Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Informacje o planszówkach on-line, offline itp.
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

Witam
Powiedzcie mi jak odczytujecie jeden heks pokryty np. wzgórzami i górami ,albo heks z bagnami i cieczą, ewentualnie równiny i lodowiec na jednym polu ? Przy eksploracji i ruchu uwzględniacie oba te warunki terenowe w godzinach ? Wydaje mi się ,że jedno wyklucza drugie .Bo jak instrukcja opisuje...przykładowo ruch forsowny z pola 0310 do pola 0611 (koszt 6 godzin) Więc w takim razie przebyte pole z górami i wzgórzami(0410) jest liczone tylko jako góry. Ja bynajmniej tak to odczytałem

Rzadką i bujną roślinność uwzględnia się z innymi warunkami terenowymi ,ale wzgórza + góry/ równina + lodowiec/ ciecz+ bagna/ równiny+ wzgórza... hm tu mam dylemat.
...no i jeszcze rzeki i jeziora też się kumulują w godzinach z resztą terenu. A Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: kempy »

Jeśli faktycznie korzystasz z portu Vassala to jest tam wrzucona errata. Najważniejsza zmiana (pochodząca z czasopisma Ares, gdzie ukazał się wcześniej oryginał "Odkrywców...") brzmi, po przetłumaczeniu:

- Do zasad opisanych w punkcie [6.7] należy dodać:   "Równina, wzgórze, góry i urwiska są terenami wykluczającymi się podczas podliczania kosztów czasowych za wejście i/lub zbadanie. Jedynie teren "najdroższy" czasowo jest brany pod uwagę w przypadku występowania więcej niż jednego z tych czterech terenów na danym hexsie. Przykładowo hex 0309 należy traktować jako góry a hex 0311 jako urwisko. Wszystkie inne typy terenów doliczają swoje koszty za wejście i/lub zbadanie."
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

Dziękuję kempy za szybką odpowiedz.
Nie korzystam. Link w pierwszym poście wygasł. Możesz podać proszę aktualny link ?

Jeszcze mam jedno zapytanie odnośnie tabeli spotkania.
Tabela spotkania mówi ,że do rzutu kostką :
Jeżeli wybrane zostanie porozumienie ,dodaj wartość MODYFIKATORA INTELIGENCJI istoty ,a odejmij wartość bezwzględną jej MODYFIKATORA AGRESJI.

No dobrze a jeśli oba te modyfikatory istoty są ujemne ,to modyfikator inteligencji wtedy się odejmuje ,a agresji dodaje ? (ale chyba agresji w porozumieniu zawsze się odejmuje jako wartość bezwzględna)


Albo, jeżeli zostanie wybrane starcie ( walka ,lub próba pochwycenia istoty) , tabela spotkania opisuje:
Do rezultatów rzutu dodaj wartość MODYFIKATORÓW INTELIGENCJI I AGRESJI.

I to samo pytanie ,a jeśli modyfikatory są ujemne ,to się je odejmuje ?
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: kempy »

Rafik pisze: 14 maja 2018, 18:02 Link w pierwszym poście wygasł.
Przed chwilą sprawdzałem i działa.

Obrazek

Wystarczy kliknać pobierz i leci.
Jeszcze mam jedno zapytanie odnośnie tabeli spotkania.
Tabela spotkania mówi ,że do rzutu kostką :
Jeżeli wybrane zostanie porozumienie ,dodaj wartość MODYFIKATORA INTELIGENCJI istoty ,a odejmij wartość bezwzględną jej MODYFIKATORA AGRESJI.

No dobrze a jeśli oba te modyfikatory istoty są ujemne ,to modyfikator inteligencji wtedy się odejmuje ,a agresji dodaje ? (ale chyba agresji w porozumieniu zawsze się odejmuje jako wartość bezwzględna)
Tak to właśnie działa. Ujemny się odejmuje, a bezwzględna wartość jest zawsze dodatnia.
Albo, jeżeli zostanie wybrane starcie ( walka ,lub próba pochwycenia istoty) , tabela spotkania opisuje:
Do rezultatów rzutu dodaj wartość MODYFIKATORÓW INTELIGENCJI I AGRESJI.

