Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2299
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 866 times

Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Galatolol »

https://boardgamegeek.com/blogpost/7388 ... eclipse-2e

Nowa edycja ma być w maju na kickstarterze.
We will see concepts new to the base game, updated components, artwork, and graphic design. Not to mention we'll get new miniatures and faster and more balanced gameplay with polished rules. While it is still a work in progress, the new edition is out of this world! We are excited to get to be a part of the process of bringing this edition to existing fans and introducing Eclipse to those who haven’t discovered it yet.
Pogrubiony tekst trochę mnie niepokoi, żeby się nie skończyło jak z 51 stanem...

EDIT: z komentarzy można odnieść wrażenie, że zmiany mechaniczne będą kosmetyczne.
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Dellas »

Ciekawe czy zmiany w mechanice będzie można zaadoptować w 1 edycji. Pewnie przed startem kampanii tego nie powiedzą.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2299
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 866 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Galatolol »

Z komentarzy tej pracowniczki wydawnictwa wynika, że tak.
The new rules will be backward compatible.
Natomiast nie będzie zestawu upgradującego.
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Dellas »

Z komentarzy tej pracowniczki wydawnictwa wynika, że tak.
To dobra wiadomość.
Natomiast nie będzie zestawu upgradującego.
To akurat nie powinno niepokoić graczy, którzy posiadają 1 edycję. Ewentualny problem może się pojawić ze streatch goalami.
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: [Warszawa] Piątki/soboty z Eclipse

Post autor: vir3ns »

Nowiny, nowiny! Wydawca ogłosił część zmian, które zostaną wprowadzone w drugiej edycji gry. Co o tym myślicie?

Zasady:
- Odkrycia mogą zostać zebrane bez dysku wpływu podczas:
- Eksploracji i dołożenia nowego heksa.
- Zniszczenia wszystkich starożytnych/strażników/GCDS na heksie na końcu fazy bitwy.
- Pierwszy gracz który spasuje otrzyma 2 kredyty.
- Gra trwa 8 rund.
- Jedna akcja wpływu nie może zostać użyta dwa razy na tym samym heksie.
- Jeśli masz relacje dyplomatyczne z innym graczem możesz poruszać się przez jego puste heksy (heksy bez statków). Jeśli posiadasz statki na heksie innego gracza po wykonaniu akcji uznaje się to za atak.
- Jeśli wszystkie dyski i statki gracza zostaną usunięte z planszy uznaje się go za wyeliminowanego.
Komponenty
Rasy:
- Zbalansowanie startowych wzorów statków i początkowych surowców.
- Zmiany w startowych techologiach.
Heksy:
- Zmiany w heksach z podstawki gry.
- Dodatkowe heksy „outpost” które zostały wprowadzone w RoTa jako światy starożytnych.
- Duże zmiany w centrum galaktyki.
Technologie:
- Małe zmiany w cenach.
- Zawarcie rzadkich technologii.
Figurki:
- Ship Pack 1 zawarty w podstawowej wersji gry, nowe figurki orbitali, monolitów, starożytnych, strażników, GCDS.
Kości:
- Wszystkie kości są specjalne z oznaczeniami trafień i pudeł.
- Dodakowych 6 niebieskich kości.



~J
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: [Warszawa] Piątki/soboty z Eclipse

Post autor: vir3ns »

Na pierwszy rzut oka:
- Delikatne wsparcie dla Eridani, uproszczenie procesu zdobywania odkryć i mniejsza ilość taktycznych bankructw w pierwszych rundach a wszystko za jednym zamachem. Fantastyczna decyzja!
- Hydranie zostaną delikatnie osłabieni przez usunięcie jednej rundy (też dobrze)
- Pierwszy pas będzie JESZCZE ważniejszy, granie z wariantem pasowania (kolejność pasowania wyznacza kolejność gry w następnej rundzie) może stać się obowiązkowe.
- 8 rund! Ciekawe jakie zmiany to za sobą pociągnie...
- Bardzo podoba mi się zmiana w relacjach dyplomarycznych. Proste i przyjemne.
- Eliminacja gracza, gdy straci wszystko na planszy. Jak się domyślacie nie jestem fanem :D


