Starcadia Quest (L. Almeida, T. Aranha, G. Goulart, E. M. Lang, F. Perret)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8741
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2653 times
Been thanked: 2332 times

Starcadia Quest (L. Almeida, T. Aranha, G. Goulart, E. M. Lang, F. Perret)

Post autor: Curiosity »

Ostatnio zmieniony 29 sie 2018, 00:22 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 270
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 55 times
Been thanked: 45 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: Malibu »

Zawsze chciałem Arcadie ze względu na te kreskówkowe figurki ale na KS wszedłem po Infrno wiec nie było okazji. Zobaczymy jak kampania będzie szła, czekam :)
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10022
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1308 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: rastula »

No Chibisy w wersji SF będą ekstra... Będę się bronił ;)...
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: ariser »

Na szybko ciekawsze zmiany w mechanice - wprowadzone zostaną losowe eventy na końcu tury, co może trochę ożywi statyczną do tej pory planszę, a sama mapa będzie miała także losowy układ. Niby kosmetyka, ale ja tam wejdę napewno. Ciekawy jestem jakie wymyślą dodatki, bo na razie ani petsy, smoki ani mounty do mnie nie trafiły. Smoków nawet nie wyciągnąłem z pudełek i się nie zanosi.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 270
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 55 times
Been thanked: 45 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: Malibu »

Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 270
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 55 times
Been thanked: 45 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: Malibu »

Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 413 times
Been thanked: 254 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: mmag »

Cholibka... nie wiem czy to tylko moje wrażenie, czy faktycznie zawartość podstawki prezentuje się wyjątkowo biednie jak na tą cenę, nawet w porównaniu do pozostałych tytułów cmon? Wiem, że do tego dojdzie pierdylion SG, ale mimo wszystko...
glorfindel
Posty: 247
Rejestracja: 04 lip 2012, 12:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: glorfindel »

Po prostu zamiast robić podstawkę za tradycyjne 100 dolarów podzielili ja na podstawkę za 80 dolarów i dodatek za 120 8)
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Starcadia Quest

Post autor: Wallenstein »

No i chyba się złamię ... Fajne figurki.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10022
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1308 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: rastula »

Bohaterowie fajni, potwory mheee, reszta wręcz brzydka...pass, uff ;)
Awatar użytkownika
lunatykuku
Posty: 288
Rejestracja: 03 lis 2016, 18:22
Has thanked: 3 times
Been thanked: 112 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: lunatykuku »

Fajnie, że trochę rozwinęli mechanikę, ale figurki kompletnie bez polotu. W pierwszej Arcadii i Inferno (mimo że w tym drugim przpadku już widać było zmęczenie materiału) zarówno modele bohaterów, jak i potworów były bardzo fajne i charakterne. Tutaj może ze dwóch bohaterów przyciąga wzrok, reszta nawet w żywicznych pomalowanych wersjach jest co najwyżej taka sobie.

Uwielbiam Arcadię, ale tym razem pas.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Starcadia Quest

Post autor: pan_satyros »

Mnie też póki co nie rusza. Nudne potwory, baaardzo. Jeden czy dwa z SG spoko. Zobaczymy ile tego dadzą, ale te ich nowe szybkie kampanie coś nie napawają optymizmem, bo dają mniej zawartości za te same ceny.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: ariser »

Kampania idzie bardzo słabo, w tym tempie KS się raczej nie opłaca. Szkoda.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 270
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 55 times
Been thanked: 45 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: Malibu »

Pakiet dwóch figurek za 12$ troszkę drogo....

Obrazek
Ostatnio zmieniony 31 sie 2018, 21:39 przez Malibu, łącznie zmieniany 2 razy.
bigbluedragon
Posty: 233
Rejestracja: 03 lut 2017, 01:36
Been thanked: 1 time

Re: Starcadia Quest

Post autor: bigbluedragon »

Malibu pisze: 30 sie 2018, 20:37 Pakiet dwóch figurek za 12$ troszkę drogo....

Obrazek
Raczej standard w przypadku CMON 12-15$ za taki pakiet w zależności od KSa :P
ariser pisze: 30 sie 2018, 18:12 Kampania idzie bardzo słabo, w tym tempie KS się raczej nie opłaca. Szkoda.
Zobaczymy co jeszcze dojdzie w add-onach i jak to podbije KSa ale generalnie z CMONowymi KSami jest tak, że zawsze się opłaca ze względu na exclusive'y :P
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 270
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 55 times
Been thanked: 45 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: Malibu »

Tryb PVP oraz możliwość grania postaciami z obu Arcadii.
https://www.kickstarter.com/projects/cm ... f=activity

Obrazek
Coin22
Posty: 407
Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
Lokalizacja: Krakow
Has thanked: 14 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Starcadia Quest

Post autor: Coin22 »

