Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Sejten
Posty: 34
Rejestracja: 13 kwie 2012, 10:00
Lokalizacja: Kraków

Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: Sejten »

Link - Godtear
Taktyczna gra planszowa tworcow gry Guildball - Steamforged.
Autorzy twierdzą że gra trafi w gusta osób lubiących gry planszowe(jako kompletna gra planszowa), gry karciane(ze względu na dużą możliwość kombinacji i interakcji za pomocą kart) oraz RPG (unikalne postacie i scenariusze). Wygląda na ciekawą alternatywę do Shadespire (żeby nie powiedziec klon :D )

Ufundowana w 15 min.

Opis twórcow:
On top of that, though, Godtear is for board gamers. The final components in terms of miniatures, dice, board, etc. will complement the rulebook very well as an enticing and accessible board game experience. (Note that the current ‘Early Access’ components are more hobby-oriented than the final components will be.)

Card Gamers will also appreciate Godtear. So many modern card games focus on cool card combinations and interactions. That same focus features heavily when choosing which Champions to add to your warband and how to make the most of their Skills.

And while it won’t be for all role-playing gamers… Many role-playing gamers will also dig Godtear. The world is rich with varied fantasy races and unique characters with their own storylines and their own sense of progression as you play more and more games.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: [KS] Godtear

Post autor: Błysk »

Widziałem. W sumie ciekawa sprawa, ale liczba band do dokupowania wydaje mi się za duża. No i streach goale mnie nie porwały.
Łosiek
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:34
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Godtear

Post autor: Łosiek »

Do grania wystarczą 2-3 bandy na stronę (3 to docelowa ilość).
W sumie nie trzeba tych ekstra (drogich) band dokupywać bo w podstawowym pledge są 4 bandy + 2 póki co odblokowane + 1 bonus za wczesne wsparcie (który ciągle przesuwają i dalej go można dostać).
Azaghal
Posty: 8
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:30

Re: [KS] Godtear

Post autor: Azaghal »

SFG dodało pledge All-In, który pozwala zaoszczędzić 65 funtów backerom zdecydowanym co do gry.

Po obejrzeniu rozgrywki z wersji 0.8 (m. in. nowy scenariusz) wydaje się, że gra powinna być łatwiejsza do uchwycenia dla nowych graczy niż X-Wing. Dla mnie to dobra opcja, bo dzięki temu można spokojnie pograć z kumplem bez wciągania go w system, składanie rozpisek itd.
Łosiek
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:34
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Godtear

Post autor: Łosiek »

Też kupuję grę w nadziei że to taki jakby-bitewniak w który będę mógł zagrać z ludźmi co nie chcą swojego życia poświęcić by poznać grę dostatecznie dobrze. :wink:
A modele super śliczne. :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: [KS] Godtear

Post autor: Rocy7 »

Sejten pisze: 09 kwie 2018, 12:11 Link - Godtear
Taktyczna gra planszowa tworcow gry Guildball - Steamforged.
Autorzy twierdzą że gra trafi w gusta osób lubiących gry planszowe(jako kompletna gra planszowa), gry karciane(ze względu na dużą możliwość kombinacji i interakcji za pomocą kart) oraz RPG (unikalne postacie i scenariusze). Wygląda na ciekawą alternatywę do Shadespire (żeby nie powiedziec klon :D )
Przejrzałem zasady i nie widzę w nich ani dużej możliwość kombinacji i interakcji za pomocą kart ani RPG (unikalne postacie i scenariusze) zakładam, że to kwestia niekompletności instrukcji?
Awatar użytkownika
Sejten
Posty: 34
Rejestracja: 13 kwie 2012, 10:00
Lokalizacja: Kraków

Re: [KS] Godtear

Post autor: Sejten »

Rocy7 pisze: 17 kwie 2018, 23:22
Sejten pisze: 09 kwie 2018, 12:11 Link - Godtear
Taktyczna gra planszowa tworcow gry Guildball - Steamforged.
Autorzy twierdzą że gra trafi w gusta osób lubiących gry planszowe(jako kompletna gra planszowa), gry karciane(ze względu na dużą możliwość kombinacji i interakcji za pomocą kart) oraz RPG (unikalne postacie i scenariusze). Wygląda na ciekawą alternatywę do Shadespire (żeby nie powiedziec klon :D )
Przejrzałem zasady i nie widzę w nich ani dużej możliwość kombinacji i interakcji za pomocą kart ani RPG (unikalne postacie i scenariusze) zakładam, że to kwestia niekompletności instrukcji?
Z tego co czytałem będą scenariusze które będą definiować rozstawienie planszy jednostek oraz punktacje na daną rozgrywkę. Co do kart nie jestem w stanie się wypowiedzieć :)
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1139
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 410 times
Been thanked: 249 times