~J
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

vir3ns pisze:Na pierwszy rzut oka:
- Delikatne wsparcie dla Eridani, uproszczenie procesu zdobywania odkryć i mniejsza ilość taktycznych bankructw w pierwszych rundach a wszystko za jednym zamachem. Fantastyczna decyzja!
- Hydranie zostaną delikatnie osłabieni przez usunięcie jednej rundy (też dobrze)
- Pierwszy pas będzie JESZCZE ważniejszy, granie z wariantem pasowania (kolejność pasowania wyznacza kolejność gry w następnej rundzie) może stać się obowiązkowe.
- 8 rund! Ciekawe jakie zmiany to za sobą pociągnie...
- Bardzo podoba mi się zmiana w relacjach dyplomarycznych. Proste i przyjemne.
- Eliminacja gracza, gdy straci wszystko na planszy. Jak się domyślacie nie jestem fanem :D


~J
- Jestem za balansem sprawiającym, że słabsza ekonomia też ma szanse. Pasowanie jako pierwszy w zamian za kasę daje możlowość odbicia się od dna. Co w pierwszych turach ma duże znaczenie.
- Branie odkryć bez stawiania dysku podoba mi się mniej. Nie wiem dlaczego.
- Jedna runda mniej jest lepsza, bo za długo ta gra trwa.
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse

Post autor: vir3ns »

No i szykuje się też chyba nowy rodzaj przeciwnika. Guardians, które przetłumaczyłem tutaj jako strażnicy. Większa różnorodność jest zawsze mile widziana. Oryginalny wątek tu: https://boardgamegeek.com/thread/195173 ... e-v1-vs-v2


~J
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
weejet
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2016, 10:51
Been thanked: 3 times

Re: Eclipse

Post autor: weejet »

Dla mnie wszystkie zmiany na plus. Wziecie odkrycia bez dysku wplywu jest przyjemnym uproszczeniem i jak o tym krytycznie pomyslec, to wlasnie do tej pory to bylo bezsensownie skomplikowane.

Pierwszy raz odkad uslyszalem o nowym Eclipse mam wrazenie, ze warto wymienic stara wersje na nowa :)
skyrgra
Posty: 6
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:37

Re: Eclipse

Post autor: skyrgra »

Dzięki za wrzucenie newsa. Cóż... chyba należę do frakcji "konserwatywnej" w kwestii zasad, bo jak widzę tę listę zmian to się obawiam, że gra zostaje uproszczona, ułatwiona.
- Odkrycia mogą zostać zebrane bez dysku wpływu podczas:
- Eksploracji i dołożenia nowego heksa.
- Zniszczenia wszystkich starożytnych/strażników/GCDS na heksie na końcu fazy bitwy.
Czyli po prostu - wprowadzono darmowy ruch; zredukowano sytuacje wymagające kalkulacji, ograniczono częstotliwość bankructwa.
Pierwszy gracz który spasuje otrzyma 2 kredyty.
Pasowanie jako pierwszy samo w sobie gwarantuje bonus (kolejność), po co to wzmacniać?
Jeśli masz relacje dyplomatyczne z innym graczem możesz poruszać się przez jego puste heksy
Kolejne ułatwienie - mniej kalkulacji (co i którędy się opłaca), mniej ryzyka.
Wszystkie kości są specjalne z oznaczeniami trafień i pudeł.
To jakiś bonus dla ludzi nieznających zasad gry?
Ma to logiczny sens tylko w kostkach 'rift cannon', ale w zwykłych...?
Rasy:
- Zbalansowanie startowych wzorów statków i początkowych surowców.
Jeśli ktoś łaknie balansu może grać tylko Terranami, tylko Magellanami. Po co to bardziej "balansować" ?! jedyne co jest spartaczone to Eridani (w grze z dodatkami).
Gra trwa 8 rund
WTF? Czemu nie do 4 rund? Mogliby się wtedy pochwalić kosmicznym 4x w 30 minut.
Changes to starting technologies. (...) Minor changes in prices.
Zbyt enigmatyczne by dużo wywnioskować, ale skoro skrócono grę do 8 rund, to technologie będą tańsze.

To się zapowiada na kosmetyczne zmiany ułatwiające grę (obym się mylił), jednocześnie prowokujące fanów do kupna kolejny raz Eclipse z powodu nowego rozstawu planet na heksach. Czyli finalnie skok na kasę (do czego Twórcy mają pełne prawo) a przy tym zmarnowana okazja na wprowadzenie kilku nowych "odkryć", technologii i - najważniejsze - wprowadzenie jakichś nowych ras.