I to samo pytanie ,a jeśli modyfikatory są ujemne ,to się je odejmuje ?
Dokładnie tak, jak powyżej.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

Kempf wielkie dzięki ,to chciałem wiedzieć.

Pobrałem plik ,ale nie mogę go otworzyć. Za pomocą czego to się otwiera ?

I ostania rzecz tak dla pewności ,nie chce być upierdliwy.
Czyli heks z górami i jaskinią ( przykładowo pole 1103 ) albo jaskinia na równinach ( pole 0816 )Przy ruchu i badaniu POD ZIEMIĄ uwzględnia się oba te warunki terenowe ? (Myślałem ,że wtedy tylko sama jaskinia jest brana pod uwagę ,jeśli pod ziemią się rusza i bada )

Albo :Lodowiec na równinach i miasto na równinach i w tym wypadku równiny przy ruchu i badaniu są brane pod uwagę ? ( hm ,wynikało by wtedy z tego, że w mieście można spotkać istotę przystosowaną do bezkresnych równin ,a nie miastu...trochę dziwne )
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: kempy »

Rafik pisze: 14 maja 2018, 22:50 Pobrałem plik ,ale nie mogę go otworzyć. Za pomocą czego to się otwiera ?
http://www.vassalengine.org

Ale na leniwych zrobiłem ściągę: https://imgur.com/a/Tko2ZEC
Czyli heks z górami i jaskinią ( przykładowo pole 1103 ) albo jaskinia na równinach ( pole 0816 )Przy ruchu i badaniu POD ZIEMIĄ uwzględnia się oba te warunki terenowe ? (Myślałem ,że wtedy tylko sama jaskinia jest brana pod uwagę ,jeśli pod ziemią się rusza i bada )
Trzymając się ściśle instrukcji należałoby na 1103 dodawać modyfikatory jaskinia + góra (pod ziemią) lub sama góra (na powierzchni). Ja zawsze tak grałem.
Albo :Lodowiec na równinach i miasto na równinach i w tym wypadku równiny przy ruchu i badaniu są brane pod uwagę ? ( hm ,wynikało by wtedy z tego, że w mieście można spotkać istotę przystosowaną do bezkresnych równin ,a nie miastu...trochę dziwne )
Przecież do spotkania może dojść na obrzeżach danego miasta, prawda? Moim zdaniem to jest całkiem w porządku, bo zwiększa szansę na jakiekolwiek spotkania. Gdyby każdy hex miał sztywno przypisany jeden rodzaj terenu automatycznie zmniejszałoby to prawdopodobieństwo skutecznego trafienia na tabeli.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

Bardzo pomocne korekty w Twojej ściądze.

W instrukcji w punkcie 6.1 jest jeszcze jedna nieścisłość.
pisze:

Stosowne dane zawiera tabela wpływu ukształtowania terenu.
Np. na eksplorację pola z górami, pokrytego bujną roślinnością potrzeba ośmiu godzin.
Jeżeli jednak w czasie tego samego ruchu, ekspedycja wkracza do tego pola i bada je - wymaga to łącznie dwunastu godzin.

Chyba chodziło o wzgórza ,bo na badanie gór z bujną roślinnością potrzeba 10 godzin, a na ruch i badanie 15 godzin.


Ps. A czemu Rekonbot jest wyposażony w detektor ? tak jest w oryginale ?
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: kempy »

Rafik pisze: 15 maja 2018, 02:42 Bardzo pomocne korekty w Twojej ściądze.
To jest zrzut ekranu z pomocy w module Vassala.
W instrukcji w punkcie 6.1 jest jeszcze jedna nieścisłość.
pisze:

Stosowne dane zawiera tabela wpływu ukształtowania terenu.
Np. na eksplorację pola z górami, pokrytego bujną roślinnością potrzeba ośmiu godzin.
Jeżeli jednak w czasie tego samego ruchu, ekspedycja wkracza do tego pola i bada je - wymaga to łącznie dwunastu godzin.

