Star Wars: X-Wing (Jason Little)

Dyskusje o konkretnych grach bitewnych
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: sirafin »

Robi. Wróg nie odpowiada ogniem. To dlatego w walkach myśliwców wolisz siedzieć przeciwnikowi na ogonie ;)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1516
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 297 times
Been thanked: 633 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: EsperanzaDMV »

Podepnę się pod wątek sprzed dwóch stron, dotyczący wyprzedaży 1. edycji. Też noszę się z zamiarem kupna by grać ze znajomymi, scena turniejowa mnie nie interesuje ;)

Podstawki widzę po 40zł, cena genialna! W związku z tym chyba zrobię trochę większe zamówienie, moje pytanie skierowane do osób, które też się interesowały wyprzedażą i kupowały kilka pudełek (mam nadzieję, że nie łamię w ten sposób regularminu): w jakim sklepie zamawialiście? Gdzie wychodzi najtaniej?

Osobiście chcę kupić:
- Podstawka x2
- Asy Imperium
- Asy Rebelii
- Sokół Millenium.Bohaterowie Ruchu Oporu
Myślałem nad Weteranami Rebelii/Imperium, ale to już droższe zestawy...

I kolejne pytania:
1) Są też pojedyncze statki, polecacie któreś najbardziej? Myślałem nad tymi najbardziej znanymi, typu B-Wing, X-Wing (ale nie mam pojęcia który najciekawszy :/), Y-Wing, A-Wing, Bombowiec TIE, TIE Advanced... Które polecacie? Jak to dobrze zbalansować?

2) Czy jest sens kupować statki najemników/zbirów (jak zwał tak zwał)? Fajnie by było mieć Slave I, ale pytanie czy jako pojedyncza jednostka ma sens?

3) Jaka jest różnica pomiędzy Sokołem Millenium a Bohaterami ruchu oporu? (Sokół Millenium + myśliwiec)

Z góry dzięki za odpowiedzi :)
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Podstawka za 40 pln i statki 25-27 to dobra cena, taniej to już chyba nie będzie nigdzie :)

1. Do grania domowego w starą edycję to każdy statek dobry. O ile nie będziesz śledził stron gdzie podane są najpopularniejsze (często przegięte) rozpiski do 1.0 to bierz to co Ci się podoba. Z Rebelii z pewnością dobrą zabawę dostarczy ARC 170, kawał wypornej maszyny z dobrymi pilotami. W imperium Tie advanced z lordem Viadernym, ikona iksa.
Grasz w domy - kupuj kierując się sympatiami i wyglądem :)

2. Najemnicy/Scumy to oddzielna frakcja. Pojedynczego statku nie użyjesz w rebelii/Imperium. Niektóre statki występują w wersjach dla dwóch frakcji - ale są to zupełnie inni piloci, np U Wing, HWK, Z-95. Firespray czyli Slave I wysępuje również w Imperium.

3. Sokół Millenium występuje w dwóch wersjach, w zestawie pojedynczym i w Bohaterach RO. Są to takie same statki (różnią się antenką) ale mają innych pilotów. W zestawie BRO masz jeszcze X Winga T-70 z Poe Dameronem na PS 9, ten iks ma też inne malowanie niż klasyczny T70 z "niebieskiej podstawki". Pamiętaj że X WIng T65 to zupełnie coś innego niż X wing T70, statki podobne, ale zdolności zupełnie inne.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

Tak dodam, że lepszym wyborem na start są Weterani Imperium - w Asach Imperium są dwa takie same statki, co może być trochę nudne.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
konboxx
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2018, 18:09
Lokalizacja: wrocław

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: konboxx »

Hej, mam kilka pytań do ekspertów x-winga :

1) Czy wszystkie statki z 1ed będą dostępne w 2ed ?

2) Czy opłaca się kupować statki z 1ed ? Czego nie będę miał nabywając 1ed ?