Brakuje informacji czy wprowadzają dodatkowe koszty użytkowania rakiet lub więcej technologii anty-rakietowych, bo aktualnie cóż, najlepiej gra się w ogóle wyrzucając rakiety - ciekawsza rozgrywka.

Podsumowując - czarno to widzę, chociaż pewnie kupie jeśli zaskoczą czymś fajnym poza samym makijażem.
szlachcicpolski
Posty: 201
Rejestracja: 30 gru 2014, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Eclipse

Post autor: szlachcicpolski »

skyrgra pisze:Dzięki za wrzucenie newsa. Cóż... chyba należę do frakcji "konserwatywnej" w kwestii zasad, bo jak widzę tę listę zmian to się obawiam, że gra zostaje uproszczona, ułatwiona.
- Odkrycia mogą zostać zebrane bez dysku wpływu podczas:
- Eksploracji i dołożenia nowego heksa.
- Zniszczenia wszystkich starożytnych/strażników/GCDS na heksie na końcu fazy bitwy.
Czyli po prostu - wprowadzono darmowy ruch; zredukowano sytuacje wymagające kalkulacji, ograniczono częstotliwość bankructwa.
Mam podobne przemyślenia.
Pierwszy gracz który spasuje otrzyma 2 kredyty.
Pasowanie jako pierwszy samo w sobie gwarantuje bonus (kolejność), po co to wzmacniać?
Tu akurat mam wrażenie, że będzie lepiej. Dla mnie to możliwość wyjścia z bagna, jak się w nie wdepnie w pierwszej albo drugiej turze.
Jeśli masz relacje dyplomatyczne z innym graczem możesz poruszać się przez jego puste heksy
Kolejne ułatwienie - mniej kalkulacji (co i którędy się opłaca), mniej ryzyka.
Mi się to rozwiązanie nie podoba. Od tego były sojusze. Dla mnie koncepcja przesyłania armi przez czyjeś terytorium bez zawarcia sojuszu lub wypowiedzenia wojny to abstrakcja.
Wszystkie kości są specjalne z oznaczeniami trafień i pudeł.
To jakiś bonus dla ludzi nieznających zasad gry?
Ma to logiczny sens tylko w kostkach 'rift cannon', ale w zwykłych...?
Nie czaję tego. Przecież ilość trafień jest zmienna.
Rasy:
- Zbalansowanie startowych wzorów statków i początkowych surowców.
Jeśli ktoś łaknie balansu może grać tylko Terranami, tylko Magellanami. Po co to bardziej "balansować" ?! jedyne co jest spartaczone to Eridani (w grze z dodatkami).
Rho indi też potrzebują zmian. Od tury 6 ich prawie nie ma.
Gra trwa 8 rund
WTF? Czemu nie do 4 rund? Mogliby się wtedy pochwalić kosmicznym 4x w 30 minut.
Dla mnie ta gra wymaga skrócenia czasowego. Krok w dobrą stronę.
Changes to starting technologies. (...) Minor changes in prices.

Zbyt enigmatyczne by dużo wywnioskować, ale skoro skrócono grę do 8 rund, to technologie będą tańsze.

To się zapowiada na kosmetyczne zmiany ułatwiające grę (obym się mylił), jednocześnie prowokujące fanów do kupna kolejny raz Eclipse z powodu nowego rozstawu planet na heksach. Czyli finalnie skok na kasę (do czego Twórcy mają pełne prawo) a przy tym zmarnowana okazja na wprowadzenie kilku nowych "odkryć", technologii i - najważniejsze - wprowadzenie jakichś nowych ras.

Brakuje informacji czy wprowadzają dodatkowe koszty użytkowania rakiet lub więcej technologii anty-rakietowych, bo aktualnie cóż, najlepiej gra się w ogóle wyrzucając rakiety - ciekawsza rozgrywka.

Podsumowując - czarno to widzę, chociaż pewnie kupie jeśli zaskoczą czymś fajnym poza samym makijażem.
skyrgra
Posty: 6
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:37

Re: Eclipse

Post autor: skyrgra »

No tak, Rho indi nie są tak upośledzeni jak Eridani, ale granie nimi to loteria - albo rządzisz siejąc postrach, albo leżysz i kwiczysz zazdroszcząc oponentom gospodarki. Właściwie jedyna rasa gwarantująca w każdej rozgrywce skuteczność to Magellanie.
Deszczu84
Posty: 29
Rejestracja: 11 gru 2017, 20:58

Re: [Warszawa] Piątki/soboty z Eclipse

Post autor: Deszczu84 »

vir3ns pisze:Nowiny, nowiny! Wydawca ogłosił część zmian, które zostaną wprowadzone w drugiej edycji gry. Co o tym myślicie?