Chyba chodziło o wzgórza ,bo na badanie gór z bujną roślinnością potrzeba 10 godzin, a na ruch i badanie 15 godzin.
Tak, to jest błąd. Sprawdziłem i w oryginale w tym miejsu pisze o Hill a nie Mountain, więc tłumacz się pomylił.

Ps. A czemu Rekonbot jest wyposażony w detektor ? tak jest w oryginale ?
Tak jest w oficjalnej erracie oryginału.

Obrazek
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

Bardzo fajna rzecz ten moduł i dobra odskocznia od papierkowo kartonowej wersji.

Jest jeszcze jedna kwestia. Instrukcja nie wyjaśnia do końca jak to jest z zabitymi istotami żywymi.W Punkcie 8.7 pisze tylko ,że usuwa się je z danego obszaru. Więc wynika z tego ,że podczas badania danej planety już nie można spotkać owego osobnika ,a paragraf dotyczący tej istoty się pomija i przechodzi do innej czynności ekspedycji.

Natomiast na innej planecie można go ponownie spotkać i znowu zyskać za ustalenie cech dodatkowe punkty, tej samej istoty. (tak by z tego wynikało). W punkcie 9.1 jest napisane ,że jeden punkt jest przyznawany za każdą z ustalonych i zapisanych w dzienniku cech istot żywych ( bez względu na to czy dana istota została schwytana ,czy nie )

Można też nie przyznawać punktu drugiego za ustaloną wcześniej cechę tej samej istoty...ale można podejść do tego w ten sposób ,że modyfikatory stworzonek ,to cechy danego gatunku ,a już ustalony wskaznik, to określona cecha danego osobnika i stąd punkt się należy.Tylko skoro mieliśmy już wcześniej do czynienia z tym gatunkiem ,wtedy dopisujemy na przykład już tylko połowę punktu ( lub nawet cały ,kwestia dyskusyjna )

To samo się tyczy istoty która uciekła.


Ze schwytanymi sprawa jasna, więcej już ich nie można spotkać ,punkt 8.7 to wyjaśnia.

hm ,a co z istotami ponownie spotkanymi z którymi doszło wcześniej do porozumienia, a Galaktyczna Komisja do spraw Badań zakazała ich chwytania i zabijania jako myślących form życia ? I tu nasuwa się kolejna niewiadoma:) Również można do tego podejść jak opisałem wyżej ( może w stadzie trafił się jakiś głupek ,który nie podlega amnestii:)
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: kempy »

Rafik pisze: 15 maja 2018, 11:19 Bardzo fajna rzecz ten moduł i dobra odskocznia od papierkowo kartonowej wersji.
Właśnie dzięki temu modułowi mogłem wrócić do Odkrywców po ponad dwudziestu latach i spędzić przy nich kolejne kilkanaście godzin.
Jest jeszcze jedna kwestia. Instrukcja nie wyjaśnia do końca jak to jest z zabitymi istotami żywymi.W Punkcie 8.7 pisze tylko ,że usuwa się je z danego obszaru. Więc wynika z tego ,że podczas badania danej planety już nie można spotkać owego osobnika ,a paragraf dotyczący tej istoty się pomija i przechodzi do innej czynności ekspedycji.

