Tajemnica zamku
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Tajemnica zamku
Ktokolwiek ma ? widział?
Przygodowa gra rodzinna, podczas której śmiałkowie odkrywają kolejne komnaty zamku w poszukiwaniu Księżniczki. Podczas wyprawy gracze mogą spotkać duchy, skrzaty i innych tajemniczych mieszkańców zamczyska... Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza pokona wszystkie smoki i uwolni Księżniczkę. Gra zawiera:
• 60 elementów labiryntu
• 48 żetonów
• 4 pionki
• kostkę do gry
• instrukcję
w internecie niewiele a wydaje się być dungeoncrawler dla 7+ ?
rozczaruję się ? czy nie ?
Przygodowa gra rodzinna, podczas której śmiałkowie odkrywają kolejne komnaty zamku w poszukiwaniu Księżniczki. Podczas wyprawy gracze mogą spotkać duchy, skrzaty i innych tajemniczych mieszkańców zamczyska... Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza pokona wszystkie smoki i uwolni Księżniczkę. Gra zawiera:
• 60 elementów labiryntu
• 48 żetonów
• 4 pionki
• kostkę do gry
• instrukcję
w internecie niewiele a wydaje się być dungeoncrawler dla 7+ ?
rozczaruję się ? czy nie ?
- MichalStajszczak
- Posty: 9433
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1444 times
- Kontakt:
Re: Tajemnica zamku
Po kilku sesjach z 4,5 letnim brzdącem muszę powiedzieć, że gra jest ok. A za taką cenę to nawet bardzo ok. Jest w miarę szybka i jest rzucanie kostką a sytuacja na stole rozwija się za każdym razem inaczej. W sam raz, żeby junior nie zdążył się znudzić. Bardzo często po pierwszej grze pada prośba o drugą a później trzecią partię.
Nasz domowy patch: jeśli w grze jest mniej niż czterech graczy, to w momencie gdy wszyscy gracze posiadają już miecz w tym samym kolorze, po dociągnięciu kolejnej kopii odrzucamy go i automatycznie ciągniemy kolejny żeton. Przyśpiesza to całą rozgrywkę - szczególnie gdy gra tylko dwójka.
Nasz domowy patch: jeśli w grze jest mniej niż czterech graczy, to w momencie gdy wszyscy gracze posiadają już miecz w tym samym kolorze, po dociągnięciu kolejnej kopii odrzucamy go i automatycznie ciągniemy kolejny żeton. Przyśpiesza to całą rozgrywkę - szczególnie gdy gra tylko dwójka.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2018, 20:41 przez kempy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tajemnica zamku
Witam. Cieszę się, że gra się podoba
Z homemade zasad można zastosować następującą:
Przy mniejszej ilości graczy niż 4, przed grą odłożyć nadmierne komplety mieczy, po 1 lustrze za każdą brakującą do pełnego składu osobę oraz część potworków (tu według uznania). Dzięki temu, grając w 2 osoby, można skrócić grę o 1/3.
Z homemade zasad można zastosować następującą:
Przy mniejszej ilości graczy niż 4, przed grą odłożyć nadmierne komplety mieczy, po 1 lustrze za każdą brakującą do pełnego składu osobę oraz część potworków (tu według uznania). Dzięki temu, grając w 2 osoby, można skrócić grę o 1/3.
Re: Tajemnica zamku
Myślałem o zmniejszeniu liczby mieczy, ale powoduje to, że dłużej ich trzeba szukać. Stąd decyzja o zostawieniu puli takiej samej z jednoczesną zasadą o odrzucaniu natrafionej nadwyżki i ciągnięciu kolejnego żetonu.Darkman pisze: ↑04 maja 2018, 07:56 Witam. Cieszę się, że gra się podoba
Z homemade zasad można zastosować następującą:
Przy mniejszej ilości graczy niż 4, przed grą odłożyć nadmierne komplety mieczy, po 1 lustrze za każdą brakującą do pełnego składu osobę oraz część potworków (tu według uznania). Dzięki temu, grając w 2 osoby, można skrócić grę o 1/3.
Jeśli już myśleć o redukcji zestawu żetonów w zależności od ilości graczy to można by faktycznie pomyśleć o sztywnym układzie startowym wg schematu:
X graczy - A komplety mieczy, B rycerzy, C skrzatów, D duchów, E luster
Re: Tajemnica zamku
Właśnie taką propozycję zgłosiłem wydawcy kilka tygodni temu. Zobaczymy czy pojawi się kolejne wydanie z poprawkami
Re: Tajemnica zamku
Dla 2 graczy usuwamy z gry 2 komplety mieczy, 2 lustra, 2 skrzaty i 2 rycerzy.
Dla 3 graczy usuwamy z gry 1 komplet mieczy, 1 lustro, 1 skrzata i 1 rycerza.
Jednak to tylko sugestia, bo raz z córką testowałem wersję dla 2 graczy.