Re: [KS] Godtear

Post autor: mmag »

Takie małe ostrzeżenie dla wspierających - jeśli ktoś tego nie wie, to SFG, odpowiedzialne za Guildballa jest też odpowiedzialne za Dark Souls The Board Game - które sprawiło, że osobiście wolę się od tej firmy i jej kampanii na ks trzymać z daleka.

Ich grzeszki? Gruube opóźnienie w wydaniu gry (miała dotrzeć do wspierających w kwietniu 2017, obecnie przewidziany termin realizacji to wrzesień 2018 i dalej...), bardzo słaba komunikacja po zakończeniu kampanii (miesiące ciszy na linii, kłamanie co do wysyłki, informowanie o kolejnych wielomiesięcznych opóźnieniach gry na kilka dni przed "oficjalnie" planowanym terminem wysyłki itd...), bardzo duży problem w uzyskaniu zamienników za brakujące / uszkodzone elementy gry, wersje nieanglojęzyczne żywcem wyjęte z google translatora...

...Tak więc radzę wspierać z rozwagą;)
Łosiek
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:34
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Godtear

Post autor: Łosiek »

Gra jest na dosyć wczesnym etapie rozwoju jeżeli chodzi o zasady, nie ma jeszcze obiecywanych elementów kapanijno-RPG. W osatnim update zasad (0.8) pojawiły się dwa nowe scenariusze ciekawie odmieniające rozgrywkę.
Twórcy deklarują że przed końcem KS coś pokażą z obiecanych elementów RPG ale to ma być coś na zasadzie rozwijania czempionów różnymi ścieżkami jeżeli dobrze rozumiem.

Ja DS się nie interesowałem, tylko gram w ich Guild Balla i mam o SF jako firmie tylko dobre rzeczy do powiedzenia.
Sukces KS Dark Souls po prostu przekroczył możliwości tej niedużej firmy. Gracze odblokowali zawartości na 4 lata rozwoju gry.
O tym jak SF to poprowadziło nic nie wiem ale teraz deklarują że są ostrożniejsi i od czasu tamtego KS dorośli organizacyjne.
shaigan
Posty: 311
Rejestracja: 13 paź 2015, 12:32
Lokalizacja: Pruszków
Has thanked: 22 times
Been thanked: 9 times

Re: [KS] Godtear

Post autor: shaigan »

W takim razie lepiej nie przesadzać ze wsparciem tej gry, żeby nie odblokować zawartości na kolejne 4 lata.
Łosiek
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:34
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Godtear

Post autor: Łosiek »

Raczej jej to nie grozi.
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 866
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: [KS] Godtear

Post autor: Szewa »

Widzę, że gra pojawiła się w sklepach, a i ostatnio czytałem o niej artykuł.

Grał ktoś? Jakieś opinie czy porównanie do innych gier tego typu?
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Łosiek
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:34
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: Łosiek »

Grałem kilka razy zanim pandemia się zaczęła, teraz głównie maluję figurki.

Porównać do innych gier tego typu niestety nie jestem w stanie bo z podobnych gram tylko w Aristeia!

Sam Godtear ma łatwe do nauczenia zasady przy czym daje sporo możliwości kombinowania a scenariusze dają fajną różnorodność.

Kości potrafią czasami wygenerować skrajne sytuacje - raz nic "pewnym" atakiem nie zrobisz a innym razem zdejmiesz Championa. Nie jest to norma ale po GuildBallu gdzie oczekiwany rezultat można było dobrze przewidzieć tutaj jest trochę mniej pewności.

Rozgrywka jest raczej szybka chociaż pełny mecz 3 czempionów na 3 może potrwać z 2-3h jak się zasad dobrze nie zna a gracze długo się nad ruchem zastanawiają.
Na szczęście można na początku grać 1 czempiona na 1 i nawet jest z tego jakaś zabawa.

