Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Platan
Posty: 161
Rejestracja: 03 maja 2008, 23:10
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 3 times

Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: Platan »

Flamme Rouge – w świecie kolarskim oznacza to ostatni kilometr etapu czy wyścigu. Oznaczony jest przeważnie przez czerwony trójkąt zawieszony nad trasą. Jak dla mnie bardzo interesująca gra o wyścigach kolarskich osadzona w latach trzydziestych XX w. Każdy z graczy kontroluje dwóch kolarzy poprzez zagrywanie kart energii. Trzeba to robić bardzo umiejętnie aby dojechać na czołowej pozycji do mety. Jazda w peletonie i na tak zwanym kole to klucz do wygranej. Oczywiście trzeba tak rozprowadzić swojego kolarza by jako pierwszy przekroczył linie mety. Nie mam zbyt wielu rozegranych wyścigów ale mechanika gry bardzo mnie urzekła. Szerszą recenzję na temat tej gry znalazłem na blogu KOSTKARNIA
Ostatnio zmieniony 26 lut 2019, 18:17 przez Platan, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1136 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Flamme Rouge

Post autor: piton »

Dzięki za recenzję i przybliżenie gry. Też miałem na radarze.
jednak po opisie to mi bardzo przypomina Um Reifenbreite i w sumie już nie mam parcia na zakup ;) Liczyłem na coś innego, a w zasadzie to trochę zmieniony "klasyk".
Zamiast kupować kolarzówkę/kolarkę pościgam się u kolegi :)
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2486
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 422 times
Been thanked: 124 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: Coen »

Mam na radarze. Można to gdzieś w Polsce zakupić?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
Platan
Posty: 161
Rejestracja: 03 maja 2008, 23:10
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 3 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: Platan »

Ja swój egzemplarz przywiozłem z Essen. Do Polski może jakiś sklep sprowadzi.
W porównaniu do Um Reifenbreite gra jest zdecydowanie mniej losowa (zarządzamy kartami i przewidujemy co mogą zagrać przeciwnicy. Wszyscy zagrywają wybrane karty jednocześnie), szybsza i bardziej emocjonująca. Na swój sposób gra jest wyjątkowa. Ale oczywiście każdy ma swoje preferencje.
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 24 times
Been thanked: 44 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: Vester »

Tak na oko mechanika przypomina SnowTails.
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1136 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Flamme Rouge

Post autor: piton »

Platan pisze:Ja swój egzemplarz przywiozłem z Essen. Do Polski może jakiś sklep sprowadzi.
W porównaniu do Um Reifenbreite gra jest zdecydowanie mniej losowa (zarządzamy kartami i przewidujemy co mogą zagrać przeciwnicy. Wszyscy zagrywają wybrane karty jednocześnie), szybsza i bardziej emocjonująca. Na swój sposób gra jest wyjątkowa. Ale oczywiście każdy ma swoje preferencje.
tutaj masz dwóch zawodników, w Reifenbreite całą drużynę - tam czuje się jak dyrektor poważnego teamu ;)
Z tym podobieństwem to piszę na sucho, bo nie zagrałem. Sama mechanika czyli zagrywanie kart poruszania się/energii, jazda na kole innego kolarza, ewentualne ucieczki czy blokowanie innych - to podobieństwa. Twój teks jako żywo skojarzył mi się z tym kolarskim klasykiem :)
Pomysł z kartami zmęczenia brzmi za to naprawdę rewelacyjnie. Gra tylko dwoma kolarzami faktycznie musi przyspieszyć rozgrywkę. W Um Reifenbreite faktycznie było sporo przesuwania kolarzy.

Pewnie nie ma lepszej mechaniki na odegranie wyścigu niż rzucanie/zarządzanie kartami - nie liczę losowego turlania. Zjazdy i podjazdy, jazda na kole, sprinterzy itd. to zawsze będzie tak samo wyglądać, bo na tym polega kolarstwo :)
Po prostu czekałem na coś innego mechanicznie, sam nie wiem na co dokładnie, ale innego i bardziej zaskakującego. Przynajmniej parę złotych oszczędzę, ale przetestuję na pewno.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4124
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 308 times
Been thanked: 342 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: tomb »

Gra dostępna w Planszostrefie.