3) Na ile sztuk modeli wystarczy mi jeden zestaw konwertujący i czy zawartość jest uniwersalna czy tylko pod niektóre modele ?

4) Jak rozumiem nie ma pełnej listy miniaturek bo cały czas dochodzą nowe ,więc jak mógłbym skoordynować zakupy ?

5) Jakie zestawy z 1ed mógłbym kupić w ciemno wiedząc że będą użyteczne ?

6) Jak wygląda sytuacja z kartami ? Czy te z 1ed graja w 2 ed ? Czy są zestawy które posiadają unikalne dla siebie karty ?

7) Dlaczego x-wing jako w miarę popularna gra nie ma rozwiniętego forum tylko jeden globalny temat ? Jak mam znaleźć ludzi z mojej okolicy ?

8) Mógłby mi ktoś przybliżyć cechy i styl rozgrywki poszczególnych frakcji ?

9) Czy jest faktycznie aplikacja na androida i jakie daje korzyści ?

Pozdrawiam
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Na szybko odpowiem tylko na pytanie 7, jak nikt nie odpowie wcześniej to po 22 napiszę więcej.
Na FB jest baaaaaardzo duża i prężnie działająca grupa polskiego x Winga
https://m.facebook.com/groups/278623492252476
Wygodniej ludziom pisać na fb. Tam jest centrum wymiany myśli ;) Niektóre miasta mają własne grupy, ale ta jest ogolnopolska.

Graczy jest ogrom, skąd jesteś?
aryss
Posty: 264
Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
Lokalizacja: Festung Krakau
Has thanked: 11 times
Been thanked: 16 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: aryss »

1).
Tak, na ten moment jedyne los statkow epickich jest niesprecyzowany ( nie zostaly sportowane do 2edycji a sami autorzy zapytani podczas genconu o to zmieszali sie ). W pl moze byc specyficzna kwestia ostatniej fali 1 edycji ktora posiada rowniez karty do 2 z racji na roznych wydawcow tamtej fali i nowej eydcji.
2).
Oplaca sie bo tanio mzoesz zdobyc modele, nie bedziesz mial wszystkiego oprocz figurek. Zalecam kupic zestaw konwertujacy swojej frakcji i pod ilosc stuffu w nim dokupowac modele na rynku wtornym/w sklepach.
3).
Na kilkadziesiat, masz po min 2( a maks 4 ) zestawy tekturek/diali pod kazdy z statkow danej frakcji, doklanne listy bedziesz mial na stronie wiekszosci sklepow.
4)
Nigdy nie skoordynujesz w 100%, po prostu kupuj to co Ci sie podoba / jest wymagane w danym momencie w mecie. ALbo kupuj wszystko :D
5).
W teorii kazdy powinien grac w 2 edycji z racji iz koszta punktowe ( oraz sloty ulepszen ) beda dynamicznie zmieniane dzieki apce. Plotki zakulisowe mowia ze obecny rzut jest tak naprawde szeroko pojetymi alfa testami i tak naprawde jako taki balans bedzie wraz z 2 fala dodatkow ( i 2 kolejnymi zestawami konwertujacymi ).
6).
Karty z 1 nie graja w 2. Sama unikalnosc kart i zestawow to bhardzo ciezki temat, w 1 edycji bylo takich zestawow bardzo duzo, czasami unikalnosc byla frakcyjna czasami czasowa ale kupowalo sie zestawy po karty albo karty na rynku wtorny ( opcjonalnie granie w domu na proxach/pozyczanie na turnieju). W 2 edycji najpewniej bedzie podobnnie, juz w zestawach konwertujacych mamy takie sytuacje ( chocby maul ).
7).
Wszystko odbywa sie na fb, na samym poczatku korzystalismy jeszcze z forum galakty ale potem przerzucili sie wszyscy na fb ( globalne i lokalne) bo zawsze lepiej sie trolluje podpisujac sie swoim imieniem i nazwiskiem :)
9).
MOzesz sie powkurzac/posmaic z niej. Ogolnie bardziej polecam korzysatac z innych builderow rozpisek np https://raithos.github.io/.

