Tajemnica zamku

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
wilczur
Posty: 282
Rejestracja: 29 maja 2008, 12:08
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Tajemnica zamku

Post autor: wilczur »

Ktokolwiek ma ? widział?

Przygodowa gra rodzinna, podczas której śmiałkowie odkrywają kolejne komnaty zamku w poszukiwaniu Księżniczki. Podczas wyprawy gracze mogą spotkać duchy, skrzaty i innych tajemniczych mieszkańców zamczyska... Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza pokona wszystkie smoki i uwolni Księżniczkę. Gra zawiera:
• 60 elementów labiryntu
• 48 żetonów
• 4 pionki
• kostkę do gry
• instrukcję

w internecie niewiele a wydaje się być dungeoncrawler dla 7+ ? :)

rozczaruję się ? czy nie ?
Mój Bloog
Moja kolekcja
Pozdrawiam
Wilczur
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9433
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1444 times
Kontakt:

Re: Tajemnica zamku

Post autor: MichalStajszczak »

Na stronie wydawcy jest do ściągnięcia instrukcja w pliku pdf
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Tajemnica zamku

Post autor: kempy »

Po kilku sesjach z 4,5 letnim brzdącem muszę powiedzieć, że gra jest ok. A za taką cenę to nawet bardzo ok. Jest w miarę szybka i jest rzucanie kostką a sytuacja na stole rozwija się za każdym razem inaczej. W sam raz, żeby junior nie zdążył się znudzić. Bardzo często po pierwszej grze pada prośba o drugą a później trzecią partię.

Nasz domowy patch: jeśli w grze jest mniej niż czterech graczy, to w momencie gdy wszyscy gracze posiadają już miecz w tym samym kolorze, po dociągnięciu kolejnej kopii odrzucamy go i automatycznie ciągniemy kolejny żeton. Przyśpiesza to całą rozgrywkę - szczególnie gdy gra tylko dwójka.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2018, 20:41 przez kempy, łącznie zmieniany 1 raz.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Tajemnica zamku

Post autor: mikeyoski »

Uważam, że ta gra jest zwyczajnie lepsza niż nudny Karak :-)
Awatar użytkownika
Darkman
Posty: 13
Rejestracja: 01 mar 2017, 18:07

Re: Tajemnica zamku

Post autor: Darkman »

Witam. Cieszę się, że gra się podoba :)

Z homemade zasad można zastosować następującą:
Przy mniejszej ilości graczy niż 4, przed grą odłożyć nadmierne komplety mieczy, po 1 lustrze za każdą brakującą do pełnego składu osobę oraz część potworków (tu według uznania). Dzięki temu, grając w 2 osoby, można skrócić grę o 1/3.
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Tajemnica zamku

Post autor: kempy »

Darkman pisze: 04 maja 2018, 07:56 Witam. Cieszę się, że gra się podoba :)

Z homemade zasad można zastosować następującą:
Przy mniejszej ilości graczy niż 4, przed grą odłożyć nadmierne komplety mieczy, po 1 lustrze za każdą brakującą do pełnego składu osobę oraz część potworków (tu według uznania). Dzięki temu, grając w 2 osoby, można skrócić grę o 1/3.
Myślałem o zmniejszeniu liczby mieczy, ale powoduje to, że dłużej ich trzeba szukać. Stąd decyzja o zostawieniu puli takiej samej z jednoczesną zasadą o odrzucaniu natrafionej nadwyżki i ciągnięciu kolejnego żetonu.

Jeśli już myśleć o redukcji zestawu żetonów w zależności od ilości graczy to można by faktycznie pomyśleć o sztywnym układzie startowym wg schematu:

X graczy - A komplety mieczy, B rycerzy, C skrzatów, D duchów, E luster
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
Darkman
Posty: 13
Rejestracja: 01 mar 2017, 18:07

Re: Tajemnica zamku

Post autor: Darkman »

Właśnie taką propozycję zgłosiłem wydawcy kilka tygodni temu. Zobaczymy czy pojawi się kolejne wydanie z poprawkami :)
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Tajemnica zamku

Post autor: kempy »

Darkman pisze: 06 maja 2018, 20:39 Właśnie taką propozycję zgłosiłem wydawcy kilka tygodni temu. Zobaczymy czy pojawi się kolejne wydanie z poprawkami :)
Jakieś konkrety tu i teraz? Mógłbym potestować z młodym i żoną.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
Darkman
Posty: 13
Rejestracja: 01 mar 2017, 18:07

Re: Tajemnica zamku

Post autor: Darkman »

kempy pisze: 07 maja 2018, 10:58
Darkman pisze: 06 maja 2018, 20:39 Właśnie taką propozycję zgłosiłem wydawcy kilka tygodni temu. Zobaczymy czy pojawi się kolejne wydanie z poprawkami :)
Jakieś konkrety tu i teraz? Mógłbym potestować z młodym i żoną.
Dla 2 graczy usuwamy z gry 2 komplety mieczy, 2 lustra, 2 skrzaty i 2 rycerzy.
Dla 3 graczy usuwamy z gry 1 komplet mieczy, 1 lustro, 1 skrzata i 1 rycerza.

Jednak to tylko sugestia, bo raz z córką testowałem wersję dla 2 graczy.
ODPOWIEDZ