Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

8 rund może sprawić, że gra będzie „ciaśniejsza”. Według najbardziej doświadczonych graczy (np. playtesterów) optymalne rozwinięcie imperium zajmuje 7 rund dlatego w podstawowej wersji gry mamy 2 rundy na nieprzewidziane wypadki i nieszczęśliwe starty. Tutaj tego miejsca na pecha i błędy będzie trochę mniej.

Bardziej ciekawi mnie wpływ skrócenia gry na balans ras biorąc pod uwagę, że zaprezentowana Mechanema jest prawie identyczna... Ale wszystko co przeszkadza Hydranom w grze będzie mnie cieszyło :D


~J
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: AkitaInu »

vir3ns pisze: 28 mar 2018, 13:41 8 rund może sprawić, że gra będzie „ciaśniejsza”. Według najbardziej doświadczonych graczy (np. playtesterów) optymalne rozwinięcie imperium zajmuje 7 rund dlatego w podstawowej wersji gry mamy 2 rundy na nieprzewidziane wypadki i nieszczęśliwe starty. Tutaj tego miejsca na pecha i błędy będzie trochę mniej.

Bardziej ciekawi mnie wpływ skrócenia gry na balans ras biorąc pod uwagę, że zaprezentowana Mechanema jest prawie identyczna... Ale wszystko co przeszkadza Hydranom w grze będzie mnie cieszyło :D

~J
Mechanema jest całkiem mocna, w sumie jedną z mocniejszych i prostszych ras :) Hydran rzeczywiście trzeba by było troche utemperować :)

Ja mam nadzieje że Draco się zmienią bo w grze z dodatkami ta rasa jest po prostu niegrywalna :)
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

No przynajmniej graficznie Draco się zmieniło. Z ciekawych enigmatycznych postaci na jakieś błękitne energooszczędne żarówy :/


~J
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: costi »

vir3ns pisze: 28 mar 2018, 11:17 Dla osób, które nie śledzą wątku na BGG:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201803 ... bf0073.jpg

To jest dopiero ciekawostka... Ale robi się dziwnie :/


~J
Ależ to będzie kosztować...
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

Z najciekawszych zmian:

Komputery nie będą miały inicjatywy - położenie nacisku na napęd może ułatwić ludziom przejście z mentalności atakowania tylko w ostatniej rundzie na trochę agresywniejsze nastawienie. Podoba mi się!

Rakiety mają koszt 1 energii - popularny wariant wchodzi jednak w życie.

Draco dostał buffa.

Wygląda na to, że kostki populacji będą z przezroczystego plastiku, wygląda to świetnie.

Grafiki postaci dalej wyglądają na totalnie niedorobione, czekam na chociaż jedną finalną (a jak to są finalne, to jest mi przykro).

Nie oglądałem zbyt uważnie, więc na pewno dużo jeszcze można tam dostrzec :) I co myślicie?
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2313
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 563 times
Been thanked: 902 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Galatolol »

Co do kostek nie jestem pewny, komponenty w filmiku są zastępcze.

Co do grafik ras, to chyba są ostateczne. Mnie też nie zachwycają, płaskie i komputerowe, stare miały charakter.
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

Po co mieli załatwiać jakieś kostki specjalnie do prototypu jak mogli wziąć ze starego eclipsa? Jak dla mnie jeżeli to pokazali w ten sposób to jest spora szansa, że takie będą :)
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: rattkin »

vir3ns pisze: 12 cze 2018, 17:38 Komputery nie będą miały inicjatywy - położenie nacisku na napęd może ułatwić ludziom przejście z mentalności atakowania tylko w ostatniej rundzie na trochę agresywniejsze nastawienie.
Możesz rozwinąć? Komputery miały wcześniej inicjatywę? (nie pamietam). Napęd zawsze był ważny, szczególnie w ostatniej rundzie, bo umożliwiał nagłe i dalekie rozpełznięcie się po galaktyce.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4031
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: AkitaInu »

Tak, mialy. Byly jednym z mocniejszych upgradeow.

A jakiego buffa draco dostali?
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

@rattkin, chodziło mi o to, że nowi gracze często mają problem żeby zauważyć siłę dobrego napędu i bagatelizują te technologie. Może to doprowadzić do bardzo nieciekawej dynamiki rozgrywki gdzie wszyscy się bunkrują, a ataki na sąsiadów są bardzo nieopłacalne ze względu na dużą ilość akcji potrzebną do przeniesienia floty gdzieś dalej. Jeśli została zwiększona relatywna siła napędu, to takim grupom łatwiej będzie dojść do optymalnej strategii, a w sieci nie będzie tyle niesprawiedliwych opinii, że "nic się nie dzieje do 9 rundy". Doświadczeni gracze nie mieli z tym oczywiście żadnego problemu, ale jeśli gra ma się stać przyjaźniejsza to moim zdaniem warto :)

Nie mówiąc o tym, że w ten sposób tarcze stały się też lepsze. Jak dla mnie zmiana bardzo na plus!
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

Co do buffa Draco.
Z tego co pamiętam to teraz startują z fusion drive. Zawsze coś :)
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

Jeśli ktoś jeszcze nie widział to radzę zajrzeć na BGG i przeczytać Designer Notes. Touko opisuje wszystkie zmiany, które postanowił wprowadzić do gry i z jaką pieczołowitością podchodzi do tego projektu.