Zasady:
- Odkrycia mogą zostać zebrane bez dysku wpływu podczas:
- Eksploracji i dołożenia nowego heksa.
- Zniszczenia wszystkich starożytnych/strażników/GCDS na heksie na końcu fazy bitwy.
- Pierwszy gracz który spasuje otrzyma 2 kredyty.
- Gra trwa 8 rund.
- Jedna akcja wpływu nie może zostać użyta dwa razy na tym samym heksie.
- Jeśli masz relacje dyplomatyczne z innym graczem możesz poruszać się przez jego puste heksy (heksy bez statków). Jeśli posiadasz statki na heksie innego gracza po wykonaniu akcji uznaje się to za atak.
- Jeśli wszystkie dyski i statki gracza zostaną usunięte z planszy uznaje się go za wyeliminowanego.
Komponenty
Rasy:
- Zbalansowanie startowych wzorów statków i początkowych surowców.
- Zmiany w startowych techologiach.
Heksy:
- Zmiany w heksach z podstawki gry.
- Dodatkowe heksy „outpost” które zostały wprowadzone w RoTa jako światy starożytnych.
- Duże zmiany w centrum galaktyki.
Technologie:
- Małe zmiany w cenach.
- Zawarcie rzadkich technologii.
Figurki:
- Ship Pack 1 zawarty w podstawowej wersji gry, nowe figurki orbitali, monolitów, starożytnych, strażników, GCDS.
Kości:
- Wszystkie kości są specjalne z oznaczeniami trafień i pudeł.
- Dodakowych 6 niebieskich kości.



~J
1. Jeśli chodzi o zdobywanie żetonów odkryć, to uprości to rozgrywkę przez brak taktycznych bankructw, będzie to też znaczne wzmocnienie dla Eridani - zmianę oceniam na duży plus,
2. Nie wiem co to są za kredyty, jeśli chodzi o zasoby, to powinno to pomóc wyrównać mniej korzystne eksploracje, ponieważ na ogół pierwsze pasowanie wynika z gorszej ekonomii niż taktycznego zagrania, choć pewnie niektórzy mogą mieć odmienne zdanie - zmiana raczej na plus,
3. 8 rund powinno wpłynąć na zwiększenie liczby chętnych na grę, a na samą mechanikę nie powinno mieć znaczenia poza pewnymi wyjątkami - np. Oświeceni będą musieli być zmienieni, bo komplet 3x3 świątyń będzie nie możliwy do zrealizowania - zmianę oceniam na duży plus,
4. Ja bardzo często używałem akcji wpływów na jednym heksie do zmiany kostki populacji na szarej planecie, więc ta zmiana utrudni mi grę, ale widać było to zbyt korzystne, skoro to zmieniają - ciężko mi ocenić zmianę
5. Możliwość przelatywania przez tereny frakcji zaprzyjaźnionych to jest to, czego mi brakowało - zmianę oceniam na duży plus,
6. Eliminacja gracza nie przypada mi do gustu, choć rozumiem ideę, by gracz taki nie przeszkadzał pozostałym przez podbieranie np. rzadkich technologii - ciężko mi ocenić zmianę,
7. Pozostałe zmiany musiałbym zobaczyć dokładniej, bo tak ciężko wyczuć jakie to zmiany.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2299
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 866 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Galatolol »

Nie przekonuje mnie to skrócenie gry, zawsze miałem wrażenie, że trwa tyle, ile powinna. Ta zasada z 2 kredytami wydaje mi się nieelegancka, szczególnie że (przynajmniej u nas) i tak często chcemy spasować, by chapnąć technologię.

Pozostałe pomysły na plus.

EDIT1: A, i jeszcze te kostki - jak wtedy mają działać komputery/tarcze, jeśli pokazują tylko trafiony/nietrafiony?