Zastanawiam się nad late pledge, ale dość biednie się to skończyło widzę, poniżej 1mln$.
Czy dla kogoś kto nie miał wcześniej do czynienia z Arcadia to jest według Was dobry moment na początek tej przygody?
Czy usprawnienia względem wersji zwykłej i Inferno są jakieś istotne? Bo akurat ten kosmiczny setting średnio mi się podoba.
Awatar użytkownika
lunatykuku
Posty: 288
Rejestracja: 03 lis 2016, 18:22
Has thanked: 3 times
Been thanked: 112 times

Re: Starcadia Quest

Post autor: lunatykuku »

Mechanika wygląda na lepszą niż w obu poprzednich Arcadiach, ale oprawa prezentuje się tak sobie.
Coin22
Posty: 407
Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
Lokalizacja: Krakow
Has thanked: 14 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Starcadia Quest

Post autor: Coin22 »

Są tu posiadacze Starcadii? Ja już otrzymałem ostatecznie swoją kopię. Jak wrażenia z rozgrywki?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Starcadia Quest

Post autor: pan_satyros »

Coin22 pisze: 07 kwie 2020, 22:09 Są tu posiadacze Starcadii? Ja już otrzymałem ostatecznie swoją kopię. Jak wrażenia z rozgrywki?
Są, ogrywają i porównują do starszych odsłon :)

Póki co to moim zdaniem 2 kroki naprzód i 0,5-1 w tył w stosunku do Inferno - w zależności za co serię cenimy.

SC wprowadza wiele drobnych zmian (większa mobilność postaci, dwuosobowe drużyny, nowy system punktowania, losowe plansze misji i sporo więcej), ale też jedną bardzo istotną. Oddaje w ręce graczy kontrolę nad potworami - tym razem wpisaną w strukturę tury (a nie kontekstową i limitowaną jak karty Brimstone z Inferno). Robi to dodając po każdej z aktywacji bohatera, obowiązek rozegrania - dobranej losowo - karty wydarzeń, które najczęściej pozwalają na spawn lub aktywację potworów oraz dodatkowo na jakiś specjalny manewr, co bardzo pozytywnie wpływa na dynamikę pojedynków, nawet tych w duecie.

Z drugiej strony dodanie każdemu potworowi statystki obrony, w połączeniu z tym jak często trafiają ponownie na planszę sprawia, że w Starcadii rzuca się jeszcze więcej i częściej (na szczęście teraz jest tylko jeden rodzaj kości), a znany z poprzedniczek aspekt taktycznego wykorzystania setupu wrogów traci nieco na znaczeniu, bo ci są na planszy niemal cały czas i to w ruchu. To zmienia optykę rozgrywki i wymusza działanie na zasadzie maksymalizacji okazji, jakie generują eventy.
Zaś samo rzucanie kostkami, czasem po 7-8x na turę, cóż - może irytować, bo bywa wręcz mechaniczne z powodu tej częstości.

Niemniej póki co podoba się nam - właśnie dzięki tej mechanice eventów, większej mobilności postaci i nowemu systemowi rozstrzygania zwycięstw misji / kampanii (która swoją drogą jest znacznie krótsza)

Nie jesteśmy może zachwyceni, bo całości zdecydowanie brakuje wyrazu i tematycznego zaangażowania poprzednich części - nie ma opisów misji i postaci, figurki jakościowo są super, ale wrogom daleko do rzeźb z Inferno. Wszystko jest takie hmm generyczne, mimo że mechanika się broni. To nieco dziwne w ameri, ale tak jest. Wstęp do instrukcji i tytuły kart misji, to wszystko w kwestii opisowej otoczki Starcadii.

Nie znaczy to, że rozgrywka nie dostarcza fajnych akcji, po prostu brak im tła.

Więcej i składniej pewnie opowiemy w podcaście, chcemy jeszcze pograć i spr. dodatki.
Coin22
Posty: 407
Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
Lokalizacja: Krakow
Has thanked: 14 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Starcadia Quest

Post autor: Coin22 »

pan_satyros pisze: 07 kwie 2020, 22:56
Więcej i składniej pewnie opowiemy w podcaście, chcemy jeszcze pograć i spr. dodatki.
Chętnie posłucham.
My tymczasem z moimi chłopakami ograliśmy dwa razy scenariusz 1. Chłopaki 8 i 5 lat, nie mówią po angielsku. Starszy ogarnął przy 2 graniu, młodszemu podpowiadam, ale lubi turlać. Nic ich tak nie jara jak wybieranie postaci, którymi będą grać. Mechanika exhaust weapon trochę dla nich trudna do ogarnięcia i ogólnie przez to, że ja muszę wszystko nadzorować to gra się momentami dłuży. Ale to ich ulubiona gra obecnie, przebiła Zombicide mimo, że figurki niepomalowane :)