Nie jestem w stanie nic powiedzieć od siebie o balansie bo po prostu za mało grałem, z dyskusji w internecie widzę że tylko Morrigan jest uznawana powszechnie za słaby wybór.

Mam nadzieję że coś pomogło.
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 866
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: Szewa »

Gra definitywne leci na wishlist i do obserwacji :) dzięki!
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 661
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 151 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: Tyrek »

Dużo będzie zależało od Twoich oczekiwań. Jeśli szukasz w miarę prostego skirmisha na planszy, w którym rdzeń zasad jest bardzo prosty do ogarnięcia i pozostaje czyste kombinowanie nad wykorzystaniem możliwości swoich jednostek - to będziesz w 50% zadowolony. Drugie 50% zależy od tego jak bardzo przeszkadza Ci "skrajne" kostkowanie. Kostki w tego typu grach to norma, ale w Godtear problemem jest to, że na wyrzucony wynik nie mamy żadnego wpływu (w Aristeia można sobie pomagać np. poprzez karty). System osiągania sukcesu (sumy oczek) też nie jest tak przewidywalny jak wspomniany Guild Ball, w którym statystyka to potęga i można z bardzo dużą pewnością podchodzić do testów. W Godtear niestety system prowadzi do skrajności - beznadziejna sytuacja, świetny rzut i nagle coś co wydawało się niemożliwe się udaje. Z drugiej strony, coś co wydaje się pewne, puste ścianki na kostkach i cała tura w plecy. To mnie osobiście zniechęciło.

Gdyby nie ten system testów to gra miała by solidne podstawy do stania się kolejnym turniejowym killerem. W tym momencie jest niestety zbyt losowa. No i dyskusyjny jest balans klas - wydaje się, że żółtym łatwiej się zdobywa przewagę w punktach, bo maja ku temu zdecydowanie więcej okazji, niż pozostali.

Od strony wizualnej, modele są ok, szczególnie bohaterowie. Pomagierzy nie zrobili jakiegoś super wrażenia na mnie.

To co bardzo mi się podobało to pomysł na system punktacji w rundach. W każdej rundzie można zdobyć pewną określoną ilość punktów zwycięstwa. To, która strona je zdobędzie zależy od "małych punktów" które zdobędzie podczas rundy. Jest to typowe przeciąganie liny, które w takim typie gier wydaje się świetnym pomysłem.
Łosiek
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:34
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: Łosiek »

Dodam jeszcze że można za darmo zagrać sobie w Godtear na Tabletopia i samemu zobaczyć czy to się podoba czy nie. :)
https://steamforged.com/sfg-news-blog/1 ... ear-online
tisfortrey
Posty: 17
Rejestracja: 14 kwie 2020, 13:56
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 9 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: tisfortrey »

Ktoś tutaj jeszcze gra w wyżej wymieniony tytuł? Jest jakaś polska scena :D ? Szukamy z kumplem jakiejś przyjemnej skirmishówki (niebędącej XWingiem czy Underworldsami) i rozkminiamy czy nie kupić po starterku.
hulagi
Posty: 47
Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: hulagi »

tisfortrey pisze: 02 lip 2021, 15:35 Ktoś tutaj jeszcze gra w wyżej wymieniony tytuł? Jest jakaś polska scena :D ? Szukamy z kumplem jakiejś przyjemnej skirmishówki (niebędącej XWingiem czy Underworldsami) i rozkminiamy czy nie kupić po starterku.
Ja gram :) Według mnie jest to najlepszy skirmish na 2 osoby na rynku, ale gram tylko w warunkach domowych, głównie z bratem. Grałem już w wiele tego typu tytułów: Warhammer Underworlds, Mythic Battles, Aristeia, Edge Dawnfall itp. i wreszcie udało mi się znaleźć grę spełniającą większość moich oczekiwań. Jak masz zamiar wejść w tą grę to zacznij od grania 2 bandy vs 2 bandy, 1vs1 nie ma sensu według mnie. Czyli potrzebne Ci od razu 2 startery i jak gra Ci się spodoba to potem warto dokupić kilka dodatków, bo ta gra została stworzona z myślą o graniu 3vs3 i ja tak gram i nawet nie myślę o powrocie do 2vs2. Możesz wtedy zaobserwować wiele zależności pomiędzy poszczególnymi championami i ich followers. Gra 3vs3 jest też bardzo taktyczna, ma znaczenie ustawianie się, zaatakowanie przeciwnika lub użycie innej zdolności w odpowiednim momencie. Każda banda ma inna specyfikę i trzeba poznać jej słabe i mocne strony. Dla mnie ta gra to trochę takie mini-szachy, szczególnie jak grasz zazwyczaj z tą samą osobą. Pamiętaj, ze kości odgrywają tu ważną rolę, ale tutaj losowość mi strasznie nie przeszkadza, dodaje element zaskoczenia. Jest dużo innych elementów, które są na duży plus: punkty zwycięstwa i system tzw. przeciągania liny, żetony objective ,banery, ciekawe scenariusze. Dzięki temu rozgrywka jest zawsze inna, szczególnie jak masz więcej Championów. Jak masz jeszcze jakieś pytania to daj znać, gra jest naprawdę dobra i fajnie gdyby więcej ludzi zaczęło w nią grać.
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1365
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: Emil_1 »