Natomiast na innej planecie można go ponownie spotkać i znowu zyskać za ustaleanie cech dodatkowe punkty, tej samej istoty. (tak by z tego wynikało). W punkcie 9.1 jest napisane ,że jeden punkt jest przyznawany za każdą z ustalonych i zapisanych w dzienniku cech istot żywych ( bez względu na to czy dana istota została schwytana ,czy nie )

Można też nie przyznawać punktu drugiego za ustaloną wcześniej cechę tej samej istoty...ale można podejść do tego w ten sposób ,że modyfikatory stworzonek ,to cechy danego gatunku ,a już ustalony wskaznik, to określona cecha danego osobnika i stąd punkt się należy.Tylko skoro mieliśmy już wcześniej do czynienia z tym gatunkiem ,wtedy dopisujemy na przykład już tylko połowę punktu ( lub nawet cały ,kwestia dyskusyjna )

To samo się tyczy istoty która uciekła.

Ze schwytanymi sprawa jasna, więcej już ich nie można spotkać ,punkt 8.7 to wyjaśnia.

hm ,a co z istotami ponownie spotkanymi z którymi doszło wcześniej do porozumienia, a Galaktyczna Komisja do spraw Badań zakazała ich chwytania i zabijania jako myślących form życia ? I tu nasuwa się kolejna niewiadoma:) Również można do tego podejść jak opisałem wyżej ( może w stadzie trafił się jakiś głupek ,który nie podlega amnestii:)
Chyba nie istnieje oficjalna odpowiedź na to pytanie. Osobiście raz spotkane stworzenia za drugim razem ignorowałem.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

Kempy możesz proszę sprawdzić w oryginalnej wersji, czy w paragrafie 115 przy lądowaniu na planecie Picolo powinien być klimat arktyczny. (Tabela planet/ Picolo par. 86 ,rezultat rzutu kostką 4 lub 5 pole lądowania 0806 - PARAGRAF 115 )

I miałbym jeszcze do Ciebie pytanie odnośnie napraw urządzeń, robotów i leczenia członków ekspedycji podczas badania planety.
Można dwie albo nawet trzy naprawy , czy też leczenia wykonywać jedna po drugiej ? ( przykładowo przeznaczam max 6 godzin na naprawę robota i udaje mi się go naprawić i zaraz po tym wydatkuję kolejne 6 godzin na naprawę drugiego robota - albo leczę jedną raną wydatkując 12 godzin i po tym wydaję kolejne 12 godzin na leczenie drugiej rany )
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Andy »

Rafik pisze: 23 maja 2018, 14:50 Kempy możesz proszę sprawdzić w oryginalnej wersji, czy w paragrafie 115 przy lądowaniu na planecie Picolo powinien być klimat arktyczny. (Tabela planet/ Picolo par. 86 ,rezultat rzutu kostką 4 lub 5 pole lądowania 0806 - PARAGRAF 115 )
Kempy być może zajęty :wink: , więc ja w zastępstwie potwierdzam: w paragrafie 115 jest mowa o klimacie arktycznym.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

Andy pisze: 23 maja 2018, 15:12
Rafik pisze: 23 maja 2018, 14:50 Kempy możesz proszę sprawdzić w oryginalnej wersji, czy w paragrafie 115 przy lądowaniu na planecie Picolo powinien być klimat arktyczny. (Tabela planet/ Picolo par. 86 ,rezultat rzutu kostką 4 lub 5 pole lądowania 0806 - PARAGRAF 115 )
Kempy być może zajęty :wink: , więc ja w zastępstwie potwierdzam: w paragrafie 115 jest mowa o klimacie arktycznym.
A gdzie sprawdzałeś ? w polskiej wersji Encore ? Mi chodzi o Voyage of the B.S.M. Pandora
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Andy »

A to przepraszam, tak, sprawdzałem w polskiej wersji.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: kempy »

Rafik pisze: 23 maja 2018, 14:50 Kempy możesz proszę sprawdzić w oryginalnej wersji, czy w paragrafie 115 przy lądowaniu na planecie Picolo powinien być klimat arktyczny. (Tabela planet/ Picolo par. 86 ,rezultat rzutu kostką 4 lub 5 pole lądowania 0806 - PARAGRAF 115 )
Obrazek