Autor na BGG pisał, że jeśli pierwszy nakład szybko zejdzie to będzie szansa na dodatek, a w nim m.in. nowe trasy, w tym odcinki po bruku (kolarze zajmują tylko jeden tor). Do tego czasu można się poszerzyć rozgrywki o autorskie warianty gry solo i wyścigu wieloetapowego oraz o fanowskie trasy i warianty (wszystko dostępne na BGG). A niebawem karta promo z zasadami na wzór czasówek drużynowych.

Zachęcam miłośników szosowych wyścigów i nie tylko. Zaskakująco wiele klimatu i ekscytującej zabawy skrywa się w tej prostej mechanice. Ucieczki, jazda na kole, podciągający peleton, ciężkie podjazdy i wygrane na finiszu - wierzyć się nie chce, ale to wszystko tu jest.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
cezarr
Posty: 300
Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: cezarr »

Testuję sobie grę solo (według reguł zaproponowanych przez autora). 3 wyścigi za mną. Całkiem fajna sprawa.

Niestety, przeszkadza trochę zupełna losowość (więc i nieracjonalność) poczynań sztucznych przeciwników. Z drugiej strony, generuje to akcję od początku do końca wyścigu (ucieczki od pierwszej tury, niespodziewane kontrataki, "kryzysy formy", końcowy sprint o niespodziewanej prędkości, o ile tylko nie staramy się zapamiętywać, jakie karty już zeszły sztucznym kolarzom).

Jako przygoda - symulacja wyścigu, który zwykle można obejrzeć w TV - sprawdza się to, moim zdaniem, nieźle. Na pewno na tyle dobrze, że chcę jeszcze "przejechać" sobie wyścig wieloetapowy (z przenoszeniem kart zmęczenia pomiędzy kolejnymi etapami, "pomiarem czasu" i opartą na nim klasyfikacją łączną).
Awatar użytkownika
narandil
Posty: 347
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:06
Has thanked: 244 times
Been thanked: 54 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: narandil »

cezarr pisze:Testuję sobie grę solo (według reguł zaproponowanych przez autora). 3 wyścigi za mną. Całkiem fajna sprawa.

Niestety, przeszkadza trochę zupełna losowość (więc i nieracjonalność) poczynań sztucznych przeciwników. Z drugiej strony, generuje to akcję od początku do końca wyścigu (ucieczki od pierwszej tury, niespodziewane kontrataki, "kryzysy formy", końcowy sprint o niespodziewanej prędkości, o ile tylko nie staramy się zapamiętywać, jakie karty już zeszły sztucznym kolarzom).
a próbowałeś ten wariant solo: https://boardgamegeek.com/thread/169951 ... ultiplayer ?

autorowi gry tak się spodobał że planuje zrobi go oficjalnym w najbliższym dodatku :)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: zakwas »

No i odświeżam, bo dodatek JUŻ JEST. Pudełko jak widać wypchane, po przełożeniu do podstawki, ledwo to wszystko się zamyka.

Co nam daje dodatek: nowe rodzaje tras - szerokie na trzy pola Supply Zones, czyli Strefy Zaopatrzenia dające nam gwarantowany ruch za 4 i wąskie nawet na jedno pole Cobblestones - kocie łby, gdzie nie mamy efektu slipstream.

Do tego dwa nowe teamy i możliwość gry na 6 osób - grałem dwa wyścigi w takim składzie i emocje nie do przecenienia. Świetnie się cały stół bawił.

Mamy też wariant z ucieczką - na początku gry licytujemy kartami energii, kto startuje z pięcioma polami przewagi. Wygrywający traci karty z licytacji, reszta nie, więc pomimo startu z przodu, wcale nie ma dużo łatwiej. ;)

No i wariant solo wprowadzający dwa typy drużyn sterowanych wirtualnie i możliwość wrzucania ich nie tylko do solowej rozgrywki, ale też i do wieloosobowych rozgrywek jako dummy players, żeby zagęścić tor jak brakuje ludzi do gry.