Muszę powiedzieć, że nie mam tutaj żadnych wątpliwości, zasady drugiej edycji są trafione w punkt i zgadzam się z absolutnie wszystkimi. To będzie po prostu lepsza gra o ilę to jeszcze możliwe!

Pojawia się też trochę ekscytujących nowości, z których najbardziej szokujące są nowe rzadkie technologie dodające ruch i ilość płytek, które można wziąć przy ulepszeniu.

No i prawdziwa bomba czyli pomniejsze rasy jako nowe możliwości dyplomatyczne! Po prostu świetne.

Kickstarter jest bardzo słaby ale mam nadzieję, że nie przeszkodzi to w powstaniu świetnej gry. Okładka będzie zmieniona, to teraz czekam tylko na lepsze grafiki postaci.
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: rattkin »

vir3ns pisze: 14 lip 2018, 02:48 No i prawdziwa bomba czyli pomniejsze rasy jako nowe możliwości dyplomatyczne! Po prostu świetne.
Nie przesadzasz aby? To zwykły ochłap wymyślony na kolanie, żeby ratować - właściwie to są Technology Tiles z dodatków.
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

Wygląda to jak ochłap bo sfrajerzyli kampanię.

Te sztuczne sojusze będa wypełniały lukę w grach poniżej 4 osób i w bardzo ciekawy sposób wzmacniają Terran. Ich dodatkowy slot na dyplomację będzie teraz zupełnie inaczej postrzegany.

No i biorąc pod uwagę, że do gry będzie teraz wtłaczana większa ilość kasy (przy pasowaniu) daje to trochę ciekawych możliwości.

Powtórzę, Kickstarter jest prowadzony bardzo źle i podjęli wiele niefortunnych decyzji przez co ludzie czują się oszukani. Inna prezentacja tematu na pewno wiele by dała. Sama gra natomiast będzie fantastyczna (potencjalnie też bardzo brzydka).
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Retrac »

Z góry przepraszam, za może głupie pytanie, ale jako że nie śledzę kickstarterowych akcji mam takie pytanie. Czy sądzicie, że będzie możliwość zakupienia gry w jakimś polskim sklepie? (bo jak rozumiem w ramach akcji już nie można dofinansować).
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2420
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Jiloo »

Można, oczywiście, że można.
Wystarczy wejść na stronę kampanii
https://www.kickstarter.com/projects/ko ... the-galaxy
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Skywarden
Posty: 203
Rejestracja: 10 wrz 2013, 11:15
Been thanked: 6 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Skywarden »

Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4076
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: brazylianwisnia »

Retrac pisze: 05 wrz 2018, 08:19 Z góry przepraszam, za może głupie pytanie, ale jako że nie śledzę kickstarterowych akcji mam takie pytanie. Czy sądzicie, że będzie możliwość zakupienia gry w jakimś polskim sklepie? (bo jak rozumiem w ramach akcji już nie można dofinansować).
Patrząc na obecny rynek planszowek to mysle ze jest szansa na polską wersję. Skoro takie tytuły jak Lisboa, Anachrony czy Gloomhaven ktoś zdecydował się wydać w PL to myślę że jest szansa na Eclipse.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Retrac »

oj tam zaraz lenistwo. Już mówiłem, że nie jestem w ogóle obyty z kickstarterem, szukałem na tej stronie możliwości wsparcia - nie znalazłem, dodatkowo zmylił mnie tekst "Funding period Jul 10 2018 - Jul 30 2018 (19 days)" - teraz już domyślam się, że chodziło o czas zebrania 100% funduszy...
Ten drugi link już dla mnie znacznie czytelniejszy.
Dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2420
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Jiloo »

U góry na stronie kampanii jest duży przycisk „Late pledge”.
Kieruje na stronę którą podał Skywarden.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2313
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 563 times
Been thanked: 902 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Galatolol »

W sumie nie wiem, w którym temacie o Eclipsie to zapostować, bo się tyczy edycji 1,5 :)

Fanowskie przygotowanie "nakładek" na oryginalnego Eclipse'a, zawierające wszystko, co zostało ujawnione z drugiej edycji, jest już gotowe.

https://boardgamegeek.com/article/30069863#30069863
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: wirusman »

Widać że nie tylko my nie lubimy być "oszukiwani"
Awatar użytkownika
vir3ns
Posty: 567
Rejestracja: 20 paź 2016, 16:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: vir3ns »

Ja swojego Eclipsa przerobiłem na drugą edycję właściwie niezależnie od podanego wyżej wątku (wolę grafiki bazowane na skanach) i jest już gotowy do grania.

Wczoraj udało nam się nawet rozegrać pierwszą partię na zasadach drugiej edycji (5 osób) i cała ekipa była zadowolona z ulepszeń :D

W moim podpisie jest link do naszego Warszawskiego wątku z eclipsem, jeśli ktoś chce poczytać wrażenia lub dołączyć do nas i przetestować nowe zasady to zapraszam!
Moje konto na BGG
Sprzedam/Wymienię
TOP 5: Eclipse 2. ed, Mage Knight, Tash-Kalar, Galaxy Trucker, Nexus Ops
Casiliasplp
Posty: 580
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 43 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: Casiliasplp »

Coś wiadomo o wysyłce ??
Hala Madrid
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

Post autor: rattkin »

Lipiec najwcześniej.
ODPOWIEDZ