86 figurek (68 łacznie bylo w Rising Sun). To kolejne plemie yrs sie pewnie ufunduje, buzz w ostatnich dniach zawsze czyni cuda, zresztą CMON moze go i tak odblokuje.

Core box wyglada naprawde imponujaco, a z dwiema planszami i trybem walk 2vs1, 2vs2, free for all, chyba sie skuszę.

Z platnych addonow Mother of Prophecy wyglada naprawde genialnie, przy okazji daje najemnikow i nowe scenariusze.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
skadam
Posty: 168
Rejestracja: 29 lis 2011, 10:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: skadam »

Rzeczywiście wygląda to interesująco, ale nijak nie spina mi się instrukcja (tak, wiem, że WIP) z tym co zostało przedstawione.
Instrukcja głosi, że mamy ustaloną liczbę pojedynków (Clashes) między graczami i każdy pojedynek (Clash) składa się z dwu potyczek (Battles). Nie rozumiem jak można pogodzić to z układem na mapie (np. nie mogę zaatakować danego (sąsiedniego) obszaru, ponieważ jest on zajęty przez gracza, z którym odbyłem już określoną liczbę pojedynków). Z kim walczę atakując niezajęty obszar?
Mam wrażenie że skupili się na części skirmishowej, a faza intermission potraktowana została po macoszemu.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: misioooo »

Mnie w zasadzie przekonuje jedno... Tryb kampanii gdzie nie musi za każdym razem pełen skład graczy się zebrać czy wręcz możemy ją rozegrać spotykając się rzadko :) (bo walki 1vs1)...
Ale ciągle niezdecydowany, czy tam będzie dość gry, a nie tylko sam plastik...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Marx »

W sumie na mapce, arkuszu punktacji i arkuszach gracza zostają oznaczenia. Wszystkie upgrade'y jednostek juz w koszulkach...mozna latwo stan gry zachowac do nastepnej partii.

Figurki, w sumie w tej grze są bardziej uzasadnione niz w w typowych area control.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 413 times
Been thanked: 254 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: mmag »

Czy byłaby możliwość dołączenia do któregoś z wspierających, celem dobrania wyłącznie jednego z dodatków w PM? Bo jak rozumiem, bez kupna podstawki samego dodatku niestety nie zamówię... Jakby co to proszę o PW ;)

EDIT: Sprawa już załatwiona :)
Ostatnio zmieniony 02 lut 2018, 20:31 przez mmag, łącznie zmieniany 2 razy.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: misioooo »

mmag pisze:Czy byłaby możliwość dołączenia do któregoś z wspierających, celem dobrania wyłącznie jednego z dodatków w PM? Bo jak rozumiem, bez kupna podstawki samego dodatku niestety nie zamówię...
Dobrze rozumiesz... Nie można kupić domków ani drzew bez zakupu podstawki ;) (też o tym myślałem, huehue)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Harwas
Posty: 230
Rejestracja: 04 lip 2016, 14:33
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Harwas »

Hej ja biorę podstawkę więc jak chcesz to moge wziąść dla Ciebie jakiś dodatek. napisz na Pw co chcesz.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Marx »

skadam pisze:Rzeczywiście wygląda to interesująco, ale nijak nie spina mi się instrukcja (tak, wiem, że WIP) z tym co zostało przedstawione.
Instrukcja głosi, że mamy ustaloną liczbę pojedynków (Clashes) między graczami i każdy pojedynek (Clash) składa się z dwu potyczek (Battles). Nie rozumiem jak można pogodzić to z układem na mapie (np. nie mogę zaatakować danego (sąsiedniego) obszaru, ponieważ jest on zajęty przez gracza, z którym odbyłem już określoną liczbę pojedynków). Z kim walczę atakując niezajęty obszar?
Mam wrażenie że skupili się na części skirmishowej, a faza intermission potraktowana została po macoszemu.
Faktycznie instrukcja nie zawiera żadnych informacji na ten temat. Ale to WIP, i tak części rzeczy nie ma.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: bubu »

Jeżeliby zrobiono wielkie pudło z wszystkimi SG to w zasadzie będzie kompletna samodzielna alternatywna wersja gry- plansza, żetony, kostki, 4 klany, 6 najemników i tylko Worm zamiast Tyrana..
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: Marx »

Ale oferta, bez kitu...
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Chronicles of Hate [CMON}

Post autor: AkitaInu »

Marx pisze:Ale oferta, bez kitu...
Tzn ze dobra? :)
ODPOWIEDZ