EDIT2: Ok, te kostki nie dawały mi spokoju, bo się bałem jakiegoś koszmaru typu "tyle trafień, ile wyrzucisz (różne kolory mają różny rozkład), komputery dodają kostki, tarcze odejmują", więc przejrzałem BGG i wychodzi na to, że po prostu zamiast 6 będzie symbol trafienia (bo zawsze trafia), analogicznie zamiast 1 pudło*. Więc będzie trochę czytelniej i prościej, ale wizualnie niespójnie.

https://boardgamegeek.com/thread/195173 ... -v2/page/2

*swoją drogą parę razy widziałem, że ludzie nie znali tej zasady i gdy mieli bonus +5, to nawet nie rzucali
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2299
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 866 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Galatolol »

Opublikowano propozycję nowych planszetek gracza:

https://boardgamegeek.com/article/28555198#28555198
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Banan2 »

Galatolol pisze:Opublikowano propozycję nowych planszetek gracza:

https://boardgamegeek.com/article/28555198#28555198
Ładniej to wygląda. I nawet jest czytelne :)
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
sigmarpriest
Posty: 181
Rejestracja: 27 sie 2015, 12:51
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: sigmarpriest »

Nowe planszowymi mnie nie przekonują. Rozplanowanie będzie wg mnie mniej wygodne dla 85% graczy. Pod miejscami na akcje jest mało przestrzeni na ikonografię co może być problemem dla ras, które mają mieszany charakter akcji przez co potrzebują więcej ikonek. Cyferki ilustrujące ile razy możemy coś zrobić (np. 2xMov) są mniej wygodne niż zwiększona ilość ikonek, bo ciężko będzie je dojrzeć z drugiego końca stołu. Nie doczytałem jeszcze gdzie zniknęły tory przychodu, komuś udalo się wyłuszczyć tę informację?
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

Tor przychodu to będzie teraz oddzielna planszetka. A to, co pokazali tutaj niesamowicie mi się nie podoba... Zgadzam się ze wszystkimi negatywnymi komentarzami w dyskusji na BGG. Najbardziej razi mnie portret postaci z wielkim, żółtym garnkiem na głowie.

Tym gorzej, że zaproponowane zmiany w zasadach wydają się ciekawe i ufam twórcy gry całkowicie, że w gotowy produkt będzie się grało fantastycznie. Zobaczymy co dalej, tona negatywnego feedbacku może ich zmusić do zmian w grafice.


~J
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2299
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 866 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Galatolol »

Jest teoria, że tor surowców będzie osobno, by był z wydrążeniami (à la Scythe). Wtedy wystarczy ich mieć tyle, ile maksymalnie osób może grać. No i jest to mniejsze, więc kolejna oszczędność.
bombastik
Posty: 102
Rejestracja: 23 gru 2015, 23:44
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: bombastik »

Galatolol pisze:Opublikowano propozycję nowych planszetek gracza:

https://boardgamegeek.com/article/28555198#28555198
Paskuda, napaćkane wszystkiego i wychodzi jedno wielkie g...
Ja wiem, że wiele ludzi zarzuca, że Eclipse ma paskudny wygląd(mnie się podoba), ale nie można przeginać w drugą stronę.
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

Martwi mnie cisza w wątku! Jakiś czas temu pojawiła się nowa odsłona planszy gracza i mamy tu zdecydowaną poprawę. Co najważniejsze wydawca bardzo uważnie słucha głosów fanów i wprowadził większość zmian, które najczęściej pojawiały się w komentarzach. To daje nadzieję na coraz lepszy produkt.

Portret postaci dalej paskudny, ale to pierwszy szkic więc liczę na to, że się zmieni niedługo.

Co uważacie? https://boardgamegeek.com/thread/196249 ... 10-updated
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: costi »

Dużo, dużo lepiej. Wszystko widać.
Nadal wolałbym, żeby liczba ruchów, produkcji itp. przy akcjach była wyrażona ikonkami (jak w obecnej wersji), a nie małą cyferką, ale generalnie nie jest źle.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

Zgadzam się co do cyferek. Teraz czekamy na drugą część planszy gracza i kolejne uaktualnienia. No i zmianę tej strasznej okładki.


~J
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2299
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 866 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Galatolol »

Martwi mnie cisza w wątku!
Ja po prostu się zasubskrybowałem na BGG do wszystkiego :)
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

Ja też, ale dobrze by było przyciągać nowych graczy z okazji wydania drugiej edycji ;)
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
ODPOWIEDZ