Ogolnie ja wrocilem do 2 edycji po dluzszym rozbracie z gra, popelnilem blad kupilem duzo stuffu bez wczesniejszego przetestowania i uwierzenia ze jednak ffg sie zmienilo troche ( kwestia kart dostepnosci, ilosc tokenow, missprinty, balans itd ). Skonczylo sie u mnie na sprzedazy ledwo co odpakowanych zestawow i probie opchniecia na rynku wtornym resztki statkow. Ta gra niestety z mej perspektywy jest juz zbyt spuchnieta i nawet reset nie wiele jej pomogl ( tutaj tez aspekt estetyczny dziala gdzie najlepsze dla mnie modele wizualne to te filmowe + maks 5-6 fala ).

No i po czesci wypuszczenie Killteama od gw zbieglo sie zbytnio z czasem premiery 2.0, moze jeszcze pol roku temu bym sie dal rade zmusic do gry a tak to szkoda nerwow :D
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Kupując statki trzeba pamiętać że są nowe frakcje do których nie ma jeszcze konkitow. I tak X Wing T-70 plus bomber o wyglądzie wieloryba to obecnie Ruch Oporu, Tie Fighter FO, tie SF , Silencer to już Najwyższy Porządek . część statków które dotychczas były jako jedna frakcja została wydzielona do odrębnych.
Kity do tych frakcji są już zapowiedziane, ale fizycznie ich nie ma.
2.0 to nowa jakość , po długim lataniu w 1.0 przesiadłem się na dwójkę z ogromnymi nadziejami. I się nie zawiodłem - co do balansu, gram od prawie 2 miesięcy w dwójkę i moge tylko powiedziec że nie zauważyłem problemów. Kilka statkow wydaje się zle wycenionych, ale ogólnie jest spoko.
Ogólnie - wróciła radość z latania.
A co do kart, na razie jak kupisz kita to masz wszystko. Wyjątki są ze cos znajdziesz tylko w kicie innej frakcji, ale to pojedyncze przypadki. Jak będzie później? Kto wie - ale na razie jest dobrze.
Widzę że już znalazłeś grupę ;)
Awatar użytkownika
konboxx
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2018, 18:09
Lokalizacja: wrocław

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: konboxx »

Skoro teraz pozmieniali przynależność modeli do frakcji i zrobili z trzech aż piec rożnych to skąd mam wiedzieć gdzie dany statek z v1 w v2 będzie teraz się zaliczał ?
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Jacek_PL »

konboxx pisze: 25 wrz 2018, 18:25 Skoro teraz pozmieniali przynależność modeli do frakcji i zrobili z trzech aż piec rożnych to skąd mam wiedzieć gdzie dany statek z v1 w v2 będzie teraz się zaliczał ?
Nic nie pozamieniali, każdy statek jest oznaczony prawidłowo od samego początku, po prostu jak FFG wprowadzało statki Nowego Porządku i Ruchu Oporu to tymczasowo "pozwolili" je łączyć z Imperium i Rebelią.
Awatar użytkownika
konboxx
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2018, 18:09
Lokalizacja: wrocław

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: konboxx »

Hej,

Jak spodobał mi się FO oraz Resistance a premierę mają dopiero w grudniu to czy jestem w stanie coś już nimi pograć czy musiałbym czekać na zestaw konwertujący ?