Obrazek
I miałbym jeszcze do Ciebie pytanie odnośnie napraw urządzeń, robotów i leczenia członków ekspedycji podczas badania planety.
Można dwie albo nawet trzy naprawy , czy też leczenia wykonywać jedna po drugiej ? ( przykładowo przeznaczam max 6 godzin na naprawę robota i udaje mi się go naprawić i zaraz po tym wydatkuję kolejne 6 godzin na naprawę drugiego robota - albo leczę jedną raną wydatkując 12 godzin i po tym wydaję kolejne 12 godzin na leczenie drugiej rany )
W ten łączony sposób można leczyć załogę i naprawiać sprzęt tylko na pokładzie statku. Na powierzchni niestety trzeba wykonywać rzeczy po kolei, jedna po drugiej, tak jak napisałeś.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

kempy pisze: 23 maja 2018, 16:40
Rafik pisze: 23 maja 2018, 14:50 Kempy możesz proszę sprawdzić w oryginalnej wersji, czy w paragrafie 115 przy lądowaniu na planecie Picolo powinien być klimat arktyczny. (Tabela planet/ Picolo par. 86 ,rezultat rzutu kostką 4 lub 5 pole lądowania 0806 - PARAGRAF 115 )
Obrazek

Obrazek
I miałbym jeszcze do Ciebie pytanie odnośnie napraw urządzeń, robotów i leczenia członków ekspedycji podczas badania planety.
Można dwie albo nawet trzy naprawy , czy też leczenia wykonywać jedna po drugiej ? ( przykładowo przeznaczam max 6 godzin na naprawę robota i udaje mi się go naprawić i zaraz po tym wydatkuję kolejne 6 godzin na naprawę drugiego robota - albo leczę jedną raną wydatkując 12 godzin i po tym wydaję kolejne 12 godzin na leczenie drugiej rany )
W ten łączony sposób można leczyć załogę i naprawiać sprzęt tylko na pokładzie statku. Na powierzchni niestety trzeba wykonywać rzeczy po kolei, jedna po drugiej, tak jak napisałeś.
A jednak arktyczny.
Dobrze ,że w ogóle można wykonywać te czynności jedna po drugiej podczas badania planety. Nie miałem do końca pewności i myślałem ,że może tylko jedna naprawa ,lub jedno leczenie. Potem ruch ,czy eksploracja i dopiero po paragrafie wynikającego z eksploracji ponownie można wrócić do naprawy albo leczenia załogi. Zle odczytałem instrukcje i namieszałem coś. Punkt 6.9
W sumie to i racja ,dlaczego by nie można za jednym razem przeznaczyć przykładowo 10, 20 godzin, albo całej doby na leczenie i naprawę sprzętu. Załoga nie musi spać ,bo i licho nie śpi :mrgreen:
,
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

Jeszcze przypomniałem sobie o jednej rzeczy ,może mało istotnej.
W punkcie 8.0 pisze ,że:

Nazwa każdej z istot żywych umieszczona jest w tabeli wskazników istot żywych.
Następnie gracz wykonuje dalsze polecenia paragrafu.

W tej tabeli nie ma żadnych nazw...
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: kempy »

Rafik pisze: 23 maja 2018, 20:03 Jeszcze przypomniałem sobie o jednej rzeczy ,może mało istotnej.
W punkcie 8.0 pisze ,że:

Nazwa każdej z istot żywych umieszczona jest w tabeli wskazników istot żywych.
Następnie gracz wykonuje dalsze polecenia paragrafu.

W tej tabeli nie ma żadnych nazw...
W oryginale stoi "The creature's name is recorded on Creature Atribute Log." co chyba tłumaczy się jako "nazwę stworzenia zapisuje się w dzienniku.".

W module Vassala jest to fajnie rozwiązane, bo nazwy istoty nie trzeba wpisywać ręcznie, tylko wybiera się z listy.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

kempy pisze: 23 maja 2018, 21:53
Rafik pisze: 23 maja 2018, 20:03 Jeszcze przypomniałem sobie o jednej rzeczy ,może mało istotnej.
W punkcie 8.0 pisze ,że:

Nazwa każdej z istot żywych umieszczona jest w tabeli wskazników istot żywych.
Następnie gracz wykonuje dalsze polecenia paragrafu.