Masz moją uwagę;) zwłaszcza jak piszesz porównując z edge - dawnfall
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
andrzejstrzelba
Posty: 551
Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
Has thanked: 239 times
Been thanked: 289 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: andrzejstrzelba »

Trochę odkopuję stary temat, ale może jeszcze ktoś gra i pomoże ?
Chciałem zapytać czy posiadając Chosen Pledge z KS potrzebuje coś jeszcze, żeby móc grać 3vs3 ?
hulagi
Posty: 47
Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: hulagi »

Chosen Pledge w zupełności Ci wystarczy. Z tego co pamiętam jest tam w sumie 9 band, także jest też trochę zabawy z budowaniem składów :)
Awatar użytkownika
andrzejstrzelba
Posty: 551
Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
Has thanked: 239 times
Been thanked: 289 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: andrzejstrzelba »

Tak myślałem, ale i tak dziękuję za informację.
Teraz już tylko pozostaje wybrać Godtear czy Aristeia?
Echh
hulagi
Posty: 47
Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: hulagi »

Grałem w obie te gry i zdecydowanie bardziej przypadł mi do gustu Godtear. Wyżej masz moją dłuższą opinię o tej grze. Aristeia też jest fajną grą i ma swoje plusy, także wszystko zależy od gustu :)
Awatar użytkownika
andrzejstrzelba
Posty: 551
Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
Has thanked: 239 times
Been thanked: 289 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: andrzejstrzelba »

Przeczytałem oba tematy (niestety nie są zbyt długie) i trochę w kropce jestem.
Grał będę chyba tylko z synem. Pokazywałem mu kilka dni temu Aristeia i wizualnie jest zachwycony. Mi zresztą ten klimat mangowy też się bardzo podoba. Do tej pory za bardzo nie widziałem konkurencji a wczoraj gdzieś wyskoczył mi ten Godtear. Jutro pokażę go synowi i trzeba będzie zdecydować.
Obejrzę może jeszcze jakieś gameplay'e dla lepszego obrazu. W Godtear mam wrażenie że więcej się dzieje na planszy ze względu na to, że jest więcej figurek. Jak dobrze rozumiem w grze 3vs3 jeden gracz bierze 3 championów + jego pomocnicy (około 10 chłopa?) i drugi gracz bierze 3 championów + jego pomocnicy (około 10 chłopa?). Razem na planszy będzie około 30 figurek?
Dobrze kombinuję?
hulagi
Posty: 47
Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Godtear (David Carl, Alex Hall, Steve Margetson)

Post autor: hulagi »

Zgadza się, w sumie koło 30 figurek będzie na planszy, czasami mniej w zależności od band, niektóre mają tylko Championa i jednego minion. Jak grasz z synem, który nie ma doświadczenia w tego typu grach to proponowałbym na początek zagrać 2vs2 lub nawet 1vs1. Bedzie łatwiej ogarnąć podstawowe zasady i mechaniki band, a później już można śmiało grać 3vs3. Wizualnie też Aristeia mi bardziej przypadła do gustu i gameplay też jest bardzo ciekawy, ale jednak Godtear jest bardziej taktyczną grą, co mnie akurat pasuje.
ODPOWIEDZ