Ile sztuk oraz jakie modele z 1.0 kupić przed czasem abym potem miał już z czego poskładać rozpiskę ?
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Nie pograsz nimi zupełnie , te modele muszą poczekać na swojego kita. Zawartość zestawów konwertujących do tych nowych frakcji jeszcze nie jest znana, raczej nie da się kupić statków konkretnie pod kita.
szczudel
Posty: 1429
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 98 times
Been thanked: 142 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: szczudel »

Wreszcie paczuszka mi doszła. Strasznie te zestawy dodatkowe w pudłach mają dużo powietrza. A jak na złość pudełko z CSów za małe. Żeby linijka i 4ka i 5ka prosto musiały pod wypraską leżeć…
Ale nie o tym miałem. Macie może gdzieś jakiś link do ustrojstwa które można by przyłożyć do statku aby przymierzyć ruch ale bez zdradzania przeciwnikowi co się planuje? Tzn. chciałbym takie drzewko ze wszystkimi skrętami w lewo i prawo na raz co by widzieć opcje ruchu.
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Nie ma czegoś takiego, są jedynie aplikacje pokazujące dostępne ruchy (dial) maszyny. Ale wciąż wykonując swoje ruchy musisz robić to "na oko" - inaczej gra nie miałaby sensu. Bumpowianie w statki, asteroidy - to wszystko jest częścią gry i gdyby można było przykładać manewry przed ruchem to 3/4 zabawy by odeszło.
szczudel
Posty: 1429
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 98 times
Been thanked: 142 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: szczudel »

Dla takiego Noobka jak ja byłaby to pomoc do szybszego uczenia się tego jak dany statek się porusza.
Rozwiązanie tymczasowe.
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Nie ma lepszej nauki niż ta którą nabywasz poprzez zaliczanie asteroid ;) każdy ma tak samo, nie m co kombinować. A jak chcesz to testuj ruchy na sucho - na planszy bez przeciwnika.
szczudel
Posty: 1429
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 98 times
Been thanked: 142 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: szczudel »

Ale wiesz, że ja planuje grac w 1ED tylko w domu, prawdopodobnie z dziećmi, lub znajomymi, którzy nie będą "ćwiczyć" w swoich maszynach?
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

Dobra, ale mierzenie manewrów przed ruchem zabija całą ideę gry.

A do nauki latania polecam to: https://community.fantasyflightgames.co ... g-movment/
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
szczudel
Posty: 1429
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 98 times
Been thanked: 142 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: szczudel »

Dzięki, przyda się po jakiś 10 grach.
Powiem szczerze, że nie widzę różnicy od znania tych trików ( z laserem) a dokładaniem "drzewka".
Możecie mnie ignorować. Planuje się nauczyć latać z drzewkiem, a potem grac bez niego.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: rastula »

oj sczudeł , ty faktycznie powinieneś się zająć designem, bo co gra to byś poprawiał :D...
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Co za różnica która edycja - manewry i mechanika pozostają te same.
szczudel
Posty: 1429
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 98 times
Been thanked: 142 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: szczudel »

:D

No co poprawiał od razu :P
Poza tym, że, gdybym był dyktatorem to bym zakazał kostek i losowości to przecież nic nie chce wprowadzać tylko zobaczyć, gdzie tym statkiem zaraz wyląduje.
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Szczudel, ale taka właśnie jest mechanika tej gry. Wykonujesz manewr ktory wydaje ci się optymalny, ale nie masz pewności że akurat nie wlecisz milimetrami na przeszkodę albo inny statek - co rodzi jakieś konsekwencje. To jest podstawowa mechanika - manewry.
To jest bardzo ważne, szczególnie jak dochodzi do walki na bliskie dystanse.
Nie będę Cię przekonywal , zrobisz jak zechcesz, ale podglądanie manewrów przed ruchem wypacza zasady gry.
szczudel
Posty: 1429
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 98 times
Been thanked: 142 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: szczudel »

Indar pisze: 27 wrz 2018, 12:57 Nie będę Cię przekonywal , zrobisz jak zechcesz, ale podglądanie manewrów przed ruchem wypacza zasady gry.
Dokładnie. Moje 4 kąty moje zasady.

Pytanko przed lektura Kompletnej księgi zasad, bo to nigdy nie wiadomo czy nie pójdę "do ludzi" grać (różne mi rzeczy mogą do głowy strzelić) - czy takie prześwietlanie sobie laserem dokładnie w tym celu jest dozwolone?
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

Nie jest.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
ODPOWIEDZ