W tej tabeli nie ma żadnych nazw...
W oryginale stoi "The creature's name is recorded on Creature Atribute Log." co chyba tłumaczy się jako "nazwę stworzenia zapisuje się w dzienniku.".

W module Vassala jest to fajnie rozwiązane, bo nazwy istoty nie trzeba wpisywać ręcznie, tylko wybiera się z listy.
Bo właśnie w dzienniku cech istot żywych powinno się zapisywać nazwy. Ogólnie moduł jest bardzo fajnym rozwiązaniem.

Jeszcze jedna rzecz mnie kempy nurtuje... Jak to jest z odnoszeniem ran i uszkodzeń w zdarzeniach losowych. Można ujmować w wyniku zdarzeń losowych punkty zasobów ? ( np. wstrząs sejsmiczny w paragrafie 32 )
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: kempy »

Rafik pisze: 24 maja 2018, 07:35
Jeszcze jedna rzecz mnie kempy nurtuje... Jak to jest z odnoszeniem ran i uszkodzeń w zdarzeniach losowych. Można ujmować w wyniku zdarzeń losowych punkty zasobów ? ( np. wstrząs sejsmiczny w paragrafie 32 )
Jest to dosyć mętnie sformułowane w instrukcji i można interpretować dwojako. Sam grałem, że nie można dlatego moje ekspedycje zawsze miały sporo klatek, którymi próbowałem absorbować tego typu uszkodzenia. ;)
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
jamers
Posty: 78
Rejestracja: 01 lip 2004, 12:57
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 5 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: jamers »

Rafik pisze: 24 maja 2018, 07:35 Ogólnie moduł jest bardzo fajnym rozwiązaniem.
Rafik, bardzo dziękuję za dobre słowa a Tobie Kempy dziękuję za opiekę merytoryczną i duchową w tym wątku :)
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

jamers pisze: 24 maja 2018, 09:33
Rafik pisze: 24 maja 2018, 07:35 Ogólnie moduł jest bardzo fajnym rozwiązaniem.
Rafik, bardzo dziękuję za dobre słowa a Tobie Kempy dziękuję za opiekę merytoryczną i duchową w tym wątku :)
Jamers należą Ci się słowa uznania za wykonaną pracę. Jednym słowem... jamers inżynier , kempy dowódca ,a ja jako istota żywa, która jest wszystkiego ciekawa :shock:
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

Znalazłem błąd w paragrafie 053:
Grawitacja jest wielka, a klimat tropikalny – § 153

Przy grawitacji wielkiej nie występuje tropikalny klimat.
Awatar użytkownika
jamers
Posty: 78
Rejestracja: 01 lip 2004, 12:57
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 5 times

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: jamers »

Rafik pisze: 07 wrz 2018, 06:28 Znalazłem błąd w paragrafie 053:
Grawitacja jest wielka, a klimat tropikalny – § 153

Przy grawitacji wielkiej nie występuje tropikalny klimat.
Chyba faktycznie nie ma takiej kombinacji. Tak samo jest w oryginale i nie ma dla tego paragrafu oficjalnej erraty. Proponuję zamiast "a" wstawić "lub". :)
Ale to oczywiście home-rule lub też home-correction. ;)
Rafik
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:43

Re: Vassal: Odkrywcy Nowych Światów

Post autor: Rafik »

Ewentualnie można tez wielką zamienić na dużą. Na Paleo, Suwatte i Nowe Alto przy grawitacji dużej panuje tropikalny klimat. Lub... wielkiej przy klimacie umiarkowanym, bądz arktycznym – w tym przypadku jak na Opoplo... Jest kilka możliwości.
Ale jeśli ma być trudniej, to zostałbym przy tej drugiej opcji.
ODPOWIEDZ