(Projekt+PnP) Gra "RTS like"

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Spyke18
Posty: 8
Rejestracja: 24 lip 2012, 10:12

(Projekt+PnP) Gra "RTS like"

Post autor: Spyke18 »

Cześć chciałbym podzielić się w wami moim projektem/pomysłem.
Główne założenia: gra przypominająca RTS ( Real Time Strategy ), area control, podatność jednostek na dany typ obrażeń, jednostka po wygranej bitwie awansuje na wyższy poziom (1->2->3), 3 rodzaje surowców (jedzenie, obsydian, kryształy), wyczerpywane surowce w kopalniach, jednostki = żetony, 2 do 4 graczy, plansza - hexy.
Struktura tury:
0a. Dobierz 4 karty akcji, następnie odrzuć dwie z nich (tylko na początku gry)
0b. Odrzuć jedną kartę akcji (wykonaj tę akcję począwszy od drugiej tury)
1.Zagrywanie akcji (Ruch, Akcja specjalna, Budowa (jednostki lub budynku), Wydobycie)
2. Rozstrzygnij Bitwy
3. Etap wydobycia ( każdy robotnik na polu z kopalnią może wydobyć 1 surowiec za darmo)
4. Dobierz 3 karty akcji i jedną kartę Wsparcia
5. Etap konsumpcji

Krótki opis akcji:
Akcja ruchu ( porusz jedną jednostkę o liczbę pól równą liczbie punktów ruchu jednostki)
Akcja budowy ( wybuduj jednostkę lub budynek opłacając dodatkowo jej koszt)
Akcja wydobycia ( dany robotnik na polu z kopalnią wydobywa 1 surowiec )
Akcja Specjalna ( wykorzystanie umiejętności specjalnej jednostki lub dowolna inna akcja wyżej wymieniona)

Przykład kart akcji:
Wybieramy albo tekst na kacie albo akcje przedstawione symbolami
Obrazek Obrazek Obrazek

Walka:
Są 4 rodzaje kości symbolizujące dany typ obrażeń ( Miecz, Łuk, Magia, Leczenie ) ilość symboli danego typu na kości + symbol specjalny na kości jest wart 1 obrażeń danego typu lub aktywuje umiejętność jeżeli jednostka takową posiada. np. kość miecza 3x2OBR, 2x1OBR, 1xSymbol specjalny.
Niektóre jednostki są podatne na dany rodzaj obrażeń. Wówczas otrzymują podwójne obrażenia od danego typu na który są podatni.
Na raz rzucamy kośćmi takimi jakimi atakami dysponują nasze jednostki. Następnie przydzielamy, która jednostka zaatakowała daną jednostkę przeciwnika. Gdy jakieś jednostki przeżyły rzucamy drugi raz.

Przykład jednostki:
Na początku mamy do dyspozycji pierwszy wiersz umiejętności. Po jednej wygranej walce dysponujemy pierwszym i drugim zaś po kolejnej wszystkimi wierszami. Podatność przedstawiona w czerwonym orbie na środku.
Obrazek

Jedzenie: Zbieramy na zajmowanych polach, w etapie konsumpcji musimy wydać określoną liczbę jedzenia w zależności od wielkości naszej armii np. 0-4 jednostki = 0 jedzenia 5-7 = 1 jedzenia itd.

Kopalnie: Wyczerpywane zasoby gdy wydobywamy więcej niż 1 zasób na turę tj. akcja wydobycia + darmowe wydobycie na koniec

Gra się kończy po wykonaniu danej liczby zadań lub uzbieraniu danej ilości punktów.

Chciałbym was prosić o opinię i rady co zmienić, w późniejszym etapie dla zainteresowanych mógłbym udostępnić wersję print & play. Jeżeli macie jakieś pytania czy wątpliwości to chętnie wyjaśnię. Jest tego sporo, a nie chciałbym też tutaj pisać całej instrukcji.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2018, 15:20 przez Spyke18, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: [Projekt] Gra "RTS like"

Post autor: hipcio_stg »

Wygląda bardzo ciekawie. Nawet oprawa graficzna mi leży. Czekam na dalsze info. Gdybyś chciał to chętnie potestuję jakiś PnP jak będzie.
Spyke18
Posty: 8
Rejestracja: 24 lip 2012, 10:12

Re: [Projekt] Gra "RTS like"

Post autor: Spyke18 »

Wygląda bardzo ciekawie. Nawet oprawa graficzna mi leży. Czekam na dalsze info. Gdybyś chciał to chętnie potestuję jakiś PnP jak będzie.
W zasadzie mam już wstępnie grywalny prototyp postaram się w niedługim czasie przygotować wersję PnP.W najbliższym czasie zajmę się zadaniami więc liczę też może ktoś ma ciekawe pomysły na zadania. Aktualnie gra zawiera 3 rasy (Arachnopolia, Ludzie i Bezimienni). Chciałbym się podzielić również wyglądem mapy na 3 graczy i proszę o opinię/uwagi.

Obrazek
Spyke18
Posty: 8
Rejestracja: 24 lip 2012, 10:12

Re: [Projekt+PnP] Gra "RTS like"

Post autor: Spyke18 »

Prototyp i wersja Print & Play gotowa. Jakby ktoś byłby zainteresowany przetestowaniem Print & Play, zapraszam do kontaktu na priv.

Obrazek
Spyke18
Posty: 8
Rejestracja: 24 lip 2012, 10:12

Re: [Projekt+PnP] Gra "RTS like"

Post autor: Spyke18 »

Przychodzę z kolejną aktualizacją. Kilka osób odezwało się do mnie o wersję PnP lecz zdaję sobie sprawę, że jest sporo pracy w tym żeby przygotować/wydrukować wszystkie elementy w końcu sam poświęciłem go sporo na przygotowania.
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom postanowiłem przenieść swój prototyp na platformę Tabletopia aby ułatwić testowanie osobą, które miałyby ochotę przetestować/podzielić się cennym uwagami lecz nie mają czasu ani zapału aby spędzać godziny na drukowaniu i przygotowywaniu elementów.
Zapraszam do samodzielnego testowania, komentowania, wszelkich uwag. Jakby ktoś chciał umówić się na testy na Tabletopi z wytłumaczeniem zasad to w wolnym czasie zapraszam na priv.
Załączam jak to wygląda w wersji cyfrowej:
Obrazek

Link do prototypu (Tabletopia):
https://tabletopia.com/playground/beta- ... k/play-now
Awatar użytkownika
fantazyn
Posty: 311
Rejestracja: 05 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: nad - Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: [Projekt+PnP] Gra "RTS like"

Post autor: fantazyn »

Grafika i opis wygląda ciekawie ale zdecydowanie nie jest to RTS. Real time != turn based : )
Spyke18
Posty: 8
Rejestracja: 24 lip 2012, 10:12

Re: [Projekt+PnP] Gra "RTS like"

Post autor: Spyke18 »

Grafika i opis wygląda ciekawie ale zdecydowanie nie jest to RTS. Real time != turn based : )
Jak najbardziej muszę się zgodzić, że nie ma tutaj typowo elementów czasu rzeczywistego. Mój opis mógł być nieco mylący. Raczej chodziło mi o przeniesienie pewnych elementów charakterystycznych dla tego typu gier: walka gdzie jedne jednostki są słabsze przeciw innym jednostkom, wydobywanie zasobów, wyżywienie swoich wojowników itp.
ODPOWIEDZ