Ja nie grałem wcześniej w Arcadie, Starcadia to moje pierwsze starcie i koncepcja mi się podoba, ale zastanawiam się ile będzie różnorodności w kolejnych potyczkach. Dodatkowo fajna jest z jednej strony mechanika sterowania monsterami po każdej karcie, ale odniosłem wrażenie, że nie jestem w stanie utrzymać się na planszy dłużej niż 3 tury, jak w pierwszym ataku nie zabije potwora, to zanim do mnie wróci kolejka prawdopodobnie będzie po mnie. I to na razie chyba największy dla mnie minus tej gry, nie wiem jeszcze czy to będzie jakiś taki niszczyciel wrażeń czy tylko pewna specyfika, do któej będę się musiał przyzwyczaić. No ale gra zostaje, chłopaki uwielbiają, teraz tylko żałuję, że nie wziąłem dodatku Showdown do typowego skirmisha na kilku graczy bez potworów. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zagrać bez eventów i bez potworów, taktyczny skirmish z samymi duetami herosów, co nie ?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Starcadia Quest

Post autor: pan_satyros »

Coin22 pisze: 07 kwie 2020, 23:57 Mechanika exhaust weapon trochę dla nich trudna do ogarnięcia i ogólnie przez to, że ja muszę wszystko nadzorować to gra się momentami dłuży.
Sugeruję wytłumaczyć im, że broń trzeba przeładować/ostudzić ogniwa etc., stąd to wyczerpanie, które regeneruje dopiero faza odpoczynku :)
Coin22 pisze: 07 kwie 2020, 23:57 Ja nie grałem wcześniej w Arcadie, Starcadia to moje pierwsze starcie i koncepcja mi się podoba, ale zastanawiam się ile będzie różnorodności w kolejnych potyczkach.
Uwierz - jest jej więcej niż w poprzednich odsłonach. Losowa plansza, potwory i mniejsze drużyny dają więcej mieszania czynników. Jedynie sprzętu nie ma tak dużo, ale dodatki dodają.
Coin22 pisze: 07 kwie 2020, 23:57 Dodatkowo fajna jest z jednej strony mechanika sterowania monsterami po każdej karcie, ale odniosłem wrażenie, że nie jestem w stanie utrzymać się na planszy dłużej niż 3 tury, jak w pierwszym ataku nie zabije potwora, to zanim do mnie wróci kolejka prawdopodobnie będzie po mnie. I to na razie chyba największy dla mnie minus tej gry, nie wiem jeszcze czy to będzie jakiś taki niszczyciel wrażeń czy tylko pewna specyfika, do której będę się musiał przyzwyczaić.
Cykl zgonów i respawnów to w tej serii naturalny element gry. Pamiętaj też, że możesz aktywować zawsze dowolną postać, więc po postaci X nie musisz w kolejnej turze Y, a możesz znów X (jeśli wciąż żyje).
Coin22 pisze: 07 kwie 2020, 23:57 No ale gra zostaje, chłopaki uwielbiają, teraz tylko żałuję, że nie wziąłem dodatku Showdown do typowego skirmisha na kilku graczy bez potworów. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zagrać bez eventów i bez potworów, taktyczny skirmish z samymi duetami herosów, co nie ?
W showdown jest symetryczna mapa, dostosowane do pojedynków żetony i zmienione karty postaci, obawiam się że bez tego trzeba by sobie zrobić samoróbkę. Niestety nie mam teraz dostępu do skanera, bo bym ci zrobił skany tych elementów.
Coin22
Posty: 407
Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
Lokalizacja: Krakow
Has thanked: 14 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Starcadia Quest (L. Almeida, T. Aranha, G. Goulart, E. M. Lang, F. Perret)

Post autor: Coin22 »

Zagrałem 5 razy, ogólnie spoko się gra aczkolwiek coś mi średnio pasuje ten draft broni między misjami bo ta kategoria broni specjalnych ma jakąś znikoma liczbę kafli i wygląda że zwyczajnie się nie opłaca...

I przy grze na 4 graczy i tak każdy weźmie max 4-6 upgrade ów więc jak do zdobędziesz 4 badges po scenariuszu to i tak ich nie wykorzystasz.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Starcadia Quest (L. Almeida, T. Aranha, G. Goulart, E. M. Lang, F. Perret)

Post autor: pan_satyros »

Coin22 pisze: 14 kwie 2020, 21:47 Zagrałem 5 razy, ogólnie spoko się gra aczkolwiek coś mi średnio pasuje ten draft broni między misjami bo ta kategoria broni specjalnych ma jakąś znikoma liczbę kafli i wygląda że zwyczajnie się nie opłaca...

I przy grze na 4 graczy i tak każdy weźmie max 4-6 upgrade ów więc jak do zdobędziesz 4 badges po scenariuszu to i tak ich nie wykorzystasz.
no te speciale są chyba ewidentnie pod dodatki... A badge to też punkty, więc warto je mieć
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Starcadia Quest (L. Almeida, T. Aranha, G. Goulart, E. M. Lang, F. Perret)

Post autor: pan_satyros »

Nasza recenzja i porównanie do Arcadia Quest: https://youtu.be/8FhHvMZ-Zrs
ODPOWIEDZ