Ogólnie rzecz biorąc - świetny dodatek do mojej ulubionej gry wyścigowej. Szkoda, że Flamme Rouge tak trudno dostępny i przez to mało popularny w Polsce. :(
Veto
Posty: 157
Rejestracja: 09 gru 2006, 16:27
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Flamme Rouge

Post autor: Veto »

Ktoś spotkał się z tłumaczeniem instrukcji na polski?

Grę udało mi się dorwać dziś na giełdzie Pionka. Sam grałem w wersję pnp ale chciałem wtajemniczyć ojca który uwielbia rowery, ale nie zna angielskiego a chciał przed rozgrywką instrukcje przeczytać.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: zakwas »

Nie spotkałem się z polską wersją, ale gra ma cztery zasady na krzyż, więc możesz mu przeczytać i wytłumaczyć nawet przez telefon jak nie mieszkacie blisko siebie. ;)
PawelKarolak
Posty: 143
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:25

Re: Flamme Rouge

Post autor: PawelKarolak »

Poprosiłbym link do PnP Flamme Rogue.
A może ktoś z Wrocławia posiada i chciałby zagrać?
Paweł Karolak
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4124
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 308 times
Been thanked: 342 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: tomb »

Autor wrzucił na BGG minidodatek do samodzielnego wykonania (https://boardgamegeek.com/thread/195872 ... -expansion).

-----------
Wygląda to mniej więcej tak:
- przygotowujemy 13 żetonów - 9 z dobrą pogodą i 4 ze złą pogodą (każdy inny);
- rozlosowujemy w ciemno żetony pogody, wykładając po jednym na każdym prostym żetonie odcinka trasy;
- odkrywamy je, usuwamy z gry żetony z dobrą pogodą, a ewentualne pozostałe żetony ze złą pogodą zostawiamy - wpływają one na zasady gry na długości danego żetonu odcinka trasy:
* boczny wiatr - wobec kolarza na tym odcinku nie działa zasada podciągania (slipstreamingu) - ani on sam nie może doganiać grupy przed nim, ani nie można doganiać jego;
* wiatr w plecy - dla kolarza startującego na tym żetonie dociąga się pięć kart, zamiast czterech;
* przedni wiatr - dla kolarza startującego na tym żetonie dociąga się trzy karty, zamiast czterech;
* wichura - kolarz, który stanął na tym żetonie trasy i stracił w bieżącej rundzie jeden lub więcej punktów ruchu w wyniku zblokowania przez innych kolarzy, ulega kraksie.

Kraksa - kolarza należy położyć (w ten sposób, by nadal wskazywał zajmowane przez siebie tor i miejsce jazdy). W następnej kolejce ów kolarz rusza z miejsca, ale od "normalnego" ruchu odejmujemy 2, zatem przykładowo:
* zagranie dowolnej karty o wartości 2 pozwoli jedynie podnieść kolarza, ale nie ruszamy nim z miejsca;
* zagranie karty wyższej od 5, ale kończące ruch na podjeździe, da nam w rezultacie ruch o 3 pola;
* zagranie na zjeździe karty niższej od 5 da nam w rezultacie ruch o 3 pola.
Kolarz biorący udział w kraksie nie korzysta z podciągania (slipstreamingu), ani nie można się do niego podciągać.
Jeśli kolarze biorący udział w kraksie zajęli wszystkie tory jazdy w jednym miejscu, to kolarze za nimi nie mogą ich wyprzedzać (nawet jeśli zagrana na nich karta na to pozwala). Może to wywołać kolejną kraksę.
------------

Zapewne wkrótce ktoś wrzuci na BGG jakieś fajne żetony, bo na razie dodatek nie ma żadnej oprawy graficznej.


Przy okazji - w ostatnim dodatku adwentowym znalazł się fajny żeton trasy do Flamme Rouge.
Przewężenie można dodać do dowolnej trasy w dowolnym miejscu:

Obrazek

Mała rzecz, a cieszy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
narandil
Posty: 347
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:06
Has thanked: 244 times
Been thanked: 54 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: narandil »

ja jestem pełen podziwu jak w tak prostej mechanice autor zawarł bardzo dużo klimatu wyścigu kolarskiego. Gdybym tylko miał więcej chętnych na gry wyścigowe to grałbym i grał - najchętniej całe Grand Prix :) a tak wstrzymuje się z dodatkami, bo szkoda żeby kurz zbierały ...
mement0
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2017, 19:53
Been thanked: 3 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: mement0 »

hej

czy coś wiadomo na temat ukazania się tego dodatku Flamme Rouge - Meteo ?
https://www.lautapelit.fi/product.asp?s ... =3&s=26774

amm no i czy ktoś posiada polską instrukcje do podstawki gry i do peletonu ?
dzieki

pozdrawiam
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: zakwas »

mement0 pisze: 10 sie 2018, 20:10 hej

czy coś wiadomo na temat ukazania się tego dodatku Flamme Rouge - Meteo ?
https://www.lautapelit.fi/product.asp?s ... =3&s=26774

amm no i czy ktoś posiada polską instrukcje do podstawki gry i do peletonu ?
dzieki

pozdrawiam
Pliki do tego dodatku były idostepniane na BGG. :)
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2805
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: kaszkiet »

Meteo powinno wyjść na Essen z tego co się orientuję.
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 63 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: krisow »

Przeglądam recenzje, przykładowe rozgrywki i gra wydaje się świetna. Proste zasady, a zabawa przednia. Dobrze oddany klimat kolarskiego ścigania powinien przyciągnąć do grania niekoniecznie tylko zatwardziałych planszówkowiczów. Myślę, że Polska edycja (szczególnie gdyby była od razu z dodatkiem Peloton) wybroniłaby się na jakiejś wspieraczce, a może i nawet w zwykłym wydaniu. Właściwie tylko instrukcja do spolszczenia. Elementy są niezależne językowo.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2805
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: kaszkiet »

Moim zdaniem nie ma na co czekać tylko warto kupować już teraz oryginał, szczególnie że nie jest w wygórowanej cenie.
Gra jest znakomita.
Gawlisz
Posty: 12
Rejestracja: 18 mar 2016, 13:30
Been thanked: 4 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: Gawlisz »

Cześć,

Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć jak działa wariant breakaway dokładnie? Pozdro
Pitas
Posty: 59
Rejestracja: 23 maja 2017, 13:53
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: Pitas »

Witam. Napiszcie czy można grać solo bez dodatku peleton, czy są gdzieś opisane zasady takiej gry (najlepiej po polsku) oraz czy aplikacja pomaga w grze solo czy też wieloosobowej? Zamierzam kupić podstawkę i nie wiem jakie ona daje możliwości.
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: buhaj »

Pitas pisze: 21 sie 2018, 12:03 Witam. Napiszcie czy można grać solo bez dodatku peleton, czy są gdzieś opisane zasady takiej gry (najlepiej po polsku) oraz czy aplikacja pomaga w grze solo czy też wieloosobowej? Zamierzam kupić podstawkę i nie wiem jakie ona daje możliwości.
Można grać solo na podstawce. Sporo losowości. Raz przeciwnikom dochodzą mega karty a raz całkowicie bez sensu. Kilmat w każdym razie jest niezły. Tu masz przykładowy wariant: https://www.youtube.com/watch?v=2DV3cmlGIeA
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Flamme Rouge

Post autor: mauserem »

Tak zacząłem sobie powolutku robić tłumaczenie instrukcji.
I mam pytanie kolarskie o podział na sprinterów i rouler'ów
W naszej nomenklaturze sprinterzy też normalnie funkcjonują,
ale z rouler'ami jest inna bajka - pomocnicy? asysta?
Generalnie to kolarze, będący fundamentem pracy zespołu, ale raczej nie wygrywający.
Dobre warunki fizyczne pozwalają im na długotrwałe utrzymywanie równego tempa.
Ten typ umiejętności jakoś nie dorobił się u nas specyficznego określenia, albo ja nie potrafiłem do niego dotrzeć.
probbi
Posty: 947
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 48 times
Been thanked: 87 times

Re: Flamme Rouge

Post autor: probbi »

Tempowcy? Pace makerzy czyli zające?
ODPOWIEDZ